نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
حذف غیرمنتظره یک ورزش مهم از المپیک/ حمله IOC به فدراسیون جهانی
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فدراسیون جهانی بوکس تهدید IOC مبنی بر حذف این رشته از المپیک ۲۰۲۴ پاریس را محکوم کرد.

روز گذشته بود که خبر تهدید IBA (فدراسیون جهانی بوکس) توسط IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) مبنی بر حذف این رشته از المپیک ۲۰۲۴ پاریس رسانه‌ای شد. خبری که اکنون باعث واکنش تند فدراسیون جهانی بوکس شده است. (کمیته بین‌المللی المپیک دلیل این تصمیم احتمالی خود را مشکلات حاکمیتی،‌ مافیای داوری در مسابقات بین‌المللی بوکس، تخلفات مالی و ... در فدراسیون جهانی بوکس اعلام کرده است).

اکنون IBA (فدراسیون جهانی بوکس) که در گذشته با نام AIBA شناخته می‌شد، در بیانیه تند خود علی IOC نوشت:

باعث خوشحالی نیست که اکنون و در شرایط فعلی به چنین موضوعی ورود کنیم اما ضروری است که اکنون آخرین حمله IOC به خانواده بزرگ بوکس را بررسی کنیم.

در مجمع فوق‌العاده اخیر فدراسیون جهانی بوکس به میزبانی ابوظبی - که در آن عمر کرملوف مجددا رئیس IBA شد - شما خانواده بوکس، رویکرد تفرقه انداز IOC را محکوم کردید. ما همیشه برای حفظ منافع فدراسیون‌های ملی، ورزشکاران، مربیان و داوران خود تلاش کرده‌ایم و همچنان نیز بر اصول خود پایبند هستیم.

بازی‌های المپیک یک سرمایه ورزشی جهانی، متعلق به ورزشکاران همه رشته‌های ورزشی در سطح دنیاست و نمی‌تواند ابزاری برای اخاذی فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش‌ها به خاطر مسائل صرفا سیاسی باشد. IBA به مبارزه برای حفظ حق ورزشکاران خود ادامه می‌دهد تا مطمئن شود که شما از هر فرصت و حق خود بهره ‌مند شوید و در بازی‌های المپیک حضور داشته باشید.

ما به دلیل تمدید یک شراکت تجاری که برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ ایجاد شد مورد انتقاد قرار می‌گیریم (گازپروم، شرکت روسیه‌ای، تنها اسپانسر فدراسیون جهانی بوکس است). این گام‌ها آغاز ابتکارات و اصلاحات حاکمیتی برای ترمیم آسیب‌های اعتباری است که توسط رئیس سابق AIBA، عضو IOC و عضو هیات اجرایی، چینگ-کو وو، وارد شده است.

در این مقطع حساس برای بوکس، نمی‌توانیم به سادگی بپذیریم که IOC این اقدام غیر حرفه‌ای را انجام دهد و در عین حال همچنان به انتقاد از IBA و نادیده گرفتن اصلاحات حکومتی بی‌شماری که انجام شده است ادامه دهد.

واضح است که آزار و اذیت ورزشکاران IBA تا زمانی که کنترل نهایی بوکس و رهبری آن به دست نیاید ادامه خواهد داشت. تبعیض علیه شما و رهبری و شرکای IBA، مستقیماً با منشور المپیک در تضاد است و فقط موضوع دستکاری ورزشکاران و ورزش برای اهداف ژئوپلیتیکی را برجسته می‌کند.

به شما خانواده بوکس قول می‌دهیم که ما هر کاری در توان خود داریم انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم که شما همه فرصت‌ها را برای رقابت بین‌المللی از دست نمی‌دهید. علاوه بر این، IBA به میزبانی رویدادهای خود ادامه خواهد داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی