سکوت جواد خیابانی در مورد برنامه جنجالی شکست؛ تاج بعد از آن شب پیش من آمد/ به یک دلیل احترام میهمان را حفظ کردیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جواد خیابانی در یادداشتی به اتفاقات برنامه جنجالی جام ۲۲ با حضور مهدی تاج پرداخت.

جواد خیابانی پس از مصاحبه مهدی تاج و عذرخواهی از مردم و مجریان، برنامه‌ای که این روزها سرو صدای زیادی به پا کرده است، یادداشتی را نسبت به اتفاقات این برنامه جنجالی منتشر کرد و موضع خود را نشان داد. جواد خیابانی در این خصوص نوشت:

درود بر حقیقت و مردمانی محق و راستین. درود بر جوانان و پیران ایران زمین. برنامه‌ای که با عنوان جام ۲۲ از شبکه ورزش پخش شد حاصل تلاش ۶ ماهه همکاران با دانش من بود که قدرت اجرایش با رسول مجیدی و محتوای کاملش با پژوهشگران و کارگردان و اتاق فکر برنامه بود و ضعفش ناخواسته با من که امیدوارم مردم مهربانم مرا به بزرگ منشی خویش ببخشند. ابتدا از جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران و نویسندگان دانای کشورم سپاسگزارم که خود همه نکات را میدانند و پاسخی منطقی بر مشکلات فوتبال و ورزش کشور مینگارند. 

از آقای تاج هم سپاسگزارم که به برنامه جام ۲۲ آمدند تا پاسخگوی پرسش‌های مردم و خبرنگاران باشند. ایشان فرادی آن روز بین دو نیمه مسابقه دربی هم به جایگاه گزارش در ورزشگاه آزادی آمدند و عذرخواهی فرمودند. همان شب هم به ایشان عرض کردم که ما ناراحت نشده ایم و اتفاقی نیفتاده و هرگز چنین نگاه منفی نگری به فدراسیون فوتبال نداشته و نیازی هم به عذرخواهی نداریم و بهتر است ایشان برای شادی دل مردم تصمیمی عالی برای آینده فوتبالمان بگیرند و با یک مربی توانا و جوان برای جام پیشِ رو قراردادی محکم و منطقی امضا کنند.

من و رسول مجیدی وظیفه داشتیم تا در زمانی کم پرسش‌های فراوانی که در اتاق فکر برنامه بر مبنای درخواست‌های مخاطبین و همکاران رسانه‌ای طرح شده بود را بپرسیم. تقریبا همه را هم پرسیدیم. کار ما خبرنگاران پرسش و ایجاد چالش در نزد مسئولان است ما حقوق میگیریم که سئوال بپرسیم و مدیران ورزش و فوتبال این سرزمین وظیفه دارند تا پاسخگوی مردم و سئوالات آنها باشند. اگر پاسخی به پرسش‌ها داده نشده مهم نیست باز هم خواهیم پرسید تا محیط گفتمان فوتبال ما سالم و بی غش بشود.

در برنامه گذشته هر چه ضعف بود از من بود و هر چه قدرت کلام و پرسشگری بود از رسول مجیدی که نماینده‌ای دانا برای نسل جوان و پویای امروز ماست. ما هر دو احترام میهمان را نگاه داشتیم و در مقابل برخی از اتفاقات سکوت کردیم زیرا عقیده داریم وقتی میهمانی را به خانه مان دعوت میکنیم حتما باید احترام او را حفظ کنیم و ایشان را در بهترین مکان منزل بنشانیم. ما هرگز قصد اسائه ادب به هیچ فردی را نداشته و نداریم زیرا میدانیم که ادب انسان بسیار بهتر از دولت و ثروت اوست. ما خودمان ثروتی جز احترام در نزد مردم نداریم و دولتمان عشق به سرزمینمان و ثروتمان هم شادی و غرور ملتمان است و از همه مدیران ورزشِ این سرزمین میخواهیم که فروتنانه در کنار مردمشان باشند نه در مقابلشان. در این میان رسول مجیدی هم که دوست خوب من است بداند آینده متعلق به او و نسل جوان دانشمند ماست. رسول مجیدی نماینده نسل پویا و پرسشگر و جسور جامعه جوان ماست و خوشحالم که آقای تاج دانستند تا باید به ایشان احترام بگذارند.

این برنامه را فراموش کنید. حالا کارهای مهم تری داریم. حالا باید همه با هم یک هدف داشته باشیم. همه باید یکسو را بنگریم. همه باید برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا تلاش کنیم. امیدوارم به کارلوس کی روش هم احترام بگذاریم. از او بخاطر تلاش بسیارش در جام جهانی تشکر کنیم اما بدانیم که موفقیت فوتبال ما در یافتن روزنه‌های جدید و مترقی و رو به پیشرفت است. قطعا ما هم میتوانیم مثل مراکش و ژاپن و مربیان بومی و جوانشان رو به اتحاد ملی حرکت کنیم و با سربلندی در میادین آینده چهره جامعه و مردممان را به شادی و شعف بیاراییم... از آقای تاج و مدیران ورزش این سرزمین خواهش میکنم به خواسته میلیونها ایرانی که عاشق سرزمینشان هستند با نگاهی منطقی و پاسخگویانه توجه کنند تا واقعا ایرانی قوی داشته باشیم و تا پای جان برای سربلندی سرزمینمان بکوشیم. من هم فقط یک نفر هستم از همین مردم. نفری کمترین در میان مردمی که غرور شان افتخار من است و شادی شان آرزوی من.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۶
  • حسین IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    اونایی که میگن تاج برد و خرد،آخه یه خرده درک از فوتبال و درآمدش داشته باشید،فقط از روی احساس حرف نزنید،فوتبال 3 دوره پشت سرهم رفته جام جهانی،با پولی که فیفا به تیم ملی میده صدتا ویلموتس رو میشه آوورد و برد، تاج از شصتا قرض کرده به امید گرفتن اون پول از فیفا،حالا هم که نصف اون پولا پرداخت شده به فدراسیون از طریق قطر،پس حرف بیخود نزنید،اون چوبالیستهای پررو هستند که جیب مردم رو میزنند یه آبم روش.تاج مدیر کاربلدی هست.اگر نبود تو فیفا و ای اف سی مقام نمیگرفت
    • تقی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      بخصوص حماسه بازی ایران و انگلیس که خجالت دارد نتیجش را بنویسم
    • مسعود خوزستان IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      کاملا درسته صرف نظر از هر موضوعی تاج مدیر کاربلد و موفقی هستش اگر در جام جهانی نتیجه دلخواه رو نگرفتیم زیرساختهای فوتبالمون مشکل داره در خصوص جام جهانی این دوره کل جهان و مردم خودمون و خارج از ایران و همچنین بعضی از بازیکنان بر علیه تیم خودمان جو سازی کردن در اون شرایط نه از تاج و نه از کیروش هیچ کاری برنمی آمد کمی انصاف داشته باشید از روی احساسات و منافع شخصیتون قضاوت نکنید
  • آرش IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    مربی های ایرانی که تو باشگاه های آسیا هر سال هنرنمایی می کنند، چرا باید تیم ملی رو داد دست آن ها؟؟ کیروش توقعات رو بالا آورد ، حالا همه باهاش بد شدند. تیم امید که مربیان مختلفی داشت، چه نتیجه ای گرفته؟ همون ها بزرگ می شوند و میان تیم ملی. باز هم باید بازگشت به عقب با برانکو داشته باشیم تا منتظر باشیم و با آنگولا به زور مساوی بگیریم؟
  • محی الدین سیدحاتمی از اردبیل IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    باسلام به هموطنان عزیز و گرامی ام، میخواستم عرض کنم که درود بر جواد خیابانی که به نظرم بهترین گزارشگر و مجری ورزشی فوتبال ایران است
  • Mhd IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    از الآن مشخصه بعد از جام ملت های آسیا هم هیچی از ارزشامون کم نمیشه
  • محمد IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    دفاع ناحق نکن عزیزم بی احترامی و متلک پروندن در شأن رئیس فدراسیون فوتبال نیست، مجری نماینده مردم در سوال پرسیدن است تیکه بندازی به مجری انگار تیکه انداختی به 80میلیون ملت ایران متوجه هستین؟
  • مهیار IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    وقتی تو برنامه زنده جلو چشم میلیونها بیننده ایرانی چاله میدونی و لاتی جواب مجری رو میده خدا میدونه تو فدارسیون فوتبال و تو اتاق کارش با زیردستان و بقیه چه برخوردی میکنه . معرفت در گرانی است که به هر کس ندهند...پر طاووس قشنگ است به کرکس ندهند .
  • کمال IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    بازهم آقای خیابانی داری اون مصاحبه افتضاح روبارودربایستی و احترام خواهش وتمنی ماله کشی میکنی،شما نگاه پرسشگری ومنتقدانه هرگزبه فوتبال نداشته ای ونه داری،شما اینکاره نیستی برادر،بهتره پاراازگذارشگری فراترنگذاری،وقتی تاج از شما سوال می‌کنه که (من چی گفتم) وبا شما مثل بچه مدرسه ای رفتارمیکنه،جسارت نداشتی بگی،شما برای من صحبت نمی کنی برای میلیونها بیننده صحبت می‌کنی وووو
  • امیر IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    درود بر جواد خان خیابانی با این همه مناعت طبع ...
  • امیر IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    اشتباه آقای تاج همین که اصلا در این برنامه با این مجریان دره پیت شرکت گرد
  • امیر IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    اشتباه جناب تاج همین که اصلا در این برنامه با اون مجریان دره پیت شرکت کرد
  • محمدجواد اصفهانی IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    دمت گرم اقا جواد میهن پرست
  • خوانسار IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    یکی به نعل میزنی یکی به تخته میگی اتفاقی نیافتاده که عدرخواهی کنه بلانصبت کم وقیحانه وبی ادبانه جوابگو بود البته درمملکت ما همیشه مسئولین طلبکارملتند ودرهمه مقصرملت هستن. اینجا نمیشه گفت چون پیام حدف میشه ولی مسئول وهرشخصی وقتی خبرنگارمیپرسه یعنی سوال ملته وهرعکس عملی وبرخوردی با خبرنگاریعنی داری دقیقآ با ملت اینجوری میکنی متاسفم برای تاج ....
  • علب IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    تاج اگر مدیریتی داشت.. با منطق جواب سوالات میداد.. نه بااون بی فرهنگی وغرور کاذب که همه مسوولان به آن گرفتار شدند.. مردم حق دارند بپرسند. چرا تیم ملی در جام جھانی کہ میلیارد ھا تماشا گر دارند اینھمہ نتایج ضعیف گرفت..؟ چرا تیم صدر آسیا اینقدر بد بازی کرد؟ مگر کی روش نیاوردید که آبرومندانه ببازیم نه چرا باانگلیس باحقارت باختیم؟؟؟
  • پرسپولیس بی نهایت IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    سئوال کی روش چندسال بادستمزدمیلیاردی اولادستاوردش چه بود.دوما تیم ملی باحضورتاج هزینه هنگفتی به باراورده بایدپاسخگو باشد.مثل اوردن ویلموس ودستیارانش وهزینه های دادرسی همچنین کیروش ودستیارانش ووووووووهای دیگر.
  • عای IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    تاج مدیریت بلد نیست به درد مملکت ما نمیخوره مدیر اونه که با مربی بومی باعث افتخار کشور بشه
  • رها IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    ضمن احترام به نظر اقای خیابانی و بخشی از مردم که فقط بخشی از مردم هستند...به نظرم بسیار به جا هست که اقای خیابانی و دوستان شون که این تریبون الان در اختیارشون هست به نظر بخش قطعا باز بزرگی ازین مردم که مشابه ایشون فکر نمیکنند و لزوما تعبیر زیبای تحقق سربلندی و قوت ایران را در فلان گزینه نمی دونند و بلکه حضور کی روش را پتاتسیلی قوی در کنار تیم می دانند...احترام بگذارند و تعابیرشان را به نمایندگی از کل ایران ارائه نفرمایند..چون حقیقتا چنین جنس بیانی ،شائبه سواستفاده از جایگاه حقوقی و شانیت رسانه ملی را زیر سوال می برد...بنده و‌حتما لایه بزرگی از این مردم که حتما اهل رصد و اشراف هم هستیم دبدگاه اقای تاج در تمدید حضور کی روش را تایید میکنیم و پشت این نگاه هم تبعا و حتما استدلالهای حقیقی عقلانی وجود دارد...انشاالله که بزرگوارانی چون خیابانی و تیم دوستان رسانه در این بعد مراقبت کنند بر ارا و نظرات شان... موید باشید
  • کیروشی پور IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    تاج از بالایی ها حمایت میشه.حتی نزاشتن میثاقی در مورد فساد تاج حرف بزنه.
  • علی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    واقعا مضحکه همین جناب خیابانی به سرمربی تیم ملی که حدود 40 ساله در اروپا- و امریکا و ... دارای کارنامه است میگه چوب کبریت. بعد توقع داره که در حملات و توهین های مکرر تلوزیون افراد ساکت باشند و هر چه او می گوید تایید کنند.
    • سید عباس حاجی آقامیر DE ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      درود به شرف جواد خیابانی و رسول مجیدی. به اینکه چه گذشته به فوتبال ما کاری ندارم چون فوتبالمان هم به دیگر مقولات مملکتمان میاید که اگر غیر از این بود باید تعجب میکردیم . چه کرده ایم برای فوتبال که انتظار داریم با ژاپن مقایسه شویم ؟؟؟؟ آقا جواد جای خود که احترامش بر همه ما واجب هست اما رسول مجیدی جوان !!!! رفتار زشت آقای مدیر که حتی از بردن نامش اکراه دارم با این کارشناس جوان و با اخلاق و افتاده واقعا نوبر بود توهین این جناب مدیر نه به رسول جان که به ۹۰ میلیون ایرانی بود . واحسنت به این جوان محجوب که جلوی چشم صدها هزار ایرانی دلاورانه سکوت کرد و جواب این میهمان بی ادب را نداد که اگر جواب میداد کاملا حقش بود اما حرمت جوانمردی میشکست . آقا رسول دوستت داشتیم و داریم و خواهیم داشت. اما این بزرگواریت تو را محبوب تر نمود. آقا جواد شما هم عزیز بودی عزیز تر شدی .
  • دن کیشوت IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    فقط یک چیز میتوان گفت: کجایی عادل ؟!
  • اسد IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    بعضی از مجریان بلدن چطور سؤال کنندوچطور جواب بدن آقای خیابانی قدرت اجرایی مثل اینچنین برنامه راندارد
  • رامین تاج IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    دوساله هربار ما میزاریم یه برنامه فوتبالی یا میثاقیو میبینیم یاخیابانیو که بخاطر غرض ورزی شخصی درحال توهین و تخریب کیروش و تاجن بعد اینطوری نامه مظلومانه هم میده ادبیات تاج یکهزارم بدی ادبیات میثاقی در سالهای اخیرو نداشت
  • حمید IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    یعنی چی که مسئله مهمی‌نبوده! و در بین دو نیمه گزارش اومده معذرت خواهی کرده! تاج در تلویزیون برنامه زنده به بینندگان هم توهین کرده و به سوالات پاسخ درست نداده، باید در همان برنامه زنده بیاد معذرت خواهی کنه و به سوالات جواب درست بده، که در پرونده ویلموتس از بیت‌المال چقدر پرداخت شد.!؟ چرا کیروش را آورد و با آوردن کیروش چقدر هزینه زیادتر شد!؟ چرا دوباره دنبال مربی شکست‌خورده هست!؟
  • علیرضا IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    فقط عادل فردوسی پور عزیز اگر خیابانی خیلی انسان بود با اون میثاقی که اصلان برنامه دوست ندارم زیر پای عادل خالی نمی کردند پس لطفا از مردم حرفی نگوید؟؟؟
  • کیروشی پور کثیف IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    تاج از بالایی ها حمایت میشه.حتی نزاشتن میثاقی در مورد فساد تاج حرف بزنه.
  • علیجان IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    درود وآفرین برآقای خیابانی. متاسفانه پاسخگویی تاج درست و مسئولانه نبود مسؤل درواقع بایدنوکر مردم باشه نه ارباب وقلدر.
  • محمد IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    آقا جواد چه زود رنگ عوض کردید تاج تا به حال چه گلی به سر فوتبال ایران زده که دوباره دارید حمایتش می‌کنید
  • فرهاد IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    میپرسه ویلموتس کجاس یارو جواب میده تو جیبی منه فقط میشه گریست ...
  • فرزاد IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    از خیابانی خواستند بیاد واینطوری بگه
  • عبدالله IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    این روزها با توجه به مشکلات ارزی حتی دارو و درمان اگر در ایران امکان کمی برای استفاده بیماران باشد اجازه اعزام خارج یا ورود دارو را نمی‌دهند چیزی که سر و کار با جان مردم دارد نتیجه اینکه با این مربی داخلی پرتوان چرا باید مربی خارجی آورد و میلیارد ها دلار خرج کرد یعنی اهمیت بازی بیشتر از جان مردم است؟!! مربی خارجی را با هر مذهب و مسلکی با هزینه بالا می‌پذیرید ولی مربی داخلی اگر فقط اختلاف سلیقه سیاسی داشت دور می اندازید؟ کدام عقل و منطق اجازه چنین افتضاحی را می‌دهد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی