یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
۱ |
۰
خطر تعلیق بیخ گوش فدراسیون/ رئیس ماندنی شد؟
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئیس فدراسیون والیبال گفت: پیگیری‌های وزیر ورزش و معاونانش موجب شد بتوانم تا پایان دوران ۴ ساله‌ام در خدمت وزارت ورزش باقی بمانم.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در پایان همایش ورزش زنان در آکادمی ملی المپیک در جمع خبرنگاران درخصوص بازنشستگی‌اش اظهار داشت: سه سال قبل که مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال برگزار شد دوره مسئولیت ۴ ساله من در فدراسیون والیبال آغاز شد. از طرفی ما کمیسیونی در سازمان امور اداری و استخدامی کشور داریم که بر کسانی که از سن خاصی عبور می‌کنند، نظارت دارد. این کمیسیون بیشتر در مورد ماموریت کارکنان دولت در بخش‌های دیگر است. این موضوع که از نظر دوستان و فدراسیون‌های ورزشی، خارج از حوزه ورزش هستند هم جای سوال دارد.

وی تاکید کرد: در دوره‌ای که من به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شدم قرار بود با دستور رئیس جمهور وقت تا پایان دوره چهار ساله رئیس فدراسیون باقی بمانم. اما جا داشت که کمیسیون فوق ماموریتم را هر سال تمدید کند اما در این بین دو سال از ماموریت من تمدید نشد.

داورزنی افزود: باید به این نکته اشاره کنم که اراده وزیر ورزش بر این بود که من تا پایان ماموریت چهار ساله در خدمت فدراسیون والیبال باقی بمانم ولی همزمان اتفاقات دیگری هم افتاد. ما اساسنامه فدراسیون والیبال را بر مبنای اساسنامه‌هایی که در کشور وجود داشت به فدراسیون جهانی ارسال کردیم و فدراسیون جهانی نیز پس از مطالعه ایرادهای را به آن وارد کرد. نگاه فدراسیون جهانی بر فدراسیون والیبال ملی به این صورت است که آنها باید کاملا مستقل باشند و نقش دولت در آنها کلا از بین برود.

وی گفت: مجمع عمومی بالاترین نهاد تصمیم گیرنده در فدراسیون‌های ملی است و باید قوانین المپیک را دقیقاً رعایت کنند. تقریباً دو هفته پیش بود که فدراسیون جهانی اساسنامه مصوب را به ما ابلاغ کرد. من در حالی که کارمند وزارت ورزش و چهل و دو سال است که در خدمت ورزش ایران هستم، آذرماه مطلع شدم کمیسیونی که به آن اشاره کردم موافق ادامه کار من نیست. با پیگیری‌هایی که وزیر ورزش و معاونان وی انجام دادند این مسئله به جایی رسید که من بتوانم تا پایان دوران ۴ ساله در خدمت وزارت ورزش باقی بمانم.

داورزنی تاکید کرد: در این بین اساسنامه مصوب فدراسیون والیبال باید ساری و جاری باشد و چه من در فدراسیون باشم و چه نباشم اساسنامه باید عملیاتی شود. اقدامات ما باید مبتنی بر اساسنامه جدید باشد. این هماهنگی در آینده با وزارت ورزش و سایر نهادها به وجود خواهد آمد. اما در مورد ادامه مأموریت من در فدراسیون والیبال باید تاکید کنم که امکان ادامه فعالیت من در حال فراهم شدن است و نیازی هم به تشکیل مجمع فوق‌العاده نیست.

خطر تعلیق بیخ گوش فدراسیون/ رئیس ماندنی شد؟

وی در مورد اینکه معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در جریان بازنشستگی‌اش نبوده است، اظهار داشت: جریان از این قرار است که سازمان امور اداری و استخدامی با ادامه کار من در وزارت ورزش مخالفت می‌کند و نهادهای نظارتی مثل سازمان بازرسی کل کشور به سرعت پیگیری قضیه بازنشستگی من می‌شوند چون طبق قوانین ادامه حضور من در فدراسیون والیبال غیرقانونی بود. ابلاغ بازنشستگی من پیش از اینکه به دست خودم برسد روی سایت گذاشته شد. جریان بازنشستگی من از کانال‌های مختلف پیگیری شد تا در نهایت به اینجا رسیدیم که امکان ادامه حضور من در فدراسیون والیبال تقریباً مهیا شده است.

داورزنی در مورد تعلیق احتمالی فدراسیون والیبال در صورت بازنشستگی‌اش تصریح کرد: طبق اساسنامه‌ای که به تصویب فدراسیون جهانی والیبال رسیده و تجربه‌ای که کشورهایی مثل هند، مالدیو و فیلیپین در مورد مشابهی داشتند احتمال اینکه فدراسیون والیبال ایران به حالت تعلیق در می‌آمد بسیار بالا بود. هیچ‌کدام از ما تمایل نداریم که چنین اتفاقی بیفتد. حدود ۳ دهه برای رسیدن والیبال به جایگاه فعلی زحمت کشیده شده است. برای کشور ما اصلا خوب نیست که وارد چنین بحث‌هایی بشویم.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: در این موارد تعامل بسیار خوبی با وزارت ورزش داشتیم و دوستان کمک کردند طبق اساسنامه پیش برویم. در اساسنامه قبلی هم درج شده بود که تصمیمات عزل و نصب رئیس فدراسیون باید در مجمع عمومی گرفته شود. این یکی از بهترین شیوه‌های اداره فدراسیون است.

داورزنی در مورد تلاش برای احراز پست ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا اظهار داشت: من عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا هستم. دوستانی هم در فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا دارم. در جمع کسانی که برای آینده کنفدراسیون آسیا مطرح هستند، نام من هم وجود دارد و قطعا برای ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا اقدام خواهم کرد. تلاش خواهیم کرد تا قدرت کنفدراسیون والیبال آسیا را از شرق به غرب منتقل کنیم و به ایران بیاوریم. رایزنی‌ها شرایط خاص خودش را دارد. امیدواریم این امکان فراهم شود تا ایران چند سالی در این حوزه حضور داشته باشد و در جهت توسعه والیبال ایران و آسیا گام‌های موثری برداریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی