فهرست ۷ نفره برای جانشینی کی‌روش مشخص شد/ رونمایی از گزینه‌های جذاب برای تیم ملی ایران
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در حالی که فدراسیون فوتبال از نام‌هایی امتحان‌پس‌داده برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران یاد می‌کند، هستند سرمربیان خارجی و جذابی که امکان هدایت یوزهای ایرانی را دارند.

بیست و دومین دوره‌ی رقابت‌های جام جهانی برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران در ششمین حضور خود هم موفق نشد اولین صعود از دور گروهی را رقم بزند و با سه امتیاز به خانه برگشت تا رویای رسیدن به مرحله‌ی دوم در جام جهانیِ ۳۲ تیمی محقق نشود.

بدون شک از فعل و انفعالات نیمکت تیم ملی مطلع هستید و اینکه مهدی تاج هم در جدی‌ترین اظهار نظر خود پیرامون سرمربی بعدی تیم ملی از گزینه‌های داخلی و نام‌های خارجی‌ای که سابق بر این در فوتبال‌مان حضور داشتند صحبت کرد. اما آیا برای جبران فاصله‌ی ایجاد شده بین فوتبال‌مان و کشورهای پیشگام آسیایی همچون ژاپن، کره‌ی جنوبی و استرالیا می‌توان به اسامی ذکر شده امیدوار بود؟ آیا آنها می‌توانند شکاف به وجود آمده را تا حدی برطرف کنند و این نسل را به موفقیت برسانند؟

در این گزارش قرار است به هفت مربی خارجی اشاره داشته باشیم. کسانی که آنها را می‌شناسید و در فوتبال جهان هم شناخته شده هستند. مربیانی که می‌توان به لیست‌شان اسامی دیگری را هم اضافه کرد. در این گزارش به سراغ گزینه‌های ماورایی که چند سال قبل مازیار ناظمی معرفی کرد یا مربیانی که سن و سالی ازشان گذشته و چیز جدیدی برای ارائه ندارند صرف نظر کرده‌ایم و از مربیان نامدار اما مدت‌ها بیکار هم اسمی به میان نیاورده‌ایم. پس منتظر نام‌هایی چون زین‌الدین زیدان، مائوریتسیو پوچتینو، یواخیم لو، لوئیز انریکه، فرناندو سانتوش، توماس توخل، فرانک دی‌بوئر، والتر زنگا، فلیکس ماگات، کلارنس سیدورف، یورگن کلینزمن، روبرتو مارتینز، استیون جرارد و ... نباشید.

رافائل بنیتس

آخرین بار او را در اورتون دیدیم و حالا ۶۲ ساله شده است. رافائل بنیتز همچنان نامی مشهور در دنیای فوتبال به حساب می‌آید که سن و سالش آنچنان بالا نیست و احتمالا بی‌میل به کار در حوزه‌ی ملی نخواهد بود. رافا با سابقه‌ی ۲ قهرمانی لالیگا و یک جام یوفا با والنسیا، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان، یک قهرمانی در جام حذفی، یک سوپرجام اروپایی و یک جام خیریه با لیورپول، یک سوپرجام و یک جام جهانی باشگاه‌ها با اینترمیلان، یک لیگ اروپا با چلسی، یک جام حذفی و یک سوپرجام با ناپولی، یک چمپیونشیپ با نیوکاسل و ... یکی از پرافتخارترین مربیان جهان به حساب می‌آید و به جز رئال و اینتر تقریبا در الباقی تیم‌هایی که بوده موفق بوده است.

فهرست ۷ نفره برای جانشینی کی‌روش مشخص شد/ رونمایی از گزینه‌های جذاب برای تیم ملی ایران

جراردو سیوآنه

سرمربی ۴۴ ساله‌ی پیشین لورکوزن می‌تواند گزینه‌ای جالب توجه برای هدایت تیم ملی ایران باشد. این سرمربی سوئیسی فوتبالیستی شناخته‌شده در کشورش بود و برای تیم‌های گراس‌هاپرز، سیون، لوزان و ... بازی کرد اما نتوانست در خارج از این کشور نمایش دلچسبی داشته باشد و تنها مدتی در تیم دوم دپورتیوو به میدان رفت. سیوآنه در سال ۲۰۱۳ کار مربیگری را استارت زد. اوج کار سیوآنه در تیم یانگ‌بویز بود. او موفق شد با این تیم سه قهرمانی متوالی در لیگ و یک قهرمان در جام حذفی را به دست بیاورد و برای اولین بار پسران جوان را به دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا بفرستد. جراردو در ادامه سرمربی لورکوزن آلمان شد و در فصل اول توانست با ایستادن در رده‌ی سوم بهترین رتبه‌ی هفت فصل اخیر کارگرها را به ارمغان بیاورد ولی در این فصل با حضور سردار آزمون نمایش این تیم خیلی ضعیف بود و منجر به برکناری سیوآنه شد. از نقاط ضعف این سرمربی بانگیزه، عدم سابقه‌ی ملی است.

فهرست ۷ نفره برای جانشینی کی‌روش مشخص شد/ رونمایی از گزینه‌های جذاب برای تیم ملی ایران

خراردو مارتینو

در جام جهانی ۲۰۲۲ نتوانست مکزیک را از گروهش بالا ببرد و با چهار امتیاز به کارش پایان داد اما در آفریقای جنوبی و سال ۲۰۱۰ با پاراگوئه تا یک‌چهارم رسیده بود. تاتا مارتینوی ۶۰ ساله را مرد نقره‌ای خطاب می‌کنند. یک مربی با تفکرات هجومی و شخصیت جالب توجه که انبوهی از نایب‌قهرمانی را در کارنامه‌ی خود دارد. او در تیم ملی آرژانتین نایب‌قهرمان کوپاآمریکا شد. پنج سال قبل‌تر این عنوان را با پاراگوئه هم به دست آورده بود. در بارسلونا سوپرکاپ را فتح کرد و در جام حذفی نایب‌قهرمان شد. البته که قهرمانی‌هایی با تیم‌های لیبرتاد پاراگوئه، نیوولزاولدبویز آرژانتین، آتالانتای آمریکا و مکزیک هم توسط تاتا کسب شده است. او یک گزینه‌ی متفاوت و جذاب برای تیم ملی می‌تواند باشد. کسی که سابقه‌ی حضور در سه تیم ملی دیگر را داشته و طرفدار فوتبال تهاجمی است.

فهرست ۷ نفره برای جانشینی کی‌روش مشخص شد/ رونمایی از گزینه‌های جذاب برای تیم ملی ایران

پائولو بنتو

گزینه‌ی بعدی که می‌توان به آن فکر کرد همین سرمربی پرتغالی و نام‌آشناست. پائولو بنتویی که به تازگی از تیم ملی فوتبال کره‌ی جنوبی جدا شد. او پس از جام جهانی ۲۰۱۸ هدایت ببرهای آسیا را به عهده گرفت و پس از ناکامی در جام ملت‌های ۲۰۱۹، در جام جهانی قطر توانست این تیم را پس از ۱۲ سال به یک‌هشتم نهایی جام جهانی برساند. بنتو سابقه‌ی حضور در تیم ملی پرتغال را هم دارد. او به کار در عرصه‌ی ملی و همچنین فوتبال آسیا وارد است اما نتایجی که به دست آورده چندان قابل توجه نبوده است. باید دید عاقبت کاری این سرمربی ۵۳ ساله به کجا می‌انجامد.

فهرست ۷ نفره برای جانشینی کی‌روش مشخص شد/ رونمایی از گزینه‌های جذاب برای تیم ملی ایران

پائولو سوسا

۱۱ سال در تیم ملی پرتغال حضور داشت و برای تیم‌های بزرگی چون دورتموند، یوونتوس، اینترمیلان، پارما، بنفیکا، اسپورتینگ و ... بازی کرد. سوسا یکی از بازیکنانی بود که زیر نظر کارلوس کی‌روش به فوتبال پرتغال معرفی شد و حالا می‌تواند گزینه‌ای جالب برای جانشینی مستر سی کیو باشد. پائولو کار مربیگری را با تیم زیر ۱۶ سال پرتغال استارت زد. کیوپی‌آر، سوانزی، لسترسیتی، بازل، فیورنتینا، تیانجین، بوردو، تیم ملی لهستان و فلامینگو مهمترین تیم‌هایی بوده‌اند که او در این سال‌ها سابقه‌ی سرمربیگری در آنها را داشته است. البته که آخرین جام سوسا در سال ۲۰۱۵ به دست آمد اما او به دلیل کار در عرصه‌ی ملی و حضوری کوتاه در فوتبال اسیا جزو گزینه‌های قابل تامل به حساب می‌آید.

فهرست ۷ نفره برای جانشینی کی‌روش مشخص شد/ رونمایی از گزینه‌های جذاب برای تیم ملی ایران

ولادیمیر پتکوویچ

نام پتکوویچ را مدتهاست که در حوالی تیم ملی فوتبال ایران می‌شنویم. این سرمربی بوسنیایی- سوئیسی در تیم‌های زیادی بازی کرد اما نتوانست راهی تیم‌های مشهور شود. او از سال ۱۹۹۷ کار مربیگری را شروع کرد و تا سال ۲۰۱۱ در تیم‌های سوئیسی فعالیت کرد. سامسون‌اسپور ترکیه اولین تجربه‌ی خارج از سوئیس پتکوویچ بود. او سپس به سیون برگشت و در ادامه راهی لاتزیو شد تا مهمترین چالش مربیگری‌اش را پشت سر بگذارد. هفت سال در تیم ملی سوئیس مشغول بود و بوردوی فرانسه، آخرین تیمی بود که در آن مربیگری کرد. فتح کوپا ایتالیا با لاتزیو و همچنین درخشش با سوئیس در مسابقات بین‌المللی جزو نکات درخشان کارنامه‌ی کاری ولادیمیر است.

فهرست ۷ نفره برای جانشینی کی‌روش مشخص شد/ رونمایی از گزینه‌های جذاب برای تیم ملی ایران

اروه رنار

گویا علاقه‌ای به ادامه‌ی کار در تیم ملی عربستان ندارد و اگر با جدایی‌اش موافقت شود می‌تواند به صدرِ گزینه‌های تیم ملی ایران تبدیل شود. گزینه‌ای محبوب که بین فوتبال‌دوستان ایرانی هم طرفداران فراوانی را دارد. رنار بعد از رساندن عربستان به جام جهانی و غلبه بر آرژانتین می‌تواند دومین تجربه‌ی آسیایی‌اش را در تیم ملی ایران داشته باشد. فاتح ۲ جام ملت‌های آفریقا با تیم‌های زامبیا و ساحل عاج، در تیم ملی مراکش و آنگولا هم سابقه‌ی حضور دارد. این سرمربی فرانسوی و ۵۴ ساله در لیگ یک فرانسه برای تیم‌های سوشو و لیل هم مربیگری کرده و بیگانه با فوتبال باشگاهی نیست.

فهرست ۷ نفره برای جانشینی کی‌روش مشخص شد/ رونمایی از گزینه‌های جذاب برای تیم ملی ایران

بازهم تکرار می‌کنیم که این اسامی تنها نام‌های موجود در بازار نیستند. برونو لاژه، رالف‌ هازن‌هوتل، جیووانی فن‌برونکهورست، شون دایچ، والتر ماتزاری و ... را هم به لیست بالا می‌توان اضافه کرد. چیزی که مهم است این خواهد بود که هدایت تیم ملی در اختیار یک مربی‌ای قرار بگیرد که انگیزه‌ی کار کردن داشته باشد و سبکی مشخص را دنبال کند. نه باید به گزینه‌های محال و رویایی فکر کنیم و نه به سراغ گزینه‌هایی برویم که چیزی برای ارائه ندارند و پیش از این امتحان‌شان را پس داده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۱
  • حامی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    اسم کیروش کبیر رو از لیست جا انداختید. بی شک اصلی ترین گزینه کیروش کبیر هست و به احتمال قوی مربی ایران خواهند بود اینو همه میدونن همه
    • یک ایرانی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      بزرگترین عامل عدم پیشرفت فوتبالمان فرهنگ اجنبی پرستی رسانه هامون وبه دنبال آن مردمه،برای یکبار که شده یه فرصت چهارساله به مربیان خوب داخلی بدید ولی به شرط حمایت وزمان دادن ببینید چه تحولی ایجاد می‌کنند نمونشم فرصتی دوساله محمدمایلی کهن بود که سال نودوشش تیمی جوان ساخت وهمون تیم شدنسل طلایی نودوهشت ولی متاسفانه فرهنگمون اجنبی پرستیست
    • هادی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      احسنننننت طنازگوی مهربون، خخخخخ😂😂😂😂😂
    • م ک IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      خواهش میکنیم هرکی میخواید انتخاب کنید دیکه از این ایچ ویچ های کروات ملیت جدا خوداری کنید. برانکو دیگه بسه. ژابنی کره ای فرانسوی ایتالیایی نطلوب ملتند گرچه دعای مظلومانه مربی قبل کیروش که فدراسیون مانع همراهی او با تیم در جام جهانی شد همیشه مدیریت فوتبال تاج را همراهی خواهد کرد باید در هر کاری دعا کنید مظلومی اهی نکشد
  • حسین سرور CH ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    خسته نشدید از بازی با اسامی ؟ چند بار باید گزیده شوید از طرف خارجی ها ؟ هیچ کدام از اینها با شرایط کنونی تحریمها و شلوغی ها به ایران نمیان اگر هم بیان مطمئن باشید با نقشه فسخ میان که با بهانه های دیگر فسخ کنن و پول خودشان را بگیرند.مربی داخلی هم فقط خود را گول می‌زنیم هیچکدام نه تجربه بین‌المللی دارند نه درک درست از فوتبال مدرن.ویترین لیگ را هم با مربیان داخلی می‌بینید.
    • علی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      پس چرا میگیم فرهاد مجیدی یا گل محمدی، داد طرفدارا در میاد؟ غیر اینا کدوم مربی جوان پتانسیل تیم ملی داره؟ نکونام رو فاکتور کنید چون باز بازی دفاعیه
    • Z IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      حرف حق .. بهترین تصمیم موندن کی روشه چرا باید همینم از دست داد
    • رضا IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      عزیزم کدوم شلوغی ؟ ده نفر یه جا جمع بشن که آشوب به حساب نمیاد
    • حسن IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      منم هم مربی خوبی هستم وهم همه جوره اهل ساخت وپاخت هر چی شما بگید آقای تاج6
  • کاف IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    هروه رنار و بنتو بهترین گزینه ها هستن.بخصوص رنار که برای بازیکنای چموش و پرادعا جوابه. بقیشون هندونه در بسته هستن و ممکنه ماجرای ویلموتس پیش بیاد.
  • تاج کبیر IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    رنا بهترین هست ولی این لیست کاملا دروغ هست و فقط بازی با شعور مردم هست.
  • قلی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    مارتینز اسپانیایی مربی مستعفی بلژیک
  • علی FI ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    هیچ مربی خارجی به ایران نمیاد بازیکنهای خارجی هم دارن فرار میکنن درواقع ما بازیکن بدرد بخور نداریم و مشکل مربی نیست ما فقط طارمی و ازمون در سطح بالا داریم و بقیه تو تیمهای الکی وذخیره بازی میکنن
  • علی از تبریز IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    بالا بییاد پایین بیاید ولادمیر پتکویچ بهنرین گزینه و فوق العاده ترین گزینه که بدجور به درد فوتبال ایران میخورد
  • واعظ آشتیانی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    خودتون را خسته نکنید . کی‌روش دین خودش را به تاج و حامیان تاج ادا کرد و بدون هیچ شک و تردیدی تا پایان جام ملت‌ها شاهد حضورش خواهیم بود . لابد خبر دارید که جناب تاج چطور بیماری قلبی اش را معالجه کرد و با اینکه اسمش در پرونده فساد فولاد مبارکه مطرح بود و قرارداد ویلموتس هم شاهکار مدیریتش بود اما تایید صلاحیت شد و دوباره بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال نشست ، پس فکر نکنید عدم رضایت قاطبه فوتبال دوستان ایرانی از شیوه بازی و نتایج کی‌روش، بر تصمیم حامیان تاج اثر دارد .
    • مهدی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      دقیقا همینه ...درود
  • حمید IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    ببخشید کسی که اصل و نسب و ریشه ایرانی دارد ، می تواند ایران را آباد کند !!!!!! تمام تمام
  • 4444 همیشه آبی IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    تیم ایران با بازیکنایی مثل آزمون باید سرمربیانی مثل فیروز کریمی(ایرانی) یا لوکا بوناچیچ (خارجی) داشته باشه! بازیکنی مثل طارمی فرد آروم و کاربلدی مثل اسکوچیچ رو برنتابید و نتیجه اون رو همه‌مون دیدیم: آبروریزی در جام جهانی! اول باید به بازیکنامون فرهنگ حرفه‌ای‌گری رو یاد بدیم بعدش بریم مربی خارجی بیاریم وگرنه اینا فکر میکنن از دماغ فیل افتادند! البته اینا کیروش رو هم بی‌آبرو کردند میلاد محمدی 1متر آفساید پر میکنه و ایران از آمریکا گل میخوره خب تقصیر کیروشه یا اسکوچیچ؟! بازیکنامون بازیشون در حد لیگ بنگلادشه و دعوا کردنشون در حد لیگ هاکی روی یخ آمریکا! ای کاش همین تعصب در چونه زدن با داور رو توی پاس دادن و مثل بچه آدم بازی کردن میذاشتند تا فرد آشغالی مثل کلینزمن اونجوری ما رو مسخره نکنه
  • علی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    به نظرمن اگر اقای تاج حذف بشه مربی خوب خودش می آید چرا آقای تاج احساسات ۸۰میلیون ایرانی رافدای جاه طلبی خودش میکنه مگر ما فرد با سوادتری از این اقا نداریم
  • حمید صدریان IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    بسمه تعالی باسلام وقتی گزینه را داریم چرا خود را فریب دهیم اسکوچیچ
  • امین IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    اول باید یه فکری به حال تاج بشه
  • امین IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    اول باید یه فکری به حال تاج بشه
  • امین IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    اول باید یه فکری به حال تاج بشه
  • امین IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    اول باید یه فکری به حال تاج بشه
  • امین IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    اول باید یه فکری به حال تاج بشه
  • امین IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    اول باید یه فکری به حال تاج بشه
  • فرهاد IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    همه این اسما الکی هستن و دارن با این اسامی و احساسات مردم بازی میکنن بنظر من مربی ایران باید ایرانی باشه
  • AA IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    سرکاری یا دوربین مخفی سرگرمی حسین فرگی
  • مجید IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    بهترین گزینه یک مربی ایرانی باید به داشته های خومون فرصت بدیم و شایسته ترین گزینه داخلی پرافتخارترین مربی داخلی امیر قلعه‌نویی است
    • غلامرضا IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      قلعه‌ نوعی می‌تواند به فوتبال ایران خیلی کمک کند امامقامات نمیزارند.
  • اسدالله فشکی IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    با نام خدا و سلام به ایرانیان و فوتبال دوستان تیم ملی ایران. دوستان عرق ملی را تنها ایرانی میتواند داشته باشد نه هیچ بیگانه ای!!! به تاریخ ایران هم نگاه کنیم در سلسله های حکومت ایران مثل غزنوی ها داشتیم که به حکومت مرکزی ری سلجوقیان بزرگ خیانت داشته اند!!! پس برای پیشرفت نام ایران شخص جسور و دلسوز ایران باشد تا برای معامله سر تجارت ویزا و اقامت در کشور های زیبا و چشم فریب غربی ها!!! اسامی هم برای مردم ایران کارساز نخواهد بود!!! خود حقارتی هم برای ما ایرانیان سم کشنده!!! متمدن ترین کشور درگیر فرهنگ بازیکن بودن هم حقارت بزرگ!!! مربی و بازیکن ایرانی مخلص نیاز داریم تا جنگ رسانه ای!!!!
  • مجید IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    کار به اسامی اعلامی ندارم ولی باید یه مربی خوب خارجی بیاوریم چیزی برای آرایه کردن داشته باشد مربی های داخلی خیلی عالی هستن ولی برای تجربه ملی کافی نیست اگر میخواهیم پیشرفت کنیم باید از بهترین های روز فوتبال باشند
  • غلامرضا IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    بنظرم مشکل فوتبال ایران فقط و فقط آقای تاج است بعد ۸سال باز هستش .......
  • علی IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    بهتر پول بیت المال مثل سالهای قبل هدر ندید از بین مجیدی و گل محمدی یکی را با قرارداد ۴ساله با یک دستیار خارجی خوب و یک دستیار داخلی انتخاب کنید و ازشون حمایت کنید قطعا بازیهای بهتری از تیم ملی می بینیم و اگر هم نتیجه نگیریم ،پشیمون نمیشیم به چند دلیل ،اول که فرصت دادیم به مربی خودی ،دوم هم که پول نریختیم جیب دلالها ،وسوم هم که این دو مربی کاملا بازیکنان لیگ را میشناسن و میتونن از بازیکنان جوان لیگ بیشتر استفاده کنن ،
  • طاها IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    عربستان با رنار قهرمان دنیا راشکست داد...ماباکیروش شش تایی میشیم وآمریکا هم همین طور اول...نمیدانم چراکسی92هزارمیلیارداختلاس کرده مقامش بالاترمیره
  • ایرانی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    دوباره بازی هاشون شروع شد
  • سید محمد حسینی فقط FR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    عشق است اروه رنا ❤❤
  • محمدرضا IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    اول اینکه هزینه اینهابالااست امکانات ماقابل قبول آنهانیست آنهادخالت بازیکنان وهرگزبرنمی تابنداصل موضوع تاج دوباره یک گندجدیدبدترازویلتموس درسردارداوفقط باروح روان مردم بازی میکندتابکویدمن می دانم فوتبال می فهمم درصورتیکه اوفقط یک چیز وخیلی حرفه ای میداندچگونه بایدبماند
  • محمدرضامحمدی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    چراازمربی داخلی خیلیرجسور وبتجربه وبادانش روز وبافرصت وامکانات زیاد استفاده نمی کنید اقایان مسول
  • مهدی سنچولی IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    بنده در سیستان عمرم را گذاشتم برای فوتبال .اگریک زمین چمن .وکمک مالی .چنان ورزشکارانی پرورش دهم که نیاز به دلار.دادن به خارجی ها نباشد.متاسفانه.باندبازی در فوتبال اجازه نداده پیشرفت کندفوتبال اگر عاشق وطن وافتخارملی هستید کمک کنیدتاپرورش دهم فوتبال رابه امیداین که قشرضعیف زحمت کش افتخارایران باشد
  • کیارش FR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    یه سوال به دستمزد اینا فکر کردین و سوال دوم امکاناتی که مورد نظر ایناست چقدرشو میتونین فراهم‌کنین اون کمیته مثلا فنی!!!!!!با چه استراتژی میخاد مربی انتخاب کنه فقط برای موققیت یه اسم بزرگ کافیه ما مردی رو ۸ سال رو نیمکت داشتیم که یکی از پراوازه ترین نام های مربی گری بود کسی که صاحب سبکه و اون تیم پرتغال دهه ۹۰ و دهه اول قرن ۲۱ رو ساخت زیر نظر فرگوسن بزرگ مغز متفکر تیمش بود و قهرمان چمپیونز لیگ شد با همه اینا هرچی گفت و هر کاری کرد بدترین تهمت هارو بهش زدیم و بدون امکانات و تفکر و سخت افزار های لازم توقع داشتیم با این بازیکنا برامون معجزه کنه بازی های لیگو ببینین لطفا!!فوتبال ما اگه بخواد پیشرفت کنه باید توجه کنه یکی از شرایط وجود مربیه بقیه شروط مثل ایجاد زیر ساخت ها و همکاری با اون فرد از همه چیز مهمتره بفرض رافا بنیتز رو بیارین میخاین ازش چی بخایید؟؟ همین کیروش اگه باهاش همکاری میکردین و توصیه هاشو گوش میدادین الان گدای رفتن به المپیک نبودیم و تیم خوبی داشتیم ولی ما نشستیم کیروشو زدیم و غافل از اینکه خودمونو زدیم خراب شدن کیروش خراب شدن کیروش خراب شدن فوتبال ما بود و کاری شد که نباید
  • محمد IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    اگه تاج و امثال اینا که فقط با رانت میان بالا ریشه کن بشن فوتبال ما پیشرفت میکنه مطمعنم با این وضع تا ده سال دیگه تایلند از ما میزنه جلوتر .
  • E.e IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    شتر در خواب بیند پنبه دانه .
  • Khosro IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    هیچ باشگاهی مثل تراکتور تجربه اش تو انتخاب مربی و بستن قراردادهای عجیب زیاد نیست. انتخاب مربی رو به تراکتور بسپارید
  • پرسپولیس جونه تنه عشقه IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    برانکو 💝❤
  • Sam IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    یحی گل محمدی بهترین گزینه است
  • ححم IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    مشکل مربی داخلی ترسو بودن بخاطر از دست ندادن صندلی است اکثرا دفاعی بازی میکنند و دل به ضد حمله میبندند
  • ابوالفظل از تهران IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    هر مربی که بیارین فایده ای نداره مهم بازیکن هست که چه توری بازی رو اداره کنه ولی ما نداریم بازیکن تکنیکی نداریم بازیکن سرعتی نداریم فایده ای نداره فقط بلدیم دفایی بازی کنیم
  • ناشناس IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    اسکوچیچ ایران ته جدولی را مستقیم و با اقتدار با یک تیم هجومی برد جام جهانی ولی کیروشی که چند ساله پرونده خوبی نداره با فکر دفاعی اومد شد سر مربی ایران و فاتحه تیم هجومی ایران را خواند
  • الهه IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    اگر قرار باشه مربی خارجی بیارن بهترین گزیته ویسنته دلبوسکه هست. اون از شاهکارهاش تو رئال اونم از ساختن فنر باغچه. این مربی هر تیمی رو دستش بوده در حد برج ساخته. کافیه یه سرچ بزنیدش
  • ایران IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    بهتره تا پایان جام ملت‌ها همین مربی اجاره ای (کیروش) باشه بعد جام ملت‌ها یک مربی ایرانی با قرارداد ۴ ساله میتونه موفق باشه
  • Ccc IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    فقط کیروش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی