نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
جواد نکونام و کارلوس کی روش
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جواد نکونام در تازه‌ترین اظهارات خود وعده داد که به زودی درباره‌ اتفاقات اردوی سال ۱۳۹۵ تیم ملی در دبی صحبت خواهد کرد.

فولاد در ادامه‌ی روند سینوس‌وار و ناامیدکننده‌ی خود در لیگ بیست‌ودوم مقابل ذوب‌آهنِ ۱۰نفره در خانه متوقف شد تا فاصله‌اش با صدر همچنان زیاد باقی بماند. اما این اصلی‌ترین اتفاق شنبه‌شب استادیومِ شهدای فولاد خوزستان نبود. در سالن نشست خبری این ورزشگاه شاهد صحبت‌های جنجالی جواد نکونام بودیم که باعث شد یکی از عجیب‌ترین و مبهم‌ترین پرونده‌های فوتبال ایران در یک‌دهه‌ی اخیر مجددا باز شود.

بهانه‌ برای مطرح شدن ماجرای اخراج نکونام از اردوی امارات، داستان بازگشتش به تیم ملی بود که مهدی تاج در آخرین صحبت‌هایش به آن اشاره کرد و این‌بار نامی از کاپیتان اسبق تیم ملی در بین گزینه‌های هدایت تیم ملی نبود. این در حالی است که پیش از جام جهانی گفته شده بود او به عنوان دستیار در کنار «مستر سی‌.کیو» حضور خواهد داشت و سپس احتمالا جای این سرمربی پرتغالی را روی نیمکت تیم ملی می‌گیرد.

در اردوی دبی چه اتفاقی رخ داد؟

اما قصه‌ی اردوی دبی چه بود؟ شاید بعضی‌ها به‌خاطر نداشته باشند و به همین دلیل مروری بر آن خواهیم داشت. دی‌ماه سال ۱۳۹۵ و در کوران رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم ملی برای برگزاری اردویی کوتاه‌مدت راهی امارات شد. در همین اثنا برانکو ایوانکوویچ نسبت به برگزاری این اردو و وضعیت جسمانی بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد که باعث شد کی‌روش، هم بازیکنان پرسپولیس و هم جواد نکونام، مارکار آقاجانیان و مهرداد خانبان، دستیاران ایرانی‌اش را از اردو اخراج کند. به این لیست بلند بالا افشین پیروانی (مدیر تیم)، محسن معتمدکیا (مدیر رسانه‌ای تیم) و دن گاسپار(مربی دروازه‌بان‌های تیم) را هم اضافه کنید. چندی بعد معتمدکیا، گاسپار و مارکار به تیم ملی برگشتند اما دیگر خبری از نکونام و پیروانی نشد.

جواد نکونام یا مهدی تاج به صورت مستقیم هیچ‌وقت درباره‌ دلیل اخراج اعضای کادر صحبت نکردند اما صحبت‌های پیروانی و همچنین شنیده‌ها حکایت از آن داشت که گویا کارلوس کی‌روش از آن‌ها خواسته بود تا علیه برانکو موضع بگیرند و مصاحبه‌هایی را انجام دهند ولی نکونام به دلیل سابقه‌ کار با برانکو و پیروانی هم به‌خاطر ضربه نخوردن به پرسپولیس حاضر به انجام این کار نشده بودند. رییس فدراسیون هم تلاش زیادی برای حل کردن مشکل به‌وجود آمده انجام داد اما مرد پرتغالی زیر بار نرفت.

در انتظار شکسته شدن سکوت نکونام

حالا حدود ۲ سال گذشته و نکونام قصد دارد به زودی سکوت  طولانی‌اش را بشکند. اینکه چه شد که او گفت اگر در تیم ملی می‌ماندم دیگر نکونام نبودم؟ اینکه چرا و چگونه بر سر او معامله شد؟ احتمالا صحبت‌های او می‌تواند پای مهدی تاج، کارلوس کی‌روش و افراد دیگری را به‌میان بیاورد. قطعا اتفاقاتی رخ داد که جواد نکونام طبق گفته‌ی خودش و گرشاسبی قید حضور در تیم ملی و جام جهانی را زد و حالا هم از بین گزینه‌های هدایت تیم ملی خارج شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • ارسلان IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    می بینم که خبر ورزشی داره تمام تلاشش رو می کنه که هر چه بیشتر پرسپولیسی ها را با کیروش دشمن کنه. قصد دفاع از کیروش رو ندارم، کیروش خیلی اشتباهات بزرگی داشته، از جمله خظ زدن سید جلال قبل از جام جهانی، اما تا روزی که تعصب دارید نمی تونید کیروش رو درست قضاوت کنید. قضیه ساده اس؛ آقای برانکو در کار آماده سازی تیم ملی اختلال ایجاد می کرد، چون میدونست طرفداران پرسپولیس ازش حمایت می کنن، کیروش هم انتظار داشت نکونام و پیروانی که جزو کارد فنی تیم ملی بودن حمایت کنن از تیم ملی، و این دو تا هم چون می ترسیدن از خیل پرسپولیسی ها ساکت بودن. کیروش هم نخواستشون. والسلام.
    • !!! IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      اتفاقا قصد دفاع از کی ردش رو دارید. نمیدونم جه اتفاقی باید بیفته تا هز تصلب و تحجر بیاید بیرون. مثلا این دفله باید هشت تا بخوریم، یا به جای گروگانگیری بازیکن در تورنمنت بین المللی، بازیکنو اعدامش کنن. هرچند اونموقع هم کی روش کی روش میکنید.
    • ارسلان IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      صد در صد طرفدار کیروشم، منظورم از اینکه گفتم قصد طرفداری از کیروش رو ندارم این بود که همه کارای کیروش هم درست نبوده و نیست، کیروش بدون هیچ تردیدی بهترین مربی هست که تا حالا به ایران اومده ، و قطعا جزو ده مربی برتر تاریخ فوتبال جهانه، این جام جهانی که اصلا حساب نیس، مردم تیم ملی رو رها کردن، تیم بدون روحیه رو مورینیو هم بهتر از این نمیتونس باهاش نتیجه بگیره
  • قاسمی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    کیروش دیگه باز نشسته شده
  • مرتضی مقدم IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    بنظرم نکونام عامل نتیجه نگرفتن تیمشو بودنش بین گزینه ها و حاشیش میدونه و اینجور میخاد ژلافی کنه ، بماند که ادعای افشاگری در زمانی اتفاق افتاده که فولاد نتیجه نمیگیره و به نوعی نکونام با این ادعا از همون جریانی که باعث شد تمرکز تیمش بهم بخوره برای به حاشیه کشوندن نتایج ضعیف تیمش و برداشتن فشار و منحرف گردن افکار هوادارای فولاد و فوتبال دوستان استفاده کرده که ظاهرا موفق هم بوده و کمتر رسانه ای بعد تساوی جلو ذوب ده نفره اونم با شانس و تو زمین خودی به شرایط فولاد پرداخته
  • حسن IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    کی روش در اون مقطع بهترین کار رو کرد. کسی که بخاطر منافع شخصی و حزبی و گروهی پشت تیم ملی کشورش رو خالی میکنه، بدتر اینکه در زمانیکه تحت قراردا. تیم ملی هست و بابت کار برای تیم ملی حقوق دربافت میکنه لایق حضور در تیم ملی نیست و باید اخراج بشه!
  • احسان نیک بخت IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    کیروش هیچ وقت نفر اول نبوده و نخواهد بود چون کچ خوبی نیست،ولی نفر دوم خوبی هست وفقط یک تمرین دهنده است.چیزی که سالهاست به دنیا ثابت شده.حالا یکسری شل مغز طرفدار کیروش هستن. نسلهای طلایی تو ادوار هر تیم ملی کشوری بوده و هست وخواهد بود ولی طرز استفاده و بکارگیری از این نسلها مهم بوده که کیروش آدمش نبوده.چیزی که تو پرتقال،رئال و خیلی از تیمهاز مختلف ثابت کرده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی