آقای مهاجم! پرسپولیس بازیکن هوسی نمی‌خواهد/ لابد عبدی و پاکدل با این شرایط در ۳۰سالگی از زندگی هم سیر می‌شوند/ یحیی نمی‌تواند پلنB داشته باشد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حمید درخشان، سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: اگر مهدی عبدی و حامد پاکدل در این سن و سال از فوتبال اشباع شده باشند لابد در ۳۰ سالگی خودکشی می‌کنند.

حمید درخشان، بازیکن و سرمربی اسبق پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره وضعیت پرسپولیس به ویژه در فاز هجومی‌پس از جدایی مهاجم هلندی و مصدومیت دیاباته اظهاراتی را مطرح کرد.

تعدادی از کارشناسان پرسپولیسی و استقلالی به کم اثر شدن پرسپولیس در خط حمله اشاره می‌کنند. نظر شما در این باره چیست؟

طبیعی است که وقتی شما در جلو نفری نداشته باشید همه تلاش تیم‌تان بدون نتیجه می‌ماند و زحمات کادر فنی و بازیکنان خط هافبک به بار نمی‌نشیند. شما هرچقدر هم خوب بازی کنید و کسی نباشد که توپ را به گل تبدیل کند گرفتار چنین معضلی می‌شوید. پرسپولیس هم، امروز با یک مهاجم مصدوم و یک مهاجم جدا شده قطعاً شرایط درستی در فاز هجومی ندارد.

آیا یحیی گل محمدی نباید برای چنین شرایطی پلن B خود را ارائه بدهد؟

دوستان در حرف راجع به پلن B و یا پلن C راحت حرف می‌زنند ولی وقتی ابزار چنین کارهایی وجود نداشته باشد نمی‌توان از پلن A به سراغ پلن B و یا  C رفت. شما بدون بازیکن نمی‌توانید این کارها را اجرا کنید. وقتی شما نیمکت قوی و نفرات سوم و چهارم خوب ندارید نمی‌توانید سراغ پلن B بروید.

مهدی عبدی و یحیی گل محمدی و سروش رفیعی

اما مهدی عبدی و حامد پاکدل در مسابقات دوستانه اخیر خوب گل زده اند. چرا از این نفرات در ترکیب اصلی پرسپولیس استفاده نمی‌شود؟

پرسپولیس تیم کوچکی نیست که هر کس دلش خواست یک روز گل بزند و یک روز نزند! پرسپولیس تیم بزرگی است و هر کس در این تیم حضور پیدا می‌کند باید اینقدر قوی باشد که بتواند بازی کند و اگر مهاجم باشد باید گل بزند. مربی نمی‌تواند منتظر بنشیند تا ببیند فلان بازیکنش چه روزی هوس می‌کند گل بزند. واقعیت این است که چنین مهاجمانی باید اینقدر تشنه بازی باشند که اگر به میدان رفتند از هر دو فرصت، یکی را تبدیل به گل کنند.

به نظر شما مهدی عبدی و حامد پاکدل چه مشکلی دارند؟

انتظار از این جوانان این است که خودشان را نشان بدهند. باید اینقدر کیفیت شان را بالا ببرند که یحیی گل محمدی مجبور شود آنها را در ترکیب اصلی بگذارد.

ممکن است این قبیل بازیکنان با پوشیدن پیراهن پرسپولیس یا گلزنی در دربی ارضا شده باشند؟

اگر این جوانان در این سن و سال به این شکلی که شما می‌گویید اشباع شده باشند لابد در سن ۳۰ سالگی می‌خواهند خودکشی کنند! این اصلا درست نیست. بازیکنی که در پرسپولیس حضور پیدا می‌کند باید شب و روز تمرین کند و تا روزی که توان دارد در سطح اول فوتبال ایران و بالاتر از مثل تیم ملی باشد.

با این شرایط یحیی گل محمدی باید چه کاری انجام دهد؟

قطعاً باید دنبال آدمی‌باشد که انگیزه چند برابر داشته باشد. کسی که برای پرسپولیس خودکشی کند. پرسپولیس باید مهاجمی‌بیاورد که در نیم فصل دوم به تیم کمک کند. تیم را در کورس نگه دارد و در جام حذفی و رقابت‌های دیگر گل بزند.

سروش رفیعی و عیسی آل کثیر

به نظر شما با رسیدن آل کثیر این مشکل تا چه اندازه برطرف می‌شود؟

اصلاً نباید روی آل کثیر حساب کرد. او الان نزدیک یک سال است که دور از فوتبال بوده و تا بخواهد برگردد و خودش را پیدا کند فصل تمام می‌شود. گل محمدی باید کسی را بیاورد که در شرایط مسابقه باشد و بتواند رویش حساب کند.

با این وضعیت بازی با گل گهر را چطور پیش بینی می‌کنید؟

کار سختی در پیش روی پرسپولیس است. بچه‌های پرسپولیس از بازی استقلال به این طرف تدابیر درستی نداشتند و متاسفانه مقابل پیکان دیدیم که پرسپولیس زهردار نبود. فقر مهاجم و نبود بازیکن در کشورمان هم باعث می‌شود که نتوانیم از تیم‌های پایه هم بازیکنی را به خط حمله اضافه کنیم. امیدوارم پرسپولیس مقابل گل گهر از این بابت به مشکل نخورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی مقدم IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    خدا بابای درخشان رو بیامرزه حرف مارو زد،مهاجمی که یکساله پاس به توپ نخورده تازه ناز هم می‌کنه به چه درد میخوره ؟... باید مهاجمی بیاد که بتونه به تیم کمک کنه نکه اره امروز خوب بود ولی هنوز زمان نیاز داره تا به شرایط ایده ال برسه
  • محمد IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    کسی که برای پرسپولیس خودکشی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی