نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
سوپراستاری که جایگزین وریا غفوری شد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کوین یامگا بازیکن فرانسوی تیم استقلال از وقتی به این تیم پیوسته تاکنون در لیگ برتر هشت بار از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده است!

آرتور کوین یامگا که در فصل گذشته با به ثمر رساندن ۱۰ گل بهترین گلزن تیم قهرمان لیگ بیست و یکم به شمار می‌رفت بدون شک سوپر ستاره این تیم در فصلی بود که در کل فصل ۳۹ بار دروازه حریفانش را باز کرد و این بازیکن توانست بیش از یک چهارم گلهای تیمش را به تنهایی بزند. او در حال حاضر نیز همراه با محمد محبی در حالی بیشترین تعداد گل زده را به خود اختصاص داده که در ۹۰ درصد مسابقات تیمش در پست دفاع راست به زمین رفته است.

با دقیق تر شدن در گلهای به ثمر رسیده توسط این مهاجم در فصل گذشته و دوران سرمربیگری فرهاد مجیدی مشخص می‌شود او از ده گل زده اش پنج گل یعنی ۵۰ درصد آنها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود. مروری کوتاه بر گلهای به ثمر رسیده توسط یامگا در فصل گذشته این موضوع را بیش از پیش مشخص می‌کند.

*در هفته دوم دیدار استقلال مقابل ذوب آهن که با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید یامگا در دقیقه ۲۷ و ۵+۹۰ هر دو گل استقلال را در جریان بازی زد.

*در هفته چهارم بازی مقابل فجرسپاسی که با نتیجه یک بر یک تمام شد آرتور کوین یامگا از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۶۰ اولین گل بازی را به ثمر رساند.

*در هفته سیزدهم و مصاف با آلومینیوم اراک باز هم آرتور کوین یامگا از روی نقطه پنالتی گل اول بازی را در دقیقه ۱۸ به ثمر رساند تا بازی در پایان با نتیجه یک بر یک به پایان برسد.

کوین یامگا
یکی از دو ضربه پالتی آرتور کوین یامگا به مس رفسنجان در بازی رفت فصل پیش

*در هفته چهاردهم و دیدار مقابل مس رفسنجان که استقلال با نتیجه ۳ بر ۲ برنده شد آرتور کوین یامگا در دقایق ۹ و ۶۱ دو بار و هر دو دفعه از روی نقطه پنالتی ضربات مستقیم خودش را تبدیل به گل کرد.

*در هفته پانزدهم دیدار با نفت مسجد سلیمان آرتور کوین یامگا گل سوم استقلال را در جریان بازی و در دقیقه ۵۸ زد تا تیمش سه بر صفر برنده شود.

*در هفته هفدهم و بازی برگشت مقابل ذوب آهن که با حساب یک بر صفر به سود استقلال تمام شد باز هم یامگا در دقیقه ۵۴ به داد تیمش رسید.

*هفته بیست و یکم و مصاف با گل گهر آخرین بازی یامگا بود که در آن موفق به گلزنی شد. او در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده نیمه اول (۵+۴۵) و دقیقه ۸۹ از روی نقطه پنالتی هر دو گل استقلال را زد تا این تیم با نتیجه ۲ بر یک برنده شود.

این آمار مشخص میکند ۵ گل از ۱۰ گل زده شده توسط یامگا در فصل قبل از روی نقطه پنالتی بوده است اما این بازیکن در فصل جاری اولین گلش را در خلال بازی با مس کرمان در هفته سوم و در دقیقه ۷۵ به ثمر رساند تا تیمش یک بر صفر برنده شود.

سوپراستاری که جایگزین وریا غفوری شد!

دومین گل یامگا در این فصل هم در دقیقه ۴۵ بازی مقابل نساجی مازندران از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، بازی هفته ششم که با نتیجه سه بر یک به سود استقلال تمام شد.

سومین گل بازیکن فرانسوی استقلال در مصاف با گل گهر سیرجان در هفته هفتم به ثمر رسید. روزی که شاگردان ساپینتو با نتیجه ۲ بر یک برنده شدند. گل یامگا از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۸+۹۰ مسابقه به ثمر رسید.

آخرین گل یامگا نیز که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید در بازی اخیر مقابل صنعت نفت آبادان در هفته سیزدهم بود که تک گل سه امتیازی استقلال هم به شمار می‌رفت.

مجموع گل‌های زده این دو فصل او عدد ۱۴ را نشان می‌دهد که هشت گل آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده و مشخص می‌کند بیش از ۶۰ درصد گلهای یامگا از روی نقطه پنالتی بوده و بدون شک مروارید سیاه تیم استقلال را باید یکی از بهترین پنالتی زن‌های تیم هم دانست.

وریا غفوری در حال کاشتن توپ برای زدن ضربه پنالتی

یادآور می‌شود؛ در فصول گذشته پنالتی‌زن اول استقلال وریا غفوری بود که البته به ویژه در فصل گذشته آمار ضعیفی از خودش بر جای گذاشت و در ۱۱ پنالتی آخرش ۵ ضربه را هم از دست داد که نزدیک به ۵۰ درصد پنالتی‌هایش می‌شد و آمار بدی برای یک بازیکن در هر تیمی‌محسوب می‌شود. این در حالی است که وریا پیش از آن و در دوران استراماچونی حتی کاشته زن این تیم هم بود و ضربات ایستگاهی اش را هم مستقیماً تبدیل به گل می‌کرد ولی حالا با آمار مثبت آرتور کوین یامگا در زدن ضربات پنالتی (که صددرصد ضرباتش را به گل تبدیل کرده) این فرانسوی به خوبی توانسته جای وریا غفوری را برای آبی پوشان پُر کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • صادق باوی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    البته این سوپر استار به کمک داوران بوده که پنالتی و گل زده و هیچگاه جای سوپر استار ی مثل وریا غفوری کبیر را بگیرد
  • ناشناس IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    جای وریا تو قلب مردمه که اونم گرفتنی نیست
  • قره داغ IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    بااین حرفا وریا خراب نمیشود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی