نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
پایان بازی با اسامی؛ ۳ گزینه اصلی جانشینی کی‌روش مشخص شدند/ ۲ مربی خارجی و تنها گزینه داخلی تاج!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

از تاریخ هشتم آذر که تیم ملی به آمریکا باخت و از جام‌جهانی حذف شد، تا امروز شایعات مختلفی حول‌محور آینده تیم ملی، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وجود داشته است.

به زمان انتخاب و تصمیم سرنوشت‌ساز برای آینده فوتبال ملی ایران نزدیک شده‌ایم. دعوتنامه حضور در جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای اعضا ارسال شده و حالا عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری و سیاستگذاری در فوتبال ایران (بعد از مجمع عمومی) سه‌شنبه هفته آینده سیزدهم دی‌ماه در طبقه چهارم فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی را برای انتخاب سرمربی تیم ملی اتخاذ خواهند کرد.

از تاریخ هشتم آذر که تیم ملی به آمریکا باخت و از جام‌جهانی حذف شد، تا امروز شایعات مختلفی حول‌محور آینده تیم ملی، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وجود داشته و به بایدها و نبایدهای بسیار زیادی از طرف کارشناسان، رسانه‌ها و پیشکسوتان اشاره شده است. بازار بازی اسم-فامیل برای گزینه‌های هدایت تیم ملی هم داغ‌داغ بود. همین دیروز یکی از خبرگزاری‌ها از رافائل بنیتس، اروه رنار، جراردو سیوآنه، جراردو مارتینو، پائولو بنتو، پائولو سوسا، ولادیمیر پتکوویچ، برونو لاژ، رالف‌ هازن‌هوتل، جیووانی فن‌برونکهورست، شون دایچ و والتر ماتزاری به‌عنوان گزینه‌های روی میز فدراسیون برای مذاکره نام برد. اسامی مربیان بزرگ دیگری هم البته در این مدت در رسانه‌های دیگر مطرح شده بود. 

تمام اتفاقات این روزها از سوی مدیریت فدراسیون فوتبال به‌صورت دقیق رصد و تحلیل شده است. با این وجود این اخبار اهالی فوتبال را در جریان برنامه اصلی مهدی تاج برای مشورت و هماهنگی با هیئت‌رئیسه قرار نمی‌دهد. هنوز همه می‌پرسند تصمیم اصلی فدراسیون برای آینده تیم ملی چیست و کسی هم جواب آن را نمی‌داند!

پایان بازی با اسامی؛ ۳گزینه اصلی جانشینی کی روش مشخص شدند/ ۲ مربی خارجی و تنها گزینه داخلی تاج!


برای رسیدن به جواب این علامت سوال بزرگ با چند منبع آگاه و تاثیرگذار در تصمیم‌گیری نهایی صحبت کردیم. خروجی این پیگیری‌ها هم رسیدن به یک برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی جالب از سوی مهدی تاج و همکارانش برای ارائه در جلسه هیئت‌رئیسه هفته آینده بود که جزئیاتش به این شرح است: 

کارلوس کی‌روش گزینه اصلی و اول مدیریت خواهد بود. این مربی اما بین مردم، رسانه‌ها و اعضای هیئت‌رئیسه مخالفان بسیار جدی دارد و احتمال اینکه در جلسه روز سیزدهم اکثریت اعضا با تمدید قرارداد او موافقت نکنند، زیاد است. این مساله را هم نباید فراموش کرد که برخی مسئولان دولت و وزارت ورزش موافق ادامه همکاری با این مربی پرتغالی تا جام‌ملت‌های آسیا هستند و این موضوع به فدراسیون فوتبال هم اعلام شده است. با این حال تصمیم نهایی با هیئت‌رئیسه است. 

درباره انتصاب کی‌روش یا هر مربی خارجی دیگری برای نشستن روی نیمکت تیم ملی نکته‌ای کلیدی وجود دارد. با اتفاقات اخیر و کارشکنی برخی جریان‌ها در بیرون از ایران، هر مربی خارجی شرایط لازم برای نشستن روی نیمکت تیم ملی را ندارد. پس تنها مربیانی که خودشان بخواهند به این فشارهای سیاسی و روانی بی‌توجه باشند، مورد تایید فدراسیون برای مذاکره و بعد از آن انعقاد قرارداد نهایی قرار خواهند گرفت. 

پایان بازی با اسامی؛ ۳گزینه اصلی جانشینی کی روش مشخص شدند/ ۲ مربی خارجی و تنها گزینه داخلی تاج!


اگر هیئت‌رئیسه با تمدید قرارداد کی‌روش موافقت نکند، پلن بعدی مهدی تاج و همکارانش مذاکره با مربیان خارجی چون آندره‌آ استراماچونی، برانکو و چند مربی ایتالیایی و هلندی نام‌آشناست که اراده کار کردن در ایران را بدون توجه به کارشکنی‌های خارجی داشته باشند. برای قرارداد سرمربی جدید هم تصمیم حقوقی مهمی گرفته‌شده که مفاد قرارداد به‌شکلی تدوین شود که به‌راحتی امکان فسخ یک‌طرفه آن وجود نداشته باشد. فراموش نکنیم اخیرا علی خطیر به‌عنوان مشاور عالی اجرایی مهدی تاج در فدراسیون فوتبال حکم گرفته و این مدیر کسی است که استراماچونی و قربان بردیف را به فوتبال ایران آورد و طبیعی است که در راه انتخاب سرمربی جدید، با توجه به ارتباطات بین‌المللی که دارد، مشاوره‌های مهمی به تاج و سایر مدیران فدراسیون بدهد. 

اگر به هر دلیلی انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی فوتبال ایران منتفی شد، از بین گزینه‌های ایرانی تنها یک مربی شانس نشستن روی نیمکت تیم ملی را دارد و او کسی نیست جز امیر قلعه‌نویی. جواد نکونام، فرهاد مجیدی، یحیی گل‌محمدی و علی دایی در مقطع فعلی در برنامه مدیران فدراسیون جایی ندارند. 

مربی بعدی تیم ملی چه خارجی باشد و چه داخلی، قراردادش تا پایان جام‌ملت‌های ۲۰۲۳ قطر خواهد بود و با توجه به انتخاب انجام شده و نتایج و عملکرد در این مسابقات، تصمیم بعدی گرفته خواهد شد. 

پایان بازی با اسامی؛ ۳گزینه اصلی جانشینی کی روش مشخص شدند/ ۲ مربی خارجی و تنها گزینه داخلی تاج!


مهدی تاج دیگر فرصت اشتباه کردن ندارد و خودش هم این واقعیت را به‌خوبی می‌داند. هر اتفاقی که بیفتد مردم او را مسئول اصلی پاسخگویی می‌شناسند و به همین ترتیب با تمام تجربیات و آزمون و خطاهای انجام‌شده، کمترین انتظار از رئیس فدراسیون فوتبال و همکارانش این است که مشاوره بگیرند، تعامل کنند، اما دستور و سفارش‌های بیرونی برخی جریان‌ها جهت اصلی تصمیم آنها را مشخص نکند. یک انتخاب درست و برنامه‌ریزی و آینده‌نگری حرفه‌ای هنوز هم این فرصت را به تاج و همکارانش خواهد که اعتماد ازدست‌رفته عموم مردم و رسانه‌ها و جامعه فوتبال را به‌دست بیاورند.

مهدی تاج مدام با اعضای هیئت‌رئیسه‌اش حرف زده و می‌داند کی‌روش چه مخالفانی دارد. حرف‌های مردم و رسانه‌ها را شنیده و قطعا با پیشکسوتان و کارشناسان مختلف هم صحبت داشته و واقعیت‌های فوتبال ایران را هم به خوبی می‌داند. جدا از هر اختلاف نظر و انتقادی که قطعا وجود دارد، برای آینده فوتبال ایران همه باید به فدراسیون فوتبال کمک کنند که یک تصمیم درست گرفته شود و انتخابی مناسب برای نیمکت تیم ملی داشته باشند. تیم و فوتبال ملی به یک مربی نیاز دارد که خون تازه به رگ‌های فوتبال کشور وارد کند. 

تکرار اشتباهات و حرکت‌ روی ریل‌هایی که فوتبال ما را به مقصدی که مردم خواسته‌اند و به آن نرسیده‌ایم، ناامیدکننده‌ترین حالتی است که می‌توانیم با آن روبه‌رو شویم. حال همه منتظر سیزدهم دی‌ماه می‌مانیم تا خروجی جلسه هیئت‌رئیسه مشخص شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵۷
  • محمد IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    بهترین گزینه امیرقلعه نوعی هست تجربه زیاد و مدیریت قوی
    • امید IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      نمیدونم رو چه حساب و چه دانشی در ایشون دیدین
    • زلزله بابا مسعود IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      کیروش مدیرفنی علیرضامنصوریان یا غلامرضا عنایتی مربی تیم ملی تامام مطمئن باشید با این انتخاب جام ملتهای آسیا برای ماست
    • تامام IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      زلزله . یه پیشنهاد دارم اونم فوتبال کلا بی خیال شو حتی نگاه کردنشو وقت تلف نکن
    • تامام IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      زلزله . یه پیشنهاد دارم اونم فوتبال کلا بی خیال شو حتی نگاه کردنشو وقت تلف نکن
    • داود IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      زارت عجب مدیریتی دارد.یه گله گوسفند بدهند دستش نصفش گم میشه نصفشم گرگ میخوره
    • خوزستانی ام IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      بهترین گزینه استراماچونی هست سبک بازی ایتالیایی ها با تمام تیم ها تفاوت داره
  • siamak IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    خودتان را خسته نکنید تاج به پشتوانه دولت تصممیش را گرفته و قهوه کاری را با کیروش خورده است اولویت اول و آخر منافع تاج است نه منافع ملت - ایران در این دوره از انگلیس شش گل خورد در جام ملتهای آسیا از ژاپن شش تا خواهد خورد ولب تاج تغییر نخواهد کرد و تقصیر را بر گردن فرد دیگری خواهد انداخت
  • فلانی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    امیدوارم کی‌روش باقی بمونه چون حتی بهترین سرمربی هم نمیتونه تو فرصت کم تیم و رهبری کنه باید از پیش هم تیم و رهبری کرده باشه
    • حص IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      با نظرتون موافقم . کی‌روش باشه بهتره چون وقتی برا بازیهای آسیایی نیس
    • حسین IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      خروجی پنج تورنمتنی که کی روش سکان هدایت تیم ملی رو بر عهده داشت چی بود ؟ کدوم موفقیت چشمگیری داشتیم ؟ هیچی ، سرمربی با اون همه پولی که گرفت هیچ دستاوردی برای فوتبال ایران نداشت ، ببینید ژاپن و کره جنوبی و استرالیا تو جام جهانی چطور بازی کردن و ما چطور بودیم ؟ با چه استنادی از حضور کی روش روی نیمکت مربیگری ایران دفاع میکنید ؟
    • Bm IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      موندن کی روش بهترین تصمیمه تو این شرایط .اونایی ک فکر میکنن با تغییر مربی قراره اتفاقی بیفته سخت در اشتباهن چه بسا نتیجه بدتری نسبت به جام ملتهای قبلی بگیریم ولی الان با وجود زمانی ک هست کی روش میتونه تیمو دوباره بسازه
    • Mana IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      اقای حسین کره و ژاپن بخاطر مربیشون نیس ک موفق شدن بخاطر امکانات و زیرساختای خوب و برنامه ریزیهای خوب و بازیای تدارکاتی خوب هست. ما کدومش رو داشتیم؟ یه مربی تنهایی نمیتونه تیمو موفق کنه چرا بدون فکر حرف میزنید
    • ا.شهرضا (درجوابMana) IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      زیرساخت یکی از ابزارهای موردنیازهست،اما باهمین زیرساخت‌های ناجوروبازیهای کم تدارکاتی، اسکوچیچ باهمین نفرات بهترین صعود به جام جهانی راداشت،درسته مدیریت ضعیف ،کم دانشی ازایرادات اسکوچیچ بود اما بنظرخیلیها بخاطرکمبودزمان تعویض ش اشتباه بود برانکوتنهامربی بوده که در۴۰سال گذشته تیم امیدراقهرمان آسیاکردونسلی که بااون قهرمان شدندپشتوانه خوبی بودندبرای تیم ملی !امامتأسفانه مربی خوب برای بلندمدت نداشتندوکی روش هم ۸سال این نسل راناکام کردوحالابا لابیگری دنبال نگهداشتن این مهره سوخته هستند
    • Ali IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      کیروش 9سال مربی بوده 9ماه درایران نبوده 9تا مسابقه ی لیگ برتر را ندیده لیگ 1 و دسته های پایینتر پیشکش دراین 9 سال دست آوردش به 10 درجه زیر صفر سقوط کرده ایم که جناب کیروش وکیروش پرستان این را موفقیت می دانند چون آنها انتظار داشتند همانند وزرای اقتصاد در دولت های گذشته وفعلی تمام اقتصاد را ویران که چه عرض کنم بلکه نابود کردند کیروش هم می باید تمام فوتال را نابود می کرد تا مانند کشور مثلا ... استپ کردن و روپایی زدن وسانتر و ضربه سر زدن و شوت کردن که یادمیدادند اما کار جناب کیروش که اینها نبوده بلکه وظیفه اش این بوده یک توپ بیاورند و توضیح دهند که بچه ها به این میگن توپ بزنی زمین هوا میره ولی نمی دونم تا کجا میره من همین یه توپو داشتم که آنهم برای شما که مثل آقای تاج برام عزیزید آوردم واین نهایت ازخودگذشتگی من بوده است وکسی ازمن ایراد که نباید بگیره هیچی حتی انتقاد هم نکند
    • ناشناس IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      واقعا درسته کسی نمتونه مثل کیروش به فوتبال خیانت کنه سابقه هدایت وحذف کردن ایران چندسالی هست سابقه اش داره
    • حسن IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      به نظرم دوره (کی روش) دیگر سر اومده ، اون تا الان موفقیت چشمگیری برای فوتبال نداشته ، ایرادش اینه که تیم رو دفاعی می چینه ، اونوقت گل بخوریم جبران گل مکافاته . اصلاً تو جام جهانی ما حمله نداشتیم .
    • سعید IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      بله با نضرت موافقم کیرش خیلی مربی خوبی اگر نبود از ولز ۳کل می خوردیم
  • ابراهیم IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    یعنی ما حاضریم مربی دسته ۳ لیگ خودمون بیاد مربی تیم ملی بشه ولی کیروش نه واقعا اگه کیروش بخواد سرمربی بشه اصلا دیگه فوتبال ایران نگاه کردن نداره . بعدش اقای تاج که مسوول پاسخگویی به سوالات هس نهایتا اخراجش میکنن دیگه بیشتر از این که نیست بقران فکرتون رو از تیم ملی دور کنید وقتی تاج با اون قرارداد ویلموتسی دوباره رئیس فدراسیون میشه تا تهش دیگه بخون
    • ناشناس IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      چی میگی ما پپ گواردیولا سا بهترین مربی دنیا رو هم بیاریم به پای کیروش نمیرسه ........ چون اون نوع فوتبال بازی کردن ما رو میدونه
    • احسنت IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      راست میگی کی‌روش بلده با تیم ملی چجوری بازی کنه شش تا خوردن از انگلیس و اولین باخت تاریخ از آمریکا افتخار بزرگی هست برای آقایان
    • ایرانی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      کسی به نظر ما یا کارشناسان دلسوز اهمیت نمی دهند تا زمانی که قانون واقعی در جامعه حکم فرما نباشد و این باندبازیها وخودسریها باشد ما در هیچ زمینه ورزشی به معنی حساب شد و برنامه ریزی شده موفق نخواهیم بود اکثر نبردهای ما اتفاقی بابا صندوق ورزشکاران به دست آمده یک شناگر خارجی موفق که روی آن کار شده بیشتر ازهمه کاروان ورزشی ما به تنهایی مدال طلا به دست می آورد
  • صادق IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    جوری میگین مردم اونو مسول پاسخگویی می دانند که بعدا پاسخ میده
  • علی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    چرا پولتون میدین به مربی خارجی؟ ایران خودش بهترین مربی های داره؟ ژنزال امیرقلعه نوعی بهترین گزینه هست؟ که میفهمید گلگهر مقام دوم جدول میشه؟ پس منطقی هست ژنرال بایدسرمربی تیم ملی باشه؟
    • حمید IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      مربی داخلی یه بدی داره که سفارش پذیره. فوتبال ایران تا این نوع مدیریت و مربیها و زیرساختهای باشگاهی رو داره هیچ تغییری درش حاصل نمیشه . مربی فقط ۲۰ درصد قضیه ست . باید فوتبال رو مثل ژاپنیها از نونهالان تغییر داد.
  • شامراداسفندیاری IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    هرکس که به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شود حتی اگر موفقترین و بهترین مربی دنیا هم باشد تا زمانی که امکانات کافی و به‌خصوص امکان انجام مسابقات دوستانه با تیمهای درجه اول دنیا فراهم نشود فوتبال ایران پیشرفت نخواهد کرد واین امکان زمانی وجود خواهد داشت که سیاست خارجی ایران تصحیح شود که فعلا امیدی به آن نیست ما فعلا قربانی عقده مسوولان نظام و سیاست های نابخردانه آنها در صحنه بین المللی هستیم
    • Sh IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      دقیقا 👌👌
  • بهرام صالحی ک IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    کی روش که به طور کلی باید کنار گذاشته شود گزینه بعدی آقای برانکو ایوچ هم برای باشگاه های فوتبال لیگ داخلی بد نیست ولی برای تیم ملی به درد بخور نیست و نمی توانند گزینه خوبی باشد آین همه از مربیان پرتغالی استفاده کردیم راه به جایی نبردیم بیاید وبرای یک دفعه هم که شده از مربیان دیگر کشورها بهره‌برداری کنیم مثل یک مربی از برزیل یا ازهلند انگلیسی‌ها ما که پول می دهیم وبیشتر از ان قراردادی که بسته ایم هم بیشتر می دهیم
    • حشمت IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      برانکو 2006یادن نمیاد
    • علی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      اشتباه نکن اون برانکو اول مربی گریش بود تجربه نداشت. 493الان بهترین گزینه اس. از درخت بازیکن میسازه. کلا با 11تا بازیکن با پنجره بسته قهرمان لیگ و نایب قهرمان آسیا شد..
  • ایرانی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    تاج نه دولتی ها و نه مردم را به حساب نمی آورد
  • ا IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    حالا‌هر‌کدوم‌انتخاب‌شدند‌مطمن‌باشید...‌نظرش‌اون‌گذینه‌بنظر‌تاج‌نزدیکتره.......متوجه‌میشید‌که...بله از اون نظر.یه چیزی‌‌تومایه‌های‌ویلموتس
    • باسلام IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      اصلا فوتبال ایرا باید منحل بشه چون به بهانه فوتبال یه عده سوء استفاده گر دور این سفره جمع میشن وحق بیت‌المال را پایمال میکنن. این حیثیتی تر هست.
  • سلام ودرودخدابه شهدا IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    برای چه بایدکی روش دوباره گزینه بشود۸سال پدرتیم رودرآورده بس نیست دوباره اکربخوان باکی روش قراردادببندندحتمآصددرصدفقط به جیب خودشان هستندکه پول بادآورده رابالابکشند.این سری هم لیاقت اسگوچیچ بودرفتیم جام جهانی دیدی که باکی روش چه باغفت باختیدمربی تیم ملی یاازکشورکرواسی یاازترکیه یامربیان خودمان فقط بایدمثل خارجی هابهش بهابدندنه اینکه بایی باخت برویدباندخودتان رابیاوریدمربیان خارجی فقط کرواسی وترک بامامچ هستندبابقیه قراردادبستیدفرداازکشورش یی فراخوان میدن طرف دمش گذاشت توکولش خداحافظ مثل لوکای پرسپولیس ول کردورفت چرا‌کاری نکردندکه جلویش بگیرند
    • Fff IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      بحث ما سر لوکادیا نیست که بحث لوکا رو میکشی وسط ‌.بحث بحث مربی هس نه رفتن لوکادیا .لوکادیا هم خیلی مالی نبود
  • دکتر IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    با درود اگر منصفانه به اتفاقات و حاشیه های که برای تیم ملی افتاد بهترین مربی دنیا هم داشتیم نمی توانستیم نتیجه بگیریم حاشیه خیلی زیاد بود انگلیس مانند 300 سال گذشته ما را فریب داد با هیچ جریانی خاصی من کاری ندارم ولی زمانی که یک بازیکن سرود ملی کشورش را نمی خواند هیچ تعهدی به تیم ندارد ما مردم هم فریب خوردیم شاید بتوان گفت زمانی که همه ارزو می کردیم تیم نتیجه نگیرد بزرگترین ضربه به ایران عزیز زدیم چرا همه تقصیر ها گردن سرمربی و آقای تاج میگذاریم من هیچ کسی را تایید یا نفی نمی کنم حداقل با وجدان خودمان راحت باشیم صدا سیما با میثاقی و استاد خیابانی چه گلی سر تیم ملی زدند آقای کی روش روی چه چیزی لج بازی می کند روی حیثیت ملی که متاسفانه بعضی ها این مطلب را فراموش کرده اند ما باید اول ایرانی بودن خودمان را ثابت کنیم بعد مربی خوب بیاوریم تیم پیر است و نیاز به خون تازه دارد صدرصد مربی خیلی با تجربه می خواهد تا از بازیکنان جوان بازی بگیرد انتقال تجربه بدهد جوان کردن یک تیم واقعا صبر ایوب می خواهد و ماشالله همه برای کوچکترین اشتباه تیم ملی دندان تیز کرده ایم تا همه چیز را له کنیم
  • فرزاد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    تاج بره همه چی حل میشه ،عشق فقط دکتر دادکان
  • حمیدرضا IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    راسته که میگن زمانی که کی روش اومد یه بازیکن تو‌خارج از ایران اونم امارات داشتیم کی روش تبدیل به ۱۷تا کرد؟راسته که میگن قبل کی روش‌تو مدت یازده هزار سال فقط سه بار اونم با التماس ها و گریه های خیابانی رفتیم جام جهانی بعد با کی روش سه بار راحت با عزت و افتخار؟راسته که میگن اگه کی روش نبود از تیم ۶۱دنیا زمان قلعه نوعی برانکو قطبی دایی به تیم ۲۰دنیا و اول آسیا تبدیل نمیشدیم؟راسته کن میگن با کی روش یازده سال به کره نباختیم ولی با اسکوچیچ و ویلموتس به بحرین و عراق و کره باختیم توسری هم خوردیم؟راسته که میگن اگه کی روش نبود فوتبال دست مربیای بیکار و باندبازی داهلی بود و تو فوتبال داش مشتی ها و با معرفت ها باقی میموندیم و اصلا نمیدونستیم فوتبال حرفه ای چیه؟راسته که فرگوسن گفت آثار حضور‌کی روش هنوز تو منچستریونایتد هست؟راسته که کی روش سال ۱۹۹۹تا۲۰۰۱ طرح اصلاح حرفه ای ساختار فوتبال آمریکا و پرتغال رو داد و به اینجا رسیدن؟راسته که میگن ما بلد نیستیم از کی روش که الان یکی‌از ده مربی برتر و صاحب ایده و سبک وروز دنیاست استفاده کنیم؟راسته که میگن تیم ملی امید بدون کی روش ۵۰ساله صعود نکرده المپیک؟
    • Amir IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      احسنت حرف حق.. قابل توجه بعضیا ودشمنان کی روش چشماتون رو خوب باز کنید
    • جلیل IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      راسته که میگن کیروش حدود 9سال ایران بود ونتیجش فقط اطلاعات بسیار قوی مارکار بود که در تیم دسته50هم تیم ندادنش...چی میگی هموطن.کیروش چی داره چی داره که اینقدر حمایت...ضمنا حدود یکسال زمان داریم با تغییر مربی و زمان یکسال میشه امیدوار بود.بااینکه استقلالی نیستم ولی استرا چقدر شیوه ی و فهم فوتبالی را در چند هفته در استقلال عوض کردو یا برانکو تیمی با 12نفر را برد تا فینال با خیانت همین طارمی و...تیم را جمع کرد.یادتون باشه مربی که چند ماه منتظر انتخاب تاج بود و طارمی و خیلیا دیگه اوردنش مجدد ودر دیگر کشورها هم واقعا واقعا موفق نبوده پس دیگه چه حمایتی داره.مصر در بهترین نسل فوتبالیش توسط کیروش نابود شد.دستاورد این کیروش چی بود؟ چرا حمایت!!؟؟
    • پدرام CA ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      نه راست نیست! دونه به دونه اش توهم جناب عالیه! سوال بعدی؟
    • مهدی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      چقدر چرت و پرت نوشتی کی روش اینهمه خوب بود کلمبیا و مصر رو خراب نمی‌کرد ما هم ۹ سال پیشمون بود هیچ حرکت خاصی نزد بهتره از کی روش بکشی بیرون مربی تاریخش بگذره میندازنش بیرون مثل زیدان که از ریال تو دوره اولش اخراج شد
    • امیرحسین IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      مشکل تیم ملی ما... دعوت نکردن ازبازیکنای جوون هس.. کیلوش اومدبازیکنای 8سال پیش روکه بایدبازنشست میشدن دوباره اورد.. که مثلابگه اره من تیم خودم هس وتیم اسکوچیچ نیس..اخه کدوم مربی میادچشمی وکریمی پورعلی گنجی محمدی رضاییان حسینی روبذاره ترکیب.. اونوقت دفاع مستحکم.. شجاع کنعانی نورافکن.. محبی محرمی وحیدامیری و... بذاره نیمکت... سردارمصدوم رابذاره ترکیب.. 4تادروازبان ببره.. یه بازیکن کمتر.. یعنی قاعدی.. عبدی.. صادقی نورافکن... که آماده بودن.. فقظ میتونه لج بازی. واینکه مردم ایران روهیچی حساب نکردن ازطرف کیروش باشه... واقعااگه هرکی فوتبالی باشه.. دورازتعصب طرفداری اینامیفهمه
    • آشنا IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      حرف حق. بعد کی‌روش که مربی آوردن چکار کرد. با نسلی که کی‌روش ساخته بود این نسل هم تموم شد. قطعا بجز کی‌روش هر مربی بیارن قطعآ مربی درجه ۳ هست و فوتبال ایران نابود میکنه. این مردم. بعد رفتن کی‌روش ندیده. چه اتفاقی افتاد. خدارحم کرد بیشتر گل از کره. نخوردیم. کی‌روش بدون بازی تدارکاتی خوب. نتیجه بهتری کرفت
    • حسین IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      ببین حمید رضا اشتباه داری فرمایش می کنی، برعکس تیم ملی با کیروش یک بار عراق را نبرد ولی با اسکوچیچ دو بار برد و راحت ترین صعود را به جام جهانی داشت، تیم ملی زمان برانکو حتی تا رده ۱۷ رنکینگ جهانی هم رسید، کیروش خودش متاسفانه پیر و فرتوت و خسته هست و از پیرمردها برای تیم ملی دعوت میکنه و سبک دفاعیش اصلا تایید شده نیست، اگه خوب بود شیلی و مصر هم امکانات زیر ساخت خوبی داشتن و هم بازی تدارکاتی خوب ولی با اون ها هم موفق نبود.
  • محمد FI ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    قلعه نوعی بهتر است سر مربی انتخاب شدد
  • علی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    یا جراد سیوانه یا سرجیو کونسیساعو. جفتشون حرف ندارن. خواستید برینید تو تیم یا پول نداشتید اوله گونار سولشر رو بیارید 😂
  • ابراهیمی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    تاج ونبی تکراری، هیچ وقت مربی داخلی انتخاب نمی کند چون عادت به امرنهی دارند درضمن منافعشان هم به خطرنمی افتد
  • مجتبی خیرخواهان IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    سلام مجدد... جناب مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور بزرگ ایران و اعضای هیئت رئیسه محترم شما رو به شرفتان سوگند،( از یک سوراخ، برانکو ۷۰ ساله با مغز قدیمی فوتبال و کی روش که در هیج کجا نتوانست حتی یک جام هم برای کشورمان بیاورند) دوبار گزیده نشوید شما که پول می دهید حداقل به کسی بدهید که ارزش آفرینی بکند با جوان گرایی و بازی باسیستم های مختلف جهان. بیت المال را در جیب کسانی نریزید که قبلا هم خورده اند وحتی از یک ریال حقوق خود دریغ نکرده اند ..... چرا دوباره نام اینان بر زبان شماست .چه گلی به سرشما زده اند که مردم بی خبرند.....مخلص کلام هوشیارانه عمل کنید به نفع کشور ، نه حدای نکرده بهنفع جیب بعضی شخصیت ها.......... انشااله.. افوض امری الی الله، ان الله بصیرو بالعباد........ به امید پیروزی روز افزون. برانکو ب ای تیم پرسپولیس خوب بود وهست ولی به درد تیم ملی کشور بزرگ ایران نمی خورد......
  • امیر IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    با وضعیت فعلی کشور ما فقط کیروش پول دوست بدون کارنامه میاد هیچکدام از این اسمها به ایران نمیان
    • کامیارفرزام IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      بخدا گابریل کالدرون بهترین گزینه برای تیم ملی هست فوتبال هجومی شناور .رزومه خوبی هم داره و تو پرسپولیس هم بوده و با جو ایران آشناست و همیشه قدردان مردم ایران بوده.مربی ترسو مثل کیروش دلال موزامبیکی به درد تیم افغانستان هم نمیخوره فقط دلالها دارن غالب میکنن.برانکو که محاله برگرده وقتی عمان رو بازسازی داره میکنه و تا دو سال دیگه واسه خودش قدرتی میشه.عمانی که ژاپن رو میبره عربستان رو زمینگیر کرده بود و آلمان هم با هزار بدبختی یه گل بهش زد.که اگه همون آلمان با ایران بازی میکرد ایران رو دوباره شش تایی میکرد استراماچونی هم خوبه ولی مثل ویلموتس میشه اگه یه قسط عقب بیافته سریع فسخ و شکایت تو ایرانی هم قلعه نویی گزینه مناسبی هست بشرطی که مثل اسکوچیچ باند بازی واسش درنیارن یه مشت خائن مثل طارمی جهانبخش که چوبشو هم خوردن و با تحقیر تو دنیا از جام جهانی حذف شدن
  • حسان IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    یه مربی برا هرتیمی یه برنامه دراز مدت داره آقای کیروش که هشت نه سال سرمربی بوده و هیچ افتخاری کسب نکرده چرا باید دوباره سرمربی بشه اگه قرار بود کاری کنه تا حالا میکرد سال اول ودو برا شناخت تیم سال سوم و چهارم برا شناخت بیشتر .چه مسخره بازی در میاره فدراسیون
  • غلامرضا سلیمانی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    D R A G A N Skocic❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷
  • ناهید IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    قلعه نویی ؟ !! اگه قرار ایشون باشه همون کی روش بهتره
  • احسان IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    باز کی‌روش میشه،تاج میاد میگه ما با هیئت رئیسه جلسه داشتیم و به این جمع بندی رسیدیم که در شرایط فعلی وجود کی‌روش برای ماوهمچنین ملی بهتره و با توجه به ظرفیت‌های تیم ملی و آشنایی کی‌روش از فوتبال ایران این تصمیم در هیئت رئیسه گرفته شد و من آینده روشنی برای فوتبال ایران میبینم. تاج خودش تو فدراسیون اضافی هستش هئیت رئیسه هم برای خودش درست کرده،مردم چی فرض کردی
    • مکم IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      گزینه خارجی فقط ماچونی داخلی هم نام بردها همه حرف ندارند
  • ایران عزیز IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فقط برانکو میتونه ایران رو قهرمان آسیا کنه وبازی کن هارو هدایت کنه چرا دنبال نخود سیاه میرد برانکو رو بیارید بزارید تیم بازی کنه
  • ایمان IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    خارج از هررنگی ن ابی ن قرمز ولی خداوکیلی بهترین گزینه استراماچونی و دستیارشم گابریل پین خودتو دوره ای که استرا در استقلال بود دیدین فوتبال روز وارد ایران کرد فوتبال سرعتی تاکتیکتی وسرعتی ب نظر من استرا بهترین وداخلی ام امیرقلعه نوعی علی دایی خوبن
  • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    مهدی تاج واقعا چقدر هم نگران پاسخگویی به مردم هست! مارو نزنه ایشون، نخواستیم پاسخگو باشه
  • Peyman IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    Ali dayi Very good
  • ادیب IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    مقصر اصلی کسایی هستن ک دوباره این پست رو دادن به تاج. و گاهی وقتا فکر میکنم بی قانونیترین قانون همین قانون مملکت ماست اگه تاج ریس فدراسیون نشده بود کیروش هم نمیشد سرمربی تیم میلی ک هر کسی رو دوس داره بازی بده اخرشم این میشه نتایج
    • حسینی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      بهترین گزینه کی روش است.الوتطه واسه عده ای دلال نه فوتبال ایران
  • مرتضی مقدم IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    جالبه که بنظر شما کارشکنی خارجیاس و باید به فشار روانی اتفاقاتی که میفته اهمیت نده ، بقول معروف یه میثاقی میخان که بلد باشه ارنج کنه ، خود میثاقی نمیتونه ینی؟ پرسیدین؟ شاید مثل مهران رجبی بتونه ،یه تیم ملیه دیگه مگه چیه ؟۳_۵_۲ ترکیبم که طارمی و دوستان میگن بهش کیا بازی کنن ،نیست؟
  • رضا IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    مگه استراماچونی کارنامه ی موفقی در مربیگری پنج سال اخیر داره که مدام اسمش رو میارن؟!!
  • هم وطن IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    اگر مربی خارجی با کمک های ایرانی مانند مهدوی کیا استیلی ...خوب هست باشد
  • حسین احمدی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    به نظرم آقای قلعه نوعی بهترین گزینه است، مربی های خارجی چه شناختی از بازیکنان خوب ما دارند و پتانسیل تیم ملی فوتبال ایران را نمی شناسند ، کی‌روش با اون سابقه در ایران دیدیم چه چینشی مقابل تیم ملی انگلیس داشت
  • حسین احمدی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    به نظرم آقای قلعه نوعی بهترین گزینه است، مربی های خارجی چه شناختی از بازیکنان خوب ما دارند و پتانسیل تیم ملی فوتبال ایران را نمی شناسند ، کی‌روش با اون سابقه در ایران دیدیم چه چینشی مقابل تیم ملی انگلیس داشت
  • حسین احمدی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    به نظرم آقای قلعه نوعی بهترین گزینه است، مربی های خارجی چه شناختی از بازیکنان خوب ما دارند و پتانسیل تیم ملی فوتبال ایران را نمی شناسند ، کی‌روش با اون سابقه در ایران دیدیم چه چینشی مقابل تیم ملی انگلیس داشت
  • اسکندر IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    اگه مربی داخلی میخوایم واسه تیم ملی انتخاب کنیم کسی بهتر از امیر قلعه‌نوعی نداریم.و در میان مربیان خارجی که با فوتبال و فرهنگ آسیا آشنا باشه اروه رنار را پیشنهاد میکنم.
  • فوتسالب IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    اینهمه مربی چرافقط روی برانکووکیروش زوم کردیدبجزاینکه دادوستدباآنهادارید؟
  • ح ـ ب US ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فقط امیر قلعه نویی، بهترین گزینه هست،
  • mamad IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    اصلا چرا کیروش اوردن که الان کنار بزارن مربی داشت تیم خوبم داشت کار میکرد مریضی بعدم یا همین کیروش میزارن یا مربی از چین و روسیه میاد وقتشه کنترل فدراسیون فوتبال کم کم بدیم بهشون همچی رو بین خودشون تقسیم کردن مثل انگلیس و روسیه
  • کامران IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    تاج بودنش فقط به ضرر فوتباله یه ادم بیسواد که فقط به جیبش فکر میکنه ولاغیر
  • اسد IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فدراسیون وتاج فقط از کیروش حمایت میکنن ان هم به دلایل مسایل سیاسی
  • Nami IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    چقدر تعیین تکلیف میکنن این رسانه ها.. مثل اینکه پول خوبی میگیرن از دلالها،انشای خنده داری بود
  • رضا IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فقط داخلی أمیر قلعه نویی یا علی دایی
  • دوستدار فوتبال IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    کلا تاج و دارو دسته باندبازش بایداز فوتبال ایران حذف شوند.
  • ارسلان شاه IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    مربی خارجی و داخلی ربطی ندارد باید فردی باشه که بتونه با بازیکنان تیم ملی ارتباط بلد باشه و تیم سالاری بنا سازی کند و افرادی سن پایین ۲۰و۲۱ سال تا تو جام جهانی ۲۰۲۶ جز ۴تیم بالا باشیم و قهرمان آسیا
  • صادق IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    سلام. فقط امیر خان قلعه نوعی تمام
    • Mehran FR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      کاملا موافقم. اگه وحید هاشمیان رو به عنوان دستیار اول داشته باشه که دیگه چه بهتر. در این مقطع هیچ مربی خارجی بدرد فوتبال ما نمیخوره، مخصوصا این کیروش بی لیاقت!
  • امید کاظمی شاد IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    در این چند سال ۲ مربی رو دیدم که فوتبال ایران رو خیلی خوب میشناختند و بهمین دلیل در یک زمان کوتاه نتایج خوبی گرفتند ، یکی والدیر ویرا و دیگری دراگون اسکوچیچ بعد ما هر دو رو کنار گذاشتیم و بجای اونها افرادی پر مدعا رو جایگزین کردیم اونهم به این دلیل که چون درخواست پول بیشتری داشتند مسئولین بیسواد فکر میکردند اینها مربیان بهتری هستند 😯 ولی دریغ از کوچکترین نتیجه بخصوص در مورد کیروش که گند زدند به فوتبال و تیم ملی و اعصاب ملت
  • احسان عزیزی خادم IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فقط گزینه داخلی
  • احسان عزیزی خادم IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فقط گزینه داخلی
  • مهرزاد حسینی FR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    باید به مربیان داخلی بها وارزش داد امیر قلعه نوعی بهترین گزینه هست
  • محمد IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    ایده آل فوتبال ایران می شود ایتالیا و تیم ایران با توجه به شرایط فیزیکی و تاکتیک پذیری خاصی که دارد باید از مربیان کاربلد ایتالیایی استفاده کند چون ایتالیایی ها هم از نظر اخلاقی با مردم ایران خوب می توانند سازگار شوند هم به جهت شباهت های زیاد فیزیکی و فوتبالی می تواند موفق باشد و آقای کی‌روش هم به نظرم به اندازه کافی وقت بهش داده شد و هر چه داشت رو کرد....
  • عماد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    باسلام خدمت دوستان تیم ملی فوتبال خیلی خیلی پیره باید به جوانان میدان داد تقسیرهاراهم خواهشاً گردن آقای تاج وکیروش که صاحب سبک فوتبال تودنیاست نظرغیرفوتبالی ندین بهترین گزینه همون جناب کی‌روش هستش امیدوارم آبروی فوتبال ایرانم حفظ وتوجام ملتها سربلند بیرون بیاد انشاالله عماد هستم از اصفهان
  • علیرضا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فقط مربی خارجی برانکو یا استراماچونی چون مربیان با دانش روز دنیای فوتبال هستن..... ان شاء الله بارفتن نحس کی‌روش تاج ودارودسته اش فوتبال ماهم به روزهای خوبش میرسه.
  • یوسف IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    خداوکیلی این تاج مقرور چیزی هم از فوتبال می دوند.ببینید عملکرد تیم را در نیمه دوم بازی با انگلیس که ۳تا خورده ودوتا هم زده تازه برخورد توپ با میله را هم درنظر می گیرد.پس با این روش تیم عربستان که آرژانتین که قهرمان شده را شکست داده قهرمان قهرمان هاست .در اون برنامه تلوزیونی ایشون به همه مردم ایران خصوصا جامعه فوتبالی توهین کرده.
  • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    تا زمانی که تاج هست اوضاع از اینی که هست هم بدتر میشه
  • احسان IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فقط مهران رجبی
  • بینام IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    هرکی پول کمتری بگیره مربی تیم ملیه. آخرش می‌رسن به استراماچونی
  • مصطفی زمانی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    آخر این انتخابات ،ٰچوب کبریت ٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰ آقای جواد خیابانی میشه مربی تیم ملی
  • محمدعلی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فقط قلعه نوعی
  • A t IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    اصلا چرا بعد جام ملتها تمدید نکردین که بعد ها گرفتار بلبشو نشین .با باختی که دلیلش آی کیو پایین بازیکنان تیم بود که مربی عوض نمیکنن
    • Saeid IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      دقیقااا. اگه همون سال کی روش رو نگه داشته بودن حالا نتیجه جام جهانی این نمیشد. تیم روند صعودیشو داشت حفظ میکرد که تو این 4سال گند زدن بهش و کسی جوون گرایی نکرد بعد انتظار دارید کی روش تو 1ماه چکار کنه
  • ! IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    پول دادن به خارجیا حروم کردن پوله فوتبال ما الان هیچی نداره باید جون گرایی کنیم کیروش همون نفراتو میاره کسه دیگه هم میاد اولش باید لیگ تقویت بشه مربی داخلی بهتره وقتی تو همون مرحله حذف میشه قلعه با کیروش برانکو فرقی نداره هر سه تاشن همون مرحله حذف شدن
  • علی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    بنظرم تا بازی‌های جام ملت ها وقت زیادی نمونده، کی‌روش دیگه نمیتونه واسه تیم ملی مثمرثمر واقع بشه، و مربیان خارجی دیگر در این شرایط سیاسی حساس نمیتونن و وقت کافی ندا رن، بهترین گزینه استفاده از یک مربی داخلی موفق مثل قلعه نوعی هستش که به خوبی میتونه تیم رو هدایت کنه، و در وهله اول باید یک جوانگرایی نسبی، یعنی استفاده از جوانان و تعدادی از با تجربه های موفق هستش که بتونیم نتیجه بگیریم وگرنه غیر از این باشه بازهم ره به جایی نخواهیم برد
  • ناشناس IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    آقا خجالت نکشید همون کی‌روش و بیارید ، احسان ، حاج صفی ، مسعود شجاعی و.....واقعا خجالت داره . این همه پول هدر رفت سرسوزن هم نتیجه نگرفتن باز اسم کی‌روش رو میارین . آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه
  • مهیمن IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    سلام: کی روش درطول این ۸سالی که مربی تیم ملی ایران بود تماما خسارت محض بود ووجودش صرفا برای پر کردن جیب گشاد جناب تاج وهمفکران ایشان مفید است از دولت محترم(اگر مردمی است وراست می گوید مردمی است) می خواهیم تاج وهمکاران اورا به همراه کی روش حتما وحتما محاکمه کنند دراین صورت است که مردم از دولت بابت عدم موفقیت تیم ملی درطول مربی گری کی روش ر ای خواهند شد
  • خسرو IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    درد اصلی تیم فعلا نداشتن بازیکن هست. بازیکن های الان تیم ملی برخلاف سالهای قبل هم سن وسالشون بالاست و هم با سالهای اوجشون خیلی تفاوت دارند و بازیکن معمولی هستند که نمیشه روشون حساب کرد.
  • حمید IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فقط برانکو میتونه به تیم کمک کنه. چون از فوتبال ایران شناخت کامل داره.
  • جواد IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فقط امیرخان قلعه نوعی بهترین گزینه داخلی.
  • ع ق قطر QA ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    در هیئت رئیسه محصص مظلومی و ماجدی باند تشکیل داده اند و با تاج متفق هستند
  • امید IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    آخه طرفداران کی‌روش چ زری می‌زنید.مربی دیگه بیاد هجومی بازی کنیم تا اول بشیم تمام
  • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    به نظرمن اگر آقای تاج محبت کنن صندلی فدراسیون فوتبال را رها کنن همه چی درست میشه فعلا مشکل فدراسیونه
  • حسن IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    همین بهتون بگم توجام ملتهاهم دستمون ازجام کوتاه زیادبه تاج وکیروش دل خوش نکنید10الی12سال تیم دست کیروش بودهیچی عایدفوتبال مانشدتواین مدت فقط به بازیکنهای پیروازسن گذشته بازی داددسته به جوان گرایی نزدتوتیم کیروش فقط اسمها دعوت شدندتواین همه مدت به جوانها بها ندادآخرش هم دیدید که چی شددرکل سرتون دردنیارم کیروش مربی ترسویی هستش به فوتبال کشورمان نمیخوره به نظرم برانکوبیارن بهترزمان برانکو بازیکنهای جوان وخوابی دراون مقطع به فوتبال معرفی شدندوتیم ملی نتایج خوبی کسب کرد.
  • سید عباس IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    لطف کنند هیچ قرار دادی توسط تاج تنظیم نگردد و این مورد توسط پیش کسوتان برسی و تنظیم گردد تاج ثابت کرده بدنبال منافع شخصی است و هیچ اعتمادی به وی نیست
  • اشک IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    حیف این دلار ها خرج مربی خارجی شود امیر قلعه نوعی بصورت مداوم مربی تیم های لیگ برتری بوده انصافا خوب هم نتیجه می گیره پول اضافی خرج استادیوم ها بشه مربی داخلی باید مربی باشه که کارنامه ی خوبی داشته باشه
  • سعید IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    اول تاج رو بفرستید زندان و دست از سر ورزش و فدراسیون برداره بعد کارها خودش حل میشه
  • سید IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فقط کی روش
  • جلیل IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    فقط علی دایی باید سرمربی تیم ملی بشه هیچ یک ازاین گزینه ها در حد شم نیستن حتی کی روش برانکو
  • حکیم FR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    بنظزم مربی خارجی جوان ترجیحا با تفکرات هجومی و سه دفاعه در قراردادش قید شود بشرط جوانگرایی فرصت کافی داده شود قید قهرمانی در جام ملتها زده شود تا در جام جهانی اینده تیمی جوان و قوی داشته باشیم
  • حکیم FR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    بنظزم مربی خارجی جوان ترجیحا با تفکرات هجومی و سه دفاعه در قراردادش قید شود بشرط جوانگرایی فرصت کافی داده شود قید قهرمانی در جام ملتها زده شود تا در جام جهانی اینده تیمی جوان و قوی داشته باشیم
  • وحید IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    به نظرمن اسکوچیچ وبرانکونسبت به شناخت فوتبال ایران گزینه های خوب هستن هرچندکه که زمان محدودهست
  • صادق دهقان IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    کی‌روش ونه هیچ کسی دیگری به دردتیم ملی بعنوان مدیرفنی نمیخورندوبایدیک مربی خوب خارجی بیارندبرای فتح جام ملت‌های آسیا،مسابقاتی که۴۴ساله تیم ملی ایران هم نرفته🤫🤫🤫
  • دارا شاد IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    تو این43 سال چه موفقیتی در فوتبال بوده بگید تا خوشحال شیم ،قبل انقلاب در والیبال چی بودیم با برنامه ریزی های درست در فدراسیون والیبال تا سال 2021 چهار بار قهرمان آسیا شدیم اونم در فینال ژاپنی که در آسیا حرف اول رو میزد سه ، هیچ باخت تا برای چهارمین بار قهرمان آسیا شدیم دلیلش رو در نوجوانان و جوانان و در نهایت بزرگسالان ،یعنی در سه رده موفق بودند،اما در فوتبال چی ، شما مطمئن باشید اگر این همه دخالت این و آن مثل مهدوی کیا که جز برای خودش چیکار کرده برای این مردمی که ازش حمایت کردندولقب موشک بهش دادند فقط و فقط برا خودش بوده چه بازدهی داشته تازه یکی از باعث و بانی هاری رفتن اسکوچیچ بوده .وقتی هم از سال98 به بعد اگرهمان بازی که برای هامبورگ میکرد رو تو تیم ملی نداشته نگاه کنید در کل بازی برای ایران مراقب بوده صدمه نبینه
  • پسر فوتبالی IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    من نمی‌دونم چرا ولی این همه حرف زده میشه ولی هیچکدوم به نتیجه نمیرسه ، بابا به پیر به پیغمبر قسم با گزینه های داخلی نمیشه کاری از پیش برد ، اینا که این همه پول میدن به مربی داخلی یا خارجی مثل کی‌روش بجاش بیان یه زره دیگه پول بزارن یه سرمربی مطرح جهانی بگیرن که بتونه تیم ملی ما رو بکشه بالا ، نمونش تیم ملی عربستان یه سرمربی خوب خارجی گرفتن که تونست نتیجه ی خوبی بگیره با اینکه حذف شد ولی عربستان تونست آرژانتینو ببره ، بازیکنای تیم ملی ما خیلی بهتر از تیم های کشور های عربیه ، نیاوردن سرمربی خوب همش تغصیر دولتمونه
  • حسین IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    اقااین پول فوتبال روتوصنعت یاساختمان یاکشاورزی سرمایه کذاری کنیدبهتره فولبال به هیچ دردی نمیحوره همجور ربی داشته استعداد توش نیست
  • حسین IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    خودمونو گول نزنیم مااستعدای فوتبالی توکشور نداریم فقط استعداد پول گرفتن داریم
  • علی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    امیر قلعه نویی بهترین گزینه س، تجربه نشون داده هر تیمی رو که دست میگیره جنگنده و برتری جو میکنه، نه ترسو و عقب نشین.
  • فردین IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    نظر من اینکه این فوتبال رو جمع کنین به درد مردم بخوری . بخور بخور بسه سیر نشدین انسان باشین چون شما هم جزی از این مردمین
  • گمنام IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    به نظر من بهترین مربی ها مربی ایرانی هستش، مربی ای بهتر از مربی داخلی نیست که تیمو هدایت کنه و امیر قلعه نویی یکی از بهترین مربیای خوب کشورمونه الان شما تیم گلگهرو که الان قلعه نویی مربیش هست رو ببینید که نسبت به سال های قبل چقدر تغییر کرده ، تیمی که سال های قبل داشت به دسته یک سقوط میکرد ولی امسال مدعی قهرمانی نیم‌فصل و حتی خود فصل هست
  • ع ا IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    ببینید عزیزانی که نظر می دهید و تعصب در بازه تیم ملی کشور مان دارید ،اگر فدراسیون حتی مربی آرژانتین هم بیاورد تیم ایران در جام آسیا فعلا نمی تواند حریف ژاپن ،عربستان و کره جنوبی شود ،لذا باید یک مربی داخلی بیاور که یک تیم جوان انتخاب کنند تا حداقل برای چهار سال آینده با یک برنامه منسجم بتوانند یک تیم ملی با انگیزه و خوب تربیت کنند ،با این برنامه ریزی که فدراسیون و آقای تاج دارند مانند همین جام جهانی قطر که یک سرمربی سریع بیاورند ونیم ملی را نابود کنند تیم ملی بجایی نخواهد رسید ،
  • امید IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    وقتی آقای تاج تو مصاحبه تلویزونی خودشون اینجوری جواب دو مجری رو میدن اصلا مسئولیت انتخاب و کار خودشون رو قبول نمیکنن وقتی با داشتن پرونده فساد مالی میاد رئیس فدراسیون میشه و هیچی ککش نمی‌گزه پس باید منتظر هر اتفاقی در جام ملت‌ها باشیم اصلا بهانه زمان کم قابل قبول نیست سر مربی مراکش هم تیمش رو از شهریور ماه تحویل گرفت درود بر او با این مدیریت و رهبری تیم حلقه گمشده فوتبال ما انسانیت، دلسوزی و از همه مهمتر وجدانه که گشتم نبود نگرد نیست پس با این حساب منتظر هر نتیجه افتضاحی باید شد و هیچ کس هم پاسخگو نخواهد بود حیف از این تیم خوبی که در جام ۲۲ به ما خورده بود راحت میتونستیم به مرحله بعد صعود کنیم حیف از این بازیکنان خوب و آماده ای داریم حیف و صد حیف ...
  • خوانسار IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    تا زمانی که تاج درفدراسیون هست بهترین مربی هم بیاد فایده نداره تاج اون عملکردش واونم جوابگویی وقراردادهای محرمانه چه صیغه ای است ایشون اصرار داره اون با ویلنوتس اینم مجددآ دردولتی که شعارش شفاف سازی ومبارزه با فساده الانم با کیرش میگه محرمانه است ازش سوال میپرسند درموردقرارداد میگه اعدادوارقامی که میگنند دروغه خوب بابا مربی تیم ملی پول ملت محرمانه چرا ،، اگربا مربی ایرانی قرارداد بنویسی محرمانه نیست ولی خارجی محرمانه که ذینفعه وسود میبره پشت این محرمانه بودن مگه با پیمانکارخونه شخصیت قرارداد نوشتی که محرمانه باشه. با ملت خیلی به شما با عملکردت وبا سابقه درخشانتون درفدراسیون وویلموتس اعتماددارند حالا بحث فولادمبارکه هم که بکنار.. لذا اول باید رئیس فدراسیون ورزشی وشفاف باشه نه چون سپاهی بوده وسابقه درسمتهای ورزشی داره ونفوذ باید رئیس فدراسیون باشه. لطفآ توهینی نشده درکانال بذارید
  • مسعود IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    ایران فقط و فقط با مربی داخلی موفق میشه، چرا ما از تاریخ درس نمیگیریم؟ والا امیر قلعه نوعی یحیی گل محمدی خودشونو ثابت کردن، قلعه نوعی شیش ماه تیم دستش بود ،،نه ۱۰ سال یحیی هم نشون داده مربی لایقی هست نتایجش با پرسپولیس و ذوب آهن و پدیده این مهم رو نشون میده،ما با مایلی کهن شیش تا زدیم کره ،و اگه داور مصری رو نمیخریدن ایران قهرمان بود،با منصور پور حیدری قهرمان بانکوک شدیمو... مربی فقط داخلی چه امیر قلعه نوعی چه یحیی چه بقیه مربی ها
  • حسن IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    مربیان داخلی اگر علم و توانست رو داشتن قطعن بهترین گزینه بودند ولی تو این چند سال گذشته مدام تیم باشگاهی داخلی قهرمان جام ملتهای آسیا شدند... بهترین حالت اینه ک در فدراسیون رو گل بگیرن و تاج هم بره دنبال کار دلالی ک خیلی بهش وارده ما هم همین فوتبال در حد محلات رو نگاه می‌کنیم و لذت می‌بریم
  • سروش IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    به نظر من به جای کی روش باید شخص تاج عوض بشه .چون تمام زیرساخت و امکانات فوتبال و بدبختی ها زیر سر ایشان هست
  • محن IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    فقط.امیرقلعه.نویی۴۳۳
  • ایرانی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    سرمربی جدید باید بجزچندبازیکن اصلی بقیه اردوراازجوانان تشکیل دهد تیم پیر وحاشیه دارتوان پیروزی نداردجوانان جویای نام اگربخوبی تربیت وپروش داده شوند بازهم امیدهست وگرنه با تیم پیر وپرحاشیه جام جهانی 2022درآسیا جز4تیم هم نمیشویم
  • خودم IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    بدین دست پورپکان😂😂
  • یا حق IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    به نظرم تاج و کی‌روش باید برن و مدیران فوتبالی بیان و مربی جوان و باکلاس ایتالیایی و هلندی بیارن تیم ملی
  • یا حق IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    به نظرم تاج و کی‌روش باید برن و مدیران فوتبالی بیان و مربی جوان و باکلاس ایتالیایی و هلندی بیارن تیم ملی
  • رضا IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    کجاست آن تاجی که خودشو در بیمارستان بستری کرد تا سوال پیچش نکنند ،مشکل ما بی سوادی مدیران فوتبالی هست.
  • alirezahpr IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    حکم فقطحکم خدا مربی فقط کی روش
  • عباس IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    تازمانی که تاج رئیس باشه همین آش وهمین کاسه،خودتونوخسته نکنین دوستان
  • حسین حیدری IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    نتایج برانکو با تیم ملی یه ۲بر۰باخت پرتغال یک باخت ۳بر۱به مکزیک یه مساوی یک یک با آنگولا ازنظر فنی ازنظر جدول تیم بیست وسوم ازنظر فنی ضعیف ترین تیم درجام جهانی ازنظر نظم وانضباط یک زیر کلمن زد توسط علی کریمی در جلوی چشم تمام دنیا و دراخر تهدید علی کریمی که اگه مربیه وشجاعت داره به کارش ایمان داره بعداز جام با تیم بیاد ایران که اصلا باتیم فرودگاه نرفت مستقیم رفت بلیط اوکی کرد رفت کرواسی حتی برای تسویه حساب هم رفت سفارت ایران درزاگرب الان چطور مهدی تاج روزمه برانکو را بررسی ومطالعه کرده البته درسطح تیم ملی
  • جعفر IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    باسلام خدمت دوستان سرمربی تیم ملی با توجه به شواهد و تصمیمات اخیر یا کی‌روش باقی میمونه و اگر هم بخوان عوضش کنن اینبار نوبت مربی داخلی هستش و اون کسی نیست جز ژنرال امیرقلعه نویی✌️⚽
  • Reza IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    مربی فقط برانکو چون فوتبال ایران و بازیکنان رو کاملا میشناسه
  • امیر محمد دمنده IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    با سلام لطفاً فدراسیون فوتبال جناب آقای اونای امری را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان انتخاب کند با تشکر .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی