علی اصغر مدیرروستا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علی اصغر مدیرروستا گفت: تمام کارشناسان معتقدند شجاع خلیل زاده و کنعانی‌زادگان باید در ترکیب اصلی بازی می‌کردند.

بعد از پایان کار تیم ملی در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ و بازماندن دوباره از صعود به مرحله حذفی، نظرات و عقیده‌های مختلفی در خصوص عملکرد شاگردان کی‌روش مطرح شده است. علی اصغر مدیرروستا، یکی از افرادی است که عقیده دارد، عملکرد این مربی پرتغالی در قطر موفقیت‌آمیز نبود و همکاری دوباره با او اشتباه است. حرف های تازه مخالف کی روش و عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال را در زیر بخوانید:

*وضعیت آقای کی‌روش که در جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد. وقتی او بعد از ۱۰ سال مربیگری در تیم ملی، هیچ خروجی خاصی ندارد، اشتباه است که دوباره با او همکاری کنیم. اصلاً همان زمان که دوباره او را به تیم ملی برگرداندند هم تصمیم اشتباهی اتخاذ شد. از طرفی باید خدا را شکر کنیم که مربی دیگری نیامد که نتایج ضعیف بگیرد. آن وقت مهدی تاج مدام بهانه می‌آورد و می‌گفت چون اینچنین و آنچنان شد، تیم ملی نتوانست نتیجه بگیرد. احتمالاً تاج به این نکته هم اشاره می‌کرد که اگر کی‌روش را می‌آورد، نتایج بهتری کسب می‌شد.

*ما باید بدانیم که این بار تیم ملی کارلوس کی‌روش را به جام جهانی برد، نه او ما را. از آنجایی که آقای کی‌روش با خلوص نیت ورود نکرد، استحقاق چنین نتایجی را هم داشت. همه بازیکنانی که در زمین بازی کردند، زحمت خودشان را کشیدند اما ایشان نشان داد خصومت‌های قدیمی را فراموش نکرده و حتی برای موفقیت تیم ملی هم اتفاقات گذشته را کنار نگذاشته است.

کی‌روش فوتبال ایران را نابود کرد/ کارلوس عمدا از بازیکنان ناآماده در تیم ملی استفاده کرد/ تیمی که مقابل ما بازی کرد ولز نبود؛ ول بود!

*تمام کارشناسان هم معتقدند شجاع و کنعانی‌زادگان باید در ترکیب اصلی بازی می‌کردند. حتی مربیان بزرگ دنیا هم نمی‌آیند در آستانه جام جهانی ترکیب مرکز خط دفاع خود را تغییر بدهند. این دو، حدود دو سال در ترکیب اصلی تیم ملی بازی کردند و هماهنگی بالایی هم داشتند. کی‌روش اما آنها را بازی نداد و به نظرم دلیلش هم خصومت‌های قبلی و تلافی اتفاقات گذشته بود. او بازیکنانی را به اردوی نهایی دعوت کرد که در لیگ خیلی آماده نبودند. ۲۵ بازیکن را به جام جهانی برد که ۴ تا از آنها دروازه‌بان بودند. متأسفانه بحث‌هایی که در کمیته فنی انجام دادیم، همه‌اش درست از آب در آمد.

*نظر ما این بود که فکر کارلوس کی‌روش فقط فوتبال نیست. قطعاً یک اتفاقاتی افتاد که ایشان یک جای خالی در لیست گذاشت و از بازیکنانی ناآماده در ترکیب استفاده کرد. در جام جهانی قبلی هم این مسأله مشهود بود. او بازیکنانی را برد که اصلاً در حد بازی در جام جهانی نبودند.

کی‌روش فوتبال ایران را نابود کرد/ کارلوس عمدا از بازیکنان ناآماده در تیم ملی استفاده کرد/ تیمی که مقابل ما بازی کرد ولز نبود؛ ول بود!

*من معتقدم انتخاب‌های کی‌روش در لیست و ترکیب اصلی شائبه‌های بسیاری به وجود آورد. ضمن اینکه ولز جلوی ما ولز نبود، بلکه «ول» بود. آنها نتوانستند اصلاً بازی کنند و البته در این مسیر بازیکنان تیم ملی هم تلاش بسیاری انجام دادند. با این حال مقابل انگلیس ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ تیم ملی رقم خورد و برابر امریکا هم دیدیم که ایران برنامه‌ای نداشت. من معتقدم کی‌روش می‌توانست برخی بازیکنان ناآماده را همراه خود نبرد و به ستاره‌های لیگ نظیر محمد محبی و امید نورافکن اعتماد کند. او فوتبال ما را نابود کرد و چند سال به عقب برگرداند.

*من می‌گویم باید مربی خوب و پرانرژی خارجی بیاوریم که اسم و رسمی هم داشته باشد. شما به تیم ملی عربستان نگاه کنید. جدا از نتیجه‌ای که آنها در دیدار اول به دست آوردند و آرژانتین را شکست دادند، سبک بازی‌شان هم تغییر کرده بود. دلیل این موضوع هم فقط مربی خارجی‌شان بود. اگر قطر را فاکتور بگیریم، تیم‌های آسیایی یک سر و گردن از ما بالاتر بودند. ما هم باید مربی بزرگ خارجی بیاوریم و البته در کنارش چندین مربی جوان ایرانی را به کار بگیریم تا تجربه کسب کنند. در این ۱۰ سال که کی‌روش روی نیمکت تیم ملی نشست، خروجی کادرفنی چه بود؟ کدام مربی ایرانی را تربیت کردیم؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • ارسلان IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    خخخخ، خودش هم می دونه حرفش تناقض داره برا همین برد مقابل ولز رو با دلیلی فوق کارشناسی تحلیل می کنه، مدیرروستای فنی خخخخ
    • پدرام CA ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      این مدیر روستا خودش یکی از بانیان اتفاقات یکسال گذشته توی فدراسیونه که به بازگشت تاج و دار و دسته اش و کودتا در تیم ملی منجر شد. کمیته فنی که قائدتا باید جایی باشه که بیشترین مسائل حرفه ای توش رعایت بشه اومدید بدون اینکه حتی به سرمربی فرصت دقاع از خودش رو بدید برکنارش کردید، بعد هم اومدید گفتید این چند وقت حفظش کردیم که بهش فرصت دفاع بدیم! ولی طاقت نیاوردید هواپیماش بشینه! بعد اومدی گفتی مربی ایرانی باشه بعد معلوم شد دو تا گزینه خارجی معرفی کردید که تا اون روز یک روز در ایران کار نکرده بودند. مشگل اینه که خانه از پای بست ویران است.
    • پدرام CA ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      جالبه! مطلبی که 9 صبح گذاشته شده و اولین کامنتی که 10 صبح گذاشته شده بیشتر از بیست و یکی دو تا مثبت منفی نداره اما کامنتی که من یک ربع پیش ساعت نزدیک به 8 شب 16 تا منفی داره!
    • ... IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      پدرام جان بعضیا نسبت به بعضی اسامی از جمله منو شما حساسیت دارن. ما چون فنی حرف میزنیم و بعضا به تیم مورد علاقه‌ و سرمربیمون انتقاداتی داری اگه حرف حساب بزنیم منفی میدن، اگه حرف ناحساب هم بزنیم منفی میدن. آدم حسابیها خار چشم آدم ناحسابیها و کوته‌بینها هستن. ما بارها با سند و مدرک گفتیم کیروش، برانکو، استراماچونی، گل‌محمدی، نکونام و مجیدی خوب نیستن ولی عده‌ای نمیخوان قبول کنن که ما درست میگفتیم. هر حرفی زدیم ثابت شد، هر چیزی پیش‌بینی‌ کردیم محقق شد. ما علم غیب نداریم، حس شیشم هم نداریم اما براساس یکسری شواهد و قراین میتونیم بگیم عاقبت فلان مربی و بازیکن چی میشه. مسئله اینه که ما نمیتونیم به خودمون دروغ بگیم. پست مدیریت یه پست کاملا تخصصیه. فوتبالی بودن دلیل خوبی برای تصدی پست مدیریت و تصمیم‌گیری نیست. فوتبال ما چند مدیر فوتبالی خوب بیشتر به خودش ندیده: عابدینی، آذری، دادکان و صفایی فراهانی. بدترین مدیرای فوتبالی ما زنوزی، انصاریفر، طاهری، عرب، مصطفوی، اولیایی، فتح‌الله‌زاده، آجرلو، فتحی، سعادتمند و افشارزاده. پدرام جان مثبت و منفیها رو بی‌خیال. با قدرت به فعالیتت ادامه بده.
  • مرتضی مقدم IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    حقیقت اینه ما اون موقع گزینه بهتر از کیروش نداشتیم جایی اسکو بزاریم ولی الان برگردوندنش اشتباهه ،بحث جام ‌‌‌‌‌جهانی هم دیگه گذشته باید بفکر آینده بود
    • مجهول الهویه IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      نداشتیم؟ ساکت الهامی رو نیمکت نشسته بود از انگلیس میباختیم ولزو میزدیم امریکا مساوی میکردیم.
    • کیارش FR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      مجهول جان رو چه حسابی داری میگی با امریکا مساوی میکردیم یه نگاه به امار بازی امریکا و هلند بکن متوجه میشی با چه تیمی طرفی اقایون حتی عرضه تهیه یه لباس در خور شان نداشتن بعد شما میگی مساوی میکردیم ما چه کار کردیم برای جام جهانی چند تا فیفا دی از دست رفت تیما داشتن خودشونو اماده میکردن ما جنگ فدراسیون رو داشتیم این اقایون کمیته فنی هم غوز بالا غوز
    • Emi IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      افرین کیارش حرف حق زدی..
    • مرتضی مقدم IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      ساکت مربیه خوبیه ولی بین المللی نیست ،تو اسیا هم دیگ نمیشه با هوچیگری امتیاز گرفت چه برسه جام جهانی ،بعدم گفتم بهتر نبود چون نظر طارمی و دوستان رو این بود هرکی دیگه میومد هم قطعا نمیتونست ژارمی رو بزاره کنار و به مشکل میخورد
    • کیارش NL ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      اقا یا خانم امی ممنوک چیزی که ادمو اذیت میکنه این دوستان شایستگی جایی که هستن رو ندارن (اگه خبر ورزشی چاپ کنه)نه توانایی کمک کردن به بهبود شرایط رو داشتن و نه تا الان توانایی از اینا دیدم فقط با منم منم کردن و ادای کارشناس دراوردن خواستن همه جا باشن گیریم کیروش بدترین شماها چکار کردین؟ بر چه مبنایی و چه نقشه راهی مربی برای تیم های ملی انتخاب میکنین؟ تا الان یه استراتژی کلی (ولو به غلط)تعریف کردین نه تو مربی گری چیزی شدین نه تو مدیریت بازیکنای خوبی بودین ولی بعد از بازیگری بهتر بود ابروی خودتونو حفظ میکردین تا الان من نوعی یه مصاحبه ندیدم از این دوستان که مثلا بگه باید توجه کنیم به تیم امید!همیشه بحثاشون حول این میچرخه که اگه ما بودیم چنین میشد و چنان میشد یه مصاحبه من ندیدم که غیر از تشکر از مسولان برای فراهم کردن مثلا استادیوم ازادی (که اونم ظاهرا شرایط خوبی نداره و نیاز به بازسازی اساسی داره) حرفی زده باشن مربی انتخاب میشه(نه کیروش هر کسی)با کلی رزومه بایدبیاد به ایناتوضیح بده بخدارئال مادریدیامنچستر یا جاهای که من کار کردم فوتبال خوبی دارن هرکسی میاد کارشکنی بعدشم ادعای دوستان
    • مهدی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      سلام شما که فرق طارمی رو با کنعانی ودیگران نمی‌دانید. کارشناسی نکنید . طارمی اولین بازیکن موفق درسطح اروپا از اول تا الان بوده .
  • ساسان IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    باشه چشم. تو خوبی. سفارش میکنم کیروش ر برکنار کنند و تو رو بیارن.خخخخخ
    • Amir IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      دقیقااا.. اقا بیکار شده حالا حرفای مسخره از رو دشمنی میزنه
  • Mani IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    این اقا مثل اینکه خیلی زجر میکشه از اینکه پست خودشو با اومدن تاج تو فدراسیون از دست داده. چیزی ک عیان هست اینه ک فعلا شما خصومت و دشمنی با تاج و کی روش داری. امثال شماها با این حرفای مسخره خوب خودتون رو لو میدید.
    • ع ق قطر QA ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      تعجب اور است حرفهای به این درستی را رد می کنید اونوقت مثلا ساکت الهامی یا مجیدی یا نکونام را پبشنهاد می کنید ؟ اینها در سطح تیم امید هم نیستند مگر هرکه یه مسئله ای بهش الهام شد میسه پیغمبر ؟ چرا جایگاه سرمربی تیم ملی را مسخره می کنید
    • Ali IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      توکه ازروی نا آگاهی درباره پست مدیرروستاحرف میزنی کدام پست؟؟پست جایی است که درآمد داشته باشد ویا مثلا برای تو ی نوعی شهرت داشته باشد که برای افراد کمیته فنی هیچ کدام صدق نمی کند.
  • اااا IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    بله حرفاش درسته
  • 2981678566 IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    کاملا حرف هایش درست هستند
  • علی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    درود برشما دقیقاً درست اشاره کردید
  • راحیل IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    در رفتن جان از بدن ،گویند هر نوعی سخن من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می‌رود......حالا حکایت تیم ملی ایرانه.نتیجه نگرفته هر بهانه ای رو جور می‌کنند که به این دلیل تیم نتیجه نگرفته..وقتی بازیکن سالاری تو تیم ملی هست مربی چه کار میتونه بکنه؟با این اوضاع و احوال این تیم تا ده جام جهانی دیگه نتیجه نمیگیره...حقیقت تلخه ولی متاسفانه همبنه
    • بهرام صالحی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      بله درست است وقتیکه بازیکن سالاری در زمین باشد و غرور و احساس بزرگی کردن باشد او بگوید من ازان بهترم و اون یکی طوری دیگر رفتار کند همین اش است همین کاسه
  • محمد IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    کاملا نظر جناب مدیر روستا فنی و کارشناسی شده است اصلا کی روش در حد واندازه جام جهانی نیود
    • ارمین IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      کی هم چین گفته
    • ارمین IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      کی هم چین گفته
  • سعید IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    به نظر من برای اولین بار ایران ضعیف ترین گروه افتاده بود که چنین شانسی را دیگه نخواهد داشت یعنی بدون مربی هم اگه رفته بودن چنتا بازیکن نا کارآمد اگه در تیم نبود راحت صعود می‌کرد اگه هم مربی لازم بود همون اسکوچیچ باید ادامه میداد اگه هم قصد تعویض مربی داشتن در ان شرایط علی دایی یا قلعه نویی بهترین گزینه بود هر چی بود اقای تاج فوتبال ایران را نابود کرد
  • یبر IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    نه کیروش نه برانکو
  • شکاک IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    اقای مگه نگفتی قرارداد کیروش تا اخر جام جهانی است و اگر نتیجه نگرفت میرود حالا این همه ناز و کرشمه برای چیست مگر اپولو میخواهی هوا کنی یک مربی جدید و جوان صاحب سبک و استعداد یاب را بیار.تمام
  • آرمان IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    من نمیدونم نگه داشتن کیروش واقعا چه توجیهی داره؟ یکی بیاد بگه توجیه قراداد مجدد با کیروش، چیه؟ شاید منم بفهمم.
  • آرمین IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    هیچ کدوم این نظرات کارشناسی نیست همه از روس خصومت و تسویه حساب شخصی با کیروش هستش. اینا خودشون با کدوم سوابق کیروش نقد می کنن
  • ... IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    کاملا درست گفت آقای مدیر روستا
  • علی از تهران IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    حالا همه کارشناسی میکنند، همین که انتظارات ما از تیم ملی رفته بالا خودش بخاطر کارشناسی و مربی گری جناب کیروش هست، ما نباید یادمون بره که این اسکلت تیم ملی رو همین کادرفنی اقای کیروش بوجود آورده، بی انصاف نباشیم
  • علی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    واقعا مدیر روستا یکی از عوامل کودتا علیه مربی موفق بعد انقلاب یعنی اسکوچیچ بود انصافا این مرد اعتبار ایران را در فیفا و آسیا بالا برد شمانتایج کی‌روش و اسکو را ببینید و رتبه ایران را چک کنید خواهید فهمید چه رانتی در کار بود والا اسکو ایران را به دور میبرد شک نکنیدنبی و تاج و همین آقا و رفقایش خائن هستن
  • سامانی از اصفهان IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    کمیته‌فنی که از مدیر روستا و قاسم پور و عزت الهی و و و و درست بشه چه انتظاری دارید . کدامشون مربیگی و تیمی را به جامی رساندند . چی از فوتبال روز دنیا میفهمند . حرعت ندارند بگن حکومت بدونه هزینه و خرج کردن پول برای تیم انتظار چی داشت
  • سید امیر حسین IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    وقتی بازیکن مربی انتخاب کنه مربی موفق را دلالها حذف کنند و مربی با نامردی و کودتا مسند همکارش رابگیره و با حذف اسکوچیچ به فرهنگ ایرانی توهین بشه نتیجه همین میشع

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی