سامان فلاح
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدافع جوان تیم پیکان در تیررس تیم‌های مدعی لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفته است.

پیکان همواره جزو تیم‌های بازیکن‌ساز در فوتبال ایران بوده و خودروسازان توانسته‌اند رکورد جوان‌ترین ترکیب تاریخ لیگ برتر را هم به‌نام خود به‌ثبت برسانند و بارها حضور پدیده‌های کشف‌شده در پیکان در تیم‌های مدعی از جمله استقلال، پرسپولیس و سپاهان به‌چشم آمده و حالا جدیدترین خروجی آکادمی پیکان به چهره خبرساز بازار نقل‌وانتقالات زمستانی تبدیل شده و شایعات زیادی درباره او مطرح است.

سامان فلاح، مدافع ۲۱ ساله پیکانی‌ها که به اولین کاپیتان دهه هشتادی فوتبال ایران تبدیل شد، نه‌تنها بازوبند کاپیتانی خودروسازان را به بازو می‌بندد، بلکه نقش کلیدی در رهبری خط دفاعی تیمش دارد و مجتبی حسینی برای رسیدن به موفقیت در لیگ بیست‌ودوم حساب ویژه‌ای روی درخشش فلاح در خط دفاعی پیکان باز کرده است.

مدافع دهه هشتادی خودروسازان در آخرین مسابقه مقابل پرسپولیس به میدان رفت و با عملکردی خیره‌کننده توانست بار دیگر نام خود را در رسانه‌ها مطرح کند و باتوجه به در پیش بودن فصل نقل‌وانتقالات زمستانی، بار دیگر نام سامان فلاح به عنوان یکی از چهره‌های مهم بازار زمستانی به میان آمده است. البته فلاح با پیکان قرارداد دارد و مدیران و کادرفنی باشگاه پیکان فعلاً به شدت مخالف جدایی او هستند.

فلاح که پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم هم در بازار تابستانه مشتریان زیادی داشت و در نهایت در پیکان ماندگار شد، آنقدرها در تیمش خوب بود که توانست نظر کارلوس کی‌روش را هم به خود جلب کند و تا آخرین اردو پیش از اعزام کاروان تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در پِک حضور داشت و در کنار سایر ملی‌پوشان تمرین می‌کرد اما نتوانست چهره ویژه تیم ملی در قطر شود و از سفر به دوحه بازماند.

جنجال تعویض پیراهن با یک پرسپولیسی/ اولین کاپیتان دهه هشتادی فوتبال ایران؛ بمب جدید نقل‌وانتقالات زمستانی!

فلاح فروشی نیست

مجتبی حسینی سرمربی پیکان تهران بارها مخالف خود با جدایی سامان فلاح را اعلام کرده و بعد از تساوی تیمش برابر پرسپولیس، بار دیگر سخن به انتقاد گشود و با اشاره به شرایط مدافع جوان تیمش گفت: «این جوان را تحت فشار شدیدی قرار داده‌اند. اینکه به او پیشنهادهای وسوسه کننده می‌دهند، کار اشتباهی است. تیم ما شرایط خوبی در جدول ندارد و در این شرایط به همه بازیکنان خود نیاز داریم. من جلسات خصوصی زیادی با او گذاشتم و الان هم اعلام می‌کنم نه فقط فلاح که به همه جوانان خود نیاز داریم. ما با وجود شایستگی شرایط خوبی در جدول رده بندی لیگ نداریم و باید با حضور همه بازیکنان بجنگیم تا شرایط تیم را بهتر کنیم».

حسینی البته گلایه‌ای هم از کارلوس کی‌روش داشت و گفت: «سامان فلاح یک استعداد است که مستعد متولد شده است. او کمی عصبی بود و من جلسه‌ای گذاشتم و صحبت کردم. به هر حال فشار زیادی روی این بازیکن جوان بود. از یک طرف موضوع نرفتن به جام جهانی و از طرفی پیشنهادهایی که به او داده می شود».

جنجال تعویض پیراهن با یک پرسپولیسی/ اولین کاپیتان دهه هشتادی فوتبال ایران؛ بمب جدید نقل‌وانتقالات زمستانی!

نبرد مدعیان لیگ برای جذب مدافع ۲۱ ساله

استقلال در خط دفاعی خود ترافیک شدیدی دارد و شاید آبی‌ها در حال حاضر اولویت‌شان خرید مدافع نباشد، اما اگر ساپینتو بخواهد برای خط دفاعی تیمش آینده‌نگری کند و به سراغ جوان‌گرایی برود، بدون‌شک گزینه نخست استقلالی‌ها، سامان فلاح بود. پرسپولیس هم در شرایطی تقریباً مشابه استقلال قرار دارد، اما شاید فقدان جانشین مناسب برای گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی باعث شده تا سرخ‌پوشان پایتخت بیشتر نیاز به جذب مدافع میانی داشته باشند و همین مسئله شانس پرسپولیس را برای جذب سامان فلاح بیشتر می‌کند.

فلاح در پایان مسابقه تیمش با پرسپولیس، پیراهن خود را هم با مرتضی پورعلی‌گنجی معاوضه کرد تا شایعات جنجالی درباره احتمال انتقال او به پرسپولیس مطرح شود. به جز استقلال و پرسپولیس، تیم‌هایی مثل سپاهان، تراکتور و البته فولاد خوزستان هم هستند که تراکتور و فولاد برای ترمیم خط دفاعی خود نیاز به جذب مدافع میانی دارند و حضور سامان فلاح در ترکیب تیم‌شان می‌تواند نقصان‌های دفاعی‌شان را کاهش بدهد.

بازار نقل‌وانتقالات زمستانی قرار است بعد از اتمام هفته پانزدهم آغاز به کار کند. هر چند که سامان فلاح تا پایان لیگ بیست‌ودوم تحت قرارداد باشگاه پیکان است اما باتوجه به مبالغ نجومی مطرح شده درباره رضایت‌نامه فلاح در فضای مجازی، بعید نیست که پیکانی‌ها که در سالیان گذشته درآمدزایی خوبی از فروش بازیکن داشته‌اند، به سراغ بررسی پیشنهادات مطرح شده برای مدافع جوان تیم خود بروند و با جدایی او در زمستان موافقت کنند تا یکی از بمب‌های نقل‌وانتقالات زمستانی با جدایی سامان فلاح از پیکان به مقصد یکی از تیم‌های مدعی لیگ منفجر شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی