مجتبی خورشیدی
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

مجتبی خورشیدی سرپرست سابق تیم ملی گفت: کل پاداشی که از تیم ملی گرفتم ۷۰۰ میلیون بود. همان زمان گفتم این پاداشی که گرفتم را همه اعضای تیم گرفتند.

مجتبی خورشیدی، سرپرست سابق تیم ملی ایران، ماجراهای زیادی داشت. خورشیدی در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد، به پشت پرده اتفاقات رخ داده در تیم ملی اشاره کرد که بخش هایی از این گفت‌وگو را در زیر می خوانید:

*من با فوتبال بیگانه نبودم. ۱۹ سال در باشگاه راه‌آهن مدیریت کرده بودم. قائم‌مقام باشگاه راه‌آهن بودم. یک فصل و نیم قائم‌مقام باشگاه استقلال بودم. تحصیلکرده رشته مدیریت سازمان‌های ورزشی هستم. من می‌دانستم مدیریت در فوتبال چگونه است. چند سال مربی‌گری کردم. سال ۲۰۰۰ مدرک A آسیا را گرفتم. من همیشه توی فوتبال بودم. جزو معدود کسانی هستم که همزمان کار مدیریتی و مربی‌گری کردم. سال ۸۳تا۸۴ که باشگاه استقلال بودم در زمان آقای اولیایی یک طرح ۵ ساله برای باشگاه استقلال نوشتم و مدعی شدم اگر باشگاه این طرح را اجرا کند، می‌تواند به خودکفایی و استقلال مالی برسد. من تاییدیه‌های مربوط به این طرح را دارم که از طرف سازمان مدیریت و برنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. از سازمان تربیت‌بدنی تاییدیه گرفت. همه گفتند این طرح قابلیت اجرایی دارد. یک هفته بعد از تایید این طرح آقای اولیایی عوض شد و این طرح در کتابخانه من ماند و خاک خورد. همه اینها را گفتم که بگویم من با مدیریت در فوتبال بیگانه نبودم. همان موقع می‌گفتم شما بروید مدارک و رزومه سرپرست‌های سابق را ببینید، ببینید کدام‌یک سابقه من را دارد؟ مدرک من را دارد؟ بعد بیایید مرا بکوبید.

*یکی از دوستان خبرنگار چیزی به من گفت که خیلی جالب است. ایشان سردبیر یکی از خبرگزاری‌های بزرگ است. ایشان جزو کسانی بود که مرا می‌کوبید. با او تماس گرفتم و پرسیدم چرا این کار را می‌کنی؟ جواب داد اول از همه ما باید تو را بکوبیم و تو هم باید تحمل کنی. پرسیدم چرا؟ حرفی که به من زد را عینا برای اولین‌بار بازگو می‌کنم. شاید هم حرف درستی نباشد و خیلی از ژورنالیست‌ها نپذیرند. ایشان گفت یک بازیکن فوتبال همیشه آرزو دارد به کجا برسد؟ تیم ملی! مربی چی؟ تیم ملی! خبرنگار هم دوست دارد مدیا آفیسر تیم ملی بشود. پرسیدم این چه ربطی به من دارد؟ جواب داد آقای عزیزی خادم محمودرضا رضایی را گذاشته برای مدیا آفیسری تیم ملی و ما نمی‌توانستیم به او گیر بدهیم چون می‌گفتند شما سنگ خودتان را به سینه می‌زنید. ما هم به یکی دیگر از منصوبان او گیر دادیم. همان موقع خیلی‌ها به من گفتند رزومه‌ات را منتشر کن تا همه ببینند چه سوابقی داشتی. من گفتم این موج کوبیدن من که موج وحشتناکی بود و از زمان شاه‌عباس سابقه نداشت تمام می‌شود و عملکرد من نشان می‌دهد وضعیت چگونه است.

اعتراف سرپرست جنجالی تیم ملی/ ملی پوشان به مقر ریاست جمهوری رفتند و گفتند با اسکوچیچ ۶ گل از انگلیس می خوریم/ طارمی گفت از دراگان عذرخواهی نمی کند

*بارها بزرگان تیم می‌گفتند ما لباس پوشیدن آقای عزیزی خادم را می‌بینیم کیف می‌کنیم چون لباس‌هایش برند است و ما خوشحالیم از اینکه رییس فدراسیون ما جنتلمن است و خوش‌تیپ می‌گردد. بازیکنان دید منفی نداشتند. آقای عزیزی خادم هم در بیشتر اردوها با تیم بودند.

*بعد از بازگشت از بحرین آقای عزیزی خادم به خبرنگاران گفت باید در مورد ادامه همکاری با آقای اسکوچیچ تصمیم‌گیری کنیم. من خیلی به ایشان اصرار کردم و گفتم به اسکوچیچ اعتماد کنید و تا پایان دور مقدماتی ایشان را نگه دارید و گارانتی می‌دهم این تیم با ایشان موفق خواهد شد.

*داستان بازیکنان متفاوت بود. یک‌سری بازیکن داشتیم که عاشق سینه‌چاک آقای کی‌روش بودند و خیلی اصرار داشتند که ایشان برگردد. همان موقع می‌گفتند بعد از بازی با بحرین برویم سراغ کی‌روش. آنها هم دل‌شان برای تیم ملی می‌سوخت و دوست داشتند تیم نتیجه بگیرد. یک عده هم اصلا با کی‌روش خوب نبودند. اینها کسانی بودند که طرف آقای اسکوچیچ بودند. می‌گفتند او مربی خوبی است و باید باشد. تمام سعی ما در تیم ملی این بود که بین این دو گروه تعادل برقرار کنیم. من به بازیکنان تیم می‌گفتم شما سرباز تیم ملی هستید و هر کسی که روی نیمکت بنشیند شما باید تابع باشید. بچه‌ها هم واقعا تا زمانی که من بودم حتی آنهایی که طرفدار کی‌روش بودند کم‌کاری نکردند.

*این بازیکنان اصرار داشتند همان موقع با کی‌روش تماس بگیریم، بیاید. آقای عزیزی خادم به اصرار وزیر ورزش قبلی یعنی آقای سلطانی‌فر با کی‌روش صحبت کرد. آقای عزیزی خادم هم با کی‌روش حرف زد و در نهایت تصمیم گرفت با اسکوچیچ ادامه دهد. نمی‌دانم مشکل‌شان چه بود. مالی بود یا هر چیزی دیگری.

*به صورت قاطع می‌گویم در آن زمان هیچ فشاری روی فدراسیون و سرمربی برای دعوت نکردن از وریا نبود. وحید هاشمیان هم چند بار به اسکوچیچ گفت این دو بازیکن خیلی آماده‌اند و می‌توانند کمک کنند ولی تصمیم‌گیرنده نهایی آقای اسکوچیچ بود.

اعتراف سرپرست جنجالی تیم ملی/ ملی پوشان به مقر ریاست جمهوری رفتند و گفتند با اسکوچیچ ۶ گل از انگلیس می خوریم/ طارمی گفت از دراگان عذرخواهی نمی کند

*اسکوچیچ در مورد لیست تیم ملی بسیار غد و کله‌شق بود. در مورد لیست خودش به قدری بسته عمل می‌کرد که حتی تا لحظه آخر دستیارانش هم نمی‌توانستند اسامی را در بیاورند. شاید یکی از مشکلاتش اصلا این بود که تعامل نداشت با کسی. آن کاری که خودش دوست داشت را انجام می‌داد. شاید آقای اسکوچیچ خیلی ضعف داشت ولی الان هم که در کشور ما نیست و من به راحتی می‌توانم بگویم چنین شائبه‌ای وجود داشت، با قاطعیت می‌گویم ایشان هیچ رابطه‌ای با هیچ خبرنگار یا مدیر برنامه‌ای نداشت و آنچه خودش فکر می‌کرد درست است انجام می‌داد.

*بازیکنان در لبنان در مورد نداشتن لباس استوری گذاشتند و این تنها موردی بود که در طول یازده ماه فعالیت من در تیم ملی پیش آمد. این در حالی بود که ما برای هر بازی ۱۸۰ دست لباس می‌بردیم. در لبنان ۱۱۷ ساک بردیم که برخی رسانه‌ها گفتند اینها دارند پول و طلا می‌برند برای لبنان. نمی‌دانم چرا این بحث‌ها پیش آمد ولی خیلی از بازیکنان آمدند پیش من و پرسیدند آیا واقعا در چمدان‌ها دلار بود؟ پس چرا پاداش تیم ملی را نمی‌دهید و دلار به لبنانی‌ها می‌دهید؟ بازیکنان و ما شوکه بودیم.

*یک بار در اردو ما در اردن بودیم و اسکوچیچ گفت من دروازه کوچک متحرک می‌خواهم. در آنجا ما در شرایط بدی بودیم. آن کشور چسبیده بود به اسراییل و شرایط سخت بود. زمینی به ما داده بودند با دیوارهای بلند که شبیه پادگان بود و دروازه بزرگ متحرک نداشت. ما در آن شرایط باید می‌گشتیم دنبال دروازه کوچک. گفتم تهیه می‌کنم. روز بعد ۸ تا دروازه کوچک برایش بردم. پرسید از کجا آوردید؟ گفتم از تهران آورده بودیم. ما به اندازه یک کلینیک وسایل فیزیوتراپی می‌بردیم با خودمان. من گفتم کره جنوبی هفته پیش به ایران آمده بود و بیشتر از ۱۶۰ چمدان با خودش آورده بود. آیا آنها برای ما زغال‌سنگ آورده بودند؟

*می‌گفتند جادوگر به شما گفته از فلان شماره‌ها استفاده کنید. ما در هر بازی به ازای بازیکنانی که داشتیم باید از شماره یک تا ۲۵ می‌پوشیدند. دیگر نمی‌توانستیم شماره‌ ۲۶ داشته باشیم.‌ الله‌یار صیادمنش به تیم ملی دعوت شد. ما نمی‌توانستیم شماره ۲۶ یا ۳۰ به او بدهیم. باید شماره‌ بازیکنی که دعوت نشده بود را به او می‌دادیم. در آن بازی مهدی طارمی دعوت نشده بود و ما شماره او را دادیم به ‌الله‌یار. خود من هم حتی در شماره‌ها دخالت نمی‌کردم. چه برسد که مثلا جادوگر بیاید و چنین دستوری بدهد. معمولا برای تخریب یک گروه دو، سه تا چیز را استفاده می‌کنند. یا می‌گویند سواد ندارد یا اگر ببینند سواد دارد می‌گویند بلد نیست و بعد از اینکه ببینند بلد است می‌گویند طرف خورد و برد و اگر هیچ‌کدام از اینها نباشد یک‌سری چیزهای دیگر مثل رابطه نامشروع و جادوگری را نسبت می‌دهند. من همیشه گفتم اول خدا دوم خدا آخر هم خدا. اگر ما فکر کنیم نیرویی غیر از خدا هست شرک گفتیم.

اعتراف سرپرست جنجالی تیم ملی/ ملی پوشان به مقر ریاست جمهوری رفتند و گفتند با اسکوچیچ ۶ گل از انگلیس می خوریم/ طارمی گفت از دراگان عذرخواهی نمی کند

 *من نه از اسکوچیچ دفاع می‌کنم نه طارمی. آقای اسکوچیچ داشت بازیکنان ایرانی را با اروپایی مقایسه می‌کرد و گفت ایرانی‌ها از همه نظر عالی هستند ولی در مسائل تاکتیکی از اروپایی‌ها پایین‌ترند ولی الان در ایران بازیکنان خوبی داریم که دارند در اروپا بازی می‌کنند. این حرف اسکوچیچ بود. خب اگر بازیکنان ما همه‌چیز تمام بودند که باید به اندازه برزیل در باشگاه‌های اروپایی نماینده می‌داشتیم ولی الان چند بازیکن ما در سطح یک فوتبال اروپا و تیم‌های مطرح بازی می‌کنند؟ پس اسکوچیچ حرفش از نظر فنی درست بود ولی خوب بیان نشد. طارمی هم به خاطر اینکه بین بازیکنان شاخص بود نه به خاطر خودش آن توئیت را نوشت. جالب بود که هر اتفاقی می‌افتاد، می‌انداختند گردن سرپرست تیم ملی. می‌گفتند اگر سرپرست قوی بود مدیریت می‌کرد. من همان زمان هماهنگ کردم با آقای عزیزی خادم به دعوت رییس فدراسیون پرتغال برویم آنجا. ما چند بازیکن فوتبال و فوتسال در پرتغال داشتیم در آن زمان. من گفتم برویم آنجا دیداری داشته باشیم و علی دایی را هم ببریم تا با رونالدو دیدار داشته باشند. من ساعت‌ها با مهدی طارمی و اسکوچیچ حرف زدم و جفت‌شان گفتند هیچ مساله‌ای وجود ندارد. تا اینکه در یک اردو آقای طارمی را دعوت نکرد.

*اسکوچیچ می‌گفت طارمی باید عذرخواهی کند. طارمی هم می‌گفت من حرفی نزدم که بخواهم عذرخواهی کنم. هر دو کوتاه نمی‌آمدند. ما یک اردو را بدون او برگزار کردیم و لبنان و سوریه را بردیم. اس‌ام‌اس طارمی هنوز در گوشی‌ام هست که قبل از بازی‌ها گفت ان‌شاء الله این دو بازی با موفقیت برای تیم ملی تمام می‌شود. یعنی این بچه دلش برای تیم می‌سوخت و می‌تپید. بعد از بازگشت مشکل حل شد. هر کسی که می‌گوید من واسطه شدم و اینها اشتباه است. خود آقای عزیزی خادم باعث شد. من داشتم کارهای ویزا را می‌کردم که برویم پرتغال. نشان به آن نشان که رونالدو گفت من نمی‌رسم بیایم ولی ویدیو کنفرانس می‌کنیم و یک هدیه‌ای از جانب رونالدو توسط مادر رونالدو به آقای دایی داده شود و یک هدیه هم از طرف فدراسیون و آقای دایی به رنالدو. اما صحبت آقای عزیزی خادم با مهدی طارمی باعث شد مشکل حل شود. مهدی طارمی یک زنگ زد به اسکوچیچ و حل شد مشکل.

اعتراف سرپرست جنجالی تیم ملی/ ملی پوشان به مقر ریاست جمهوری رفتند و گفتند با اسکوچیچ ۶ گل از انگلیس می خوریم/ طارمی گفت از دراگان عذرخواهی نمی کند

*در یک برهه‌ای آقای اسکوچیچ می‌خواست کریم انصاری‌فرد را دعوت نکند. به دلیل سن بالا و کمک نکردن و... احساس می‌کرد انصاری‌فرد دارد تشکیل باند می‌دهد. ولی من خودم می‌گویم کریم یکی از حرفه‌ای‌ترین بازیکنانی است که در زندگی‌ام دیدم. زمانی که آقای انصاری‌فرد قرار بود دعوت نشود آقای عزیزی خادم پیام داد که کریم باید به عنوان بزرگ‌تر تیم دعوت شود. من بعد از مصاحبه آقای اسکوچیچ به او پیام دادم چرا وقتی می‌گوید آقای عزیزی خادم گفته کریم دعوت نشود، نمی‌گوید سه ماه پیش خودش می‌خواست او را خط بزند و آقای عزیزی خادم نگذاشت؟ چیزی که من شاهد بودم این بود که در یک برهه‌ای اسکوچیچ کریم انصاری‌فرد را نمی‌خواست و با اصرار آقای عزیزی خادم دعوت کرد. اما چرا رییس فدراسیون بعدش گفت کریم نباشد؟ بعد از اردوی لبنان یک‌سری از خبرها به گوش آقای عزیزی خادم رسید که کریم انصاری‌فرد نقش داشته در استوری اعتراضی بازیکنان و ایشان به آقای اسکوچیچ گفت فعلا کریم انصاری‌فرد نباشد تا بیاید و من شخصا با او صحبت کنم. چون کسی که جو تیم را به هم بریزد نباید توی تیم باشد اما اسکوچیچ اصرار کرد که من به این بازیکن نیاز دارم. من خودم با سرمربی و رییس فدراسیون صحبت کردم و گفتم کریم نقشی در این ماجرا نداشته. ایشان هم پذیرفت و کوتاه آمد.

*اینکه می‌گویند بچه‌های تیم ملی رفتند نهاد ریاست‌جمهوری تا آقای خراطی و نقی‌پور را ببینند درست است. چون آقای نقی‌پور (رییس سابق حراست فدراسیون فوتبال) در ریاست‌جمهوری سمت گرفته بود و مهدی خراطی را برد پیش خودش. من شنیدم بازیکنان رفتند آنها را ببینند. این تمام اطلاعات من در خصوص این جلسه است. اینکه در جلسه چه گذشت و با چه کسانی دیدار شد من اطلاعی ندارم. اما شنیدم عده‌ای می‌گفتند اگر با اسکوچیچ برویم ممکن است جلوی انگلیس ۶ تا بخوریم و آبروریزی می‌شود و آوردن کی‌روش ضروری و حیاتی است. در نهایت هم دیدیم که کی‌روش تشریف آورد و دیدید که آبروی ما جلوی انگلیس حفظ شد!

اعتراف سرپرست جنجالی تیم ملی/ ملی پوشان به مقر ریاست جمهوری رفتند و گفتند با اسکوچیچ ۶ گل از انگلیس می خوریم/ طارمی گفت از دراگان عذرخواهی نمی کند

*مگر می‌شود ببینم بازیکن دارد با تلفن صحبت می‌کند بروم دنبالش؟ همین الان شما بخواهی با تلفن صحبت کنی ادب حکم می‌کند که از شما فاصله بگیرم. ۷۰ نفر در اردوی تیم ملی بودند. آیا من خورشیدی می‌توانستم تکثیر شوم بروم در اتاق‌هاشان ببینم چه کار می‌کنند؟ شمایی که می‌گویی خورشیدی سر آن فایل صوتی مقصر است جواب بده. چون نه از نظر اخلاقی درست در می‌آید نه از نظر واقعیت. می‌گفتند اگر خورشیدی سرپرست درستی بود طرف نمی‌رفت توی اتاقش فلان کار را کند یا فایل صوتی نمی‌آمد بیرون. چطور باید این کار را می‌کردم؟ حالا کاری نداریم آن فایل صوتی تقلید صدا بود یا نه. پلیس فتا هنوز در حال پیگیری است.

*تنش ایجاد شد و انداختند گردن من. وظیفه ما این است که اتوبوس تیم ملی را ببریم زیر دوربین بگذاریم. در هر جایی رفتیم این کار را کردیم. این هم به خاطر مسائل امنیتی است چون ممکن است یک نفر بیاید بمب کار بگذارد زیر اتوبوس. جای اتوبوس که مشخص است. بروند چک کنند، ببینند آیا یک بار در انجام این کار قصور شده؟ ولی من که نمی‌توانم بروم در اتاق بازیکن ببینم با کسی حرف می‌زند یا نمی‌زند یا فلان کار را می‌کند یا نه؟

*کل پاداشی که از تیم ملی گرفتم ۷۰۰ میلیون بود. همان زمان گفتم این پاداشی که گرفتم را همه اعضای تیم گرفتند. در هر تیمی از باشگاهی تا ملی ببینید سرپرست چند درصد پاداش می‌گیرد؟ در کشورهای خارجی در لیست تیم اول اسم سرپرست را می‌نویسند بعد سرمربی. در همه جا سرپرست مثل بقیه پاداش می‌گیرد. من یک ریال بیشتر از بقیه و کادرفنی پاداش نگرفتم. اینها آمدند، گفتند خورشیدی میلیاردی پاداش گرفته. این مساله چه تنش‌هایی که در زندگی من ایجاد نکرد! من این آدم‌ها را نمی‌بخشم. یکی از همان‌ها مدتی بعد در شب قدر به من پیام داد و گفت حلالم کن! از خودم پرسیدم چطور ممکن است عده‌ای یک نفر را تخریب شخصیت کنند و بعد از او حلالیت بخواهند؟ بعد من سوالم این بود که شما می‌گویید من زیاد گرفتم! باشد! بروید، ببینید سرپرست تیم ملی چهار سال قبل چند برابر من گرفته بود؟ چند میلیارد پول گرفته؟ نوش جانش! حقش بوده. من هم همان پاداش مصوب را گرفتم. گفتند مصوب نبوده، گفتم این هم مصوبه هیات‌رییسه. همین الان مصوبه‌اش در گوشی‌ام هست. در مصوبه آمده بود که سرپرست و کادرفنی صد در صد پاداش را می‌گیرند و بقیه عوامل طبق نظر رییس فدراسیون. آیا من باید کمتر از بقیه می‌گرفتم؟ منی که در شبانه‌روز ۳-۴ ساعت می‌خوابیدم؟ الان ۷۰۰ میلیون پول است؟ امسال ماساژور تیم لیگ برتری ما ۸۰۰ میلیون پول گرفته. آیا سرپرست تیم ملی‌ای که رفته جام جهانی نباید ۷۰۰ میلیون پاداش بگیرد؟ آقایانی که آن زمان تریبون داشتید و از هر چیزی برای کوبیدن ما استفاده می‌کردید! خدا را هم در نظر بگیرید! در فوتبال ما ۷۰۰ میلیون پول است؟ الان مربی لیگ یکی دارد چند میلیارد پول می‌گیرد؟ مربی در لیگ دو می‌شناسم سه و نیم میلیارد قرارداد بسته. حقوق من هم بوده ماهی ۳۵ تومن که با کسورات ماهی ۳۰ تومن می‌گرفتم. آن‌هم سه، چهار ماهش را نگرفتم و طلب دارم. چه پول نجومی من گرفتم؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کارلوس بزرگ IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    همه حرفهای شما درست و قبول به غیر از یک حرف ، مطمئن هستم با اسکوچیچ هم کمتر از ۶ گل از انگلیس نمیخوردیم و البته به ولز هم میباختیم و با سه شکست سر شکسته تر بر میگشتیم
    • Ali IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      این اطمینان تو فقط به دلیل علاقه ات به کیروش است و اینکه بگویی حرف من درست است ،پسرجان معلوم شد که کیروش امامزاده ای است که شفا که نمی دهد ونداد اما کورمیکند که کرد ،دست بردار از بزرگ انگاشتن بیگانگانی همچون کیروش ،بدترین مربیان ایران ازکیروش بهتر نتیجه می گرفتند و تیم ولز را حتی تیم هوادار با مربی گری جناب ساکت الهامی هم با حداقل دوگل شکست میداد آنهم وقتی که تیم ولز 10 نفره شده و آنها بعد از 60 سال به جام جهانی آمده بودند.
    • پدرام CA ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      اینکه ما بگیم ما با این مربی انقدر میخوردیم و یا نمیخوردیم اینها گمانه زنیه. خود اونهایی که اینکاره اند معمولا حدس و پیش بینیهاشون غلط از اب در میاد چه برسه به ما هوادارها. اونچه که حدس و گمانه نیست نتایج ایران و سایر تیمها در قطره. تنها مدعی قهرمانی که با یک مربی جوون و کم تجربه به جام اومد آرژآنتین بود. بزرگترین پدیده جام مراکش بود. مربیهای جوون، حتی اونهاییکه نتیجه نگرفتند مثل کانادا، برای فوتبالشون عابرو خریدند، هر چند اکثرا خوب نتیجه گرفتند. ژاپن امریکا تیمهای افریقایی و... بنابراین میشه حدس زد که ما هم با اسکو احتمالا بهتر نتیجه میگرفتیم ولی خدا میدونه. انچه که غیر قابل کتمانه عابروریزی تیم ملیه. شکست سخت از انگلیس، بالا انداختن مسببش، شکست از امریکا و بازهم صفر پیشنهاد برای بازیکنها! از همین کانادا که 3 تا باخت داد تا الان 5 نفر قرارداد با تیمهای لیگ فرانسه و پرتغال و رنجرز اسکاتلند و... بسته اند. ما که همیشه باور داشتیم که نقطه قوت تیم ما کیفیت انفرادی ونه گروهی بازیکنان تیم ملیه 3 جام با کیروش و صفر پیشنهاد! در تاریخ ج ج بیسابقه است. درست مثل بقیه دستاوردهای آماری کیروش....
  • ناشناس IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    اسکوچیچ با حاصل زحمات خودش می رفت جام جهانی و با ترکیب مناسب تیم ملی ارنج درست تیم و تمرکز روی بازی از داشته هاش محافظت می کرد اما شما ایشون رو از حق خودش محروم کردید و عدالت خدا اجرا شد خوردن شش گل از انگلیس که ازش می ترسیدید و باخت به آمریکا
    • ناشناس IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      همین‌اسکوییچ‌ازشش‌امتیاز‌بازی‌با‌کره‌جنوبی‌یک‌امتیاز‌گرفت‌دربرابرلبنان‌وامارات‌تا‌استانه‌شکست‌رفتیم‌ارنج‌کردن‌اسکوییچ‌از‌یک‌‌مربی‌لیگ‌محلات‌کمتر‌است‌اگر‌کاربلد‌بود‌بدون‌تیم‌نمی‌ماند‌‌هیچ‌هنری‌ازاسکوییچ‌که‌سخت‌حامی‌اوهستی‌دیده‌نشد
  • مرتضی مقدم IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    بنظرم با تمام اتفاقاتی که افتاد و دیدیم حداقل به این نتیجه میرسیم که عزیزی خادم ادم درستی بود و اینم خیلی چیزارو میگه که بر همگان روشنه ،اسکو رو طارمی و دوتا فسیل که امیدی به بودن تو جام‌جهانی نداشتن کله کردن این وسط یکی کثل جهانبخش هم حماقت کرد و با اینا همراه شد ولی فقط طارمی و فسیلا برنده شدن و بقیه چوبشو خوردن ،یکی چوب همراهی و دیگری چوب سکوت ،یکی مثل امیری هم که اصلا به حقش رسید، نوش جونش...منو با حاج صفی نداریم اون بره رای بده،شیفت دلیت
  • اهل هرکجا به غیر از اینجا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    خدایا شکرت، طرف به ۷۰۰میلیون میگه پولی نیست، به حقوق ماهی ۳۵میلیون میگه پولی نیست!!!پس ما چی بگیم با حقوق ۸میلیونی؟ی ماشین پراید شده جز آرزوهای محال برای امثال ما ،چطوریه ۷۰۰میلیون به چشم شما نمیاد آقای خورشیدی ؟ماهی ۳۵میلیون حقوق به غیر از ۷۰۰میلیون پاداش، کمه؟
  • زیگزاگ IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    تناقضات بسیاری در متن بالا هست.اول میگه آقای اسکوچیچ اصلا توصیه پذیر نبود و حتا دستیارهاش تا لحظه آخر نمیدونستند بازیکنان دعوت شده کی هستند،بعد میگه کریم انصاریفر به اصرار آقای عزیزی خادم دعوت شد.همچنین میگه من نمیتونستم تکثیر بشم و در اتاق همه بازیکنان باشم،عزیز اقتدار و ابهت یه مدیر این مار رو انجام میده نه جسمش. مشکلاتش زیاده، من حوصله تایپ ندارم.
  • 7 IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    ماهی 35 میلیون پول میگرفتم!!!! چقدر راحت شده گفتن این عددا...!
  • ناشناس IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    کارکنان شرکت های خصوصی در تهران حقوق بالای بیست دریافت می کنن جدا از زدو بندهایی که انجام می دن درآمد در شهرستان ها پایینه
  • سهراب IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    حیف اینهمه پول که درفوتبال ما نفله میشه همیشه گفتند فوتبال ما توی اسیا اوله ولی بخدا ایران دهم هم نیست چون ورزش همش شده سیاسی پارتی واشنابازی ازهمه بدتر احساسی حالا جام ملتها میبینیم ایران کجاست
  • قاسم IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    نظر، من تماشاگردرصورتیکه جناب اسکوچیج درجام جهانی ۲۰۲۲ قطر، سرمربی تیم ملی ایران بود. تیم ملی فوتبال ایران یک باخت و یک برد یک مساوی می آورد و به مرحله یک هشتم نهایی صعودمی کرد . تیم ملی ایران چه با اسکوچیچ و چه با کی روش همان نتیجه باخت برای ایران بود ولی اگراسکوچیچ بود ، ایران دوبریک شکست می خوردیا دو هیچ یا یک هیچ
  • ali IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    اگه اسکوچیچ بود خودبخود مثل دهه 60 و 70 فوتبال دیدن داشت چون صدرصد عابدزاده گلر فیکس جام جهانی بود و صعودم میکردیم حتی بعنوان تیم اول، تا نیمه نهایی میرفتیم و عابدزاده هم جز 3گلر اول جام جهانی میشد. ولی افسوس...
  • روئین تن IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    اگرازپول بیت المال هزینه میکنندوعرضه درامدزایی ندارند بخدا من بعنوان یک ایرانی راضی نیستم قیامت باید جواب مرا بدهند
  • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    آقای خورشیدی،فوتبال وپول بیت المالش هست که به همه مسئولین فوتبال وبازیکن ومربی وسرپرست وغیرمیسازه ونوش جانتون،فقط ازخدابخواین بلایی سرهمتون نیایددراین برهه اززمان که مردم درمعذورات هستند،فوتبال ایران بایدچند سال ازحرفه ای گری بیردن بیاد وبه زیرساختها برسند،نه پول مفت بیت المال رابی حساب بگیرندوسرمردم منت بگذارند،دلالهای تَلَکِه گیرهم بازارگرمی میکنندکه چند میلیارد که پولی نیست،چراکه هرچه بیشتر درصدش بیشتر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی