نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
پله
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

درگذشت پله تمام جامعه فوتبال جهان را تحت تاثیر قرار داد و اهالی فوتبال کشورمان هم نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

اسطوره فوتبال برزیل که به مروارید سیاه معروف بوده و سه بار هم سابقه قهرمانی در رقابت‌های جام جهانی را داراست. اگر چه پله یک بار در اوایل دهه پنجاه شمسی به ایران سفر کرده بود ولی اقداماتی نیز در نیمه دوم دهه هشتاد شمسی برای مسافرت به ایران انجام شد که البته نیمه تمام ماند ولی بد نیست در جریان جزئیات سفر مذکور قرار بگیرید. جزئیاتی که دیروز در اختیار خبرورزشی قرار گرفت.

تبلیغ برای اتومبیل

ماجرا این بود که یکی از شرکت‌های خودروسازی کشورمان در نیمه دوم دهه ۸۰ می‌خواست برای پرده برداری از جدیدترین محصول خود تبلیغات بسیار زیادی راه بیاندازد به همین خاطر دنبال یک چهره فوق العاده سرشناس و جهانی بود. مدیران این شرکت در نهایت را انتخاب کردند و به دنبال فردی می‌گشتند که بتواند با او مذاکره کند این مدیران با کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق استقلال رابطه خوبی داشتند به همین خاطر از او تقاضا کردند تا با توجه به ارتباطاتی که با دوستان خود در برزیل دارد قضیه را دنبال کند.

وقت گرفتن از دفتر پله

اتفاقاً در همان زمان که آنها تصمیم به مذاکره با مروارید سیاه گرفتند کاظم اولیایی برای یک کار تجاری در شهر سائوپائولو برزیل حضور داشت و پس از تماس دوستان ایرانی از تهران با او با هماهنگی اعضای سفارت به دفتر پله مراجعه کرد دفتری که در واقع یک ساختمان بسیار شیک و مجهز ۵ طبقه در شهر سائوپائولو بود. در ابتدا مسئولان دفتر پله گفتند که نمی‌توانند به زودی وقت ملاقات بدهند اما سرانجام پس از رایزنی‌های فراوان به مدیر عامل اسبق استقلال و سفیر وقت ایران در برزیل طی کمتر از سه روز وقت ملاقات داده شد.

درباره خانواده پله بخوانید: ماجرای پر رمز و راز خانواده اسطوره فوتبال/ آشنایی با همسران و وارثان پله

شرط ویژه مروارید سیاه برای سفر به تهران/ جزئیات اتفاقی که رخ نداد؛ قرار بود پله ۲۰۰ هزار دلار بگیرد و در ایران تبلیغ کند 

پرواز فرست کلاس و دستمزد ۲۰۰ هزار دلاری

پله در جریان این ملاقات برخورد بسیار خوب و محترمانه ای با هیئت ایرانی داشت و از خاطرات خوش سفر به تهران در دهه پنجاه شمسی برای آنها گفت اما در عین حال تاکید کرد پروتکل‌های اقتصادی کاملاً باید به جای خودش محفوظ باشد و در این رابطه همه چیز بر اساس قوانینی که وکلای او تدوین کرده‌اند جلو می‌رود. پله به ایرانی‌ها گفت طی سه ماه آینده بابت دعوتی که مقامات اماراتی از او کرده‌اند به دبی سفر می‌کند و می‌تواند در خلال این مسافرت ،سفری یک روزه هم به تهران داشته باشد. این مسافرت مستلزم رعایت یکسری ضوابط خاص است تاکید داشت پرواز او باید فرست کلاس باشد و اگر در پرواز میان دبی و تهران هواپیماهایی که فرست کلاس داشته باشند، فعالیت نکنند حتماً باید با بیزینس کلاس بیاید. البته او تنها نبود و یک هیئت ۵ نفره همراه خود داشت که برای آنها نیز باید همین شرایط مد نظر قرار می‌گرفت. گرفتن بهترین سوئیت در بهترین هتل تهران برای پله و همکارانش یکی دیگر از شروط این پروتکل بود و علاوه بر آن تاکید داشت حداقل دستمزدی که به خاطر این سفر تبلیغاتی دریافت خواهد کرد ۲۰۰ هزار دلار است که بابت یک برنامه تبلیغاتی ۲۰ دقیقه ای دریافت می‌کند. همچنین وکلای این اسطوره تاکید داشتند اگر قرار است برای پله در تهران کنفرانس مطبوعاتی ترتیب داده شود، برگزارکنندگان باید رقم بیشتری بپردازند.

آلبوم کار اصفهان

اگرچه سفر تبلیغاتی مذکور به دلایل مختلف محقق نشد ولی دو خاطره ویژه برای هیئت ایرانی از ملاقات با پله در برزیل به یادگار ماند. خاطره اول برخورد بسیار خوب این اسطوره فوتبال با آنها بود و خاطره دوم هم آلبومی‌که روی میز قرار داشت این آلبوم مملو از عکس‌های مسافرت مروارید سیاه به تهران بود و اتفاقاً خود آلبوم هم کار دست و محصول هنر هنرمندان اصفهانی بود. آلبومی‌که قاعدتاً هنوز هم باید در دفتر پله موجود باشد.

این مطلب را هم بخوانید: در ستایش پله؛ اسطوره و نماد برزیلی فوتبال جهان/ پسربچه نابغه‌ای که پادشاه فوتبال شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • استقلال IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    ک..ک.... سیاه عجب پول پرستی بوده!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی