نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
کودی خاکپو
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پس از اینکه لیورپول کودی خاکپو را از منچستریونایتد ربود، نگاهی به بزرگترین ربایش‌های لیگ برتری انداخته‌ایم.

منچستریونایتد در امضای قرارداد با کودی خاکپو شکست خورد، چراکه لیورپول در دقیقه ۹۰ از راه رسید و خاکپو را ربود. قرمزها مبلغ ۳۷ میلیون پوند برای مهاجمی که در صدر اهداف اریک تن‌هاخ در پنجره نقل و انتقالات ژانویه قرار داشت، پرداخت خواهند کرد.

این اولین بار نیست که منچستریونایتد با چنین اتفاقاتی روبه‌رو می‌شود. آنها و بسیاری از باشگاه‌های دیگر بارها دیدند که دستپاچگی چقدر برای‌شان گران تمام می‌شود.

این مطلب نقل‌وانتقالاتی را هم بخوانید: تأثیر بزرگ جام‌جهانی روی بازار نقل‌وانتقالات/ ۱۰ بازیکنی که ارزش‌شان را بالا بردند؛ از هافبک قهرمان تا مهدی طارمی

کریستیانو رونالدو

در سال ۲۰۲۱، زمانی که کریستیانو رونالدو می‌خواست از یوونتوس برود، منچسترسیتی تصور می‌کرد بازیکنی که نیاز داشت را به دست آورده است. اما وقتی سرالکس فرگوسن متوجه وضعیت شد بلافاصله با رونالدو تماس گرفت تا او را متقاعد کند که به منچستریونایتد بیاید. حتی ریو فردیناند هم به او گفت که نباید تیم رقیب را انتخاب کند. رونالدو به منچستریونایتد برگشت اما احتمالاً الان بخاطر این کار افسوس می‌خورد. او بعد از گذراندن فصلی بدون جام و درگیری با تن‌هاخ قراردادش را فسخ کرد.

کریستیانو رونالدو

پل گاسکوئین

گازا بهترین بازیکن جوان فوتبال انگلیس بود و فرگی هم طرفدار پر و پا قرص او بود. سرمربی منچستریونایتد در سال ۱۹۸۸ تمام تلاش خود را کرد تا با او قرارداد امضا کند حتی به توافق هم رسید. با این حال، گاسکوئین تردید داشت که آیا پیش از برایان رابسون و نیل وب وارد خط میانی یونایتد خواهد شد یا خیر. اما اسپرز با پیشنهاد خانه به او، توجهش را به خودش جلب کرد و فرگوسن وقتی از تعطیلات بازگشت به شدت از اینکه گاسکوئین را از دست داده عصبانی شده بود.

پل گاسکوئین

رونالدینیو

یکی دیگر از بازیکنانی که از دست فرگوسن رفت؛ و این یکی بهترین بازیکن جهان بود. فوق‌ستاره برزیلی عملکرد درخشانی در پاری‌سن‌ژرمن به نمایش گذاشت و قرارد بود کارهای بزرگتر انجام بدهد. یونایتد در سال ۲۰۰۳ به دنبال جایگزین برای دیوید بکامی بود که به رئال مادرید پیوسته بود و نظرش به رونالدینیو جلب شد. ولی بارسلونا در لحظه آخر او را ربود. از قضا کاتالان‌ها خواستار دیوید بکام هم بودند و اگر بکام را به جای رئال مادرید به بارسا فروخته بودند، الان رونالدینیو مال خودشان شده بود.

رونالدینیو

روبینیو

به طور باورنکردنی، روبینیو در سال ۲۰۰۸ پس از محرومیت از انتقال به چلسی، با مبلغ ۳۲ میلیون پوند از رئال مادرید به منچسترسیتی رفت. حماسه زمانی شروع شد که با آبی‌ها موافقت شد اما قبل از اینکه توافق به امضا برسد، آبی‌ها شروع به فروش پیراهن‌هایی با نام او کردند. این موضوع باعث عصبانیت تیم لالیگایی شد و آنها علیرغم تمایل روبینیو برای رفتن به باشگاه لندنی، تصمیم گرفتند بازیکن برزیلی را به باشگاه منچسترسیتی بفروشند. این مهاجم دوران سختی را در سیتی سپری کرد و قبل از امضای قرارداد با میلان به صورت قرضی به سانتوس فرستاده شد.

روبینیو

امانوئل پتی

اسپرز در سال ۱۹۹۷ تصور کرد که ستاره فرانسوی، امانوئل پتی، را خریداری کرده است. او به لندن پرواز کرد، با لرد شوگر ملاقات کرد و قبل از سوار شدن به تاکسی با امضای قرارداد موافقت کرد. آرسن ونگر حیله‌گر مداخله کرد و از پتی خواست که چیزی امضا نکند. آن تاکسی سپس مستقیماً به خانه ونگر در شمال لندن رفت و برنده آینده جام جهانی با آرسنال قرارداد بست.

امانوئل پتی

لوئیس دیاس

تاتنهام دوباره با در بسته روبه‌رو شد، این بار در پنجره نقل و انتقالات ژانویه ۲۰۲۲. دیاس کلمبیایی از قبل در رادار لیورپول بود. زمانی که تاتنهام با پورتو در مورد قرارداد احتمالی تماس گرفت، باشگاه پرتغالی قرمزها را از اقدامات آنها مطلع کرد. یورگن کلوپ با دانستن اینکه باید هرچه زودتر اقدام کنند، دست به کار شد.

لوئیس دیاس

الکسیس سانچس

آرسنال نتوانست برای کسب عنوان قهرمانی رقابت کند و آینده سانچس در این باشگاه مورد تردید قرار گرفت. پپ گواردیولا ماه‌ها به دنبال این ستاره بود ولی منچستریونایتد قدرت مالی خود را بهبود بخشید، و سیتی را با پیشنهاد هولناک ۵۰۰۰۰۰ پوندی در هفته برای این بازیکن در سال ۲۰۱۹ از راه به در کرد.

الکسیس سانچس

جان اوبی میکل

در سال ۲۰۰۵، منچستریونایتد اعلام کرد که میکل نیجریه‌ای را به خدمت گرفته... یا حداقل خودش اینطور فکر می‌کرد. چلسی مداخله کرد و گفت که با ایجنت این بازیکن به توافق رسیده، اما «لین» باشگاه نروژی او چیزی از این موضوع نمی‌دانست. یک کنفرانس مطبوعاتی تشکیل شد و میکل با پیراهن یونایتد در دست در این کنفرانس شرکت کرد. در همان سال، میکل ناپدید شد و کارلوس کی‌روش، دستیار سرمربی یونایتد، آبی‌ها را به ربودن این نوجوان متهم کرد. به طور باورنکردنی، چلسی در سال  ۲۰۰۶ مبلغ ۱۲ میلیون پوند به یونایتد پرداخت، به اضافه ۴ میلیون پوند به لین، تا بزرگترین ربایش را جبران کند.

جان اوبی میکل

جورجینیو

بازیکن دیگری که از دست پپ در رفت. در سال ۲۰۱۸، سیتی فکر می‌کرد جورجینیو را از ناپولی به خدمت گرفته است. اما وقتی مائوریتسیو ساری در آن تابستان به چلسی آمد، رای هافبک را برگرداند. او تصمیم گرفت دوباره با سرمربی سابق خود متحد شود، و از زمان پیوستن به آبی‌ها، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را به دست آورد و در رتبه‌بندی توپ طلا به جایگاه سوم رسید.

جورجینیو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • زیگزاگ IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    در اردوی تیم ملی خودمون با هماهنگی آقای فرشچیان،شبانه توسط چکهای هدایتی ، دو یازیکن که قرار بود به تیم آبی برند، سر از تیم قرمز دراووردند.بعد میگن تیم حکومتی نیست.هر جای دیگه بود اون سرپرست و اون عابر بانک بازداشت میشدند.فساد چجوریه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی