نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پیش‌بازی اینتر – ناپولی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سری A ایتالیا امروز و امشب با برگزاری مسابقات هفته شانزدهم بازمی‌گردد. در نخستین بازی حساس سال ۲۰۲۳، تیم‌های اینتر و ناپولی در ورزشگاه جوزپه مه‌آتسا به مصاف هم خواهند رفت.

سری A ایتالیا امروز و امشب با برگزاری مسابقات هفته شانزدهم بازمی‌گردد. در نخستین بازی حساس سال ۲۰۲۳، تیم‌های اینتر و ناپولی در ورزشگاه جوزپه مه‌آتسا به مصاف هم خواهند رفت.

اینتر؛ متفاوت با قبل از جام‌جهانی

لاتزیو، رم، میلان و یوونتوس همگی اینتر را برده‌اند و هواداران نراتزوری از این مسئله کلافه‌اند. با وجود این که اینتر خودش را هنوز مدعی می‌داند ولی دشوار است که تصور کنیم تیمی با شکست در بازی‌های بزرگ بتواند جام بگیرد. اینتر ۱۱ امتیاز با صدر فاصله دارد و اگر می‌خواهد دوباره جایگاه خوبی داشته باشد، باید صدرنشینی که شکست نخورده را ببرد. پیش از تعطیلی مسابقات برای جام‌جهانی، تیم سیمونه اینزاگی ۲ برد پرگل مقابل بولونیا و آتالانتا داشت. اینزاگی حتی در نزدیکی در خروج از باشگاه هم قرار گرفته بود، ولی خودش را نجات داد. اینتر اگر می‌خواهد دستکم بین ۴ تیم برتر بالای جدول قرار بگیرد، باید تیمی متفاوت از آنچه قبل از جام‌جهانی بود، باشد.

ناپولی؛ در مسیر رویای بیش از ۳ دهه

سال ۱۹۹۰ و دورانی که دیگو مارادونا در میانه میدان برای ناپولی جولان می‌داد این تیم برای آخرین مرتبه اسکودتو را برد. حالا حسرت بیش از ۳ دهه را می‌خواهند پایان بدهند. در سال‌های اخیر بارها در کورس قهرمانی قرار گرفته‌اند ولی آخر سر رقابت را واگذار کرده‌اند. حالا لوچانو اسپالتی تیمی «نباز» ساخته و تنها شکست‌نخورده‌های بزرگ در اروپا هستند. با این که عدم پیروزی در ۵ سال و چند ماه گذشته در ورزشگاه اینتر هواداران ناپولی را نگران کرده ولی این بهترین فرصت برای شکستن طلسم و گام برداشتن در مسیر رویایی است که بیش از ۳ دهه داشته‌اند. به نظر می‌آید این فصل قرار نیست در پایان حسرت بخورند، چرا که فاصله هم تا همین الان ایمن شده، حتی اگر تازه در پایان ۱۵ بازی ۸ امتیاز باشد.

آخرین جدال
دوازدهم فوریه ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل گذشته سری A ایتالیا، ناپولی و اینتر به تساوی ۱-۱ رسیدند. اینسینیه از روی نقطه‌پنالتی برای پارتنوپی که در آن بازی میزبان بود گل زد و ادین ژکو هم تنها گل نراتزوری را به ثمر رساند.

آمار بازی
۶) اینتر در ۶ بازی اخیرش در سری A مقابل ناپولی شکست نخورده است. نراتزوری ۴ برد و ۲ تساوی در این ۶ بازی داشته.
۴) افعی‌ها در ۴ بازی آخرشان در جوزپه مه‌آتسا مقابل ناپولی پیروز شده‌اند. آخرین مرتبه‌ای که در خانه مقابل ناپولی امتیاز از دست دادند به مارس ۲۰۱۸ برمی‌گردد.
۲) نزدیک به دو سال (دقیق‌تر یک سال و ۱۱ ماه) است که ناپولی موفق به شکست اینتر نشده. آخرین بردشان مقابل اینتر در جام‌حذفی بود که فوریه ۲۰۲۰ به‌دست آمد.
۵) ۵ سال و ۸ ماه است که ناپولی در لیگ موفق نشده اینتر را در خانه حریف ببرد. آخرین روز آوریل ۲۰۱۷ با تنها گل کایخون مقابل اینتر پیروز شدند.
۰) ناپولی تنها تیم بدون شکست در ۵ لیگ معتبر اروپایی است. پارتنوپی در ۱۵ بازی تا اینجای فصل ۱۳ برد و ۲ تساوی داشته.
۱۱) ناپولی موفق شده ۱۱ بازی اخیرش در سری A را ببرد و امیدوار است با ادامه همین روند طلسم پیروز نشدن مقابل اینتر در لیگ را هم بشکند.
۰) اینتر هم تنها تیم بدون تساوی در ۵ لیگ معتبر اروپایی است. نراتزوری در ۱۵ بازی قبلی ۱۰ برد و ۵ شکست داشته.
۱۹) شکست‌ناپذیری تیم اسپالتی در سری A به ۱۹ بازی رسیده است. آوریل ۲۰۲۲ امپولی آخرین تیمی بود که ناپولی را برد.
۹) ویکتور اوسیمن مهاجم نیجریه‌ای ناپولی با ۹ گل صدرنشین جدول گلزنان سری A است. به نظر می‌رسد رقابت آقای‌گلی در فصل جاری داغ باشد. بهترین گلزن اینتر لائوتارو مارتینس با ۷ گل است.

مصدومان و محرومان
استفان دی‌فرای مدافع هلندی اینتر تنها مصدوم نراتزوی برای این بازی حساس است. سالواتوره سیریگو و دیگو دِمه هم مصدومان ناپولی هستند که به این دیدار نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر: اونانا، اشکرینیار، آچربی، باستونی، دامفریس، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، دی‌مارکو، لوکاکو و ژکو
ناپولی: مرت، دی‌لورنتسو، مین جائه، ژسوس، روی، آنگیسا، لوبوتکا، زیلینسکی، پولیتانو، کواراتسخلیا و اوسیمن

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی