نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
علی دایی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارشناسی که با تمسخر جملاتی علیه دایی به زبان آورده، قاعدتا خودش را به فراموشی زده و زمانی که علی دایی با طحال پاره و سر شکسته برای تیم ملی ایران افتخارآفرینی می‌کرد را از یاد برده است.

رفتارهای اخیر تلویزیون، باعث به وجود آمدن کدورت‌های جدیدی شده است. این بخش از کدورت‌ها مربوط به اظهارنظرات مجریان یا کارشناسانی است که در برنامه‌های مختلف حاضر می‌شوند و با چهره‌های محبوب مردمی شوخی‌های نابه‌جایی می‌کنند که هوادارانِ آن‌ها را آزار می‌دهد.

در تازه‌ترین اتفاق رخ‌داده، آن هم در فاصله زمانی بسیار اندک، یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس و علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، مورد هدف قرار گرفته‌اند. ماجرای اولی مربوط به یکی از برنامه‌های شبکه ۵ است که برای شب یلدا تدارک دیده شد. در آن برنامه، یکی از حضار در برنامه اسم-فامیل برای اشیا با حرف «ی» از کلمه «یحیی پلاستیکی» استفاده کرد تا حسابی خبرساز شود. بسیاری این صحبت‌های او را پای بی‌احترامی و تمسخر سرمربی پرسپولیس گذاشتند و با حمایت از یحیی خواستار احترام به او شدند.

نکته جالب در این زمینه مربوط به زمانی بود که علاوه بر هواداران و بازیکنان پرسپولیس، بسیاری از هواداران، بازیکنان و پیش‌کسوتان باشگاه استقلال هم حمایت علنی‌شان را از سرمربی پرسپولیس نشان داده و به تلویزیون بابت پخش چنین اظهاراتی تاختند. اگرچه آن روزها شایعه شد که یحیی گل‌محمدی قصد شکایت‌کردن از مجری برنامه مذکور را دارد، ولی سرمربی سرخ‌پوشان تهرانی خبر داد که واکنش‌های مردم نسبت به این اتفاق به قدر کافی گویا بوده و قصد شکایت‌کردن را ندارد.

سر شکسته علی دایی

تبعات آن توهین آشکار در شرایطی هنوز ادامه دارد که روز گذشته مجری برنامه شبکه افق اظهارات جنجالی‌تری درباره علی دایی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران، به زبان آورد. او در جملاتی عجیب و تمسخرآمیز درباره علی دایی گفت: «ایشان قهرمان محسوب نمی‌شود. خدا به ایشان قد بلندی داده و هر کسی سانتری می‌کشید، توپ به سر او برخورد می‌کرد و وارد دروازه می‌شد... این افراد قهرمانان ما نیستند! قوه قضاییه و نهادهای امنیتی این افراد را ممنوع‌الخروج نکنند تا این‌ها بروند و کشور کمی تطهیر شود».

فارغ از در نظر گرفتن توهینی که به علی دایی در این برنامه شده، نادیده‌گرفتن گل‌های ملی علی دایی که با اختلاف سرشناس‌ترین چهره فوتبال ایران در دنیاست، دور از انصاف است. کارشناسی که با تمسخر چنین جملاتی را به زبان آورده، قاعدتا خودش را به فراموشی زده و زمانی که علی دایی با طحال پاره و سر شکسته برای تیم ملی ایران افتخارآفرینی کرده را از یاد برده است. از این موارد گذشته به نظر می‌رسد که تلویزیون این روزها چهره‌های مردمی‌ را زیر ذره‌بین گرفته که در اعتراضات اخیر از معترضان حمایت کرده‌اند. جالب است که با وجود نگاه منفی که نسبت به چنین رویه‌ای در بین کاربران فضای مجازی شکل گرفته، ظاهرا مسئولان تلویزیون قصدی برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی ندارند.

این بی‌احترامی‌ها در حالی رخ می‌دهد که انتظار می‌رفت با تغییرات در ریاست صداوسیما چنین رویه‌هایی تغییر ملموسی کند؛ ولی برنامه‌های اخیر، خلاف این ماجرا را نشان داده است.

در ارتباط با تصویر زیر بخوانید: حرکت ناجوانمردانه دروازه‌بان بحرین با علی دایی/ مصدومیت شدید آقای گل جهان

ضربه به شکم علی دایی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۸
  • کسری IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    عشق است علی دایی
  • نوریان IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    کارشناس خودش چه سودی برای مردم داشته علی دایی چه با قد بلندش چه با شانس توپ بهش برخورد کرده باشه تقریبا فوتبالیهای دنیا اون میشناسن مردم عادی هم همینطور پس چرا قد بلندها در فوتبالهای حرفی این توپها به هد انها برخوردنمیکنه کارشناس بی منطق؟کار به سیاست نداریم یکم فکر میکردی وبه مخ ناکارامدت فشار میدادم
  • محسن IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    قسمتون میدم به این کارناشناسان سکه بگیراهمیت ندیدکه خودشونوداخل جامعه ببینندعلی دایی برندجهانیه شماچی هستیدناکارشناس
  • کوروش کبیر IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    این بنده خدا یه پنجاه شصت سال از زمونه عقبه و جامونده چون اوایل انقلاب برخی مردم این چهره ها را حتی اگه مثل این یارو سربالا هم حرف میزدندمیپسندیدندو زیاد اهمیت نمیدادند
  • یاوه گو IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    اسم این یارو رو نزارید کارشناس شاخ می شه ایشون فقط حق دارن درباره دفاع مقدس صحبت کنن و از شهید ها سواستفاده کنن اینه سردار سلیمانی که پشتش قایم شدن بیابید جواب مردم رو بدید که چه طور ظرف ۴۳ سال کشور رو به قاجار تبدیل کردید! ۲۰۰سال به عقب بردید
  • اشنا IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    فوتبال ورزش خشن ودرگیرانه است وانتخاب خودورزشکاران است نبایدبابت اتفاقات مصدومیت دران برسرمردم منت گذاشت
  • ایران IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    #زنده_باد_ایران #زنده_باد_قهرمان_ملی_علی_دایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی