نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
یورگن لوکادیا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمد عمری در بازی‌های ابتدایی فصل، کم‌وبیش به بازی گرفته می‌شد و در همان مدت کوتاه کیفیت خود را به اثبات رسانده بود.

زدن سه گل در دو مسابقه اخیر پرسپولیس در حالی که این تیم به تازگی بهترین مهاجم خودش را از دست داده باعث شده خیلی‌ها اصطلاحا بگویند Who needs Locadia؟

این جمله «چه کسی به فلانی نیاز دارد؟» برای اولین‌بار بعد از رفتن رونالدو از سانتیاگو برنابئو روی یک تکه مقوا که دست یک پسر بچه بود، نقش بست. هواداران رئال که می‌خواستند نشان بدهند از رفتن رونالدو ناراحت نیستند و تیم‌شان بازیکنانی دارد که جای او را پر خواهند کرد اعلام کردند Who needs Ronaldo؟ یعنی چه کسی به رونالدو نیاز دارد؟ تاریخ ثابت کرد این جمله در کوتاه‌مدت اشتباه بود اما در دراز مدت کاملا درست از آب درآمد، چرا که رئال مدتی بعد از رفتن رونالدو دچار مشکل شد اما بعد از گذشت زمان بیشتر کهکشانی‌ها توانستند جای رونالدو را به خوبی پر کنند و باز هم روی بام اروپا بایستند. 

بعد از رفتن لوکادیا از پرسپولیس با آن وضعیت عجیب و غریب هواداران پرسپولیس نگران بودند که بازیکنی نتواند جای خالی مهاجم هلندی را پر کند. آنها در نخستین بازی بعد از رفتن لوکا مقابل استقلال به تساوی دو بر دو رسیدند که هر دو گل را مدافع این تیم یعنی ولسیانی به ثمر رساند. سرخ‌ها در بازی بعدی یک تساوی ناامیدکننده بدون گل مقابل پیکان به دست آوردند تا با تنی لرزان به مصاف دو بازی آخر خود در نیم‌فصل بروند. جایی که آنها باید در سیرجان مقابل تیم مدعی گل‌گهر و در تهران برابر تیم سختکوش و خوب نساجی به میدان می‌رفتند.

گل های مهاجم جوان پرسپولیس این نکته مهم را یادآوری کرد؛ Who needs lucadia

با این حال جوان اول پرسپولیسی‌ها در این فصل یعنی محمد عمری که در بازی‌های ابتدایی فصل کم‌وبیش به بازی گرفته می‌شد و در همان مدت کوتاه کیفیت خود را به اثبات رسانده بود. در این دو رقابت سخت عصای دست گل‌محمدی شد. هافبک ریزنقش‌ سرخ‌ها که از تکنیک و سرعت بالایی برخوردار است مقابل گل‌گهر گل نخست تیمش را با یک شوت تماشایی به ثمر رساند و زمینه‌ساز پیروزی ارزشمند تیمش در بازی ۶ امتیازی هفته شد.

عمری که حالا دیگر پتانسیل‌هایش را بالفعل می‌دید و اعتماد به نفس خوبی هم پیدا کرده بود مقابل نساجی به معنای واقعی کلمه در حد یک ستاره بزرگ ظاهر شد و در پیروزی پرگل تیمش گل‌های دوم و سوم را به ثمر رساند. گل اول روی یک توپ ربایی و ضربه به زیر طاق دروازه حریف و گل دوم با فراری تماشایی و جا گذاشتن علیرضا حقیقی در مصافی تک به تک. جالب است بدانید این بازیکن ارومیه‌ای با چنین کیفیتی قراردادی ۵۰۰ میلیون تومانی (تقریبا یک‌صدم قرارداد لوکادیا) با پرسپولیس دارد و تا همین چند روز پیش در تهران خانه نداشته و در خوابگاه شهید کاظمی که کمپ پرسپولیس است، می‌خوابیده! 

پرسپولیس بعد از عبور از شوک خداحافظی لوکادیا در دو بازی با زدن ۷ گل آن هم بدون داشتن مهاجم تخصصی در زمین نشان داد بازیکنانی دارد که می‌تواند روی آنها در هر شرایطی حساب کند. عمری یکی از این ستاره‌های جوان است که تقریبا نیمی از این ۷ گل را به ثمر رساند. بازیکنی که محصول آکادمی پرسپولیس است و نمونه‌ای عالی از نتیجه سرمایه‌گذاری روی فوتبال پایه و اعتماد به جوان‌ترها.  حالا هواداران پرسپولیس علاوه بر جشن گرفتن قهرمانی نیم‌فصل می‌توانند با قدرت این سوال را مطرح کنند که تا وقتی محمد عمری هست چه کسی به مهاجم خارجی یا لوکادیا نیاز دارد؟ 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • مرتضی مقدم IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    بنظرم درست نیست که بخاطر دراوردن حرصمون از رفتن لوکا اونو با عمری مقایسه کنیم ،این به نفع عمری نیست و ممکنه فشار بزاره روش ،لوکا به هر دلیلی رفت اختیار خودشو داشت و اینکه جاش خالی نیست چرا هست ،ما داریم بدون مهاجم نوک بازی میکنیم چون مهاجمی در حد لوکا نداریم،لطفا عمری رو با لوکا مقایسه نکنیم
  • پرسپولیس IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    محمد عمری مهاجم نیست
  • فوادپرسپولیسی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    ممدعمری روبزاریم رشدکنه وازمقایسه مبراش کنیم لطفا.
  • بهرام IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    اگه به ایرانی اعتمادبشه ومدیر ومربی ایرانی اصیل مثل درویش باشه ومربی مثل علی پروین وقلعه نویی باشه هزارتا حقه بازمثل کیروش ،وتیم آمریکا وانگلیس حریف ایرانی نمیشوند ،الان هم جوانانی چون نکونام وگلمحمدی مربیان خوبی هستند ، علی دایی عصبی وبدردمربیگری نمیخوره چون فقط دادمیزنه ، امابازیکن باتعصبی بود
  • کیسه سوراخ کن IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    عمری د ر پست مهاجم سایه ونفوذی عملکرد بهتری داره دیک مهاجم هدف مثل مغانلو نیاز داریم نور افکن هم بیاد دیگه عالی میشه برا قهرمانی آسیا نیاز به تقویت تیم با بازیکنای با کیفیت داریم
  • رضا IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    سلام مرغ همسایه به چشم همسایه غازه چرا جوانان خودمان را دست کم میگیریم وقتی یکی مثل طارمی در سطح اول فوتبال دنیا میدرخشه هزاران مثل او داریم کافیه بجای آوردن بازیکن خارجی تاجر صفت این پولو خرج تربیت همین جوانان بکنیم بعد ببین امثال لوکادیا که سهله رونالدو را هم می‌زاره تو جیبش.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی