نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
رضا اسدی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رضا اسدی هافبک فعلی تراکتور و سابق پرسپولیس به چند دلیل مدیون علی دایی است و در مورد اسطوره فوتبال ایران حرف‌های جالبی می‌زند.

بعد از اهانتی که در تلویزیون به علی دایی اسطوره فوتبال ایران شد، خیلی‌ها با انتقاد از این حرکت زشت، از شهریار فوتبال ایران حمایت کردند. یکی از این افراد رضا اسدی هافبک فعلی تراکتور بود که در زمان سایپا و نفت تهران شاگرد دایی بود و به نوعی فوتبالش را مدیون است.

رضا اسدی فوتبال و جایگاه فعلی‌اش را مدیون علی دایی می‌داند و به همین دلیل هم او که خیلی تمایلی به مصاحبه از خودش نشان نمی‌دهد، در میکسدزون خبری ورزشگاه بنیان دیزل تبریز پس از کسب پیروزی بزرگ تیمش برابر استقلال مقابل خبرنگاران ایستاد و از چهرۀ فوتبال ایران حمایت کرد: «من اینجا حاضر شدم تا درباره یک موضوع صحبت کنم. من زمانی که فوتبال را شروع کردم و به سطحی رسیدم که بتوانم در بزرگسالان خودم را نشان بدهم یک بزرگمردی کمکم کرد و فرصتی به من و خیلی‌های دیگر از جوانان مثل من داد. بزرگمردی به اسم علی دایی.

هافبک سابق پرسپولیس ادامه داد: من زندگی‌ام را مدیون علی دایی هستم. اینکه در این جایگاه ایستاده‌ام و شما عزیزان از من مصاحبه می‌گیرید و با هم صحبت می‌کنیم، به لطف این شخص است. از او برای این جایگاه خیلی ممنون هستم. خیلی کار بی‌معنی‌ای است که در رسانۀ ملی دربارۀ اسطوره‌های این مملکت بد صحبت کنی. از لفظ بد استفاده کنی. باید رعایت شود که چه کسانی به صداوسیما آورده می‌شوند.

اما به غیر از مسائل فنی و فوتبالی که دایی نقش زیادی در رشد اسدی داشت، رضا به یک دلیل خیلی مهم‌تر هم مدیون علی دایی است و قطعا آن اتفاق را هیچوقت فراموش نمی‌کند. ماجرا از این قرار است که در سال ۹۷ و وقتی که این بازیکن عضو سایپا بود، انگشت شست پای این هافبک دفاعی قد بلند به نوعی خُرد شد که جزو مصدومیت‌های نادر در فوتبال بود.

اسدی و مسئولان باشگاه سایپا تلاش کردند آسیب دیدگی انگشت بزرگ پای این بازیکن در ایران درمان شود اما هیچ پزشکی برای معالجه آن پیدا نشد! در این میان یکی از پزشکان توصیه کرد رضا اسدی ادامه درمان خود را در خارج از کشور و امارات پیگیری کند؛ چرا که امکان بازسازی و ترمیم انگشت پای تقریباً از بین رفته این بازیکن در داخل ایران وجود نداشت.

رضا اسدی - علی دایی

نکته جالب اینجاست که درآن مقطع رضا درویش مدیرعامل وقت سایپا به این بازیکن و علی دایی سرمربی وقت خودروسازان گفت که فعلاً باشگاه پولی برای اعزام رضا اسدی به خارج از کشور و امارات ندارد! با این وجود علی دایی اعلام آمادگی کرد از حساب شخصی‌اش هزینه درمان شاگرد جوانش درآن روزها را بپردازد.

شهریار محبوب فوتبال ایران، درآن مقطع ۵۲ هزار درهم از جیب شخصی خودش هزینه کرد تا رضا اسدی عازم امارات شود در کشور امارات به پای مصدوم و انگشت شست رضا اسدی ژل مخصوص تزریق شد و این بازیکن پس از نیم فصل دوری از میادین فوتبال بالاخره به تیمش برگشت. این اتفاق و کمک بزرگی که علی دایی به اسدی کرد باعث شد تا این بازیکن به نوعی شیفته شهریار شود و هیچوقت آن را فراموش نمی‌کند.

رضا سال قبل و در گفت‌وگویی که با خبرورزشی انجام داده بود، در خصوص علی دایی و کمک بزرگی که به او کرد، گفت: علی دایی که عشق است. اسطوره بی بدیل فوتبال ایران که من خیلی در زندگی‌ام به علی آقا مدیون هستم. در اوج جوانی علی دایی به من اعتماد کرد و فیکس بازی می‌داد. علی آقا باعث شد تا من شناخته شده شوم و همیشه مدیون ایشان هستم.

علی آقا همیشه به من لطف داشتند و وقتی مصدوم شدم، هزینه عمل جراحی من را داد. باز هم می‌گویم علی دایی نظیر ندارد و اصلاً نیازی نیست که من از او تعریف کنم. هرجا علی آقا را ببینم به ایشان تعظیم می‌کنم و همواره قدردان زحمات علی دایی هستم. دایی اسطوره من و خیلی از مردم ایران است و امیدوارم  همیشه سلامت باشد.

این گزارش را هم بخوانید: علی دایی از ایران مهاجرت می‌کند؟ شهریار در مسیر علی کریمی؟

رضا اسدی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۰
  • حسین IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    درواقع باید گفت علی دایی نه قد بزرگ که دل بزرگی دارند
    • حاجی بابا IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      ایول
  • ناشناس IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    آفرین که قدرشناس هستی ، علی دایی خدا پشت و پناهت باشه در ایران موندی و کنار مردم ، این عظمت تو رو می رسونه به همین دلیله هر زمان و هر مقطعی چه در فوتبال و هر جای دیگه شخصی یا افرادی باهات بنای ناسازگاری راه می انداختن می دونستیم مشکل از طرف مقابله
  • ۶۶۶۶۶۶ IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    اینم بگوکه بابت انتقالت چقدر به جیب زد
    • Ali IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      اگرهم چنین باشد نوش جانش واز شیر مادر حلال تر.
  • رضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    خدا مرد بزرگی مثل علی دایی را حفظ کند
    • قاسم IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      بزرگی در فروتنی هس نه چیزهای دیگر اسلام زنده خواهد ماند
  • علی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    به فوتبالیستا کار ندارم ولی تکنولوژی بگو این که این همه ادعای پوچ درباره علم روز داره چند سال پیش امارات استفاده کرده ولی ایران بعد گذشت چند سال نیره به سمت خشکی عوامل پزشکی بعد بگین مردم بدن ...وایی وایی به حال مردم بدبخت ایران عقب گرد
  • محسن IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    عشق است علی دایی
  • تهرانی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    چرا مطبوعات ایران اینقدر اصرار دارند بعد از اسم هربازیکن پسوند استقلالی یا پرسپولیسی باشه .یارو ده سال پیش تو این تیم بوده رفته مثلا شکایت کرده دل خوشی هم ازاین تیما نداره ولی وقتی میخوان معرفیش کنند بازیکن پرسپولیسی یا استقلالی شاید میخواین از این طریق مطلبتون خونده بشه بیچاره ها
    • Ali IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      پس توکه چندسال درتهران بودی ویا نبودی چرا از نام تهرانی استفاده میکنی ؟؟ حالا بی چاره کیه ؟؟(بیچاره را عمداََ جدا نوشتم ).
  • ناشر RO ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    نمیدانم چرا تعداد اندکی میخواهند با بدنام کردن شخصیت های مردمی خودشان را مطرح کنند.خطاب به این افراد.به نظرم کمبود ها و خلع های زندگیتان را با این کارها نمیتوانید پر کنید سعی کنید انسان باشید باور کنید سخت نیست.یا حق
  • علی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    علی دایی بازیکن بزرگ و مهمتر از آن انسانی شریف است. الگویی هست انگیزه تلاش و ایستادگی و انسانیت را در انسان بر می انگیزد.
  • علی جنگ IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    دایی دوستت داریم. بامرام بااخلاق. عشق ملت ایران
  • samira IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    واقعا این کارو هر کسی انجام نمیده، ای ول بزرگ مرد
  • شاهین IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    قدر شناسی شما خوب است . کاش زودتر این خاطره را می گفتی سالهایی که همین مردم دایی را مسخره می کردند و با شکستن رکوردش هورا کشیدند و اونو متهم به غرور و خودخواهی کردن . یادت میاد سالهای اخر فوتبال دایی اونو هو می کردن؟اسطوره ای که بی خداحافظی رسمی فوتبالش تمام شد .
  • شاهین IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    قدر شناسی شما خوب است . کاش زودتر این خاطره را می گفتی سالهایی که همین مردم دایی را مسخره می کردند و با شکستن رکوردش هورا کشیدند و اونو متهم به غرور و خودخواهی کردن . یادت میاد سالهای اخر فوتبال دایی اونو هو می کردن؟اسطوره ای که بی خداحافظی رسمی فوتبالش تمام شد .
  • محمد IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    تعظیم کن لنگی
  • Saed IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    علی دایی. یعنی بابک خرمدین یعنی اسطوره برای آینده ایران زمین۲۵۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی