خداحافظی رونالدو از تیم ملی پس از ۱۹ سال؟/ تصمیم سرمربی جدید پرتغال درباره کاپیتان اعلام شد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روبرتو مارتینس سرمربی جدید تیم ملی فوتبال پرتغال به دعوت کریستیانو رونالدو واکنش نشان داد.

روبرتو مارتینس مربی اسپانیایی امروز با قراردادی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ هدایت تیم ملی پرتغال را برعهده گرفت. او سال‌ها مربی تیم ملی بلژیک بود و این تیم را در جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان سوم رساند، ولی در جام جهانی ۲۰۲۲ عملکردی ناامیدکننده داشت و پس از حذف در مرحله گروهی به کار خود در بلژیک پایان داد.

مارتینس در نشست خبری مراسم معارفه خود، خیلی زود با سؤالی در مورد دعوت از کریستیانو رونالدو روبرو شد و گفت: «بسیار خوشحالم که اینجا هستم. همه با هم در تیم ملی پرتغال برای تحقق اهدافمان تلاش خواهیم کرد. تصمیمات فوتبالی را باید با توجه به اتفاقات درون زمین گرفت. اولین فهرست من با لحاظ کردن فهرست تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود و کریستیانو هم در این فهرست است. او ۱۹ سال است که در تیم ملی بازی می کند و شایسته این است که بنشینیم و در مورد همه‌چیز شفاف حرف بزنیم. من همین فردا با رونالدو صحبت خواهم کرد. او کاپیتان تیم است و برایش احترام زیادی قائلم.»

کریستیانو رونالدو

مارتینس در مورد ایده‌های مربی‌گری‌اش گفت: «باید تیمی سازمان‌یافته باشیم، حتی زمانی که توپ را در اختیار نداریم. پرتغال پر از بازیکنان تکنیکی و بااستعداد است و قطعا باید نهایت استفاده را از این توانایی بالای کار با توپ ببریم. باید تیمی باشیم که به راحتی شانس گل خلق می‌کند و دوست دارم هماهنگی بالایی بین من و کادر فنی تیم‌های پایه وجود داشته باشد. باید همه متحد باشیم. از حالا برای رسیدن به اهدافمان تلاش خواهیم کرد.»

مارتینس در مورد اهمیت لیگ پرتغال گفت: «لیگ پرتغال همیشه سطح بالایی داشته و با بهترین لیگ‌های خارجی خود را مطابقت داده است. تیم‌های پرتغالی به خوبی توانسته‌اند در تقویت تیم ملی نقش مهمی ایفا کنند. من بسیار هیجان‌زده‌ام و به پروژه‌ای که قصد شروعش را دارم، ایمان دارم. بازیکنان پرتغالی از بهترین‌های دنیا هستند و به همین دلیل اشتیاق زیادی برای شروع کار دارم و مطمئنم می‌توانیم به هدف‌هایی که تعیین کرده‌ایم برسیم.»

مارتینس در مورد دستیارانش گفت: «همه‌چیز روشن است و دستیارانم مشخص هستند. روزهای آتی رسما آن‌ها را اعلام خواهم کرد. قطعا دوست دارم دستیار پرتغالی داشته باشم و اینکه او سابقه درخشان ملی هم داشته باشد. او در کادر من نقش مهمی خواهد داشت و می‌تواند باعث تسریع شناخت من نسبت به فوتبال پرتغال و بازیکنانش شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • حسین IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    این با نسل طلایی بلژیک هیچی نگرفت حالا پرتغال آوردتش که چی؟!!! مثل یووه که از آلگری به سراغ ساری و از ساری سراغ پیرلو رفت تا چمپیونز بگیره!!!!!!! واقعا نوبره
  • محمدی IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    یعنی تو تموم پرتقال یه مربی خوب پیدا نمیشه چرا کی روش رو سرمربی نکردن و رفتن دنبال مربی اسپانیایی این نشون میده مربی های پرتقالی چیزی بارشون نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی