علی فتح الله زاده
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فوتبال ایران با این وضعیت مدیریت و قوانین دست و پا گیر، در همین دایره بسته دور خواهد زد و امید چندانی به بهبود وضعیتش نمی توان داشت.

علی فتح‌الله‌زاده در برنامه فوتبال برتر درباره شاهکار مشعشع مدیرعامل سابق استقلال حرف‌های مهمی زد. او از بدهی‌های فراوان باشگاه استقلال که به سقف ۱۰۰۰میلیارد تومان رسیده سخن گفت و از وعده‌های محقق نشده گلایه کرد. ماجرای قهرمانی استقلال با مدیرعامل قبلی را به نقد کشید و درباره پروژه‌های فضایی که ذهنش را مشغول کرده سخن گفت.

فتح‌الله‌زاده پا را از این فراتر گذاشت و وارد دنیای جدید متاورس شد. او وعده تاسیس بانک استقلال را به هواداران داد؛ وعده‌هایی که خیلی هم عالی است و امیدواریم توخالی نباشد اما مدیر جدید آبی‌ها، اولین چهره‌ای نیست که از این وعده‌های گل‌درشت می‌دهد.

ما پیش از این هم از تاسیس دانشگاه پرسپولیس و شبکه‌های ماهواره‌ای شنیده بودیم. مدیری را به یاد می‌آوریم که در سالن کنفرانس با نوشیدن نوشابه‌های انرژی‌زا، وعده تولید آن را داد و بعدها شنیدیم که او آپارتمانش را در راه هزینه‌های باشگاه به طلبکاران بخشید! به خاطر می‌آوریم که بعضی‌ها با بسته‌بندی‌های آب معدنی، می‌خواستند هزینه‌های یک باشگاه را تقبل کنند؛ پروژه‌هایی که به بدترین شکل ممکن شکست خوردند و آن باشگاه‌ها را بدهکارتر از گذشته کردند.

رویانیان نوشابه انرژی زا

واقعیت ماجرا در فوتبال ما به شدت تلخ و عبرت‌آموز است؛ مساله اساسا این مدیر و آن مدیر نیست؛ یعنی چه مدیرعامل قبلی استقلال و چه مدیرعامل فعلی، قربانیان وضع موجود هستند. چرا که هر دو تخصصی در مدیریت ورزش ندارند و از همه مهم‌تر، در نظام باشگاهداری بیمار ایران که درآمدزایی در آن هیچ تعریف مشخصی ندارد، لاجرم غرق می‌شوند. به چنین مدیرانی، رک و بی‌تعارف «مدیران هزینه» لقب می‌دهند.

در اوایل دهه ۸۰ محسن صفایی فراهانی رئیس وقت فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای گفت فوتبال در همه جای دنیا درآمد است؛ هزینه نیست. مدیران باشگاه‌ها و تعداد زیادی از پیشکسوتان و چهره‌های فوتبالی از این حرف فراهانی، آشفته شدند و به شدت به او تاختند. آن‌ها اعتقاد داشتند فوتبال فقط هزینه است و درآمد نیست!

امروز اما پس از ۲۱ سال می‌بینیم در هر کجای دنیا، فوتبال به یک تجارت جهانی بزرگ تبدیل شده و در همین کشورهای حوزه خلیج فارس، روند درآمدزایی‌های سرسام‌آور را می‌بینیم اما در کشور ما، باشگاه‌های بزرگ و پرطرفدار، ابربدهکارانی هستند که درآمدشان، کفاف هزینه‌های خودشان را نمی‌دهد، چه رسد به پرداخت این بدهی‌های کلان...

سرتان را درد نیاوریم؛ مدیرعامل قبلی رفت، مدیر فعلی استقلال هم سرانجام می‌رود. آن وقت ما و شما خواهیم دید در بر همین پاشنه می‌چرخد و هیچ چیز در فوتبال ایران دگرگون نخواهد شد؛ خیالتان راحت! از پروژه رویایی متاورس نیز اثری باقی نخواهد ماند...

در همین ارتباط بخوانید: حمله طوفانی فتح‌الله‌زاده به آجورلو/ تمام بمب‌ها را در باشگاه ترکاندی/ همه مدیران تاریخ باشگاه اندازه شما هزینه نکردند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • سه ستاره IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    فتل سلطان حاشیه چرا رفتی شبکه دشمن زیرآب تیم رو زدی خجالت بکش فقط لنگیا رو خوشحال کردی
  • شادی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    سردار مرد بود تو فقط حاشیه داری پارسال هیچکس نمیخاست ما قهرمان بشیم همین طور که امسال نمیزارن ما قهرمان بشیم خجالت بکش دشمن شاد کن
  • یونس شاهین IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    من بعنوان یک استقلالی عاشق که میخوام هرسال تیمم قهرمان بشه ... در جواب نظرات ‌(شادی) و (سه ستاره) و همفکرانش میگم حاج فتل با سالها تجربه خوب میدونه داره چکار میکنه و شک نکنید بقول حاج فتل که بسیار بجا و سنجیده سخن گفت که مدیر عامل قبلی بالانس ایستاده بود و اگر امسال هم با مدیریت آقای آجورلو پیش میرفتیم قطعا اتفاقات غافلگیرکننده و تلخی در انتظار هواداران و تیم استقلال بود ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی