پیش‌بازی رئال‌مادرید – والنسیا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئال‌مادرید و والنسیا با سرمربیان ایتالیایی برای تعیین نخستین تیم فینالیست سوپرجام اسپانیا امشب به مصاف هم خواهند رفت.

طبق معمول تیم‌های برتر اسپانیا راهی خاورمیانه شده‌اند تا در سوپرجام اسپانیا به مصاف هم بروند. در نخستین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی هم امشب از ساعت ۲۲:۳۰ رئال‌مادرید قهرمان فصل قبل لالیگای اسپانیا در ورزشگاه «پادشاه فهد» به مصاف والنسیا نایب‌قهرمان جام‌حذفی اسپانیا خواهد رفت.

رئال‌مادرید؛ همه جام‌ها

چند روز قبل روزنامه «آ اس» از هدف رئال‌مادرید و کارلو آنچلوتی پرده برداشت؛ «۶ جامه شدن در ۵ ماه»! بعد از قهرمانی در سوپرجام اروپا، حالا سوپرجام اسپانیا و سپس جام‌های قهرمانی در لالیگای اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی اسپانیا، هدف‌های بعدی کهکشانی‌هاست. در عربستان، رئالی‌ها جام بعدی را می‌خواهند. شکست اخیر مقابل ویارئال و در آستانه سفر به عربستان باعث نگرانی شده و از طرفی بارسلونا این روزها بالای سر رئالی‌ها حرکت می‌کند تا شرایط رقیب از آن‌ها برای کسب جام‌های داخلی بهتر باشد. با این حال فاصله آنقدری نیست که رئالی‌ها ناامید باشند. بعد از یک سال به مصاف خفاش‌هایی خواهند رفت که سال گذشته با ۴ گل نابودش کردند. بی‌شک شانس رئال برای گذر از این مرحله بیش از والنسیاست.

والنسیا؛ بعد از ۲۴ سال؟

فصل پیش برای والنسیا اصلاً فصل خوبی نبود، اما تا فینال جام حذفی رسیدند تا اینجا در عربستان حضور داشته باشند و برای کسب قهرمانی سوپرجام که آخرین مرتبه ۲۴ سال قبل برده بودند، تلاش کنند. خوسه بوردالاس کنار رفت تا با جنارو گتوسو به جاهای بهتری برسند. اما خفاش‌ها این فصل هم تا اینجای کار در رده دهم هستند، یعنی یکی پایین‌تر از رده نهایی در فصل گذشته. شانس‌شان در سوپرجام برای قهرمانی هم کمتر از رقبای دیگر خواهد بود. گذر از سد سخت رئال‌مادرید کار هر تیمی نیست و گتوسو هم خودش روی لبه پرتگاه گام برمی‌دارد. به نظر می‌آید در صورت پیروزی والنسیا، یک شگفتی در سوپرجام خاورمیانه‌ای اسپانیا رقم خواهد خورد.

آخرین جدال
ژانویه ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل قبل لالیگای اسپانیا، رئال‌مادرید با نتیجه ۴-۱ از سد والنسیا گذشت. بنزما و وینیسیوس هرکدام ۲ مرتبه در آن دیدار برای رئال و گدش برای والنسیا گل زدند.

آمار بازی
۱۲) رئال‌مادرید با ۱۲ قهرمانی در سوپرجام اسپانیا بعد از بارسلونا دومین تیم پرافتخار است. آخرین قهرمانی کهکشانی‌ها به سال گذشته برمی‌گردد.
۱) والنسیا از سال ۱۹۹۹ به بعد نتوانسته در سوپرجام به قهرمانی برسد. این تیم همان یک قهرمانی را در سوپرجام داشته.
۳) در ۳ فصل گذشته رئال‌مادرید فقط یک مرتبه به والنسیا باخته. در ۳ بازی گذشته هم رئالی‌ها موفق به شکست والنسیا شده‌اند.
۲) رئال‌مادرید که تا هفته دوازدهم در لالیگا شکست نخورده بود، در ۴ دیدار آخرش ۲ مرتبه باخته است.
۴) والنسیا فصل خوبی را سپری نکرده و تا قبل از حضور در سوپرجام ۷ باخت داشته که ۴تای آن‌ها در ۶ بازی اخیر رقم خورده است.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    واقعاعربستان کجاماکجااونوقت چندسال پیش نگاه کنیدببینیدچی بودحالاچی چی شده مسولینش بافکرن مابایدآرزوهامونوبه گورببریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی