نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پیش‌بازی ناپولی – یوونتوس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یوونتوس می‌تواند امشب با شکست ناپولی در حساس‌ترین بازی سری آ ایتالیا، تنور رقابت‌ها را داغ‌تر کند.

جمعه شب از ساعت ۲۳:۱۵ سوت آغاز حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم سری A ایتالیا به صدا درخواهد آمد. ناپولی صدرنشین در ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا میزبان یوونتوس دوباره اوج‌گرفته خواهد بود.

ناپولی؛ اگر قهرمانی می‌خواهی...

یعنی بعد از ۳۳ سال این حسرت به پایان می‌رسد؟ بیش از ۳ دهه گذشت، دیگو مارادونا ماجراهای بسیاری را پشت سر گذاشت و ۲ سال پیش هم فوت کرد. اما ناپولی که آخرین قهرمانی‌اش را با درخشش دیگو به‌دست آورده بود، هنوز هم یک قهرمانی دیگر به ویترین افتخاراتش اضافه نکرده. چند مرتبه‌ای در کورس قهرمانی بوده‌اند ولی همیشه کم آورده‌اند. شکست مقابل اینتر هواداران ناپولی را مضطرب کرده که نکند دوباره رده نخست را دودستی تقدیم تیمی دیگر کنند. با این حال هنوز ۷ امتیاز فاصله حاشیه امنیت خوبی برای آسودگی خاطر است. قهرمان نیم‌فصل سری A اگر قهرمانی می‌خواهد نباید به رقبای نزدیک مثل یوونتوس، میلان و اینتر امتیاز کامل بدهد. در حالی در هفته‌های پایانی نیم‌فصل به مصاف یووه خواهند رفت که رقیب خطرناک شده. اما فراموش نکنید ناپولی ۳ بازی آخرش در خانه را از بیانکونری برده.

یوونتوس؛ از شکست‌ها پیروزی بساز

باشگاه یوونتوس روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد؛ از دسته‌جمعی استعفا دادن مدیران گرفته تا بردهای متوالی و غیرمنتظره تیم آلگری. بعد از استعفای آنیلی و ندود و دیگر رفقا، نه تنها بانوی‌پیر خسته‌تر نشد و به‌هم نریخت، بلکه گویی تازه جان گرفتند! یوونتوس هردو بازی‌اش بعد از جام‌جهانی را با یک گل برد، اما باید بازی‌های بزرگ را ببرد تا دوباره مدعی قهرمانی شود. اگر بتوانند ناپولی صدرنشین را ببرند، فاصله به ۴ امتیاز کاهش پیدا می‌کند و با توجه به نیم‌فصلی که باقی مانده شانس یووه برای قهرمانی هم خیلی زیاد خواهد شد. تیمی که ۸ بازی متوالی را برده این توانایی را دارد که از شکست‌هایش هم پیروزی بسازد. اگرچه ۳ سال و چند ماه پیروز نشدن در بندر ناپل کمی برای یوونتوسی‌ها نگران‌کننده خواهد بود.

آخرین جدال
ژانویه ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل قبل سری A ایتالیا، یوونتوس مقابل ناپولی در خانه خودش به تساوی ۱-۱ رسید. کیزا برای یوونتوسی گلی زد که تلافی گل مرتنس برای ناپولی بود.

آمار بازی
۱۷۸) در ۱۷۸ نبرد بین ناپولی و یوونتوس که اولین آن‌ها سال ۱۹۲۶ برگزار شده، پارتنوپی ۴۱ بازی را برده و بیانکونری در ۸ بازی پیروز شده. ۵۴ بازی بین این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته است.
۵) در ۵ بازی گذشته این دو تیم، ناپولی ۳ برد داشته، یوونتوس یک بازی را برده و یک بازی هم مساوی شده. تمامی ۳ برد اخیر ناپولی در خانه‌اش به‌دست آمده است.
۱) شکست چهارم ژانویه مقابل اینتر، نخستین باخت ناپولی در فصل جاری بود. ناپولی آخرین تیم در ۵ لیگ معتبر اروپایی بود که عدد صفر مقابل باخت‌هایش پاک شد.
۳۹) نقطه قوت ناپولی در فصل جاری خط حمله‌اش بوده. پارتنوپی در ۱۷ هفته گذشته موفق شده ۳۹ مرتبه دروازه رقبا را باز کند.
۷) با وجود این که یوونتوس فصل را خوب شروع نکرد، ولی همواره در خط دفاعی عملکرد خوبی داشته. یووه با ۷ گل خورده بهترین خط دفاعی فصل را به خودش اختصاص داده.
۱۰) ویکتور اوسیمن در ایتالیا پیشرفت کرده و این فصل مدعی نخست آقای‌گلی است. ستاره نیجریه‌ای ۱۰ گل به ثمر رسانده، در حالی که در کل فصل گذشته ۱۴ گل زده بود.

مصدومان و محرومان
لئوناردو بونوچی، کای ژرژ، پل پوگبا، دوشان ولاهوویچ و خوان کوادرادو مصدومان یوونتوس هستند و ناپولی مصدومی ندارد.

آمار بازی
ناپولی: مرت، دی‌لورنتسو، رحمانی، مین جائه، روی، آنگیسا، لوبوتکا، زیلینسکی، پولیتانو، کواراتسخلیا و اوسیمن
یوونتوس: شچنسنی، دانیلو، برمر، ساندرو، مک‌کنی، پاردس، کوستیچ، لوکاتلی، رابیو، دی‌ماریا و میلیک

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی