نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
محسن مسلمان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این روزها خبری از محسن مسلمان، مهندس و ستاره سابق پرسپولیس نیست و کسی نمی داند کجاست؟

آخرین بار محسن مسلمان در تیم سایپا رؤیت شد و از آن به بعد دیگر مشترک مورد نظر در دسترس نیست!

نزول محسن مسلمان از ۲۸ سالگی و سنی که فوتبالی‌ها آن را اوج پختگی می‌دانند، استارت خورد. مسلمان با جدایی از پرسپولیس، به تیم سابقش یعنی ذوب‌آهن برگشت. نمایش او در ذوب‌آهن چندان دلچسب نبود و به دیگر تیم اصفهانی، یعنی سپاهان رفت. امیر قلعه‌نویی هم نتوانست مسلمان را احیا کند و سایپا، مقصد بعدی ستاره سال‌های نه‌چندان دور فوتبال ایران بود.

مسلمان و سایپا با هم به لیگ یک سقوط کردند. دیگر تیمی خواهان او نبود و مسلمان مجبور شد که در لیگ یک هم همراه این تیم بماند. نمایش او در سطح پایین‌تر هم به اندازه‌ای خوب نبود که مدیری در لیگ برتر مجاب شود مسلمان را به عنوان سهمیه لیگ یکی جذب کند.

او فقط ۱۶ سالش بود که از فاصله‌ای نسبتا دور، آن هم مقابل چندهزار هوادار و در ورزشگاه آزادی، به پرسپولیس گلی تماشایی زد. ۲ سال بعد، با ذوب‌آهن جام قهرمانی حذفی را بالای سر برد و در همان فصل نایب‌قهرمان لیگ هم شد. محسن مسلمان فقط ۲۵ سال داشت که در دربی پایتخت، به استقلال گل زد و با آن شادی گل، حسابی کری‌ خواند.

محسن فصل بعد از آن، برای اولین بار جام قهرمانی لیگ را با پرسپولیس بالای سر برد. پرسپولیس در آن فصل به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا هم رسیده بود. مسلمان و پرسپولیس، فصل دوباره قهرمان شدند. بازیکنی که همیشه لقب «مهندس» را یدک می‌کشید، در ۲۷ سالگی بهترین پاسور فصل شد و ۱۰ پاس‌گل داد. در پایان آن فصل اما، اختلافاتش با برانکو کار دستش داد و در شب قهرمانی، صحبت‌هایی شنیده شد که مشخص بود همکاری او با برانکو ادامه پیدا نخواهد کرد.

این درحالی است که رفیق صمیمی محسن مسلمان در حال حاضر ستاره پورتو و یکی از بهترین مهاجمان و بازیکنان اروپا محسوب می شود.

ستاره سابق پرسپولیس و رفیق صمیمی مهدی طارمی کجاست؟/ مشترک مورد نظر در دسترس نیست!

هافبک سابق پرسپولیس هم از همان دست استعدادهایی بود که فراز و نشیبهای زیادی از خود نشان داد تا تا توانایی‌های ذاتی‌اش در این پست کمتر به چشم بیاید. در ذوب آهن ساخته شد و در ملوان به اوج دوران فوتبالش رسید اما وقتی با اتمام سربازی اش به اصفهان بازگشت دیگر نتوانست فروغ همیشگی را داشته باشد و چند انتخاب اشتباه او را از سطح اول پلی میکرها دور کرد. مسلمان هرچند تا حدودی توسط برانکو احیا شد اما افسوس و صد افسوس که قدر خودش را ندانست.

محسن مسلمان از آن دست بازیکنانی بود که خیلی زود در آسمان فوتبال ایران درخشید و خیلی هم زود از سطح اول آن دور شد.

این مطلب را هم بخوانید: پیشنهاد جالب و غیرمنتظره به سوپرمن پرسپولیس/ بیا و مربی – بازیکن ما باش!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • مرتضی مقدم IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    برانکو باعث افت مسلمان شد اتفاقا،از وقتی تو برنامه نود گفت بازیکنای کروات(که برانکو آورده بودشون که به پولی بهشون برسونه) روزی پنجتا کارامل برا صبونه میخورن و اصلا در حد بازی کردن نیستن برانکو باهاش لج شد و اینقدر بهش بازی نداد تا افت کرد و دیگه هم نتونست برگرده متاسفانه ،بازیکن واقعا با استعداد و خوبی بود
    • ... IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      برانکو فوتبال خیلیها رو نابود کرد یا در آستانه نابودی برد. محسن مسلمان، پیام صادقیان، رامین رضائیان، مهدی طارمی و امید عالیشاه بهترینهای پرسپولیس بودن که برانکو الکی باهاشون لج کرد. او یه دلال بود که بودیمیر بنجل و دو اوکراینی چاق و گولچ رو به پرسپولیس تحمیل کرد و با این کارش باشگاه رو حسابی تلکه کرد. البته او بعضیا رو هم معرفی کرد به فوتبال. در کل مثل کیروش دلال بود و همچنان هست. یادمون نره برانکو ما رو قهرمان نکرد. ما خودمون قهرمان شدیم. مرگ تلخ هادی نوروزی انگیزه مضاعفی به بازیکنای پرسپولیس داد تا با قهرمانی روحشو شاد کنن. یکی از مهمترین دلایل قهرمانیهای پرسپولیس هادی نوروزی بود. بعد دیگه به قهرمانی عادت کردن. بهتره برم تا برانکوپرستای ابله نیومدن سراغم!! ما پرسپولیس برامون مهمه نه آدماش از جمله برانکوی دلال.
  • شیرازی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    متاسفانه بعضی از ما آدم ها جنبه ی معروف شدن را نداریم، ب محض اینکه شهرتی بدست میاد وارد حاشیه میشیم ، نمونش صادقی، مسلمان و خیلی های دیگه ک نبوغ ذاتی داشتن ولی غرور نابودشون کرد، فرهنگ غلط بازیکن سالاری خرابشون کرد، بعضی بازیکنا تا تو یه تیم جا میفتن احساس بزرگ بینی بهشون دست میده و فکر میکنن بزرگتر تیم هستن و باید همه در خدمتشون باشن ، فورا باند و دسته درست میکنن زیراب مربی را میزنن اختلاف میندازن تو تیم، اتفاقا دم برانکو گرم ک ریشه ی بازیکن سالاری را تو تیم خشکوند، هرچند حیف بود مسلمان واقعا بازیکن خوبی بود
  • کیروشی پور کثیف IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    فردوسی پور فوتبال ایران را نابود کرد
  • امیر IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    الان توی خیبر خرم آباد بازی میکنه
  • mahdi IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    مکتب واقعی پرسپولیس امثال محسن مسلمان هستند. مهدی طارمی هم وقتی با صداقت از پشت پرده مافیای طاهری و هدایتی و ماجرای خیریت و غیره حرف زد خدا بهش لطف کرد و پیشرفتش را مدیون صداقت خود هست.
    • پرسپولیس IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      فعلا که شما کیسه کش ها چشم دیدن طارمی ندارید.طارمی داغ بدی رو دلتون گذاشت.
  • مهرداد IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    بازیکن بدی بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی