تماشاگران فوتبال و کشتی کجا هستند و چرا همچنان نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند؟/ روزی که بعضی‌ها علیه علیرضا دبیر شعار دادند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بی‌تماشاگر شدن بازی‌های فوتبال در لیگ برتر ایران سروصدای مربیان و بازیکنان زیادی را درآورده است.

‌رقابت‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر ایران در حالی قرار است از روز پنجشنبه برگزار شود که هنوز خبری مبنی بر با تماشاگربودن این رقابت‌ها از یک سو و بازی حساس تیم‌های استقلال و سپاهان از سوی دیگر، اعلام نشده است. این بازی‌ها در شرایطی بدون دلیل مشخصی بدون حضور تماشاگر شده‌اند که انتظار می‌رفت با توجه به فضای موجود، رفته‌رفته زمینه حضور بازگشت آنها به ورزشگاه مهیا شود. در واقع از اوایل مهرماه و درست هم‌زمان با شروع اعتراضات در ایران، فدراسیون فوتبال به همراه سازمان لیگ و البته به توصیه نهادهای بالاتر، بازی‌های لیگ برتر ایران را بدون حضور تماشاگر کردند تا فضا آرام‌تر شود.

با وجود گذشت قریب به سه ماه از آن تصمیم،‌ هنوز خبری از بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها نیست. البته در این بین شرایط برای حضور حداقلی تعدادی از تماشاگران در شهرهایی که جو آرامی را سپری می‌کردند، فراهم شده و یکی، دو دیدار در جام حذفی هم که اخیرا برگزار شد، با حضور تعداد بسیار اندکی از تماشاگران بود. این موضوع حسابی هیجان را از فضای فوتبال ایران دور کرده است و از آنجا که فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیرنده در این مورد نیست، هنوز مشخص نشده از چه زمانی دوباره ورزشگاه‌های ایران در سطح لیگ برتر، به خودشان تماشاگر می‌بینند. بحث حضور تماشاگران از یک سو و بحث حضور تماشاگران زن در ورزشگاه آزادی از سوی دیگر، دغدغه‌ای مضاعف برای متولیان امر به وجود آورده است. فدراسیون فوتبال ایران در پی وعده‌ای که به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داده، پذیرفته است بازی‌های لیگ برتر ایران هم با حضور تماشاگران زن برگزار شود. در همین دولت، در چند بازی با مساعدت وزارت ورزش و دیگر نهادهای مربوطه، زمینه برای حضور تماشاگران زن در ورزشگاه مهیا شد که البته این موضوع چندان هم بدون حاشیه نبود. 

تماشاگران فوتبال و کشتی کجا هستند و چرا همچنان نمی توانند وارد ورزشگاه شوند؟/ روزی که بعضی ها علیه علیرضا دبیر شعار دادند

چنین شد که مسئولان فدراسیون فوتبال مجبور شدند جایگاه مربوط به حضور زنان در ورزشگاه آزادی را از طبقه پایین به طبقه بالا ببرند و از عکاسان بخواهند تصویری از این جایگاه گرفته نشود. البته چنین مواردی مربوط به قبل از اتفاق‌های اخیر در فوتبال ایران بود؛ چون طبیعتا وقتی بازی‌ها بدون تماشاگر شده، زنان هم از ورود مجدد به ورزشگاه منع شدند.

در نتیجه حالا دولت و مسئولان تصمیم‌گیرنده اگر بخواهند دوباره مجوز حضور تماشاگران را صادر کنند، باید با موضوع ورود زنان به ورزشگاه هم کنار بیایند که مشخص نیست در این برهه زمانی، به تنهایی توانایی انجام چنین کاری را دارند یا اینکه برای گرفتن مجوز قرار است دوباره استارت بزنند. بی‌تماشاگر شدن بازی‌های فوتبال در لیگ برتر ایران سروصدای مربیان و بازیکنان زیادی را درآورده و آنها هم در کنفرانس‌های خبری و میکسدزون‌ها بارها نسبت به خالی‌بودن سکوهای ورزشگاه گلایه کرده و خواستار حل‌وفصل این موضوع شدند؛ خواسته‌ای که البته تا به الان گوش چندان شنوایی برایش وجود نداشته است.

موضوع بدون تماشاگر برگزارشدن رشته‌های ورزشی فقط مختص فوتبال نیست و به‌تازگی رقابت‌های کشتی که اخیرا برگزار شده یا قرار است در روزهای آتی برگزار شود هم بدون حضور تماشاگر شده است. آخرین نمونه آن مربوط به رقابت‌های فینال کشتی فرنگی است که فدراسیون کشتی در بیانیه‌ای عجیب اعلام کرد آن رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور تماشاگر شده است.

تماشاگران فوتبال و کشتی کجا هستند و چرا همچنان نمی توانند وارد ورزشگاه شوند؟/ روزی که بعضی ها علیه علیرضا دبیر شعار دادند

آن بیانیه در حالی صورت گرفت که فینال رقابت‌های کشتی آزاد که کمی قبل از آن بود، با حضور تماشاگران برگزار شد و افراد حاضر در سالن شعارهایی علیه علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی سر دادند. در تازه‌ترین اتفاق، فدراسیون کشتی دوباره بیانیه‌ای صادر کرده و خبر داده رقابت‌های انتخابی تیم ملی که قرار است از فردا برگزار شود، بدون حضور تماشاگران است. نکته عجیب آنکه در بیانیه اخیر دوباره تأکید شده که این بازی‌ها به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • سعید IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    صدسال از دنیا عقبیم
  • مسعود IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    بازیکنی که گل میزنه خوشحالی نمیکنه تماشاگر میخواد چکار؟
    • شهروز IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      میخواد تماشاگر ببینه که خوشحالی نمی‌کنه . راجع به خوشحالی بعد از گل هم اجبار داریم ؟
  • شهروز IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    لابد همه تماشاگران هنجار شکن شده‌اند !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی