ستاره ایرانی و انتقال بزرگی که منتفی شد/ ۲ پیشنهاد از لیگ ایتالیا داشتم ‌
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ستاره تیم ملی والیبال ایران این روزها یکی از بهترین‌های لیگ فرانسه است.

محمدجواد معنوی نژاد یکی از با استعدادترین ستاره های والیبال ایران در سال‌های اخیر بوده که البته برخی مصدومیت ها به او اجازه نداد که قابلیت‌های واقعی خود را به نمایش بگذارد. با این حال به نظر می‌رسد که این ستاره تیم ملی این روزها به بهترین فرم خود رسیده و یکی از بهترین های لیگ فرانسه نیز محسوب می‌شود. به همین بهانه گفت و گویی با محمد جواد معنوی نژاد ترتیب دادیم که در اینجا مشروح صحبت های او را می‌خوانید:

از شرایط خودت در لیگ‌ فرانسه بگو؛ اوضاعت در آنجا چطور است؟

خدا را شکر شرایطم در لیگ فرانسه خوب است و از نظر عملکرد فردی از خودم راضی هستم و در آماری که فدراسیون والیبال فرانسه بعد از هر بازی می‌گذارد جزو بهترین دریافت کننده های این لیگ هستم.

برعکس خودت اوضاع تیم‌تان انگار خیلی فوق العاده نیست. 

ما بازیکنان جوان زیادی داریم که خوب هستند و در تیم ملی‌شان بازی می‌کنند ولی خب یک مقدار کم تجربه هستند برای همین بازی‌هایی که می توانستیم ۳-۲ یا حتی ۳-۱ ببریم را ۳-۲ باختیم. به خاطر همین‌ها در نیم فصل اول شرایط ما خیلی خوب نبود اما خدا را شکر در بازی‌های اخیر چند برد خوب آوردیم و الان نهم، دهم هستیم. از طرفی مثلاً فاصله ما تا تیم پنجم، ششم شاید هفت، هشت امتیاز باشد و خیلی فاصله ها زیاد نیست. یعنی مثلاً دو بازی ببری می‌توانی به پلی‌آف بروی و برعکس هم ممکن است به منطقه خطر نزدیک شوی چون در لیگ فرانسه شرایط همه تیم‌ها تقریبا یکسان است طوری که اگر خوب بازی کنی شاید بتوانید همه بازی ها را هم ببری.

ستاره ایرانی و انتقال بزرگی که منتفی شد/ ۲ پیشنهاد از لیگ ایتالیا داشتم ‌

باز هم در مورد خودت حرف بزنیم. به نظر می‌رسد بعد از چند سال دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت کاملا آن را پشت سر گذاشتی و از نظر بدنی کاملا آماده هستی. 

آره خدا را شکر من پارسال بعد از مصدومیتم که در تیم ملی به وجود آمد و در باشگاهی هم بازی نکردم، تصمیم گرفتم که ریکاوری کامل انجام دهم و به آمادگی کامل دست پیدا کنم و بعد دوباره برگردم به خاطر همین پارسال هم در باشگاهی بازی نکردم. خدا را شکر بعد از حضور در تیم ملی و حالا لیگ فرانسه از شرایط خودم راضی هستم و انشالله همینطوری هم ادامه دهم.

خیلی‌ها معتقد هستند که با توجه به توانایی‌هایی که داری حقت خیلی بیشتر از حضور در لیگ فرانسه است. برنامه‌ای برای بازی در لیگ های معتبرتر داری؟

شاید لیگ فرانسه به اندازه ایتالیا و لهستان خوب نباشد اما از نظر بازیکنان خارجی که در آن حضور دارند و سطح والیبال واقعا لیگ خوبی است و می‌توانم بگویم از لیگ خودمان خیلی سطحش بالاتر است ولی خب مسلما اهدافی دارم که در لیگ های بزرگ تری بازی کنم و همین امسال هم نیم‌فصل دو پیشنهاد از لیگ ایتالیا داشتم ‌و حتی یکی از آن ها قرارداد را هم فرستاده بود اما باشگاه فرانسوی رضایت نداد و گفت ما به تو نیاز داریم و خیلی مودبانه گفت امسال را بمان و با ما لیگ را تمام کن.

کمی درباره تیم ملی هم حرف بزنیم. تو در پست خودت رقبایی مثل میلاد عبادی پور، امیرحسین اسفندیار و مرتضی شریفی را داری که الان در لیگ های خوب بازی می‌کنند. چقدر امیدواری در مسابقات ملی پیش رو خودت را به ترکیب شروع کننده تیم ملی برسانی؟

فکر می‌کنم کمی زود است بخواهیم در این مورد صحبت کنیم. تمام فکر و هدف من روی لیگ است و انشالله بتوانیم این چند ماه باقی مانده را به خوبی پشت سر بگذاریم و حالا تا تیم ملی هم خدا بزرگ است.

سقف آرزوهای والیبالی‌ات کجاست؟

مسلما هر والیبالیستی دوست دارد برای تیم ملی کشورش در المپیک بازی کند و بتواند مدال هم بیاورد. در بحث باشگاهی هم حضور در بهترین باشگاه‌های دنیاست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محسن $ IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    بازیکن فصلی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی