نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
آرسنال
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۲۴ انتقال «ادو» در آرسنال بیشتر با موفقیت همراه بوده تا شکست و او در حال حاضر به دنبال جایگزینی برای مودریک می‌گردد.

آرسنال میخایلو مودریک را از دست داد و چلسی ۸۸ میلیون پوند برای وینگر اوکراینی هزینه کرد. این در حالی است که ستاره نوظهور پیام‌های مختلفی را در اینستاگرام منتشر می‌کند و به تمایل خود برای انتقال به امارات اشاره می‌کند.

حالا توپچی‌ها به دنبال سایر بازیکنان هجومی هستند تا برای بوکایو ساکا و گابریل مارتینلی حمایت و رقابت فراهم کنند. موسی دیابی، بازیکن بایرلورکوزن یکی از گزینه‌ها است، در حالی که رافینیا برای دومین بار در شش ماه گذشته از انتقال خودداری کرده زیرا خواهان ماندن در بارسلونا است.

میکل آرتتا با مشاورانش، تیم جذب و مدیر ورزشی‌اش «ادو» می‌نشیند تا برنامه دقیقی بچیند. اما رکورد نقل و انتقالات «ادو» برزیلی که رفاقت دیرینه‌ای هم با کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران دارد، پس از بازگشت به امارات در جولای ۲۰۱۹ چگونه است؟

او سرپرستی ۲۴ نقل و انتقالات را برعهده داشته و تنها ۵۰۰ میلیون پوند خرج کرده است. هواداران آرسنال خوش‌شانس بودند که موفقیت‌های ادو بیشتر از شکست‌هایش بود و انتقال بیشتر بازیکنان تحت هدایت آرتتا موفقیت‌آمیز بوده است.

ادو و میکل آرتتا

موفقیت‌ها

با نکات مثبت شروع می‌کنیم و نشریه «سان» تخمین زده که ۱۱ مورد از ۲۴ انتقال برای آرسنال مفید بوده است.

در مورد انتقال‌های گران «بن وایت» و «توماس پارتی» که به ترتیب ۵۰ میلیون پوند و ۴۵ میلیون پوند هزینه داشتند، انتقادات زیادی مطرح شد، اما این دو نفر به اجزای اصلی ترکیب تیم در بالای جدول تبدیل شده‌اند.

دروازه‌بان «آرون رمزدیل» ثابت کرده که چرا آرسنال مشتاق بود که ۳۰ میلیون پوند برای او خرج کند و کاپیتان خارق‌العاده تیم «مارتین اودگارد» هم با همین قیمت وارد باشگاه شد. مدافعان میانی «گابریل ماگالائس» و «ویلیام سالیبا» هر دو ۲۷ میلیون پوند هزینه داشتند و توپچی‌ها به خوبی از آنها منفعت دریافت کردند، درست مانند مدافعان چپ «کیران تیرنی» (۲۵ میلیون پوند) و «اولکساندر زینچنکو» (۳۲ میلیون پوند).

گابریل مارتینلی (۶ میلیون پوند) خریدی فوق‌العاده از برزیل بود، تاکهیرو تومیاسو (۱۹٫۵ میلیون پوند) در شرایط آمادگی بسیار خوش درخشید و گابریل ژسوس (۴۵ میلیون پوند) قبل از مصدومیت شروع بسیار خوبی در اولین فصل حضورش داشت.

عقد قرارداد مارتین اودگارد با آرسنال

شکست‌ها

اما با وجود ۱۱ موفقیت، ۹ مورد ناکامی هم برای ادو از تابستان ۲۰۱۹ وجود داشته است.

بزرگ‌ترین و واضح‌ترین آنها، خرید رکوردشکن نیکولاس په‌په است و توپچی‌ها ۷۲ میلیون پوند برای این بازیکن ساحل عاجی هزینه کردند، اما نتیجه‌ای از او حاصل نشد، به طوری که او اکنون به صورت قرضی در نیس حضور دارد. داوید لوئیس (۸ میلیون پوند) نیز در سال ۲۰۱۹ به آرسنال پیوست در حالی که دنی سبایوس به صورت قرضی از رئال مادرید آمد اما با وجود ۷۷ بازی تأثیر بسیار کمی داشت.

نیکولاس پپه

آرتتا بر اضافه شدن سدریک سوارس و پابلو ماری به عنوان اولین قرارداد خودش نظارت داشت. هر دو در ابتدا به صورت قرضی وارد شدند و بعد سوارس به صورت رایگان و ماری با قرارداد ۱۰ میلیون پوندی به تیم اضافه شدند، اما حضورشان طبق انتظار پیش نرفت.

ویلیان یک انتقال رایگان را امضا کرد که به طرز شگفت‌انگیزی شکست خورد، به خصوص با توجه به دستمزد چشمگیر ۲۰۰۰۰۰ پوند در هفته‌اش، در حالی که هواداران توپچی‌ها خوشحالند که باشگاه فقط ۱ میلیون پوند برای دروازه‌بان پشتیبان رونار الکس رونارسون خرج کرد.

ناکامی رونارسون باعث شد که مت رایان را هر چه سریعتر به صورت قرضی در ژانویه ۲۰۲۱ به خدمت بگیرند، در حالی که نونو تاوارش ۷ میلیون پوندی تنها بازیکن اخیر است که آمدنش واقعاً کارساز نبوده است.

داوید لوئیس و ویلیان

۴ مورد دیگر

چهار بازیکن باقی می‌مانند که سه نفر از آنها تابستان گذشته به شمال لندن نقل مکان کردند.

آلبرت سامبی لوکونگا استثنا است که نتوانسته قیمت ۱۷ میلیون پوندی خود را توجیه کند و به نظر می‌رسد هنوز نمی‌تواند جایگاه خود را در تیم تضمین کند.

سایرین عبارتند از فابیو ویرا (۳۴ میلیون پوند)، بازیساز پرتغالی که شروع به انس گرفتن با تیم و درخشش کرده، و همچنین مارکینیوس وینگر نوجوان (۳ میلیون پوند) و دروازه‌بان دوم مت ترنر (۸٫۲ میلیون پوند). هنوز برای قضاوت در مورد آنها در تیم زود است اما همگی تا به الان کیفیت خوب و آنچه که می‌توانند برای آرتتا به ارمغان بیاوردند را نشان داده‌اند.

 مارکینیوس

این گزارش را هم از دست ندهید: بدترین خریدهای زمستانی منچستریونایتد؛ از بازیکنان فراموش‌شده تا هزینه‌های گزاف/ این بازیکن‌ها را به یاد دارید؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی