نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
محمد دادکان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمد دادکان پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در صداوسیما نمی‌توان همه واقعیت‌ها را گفت. آیا اگر کسی واقعیت‌ها را بیان کند کار اشتباهی انجام داده است؟

روزنامه آرمان ملی با محمد دادکان گفت‌وگویی انجام داده که طی آن رئیس اسبق فدراسیون فوتبال به شدت از شرایط اجتماعی، سیاسی و ورزشی انتقاداتی را مطرح کرد. با هم بخش‌هایی کوتاه از گفت‌وگوی جنجالی دادکان را می خوانیم:

*به عنوان یک فرد ورزشی عنوان می‌کنم که آیا یک جایی را مانند استادیوم آزادی ساخته‌اید؟ در شرایط کنونی همه ورزش‌ها در این ورزشگاه بازی‌های خود را انجام می‌دهند. اگر این ورزشگاه ساخته نمی‌شد مدیران کنونی بازی‌های ورزشی را کجا برگزار می‌کردند؟ تا کی نمی‌خواهیم این واقعیت‌ها را ببینیم؟ عده‌ای تنها برای اینکه در جایگاه خود حضور داشته باشند از همدیگر تعریف و تمجید می‌کنند تا عمر مدیریتی بیشتری داشته باشند. اگر نمی‌توانید مدیریت کنید بروید و در خانه‌هایتان بنشینید. مگر ما که۱۶ سال است خانه‌نشین شده‌ایم چکار کرده‌ایم. در خانه با افتخار نشستیم. اگر راست می‌گویید شما مدیریت کنید تا ما لذت ببریم. به هر حال ایشان وزیر شدند در حالی که در رشته دو و میدانی فعالیت می‌کردند. توصیه من به ایشان این است که آقای وزیر ورزش در طول ماه، ۲۹ روز برای دولت می‌دوی یک روز هم برای مردم بدو. ایشان باید به مردم بگوید که در ماه‌هایی که به عنوان وزیر ورزش انتخاب شده چه عملکردی داشته است. در طول این سال ها۸۶ ورزشکار ملی از کشور مهاجرت کرده‌اند و یا تابعیت خود را تغییر داده‌اند. ورزشکارانی که باقی مانده‌اند نیز نسبت به وضعیت خود انتقاد دارند. با رویکرد سلبی هم کار درست نخواهد شد.

دادکان: آقای وزیر ورزش! ۲۰ روز برای دولت می دوی؛ یک روز هم برای مردم بدو!/ به تاج گفتم همین نیمچه آبرو را هم از دست می دهی/ دعوت صداوسیما را رد می کنم

*من یک فرد ورزشی هستم و می‌دانم برخی بیشتر از سهم خود را گرفته‌اند و رفته‌اند اما برخی از این ورزشکاران منتقد با توانایی‌ها و استعداد خود به افتخارات زیادی دست پیدا کردند و حرفی که می‌زنند در راستای مطالبات و حقوق مردم است. من در سه حوزه فعالیت دارم. من هم بازاری‌ام، هم ورزشی و هم دانشگاهی و به همین دلیل با مردم در ارتباط هستم. چیزی که امروز جامعه ما از دست داده و دیگر نمی‌تواند آنها را به دست بیاورد جوانی است. من بعد از انقلاب هم مسلمان نشده‌ام و بلکه قبل از آن هم مذهبی بودم. اگر یک نفر در بین ورزشکاران رژیم گذشته مذهبی بود من بودم. امروز هم دلم می‌سوزد که این حرف را می‌زنم. ما برای این مردم چه کرده ایم؟ چرا نماینده تهران که می‌تواند با ۵ میلیون وارد مجلس شود با ۱ میلیون و یک پنجم رأی مردم وارد مجلس می‌شود؟ این در حالی است که نماینده آخر تهران یک پنجاهم رأی مردم را به دست می‌آورد. این وضعیت در سایر بخش‌ها نیز وجود دارد. صداوسیما نیز از صبح تا شب از همه چیز تعریف می‌کند. صداوسیما تاکنون چند بار از من دعوت کرده که هر بار این دعوت‌ها را رد کرده‌ام.

*در صداوسیما نمی‌توان همه واقعیت‌ها را گفت. آیا اگر کسی واقعیت‌ها را بیان کند کار اشتباهی انجام داده است؟ مردم به فوتبال علاقه‌مند هستند. چرا اجازه نمی‌دهید برای تماشای بازی‌ها به استادیوم‌ها بروند؟ رئیس فدراسیون فوتبال قبل از ثبت‌نام از من مشورت خواست و گفت می‌خواهم بروم و کسب آبرو کنم. من به ایشان گفتم آن تتمه آبروی خودتان را هم می‌گذارید و می‌روید. در شرایط کنونی سوالم این است؛ این چه فوتبالی است که بدون تماشاگر برگزار می‌کنید؟ امروز وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال در بین مردم حضور پیدا کنند که آیا محبوبیتی در بین مردم دارند؟ مدیری که قصد دارد در جامعه مدیریت کند در مرحله نخست باید از جامعه بپرسد که آیا جامعه او را قبول دارد و دوست دارد مدیر شود یا خیر؟

منبع: روزنامه آرمان ملی

در همین ارتباط بخوانید: دادکان: من هرگز به صداوسیما نمی‌روم/ دایی فقط از دغدغه‌های مردم صحبت کرد/ با اخراج یحیی مشکلات اقتصادی حل می‌شود؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی GB ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    اقای همیشه منتقد اول بگو خودت چکار کردی کجا را اباد کردی بعد برو سروقت بقیه .
    • بر IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      بش فرصت دادند مگه
  • ۹ IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    دادکان حرفهای درست میزنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی