عکس| بلایی که منصور پورحیدری و فرهاد مجیدی بر سر رکوردهای پرسپولیس آوردند/ قرمزها هیچ وقت به ۶ نرسیدند
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس دوبار برای رسیدن به عدد شش قهرمانی پی در پی ناکام مانده است، رقیب سنتی سد آنها برای جلوگیری از این تکرار بوده اند.

گلات قهرمانی، عنوانی گرانبهاست که در فوتبال ایران به پرسپولیس اختصاص دارد و هیچ تیمی به آن دست نیافته است. این عنوان دو بار به پرسپولیس رسیده است، بار اول در دهه ۶۰ و بار دوم در دهه ۹۰ و در این راه هیچ تیمی نتوانسته است در رقابت های داخلی به گرد پای این تیم در این تکرار های تاریخی برسد.

سپاهان تنها تیمی است که در این راه با سه قهرمانی پی در پی در لیگ برتر در فصل نهم تا یازدهم موفق به هت تریک قهرمانی شده است و این افتخار را به نام خود کرده است، ولی آنها نیز در پای جام چهارم باقی ماندند.

پرسپولیس که لیگ برتر را از فصل شانزدهم تا فصل بیستم به خانه برده بود، در فصل بیست و یکم مقهور بهترین تیم تاریخ این رقابت ها از لحاظ امتیاز گیری با ۶۸ امتیاز و بدون شکست شد تا استقلال فرهاد مجیدی، ترمز تیم یحیی را که با این تیم در پایان فصل تنها سه امتیاز فاصله داشت را در پای ششمین قهرمانی پیاپی این تیم بکشد.

عکس| بلایی که منصور پورحیدری و فرهاد مجیدی بر سر رکوردهای پرسپولیس آوردند/ قرمزها هیچ وقت به ۶ نرسیدند

این اتفاق  ۳۱سال پیش  و در روز ۴ بهمن سال ۱۳۷۰نیز روی داده بود. در آن دوره استقلال تهران که رهبری این تیم را منصور پورحیدری به عهده داشت، بدون شکست و با ۱۰برد و ۵ تساوی موفق شد فصل را با قهرمانی به پایان برساند تا دوران پرشکوه تیم علی پروین که از سال ۶۵ تا ۶۹ با پنج قهرمانی در جام باشگاه های تهران سپری شده بود به پایان برسد.

در روز آخر آن رقابتها دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که پرسپولیس برای قهرمانی نیاز به برد داشت و استقلال با یک تساوی جام را به دست می آورد. صد هزار نفر هوادار آن روزها در ورزشگاه آزادی شاهد تساوی دو تیم در پایان نود دقیقه بازی بودند. تا منصور پورحیدری این چنین جام قهرمانی را از دکتر حسن غفوری فرد رئیس سازمان تربیت بدنی دریافت کند.

عکس| بلایی که منصور پورحیدری و فرهاد مجیدی بر سر رکوردهای پرسپولیس آوردند/ قرمزها هیچ وقت به ۶ نرسیدند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • 6 IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    مهم اينه كه خودمون كيسه رو با عدد 6 آشنا كرديم از نزديك. اونم چه آشناكردنييييي خخخ
  • سرخهای دولت نشان IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    واقعا قهرمانی با کمکهای معیشتی نیمی از دولت بنفش و با همکاری گروهی از وزرا و و کلا و روسا اینقدر خوشحالی و شعف داره ؟! جای دیگه بود از خجالت میمُردن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • کوروش کبیر IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    بالاخره 5 بار قهرمانی پی در پی در لیگ و 2 تا نایب قهرمانی در آسیا کار هیچ تیمی نبوده و نخواهد بود آی بدو آی بدو دوچرخه های بدو خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • عزت IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    هروقت اسیا اول شدند ابراز وجود کنند هیچگونه بهانه ای هم از هیچکس قابل قبول نیست
  • Gaber IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    ولی طبیعیه قهرمانی پی در پی باعث ۱_غرور تیم میشه ۲ تمام امکانات از قهرمان گرفته میشه ۳_ مرتب با انگ های فراوان رقیب قرار میگیره۴_ رقیب چند برابر قهرمان هزینه می‌کنه ۵_ متولیان هم از این قهرمانی‌ها خسته شده۶_ مربیان قهرمان دیگه از نظر روحی و فنی خسته و فرار میکنند ۷_ هواداران قهرمان هم دیگه مثل قبل اون دغدغه را ندارند و کم کم آرامتر میشن۸_هزینه قهرمانی بالا می‌ره و کسی اعتنا نمیکنه۹_ قهرمان ماندن سخت تر از قهرمان شدن میشه وووو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی