نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ساپینتو
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال به انتقاد از وضعیت فعلی این تیم پرداخت و ساپینتو و دستیارانش را مقصر شرایط امروز این تیم دانست.

مهدی امیر آبادی کاپیتان سابق تیم استقلال مدت‌ها است درباره این تیم اظهار نظر نکرده که البته خودش دلیل این موضوع را شرایط این تیم طی ماه‌های اخیر می‌داند. او معتقد است که در استقلال خیلی چیزها سر جای خودش نیست و آنقدر رفتراهای عجیب و غریب در این مدت دیده که از اظهار نظر درباره آنها ناراحت می‌شود. به همین بهانه با امیر آبادی مصاحبه‌ای انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید:

شاید از ابتدای فصل تا امروز فقط یکی دو مصاحبه از تو دیده باشیم، حتی در برنامه‌های تلویزیونی هم دیگر خبری از تو نیست...

بله همینطور است، حرف نزدم چون اگر این کار را می‌کردم ممکن بود خیلی ها ناراحت شوند یا به یک عده بر بخورد.

منظورت چه کسانی است؟

یک سری افراد در استقلال بودند که باشگاه را مال خود کرده بودند، کسی از کارهای آنها خبر نداشت و هر چه خواستند کردند. یادم است در نشست پیشکسوتان استقلال مستقیم با آقای آجورلو صحبت و به او انتقاد کردم. به مدیرعامل استقلال گفتم استقلال خانه پیشکسوتان است اما شما رفقای خود را وارد باشگاه کردید. اگرچه آقای آجورلو حرفم را قبول کرد ولی فایده‌ای نداشت. 

اینکه مصاحبه نمی‌کردی تا به کسی برنخورد منظورت فقط شخص آجورلو بود؟

نه من به خیلی‌ها انتقاد کردم. اتفاقا با خود شما صحبت کردم و خیلی مسائل را گفتم. از تیم انتقاد کردم چون شرایط را می‌دیدم. نزدیک به ۲۰ سال در سطح اول فوتبال ایران بازی کردم و خیلی چیزها را می‌فهمم. از تمرین یک تیم می‌توان خیلی چیزها را فهمید. از رفتارها و مصاحبه‌ها خیلی چیزها دستگیر آدم می‌شود. یک عده فقط منم منم دارند و جایشان در استقلال نیست و تیم را به این حال و روز انداخته‌اند.

منظورت را واضح‌تر نمی‌گویی؟

روزی که ساپینتو سرمربی استقلال شد و بازی اول را تماشا کردم به دوستانم گفتم این مربی از نظر رفتاری به استقلال ضربه می‌زند. خدا را شکر حرفم ثابت شد چون تجربه حضورم در فوتبال ایران این مساله را به من نشان می‌داد. من نمی‌خواستم زود قضاوت کنم به همین دلیل حرف نمی‌زدم. مثلا فراز و نشیب استقلال در نتایج خودش نشاندهنده ضعف فنی یک تیم است و نیازی نیست که کسی فوتبالی باشد تا این موضوع را بفهمد.

یعنی به ساپینتو انتقاد داری؟

به ساپینتو و همکارانش. اول فصل حرف‌هایم را در مورد همکاران ساپینتو گفتم. به جز آقا بهزاد که بزرگ و دوست من است و اصلا در جایگاهی نیستم که او را نقد کنم ولی سوال من این است که دستیاران سرمربی استقلال چه کار می‌کنند؟ یا سایپنتو به آنها بازی نمی‌دهد و نمی‌گذارد نظر فنی بدهند که خود این موضوع باید با ورود باشگاه توام شود و یا اینکه آنها توانایی فنی و حضور در استقلال را ندارند.

روزی که ساپینتو سرمربی شد گفتم این آقا به استقلال ضربه می زند/ یزدانی را قربانی اشتباهاتشان کردند/ حس می کنم باشگاه هم این مربی را نمی‌خواهد

این موضوع را رضا حسن‌زاده کاپیتان سابق استقلال هم عنوان کرد که دستیاران ساپینتو به وی کمک نمی‌کنند...

این نظر من نیست نظر اکثر بازیکنان سابق استقلال است. کسی که دستیار سرمربی می‌شود باید جرات داشته باشد.همه چیز فقط قرارداد بستن و پول گرفتن نیست. من وقتی استقلال نتیجه نمی‌گیرد رویم نمی‌شود در خیابان راه بروم. تا مردم ما را می‌بینند سوال می‌کنند که چرا استقلال این مدلی است، چرا فلان اتفاق نمی‌افتد، چرا، چرا، چرا... نه از من، بلکه هر وقت بچه‌های سابق تیم را می‌بینم می‌گویند مردم از آنها سوال می‌کنند، مردم بدانند ما از شرایط استقلال خبر نداریم و کسانی که در تیم مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند. اگر من روزی مسئولیتی در جایی گرفتم حتما به مردم جواب می‌دهم. الان هم می‌گویم استقلال آزمایشگاه نیست که بگوییم یک عده بروند و عضو کادر فنی شوند.

به نظر تو دستیاران ساپینتو باید چه کار کنند که نمی کنند؟

عرض کردم آنها باید جرات داشته باشند. اگر سرمربی تیم آنها را قبول ندارد استعفا بدهند و شفاف به مردم بگویند مربی ما را وارد بازی نمی‌کند. اینکه به هر قیمیت در استقلال باشید، پولتان را بگیرید و هر وقت تیم اوضاعش خراب شد خودتان را آدم خوبه داستان نشان بدهید نه تنها جواب نمی‌دهد بلکه جواب عکس می‌دهد. شما فکر می‌کنید پیشکسوتان استقلال نمی‌فهمند نقش دستیاران ساپینتو در استقلال چیست؟ اینکه یک مربی فقط از سرمربی خودش تعریف و تمجید کند تا یک زمانی جواب می دهد. این کارها مربوط به ۱۰-۱۵ سال قبل است، الان مردم و هوادار همه چیز را خوب می‌فهمند.

استقلال ۸ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد به نظر تو امیدی به تیم هست؟

با این مربی خارجی هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باشگاه هم در حال مدارا است که فصل تمام شود. اول فصل گفتم یک مربی جسور و آدم بزرگ کنار این مربی خارجی بگذارید که اگر فردا تیم را رها کرد و رفت و یا حتی نتیجه نگرفت بلافاصله دستیار او را سرمربی کنید تا تیم را جمع کند. کمک مربی باید جرات داشته باشد و ترسو نباشد. اگر آن روز این حرف را زدم برای این بود که چنین روزهایی را پیش بینی می کردم. این همه سال فوتبال بازی کردیم و از این مسائل زیاد دیدیم. 

روزی که ساپینتو سرمربی شد گفتم این آقا به استقلال ضربه می زند/ یزدانی را قربانی اشتباهاتشان کردند/ حس می کنم باشگاه هم این مربی را نمی‌خواهد

فکر می‌کنی مشکل استقلال فقط ساپینتو است؟

عرض کردم ساپینتو و دستیارانش. استقلال خوب تمرین نمی‌کند و هیچکس نمی‌داند در تمرینات این تیم چه خبر است. من خودم در کمپ حجازی و در مدرسه فوتبال هستم، بعضی روزها خیلی اتفاقی چند دقیقه ای از تمرینات را تماشا کردم. کاملا معلوم است بازیکنان انگیزه ندارند و انگار نه انگار این تیم پارسال قهرمان شده است. باور کنید هیچ فرقی بین این مربی خارجی که به استقلال آمده و مربی داخلی نیست. البته چرا یک فرق وجود دارد چون مربی ایرانی حداقل شخصیت استقلال را حفظ می کند ولی مربی خارجی از اول فصل تا امروز از ۱۶-۱۷ بازی در ۱۰ بازی به جای حضور روی نیمکت روی سکو بوده است.

حتما خبر داری که سیاوش یزدانی هم از استقلال کنار گذاشته شد؟

بله شنیدم ولی این هم یک تاکتیک از طرف سرمربی و باشگاه برای فرار از فشار است. می‌خواستند یک نفر را قربانی کنند که حواس مردم به سمت اشتباهات خودشان نرود. جالب است سرمربی فیلم کنفرانس خبری بعد از بازی با سپاهان را تماشا کردم که می‌گفت من به بازیکن خودم اطمینان دارم، او اصلا خطا نکرد و برخورد وجود داشت اما اصلا پنالتی نبود اما فردای بازی بازیکن تیم را اخراج کرد. این به نظر شما خنده دار نیست؟ مربی امروز می‌گوید من به بازیکنم اطمینان دارم و فردا او را کنار می گذارد! اینها همه نشان می‌دهد که کاسه ای پشت نیم کاسه است که مردم و هوادار از آن خبر ندارند. بازیکن را اینگونه مقابل هوادار قرار می‌دهند که خودشان را تبرئه کنند. مگر یزدانی همان بازیکنی نیست که برای ملوان بازی نکرد تا در استقلال بماند؟ مگر او بهترین بازیکن فصل قبل استقلال نبود؟ چطور می‌شود یکی از بهترین مدافعان فصل قبل لیگ برتر به این حال و روز می‌افتد؟ البته من یک جایی دیدم که یزدانی گفته بود خطایی کرده که پنالتی بود و شاید سرمربی پرتغالی به خاطر همین او را کنار گذاشته است. باز به معرفت یزدانی که حداقل اشتباهش را قبول و از هواداران عذرخواهی کرده، شما کجا دیدید یک بار این مربی و دستیارانش بگویند اشتباه از ما بود؟ 

با این شرایط مشخص است اصلا به این تیم امیدی نداری؟

معلوم است که ندارم! بهترین تیم ممکن در اختیار این سرمربی است، بهترین بازیکنان، ۲ زمین تمرین و با امکانات در اختیار کدام سرمربی  استقلال بوده است؟ با این همه امکانات خوب هر روز بازیکنان مصدوم می‌شوند؟ هر روز می‌شنیوم یک بازیکن استقلال مصدوم شده، سید حسین حسینی در کل فوتبالش یک بار مصدوم شده اما الان دو هفته است تمرین نمی‌کند، عارف غلامی مدت‌ها مصدوم بود، آرش رضاوند مصدوم شد، مهدی پور مصدوم شده است، یک بازیکن جوان تیم اول فصل رباط صلیبی پاره کرد، حسین مرادمند چند هفته است مصدوم شده، ابوالفضل جلالی از جام جهانی برگشت و خوب شد اما دوباره مصدوم شد، این مشکلات از چیست؟ مطمئن باشید مشکل از کادر فنی است و به خاطر همین می‌گویم نیم فصل دوم هم مثل نیم فصل اول است.

پیشنهادت چیست؟

من که مدیرعامل استقلال نیستم اما خوب می‌فهمم باشگاه هم این مربی را نمی‌خواهد اما کسی را ندارد که سرمربی کند. هر چه قدر فتح‌الله زاده مصاحبه کند و بگوید من حامی سرمربی هستم شما باور نکنید او دلش با این مربی نیست چون رفتارهای او را دیده و می‌داند چیزی در چنته ندارد. دستیار خوب هم که در  کنار سرمربی خارجی نیست که او را سرمربی کنند فقط می‌ماند مربیان  باشگاه‌های دیگر که همگی تیم دارند. من هم به هواداران توصیه یم‌کنم مثل همیشه حمایت کنند اما از اینکه تیمشان فراز و نشیب داشت تعجب نکنند. آنها صبوری کنند تا فصل تمام شود و یک مربی دیگر به استقلال بیاید تا کار درست شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • عادل کج کلاه IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    این مٌرد از حسادت!!! بابا یک پستی بهش بدید!
  • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    خدایی الان امیرآبادی کجاست؟؟؟ شما هم کاسه داغتر از آش دنبال حاشیه
  • مرتضی مقدم IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    اره تو زمان اجرلو خیلی انقاد کردی ،داستان این مثل اکثر غریب به اتفاق مثلا پیشکسوتا استقلاله تا وقتی مدیر حکم داره دهنشون بستس که شاید با یه حکمی چیزی اینارو هم بازی بده تا میره شروع میکنن برا خودشیرینی مدیر جدید از قبلیه بد گفتن ،مگه همین نبود که موقع اجرلو میگفت الان بعد مدتها باشگاه یه مدیر بخودش دیده تا قبل این مدیر نداشتیم؟؟ افتاب پرست هم با این‌ سرعت رنگ عوض نمیکنه
  • ssss IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    احتمالا اون دستیار خوب و با دل و جرات تویی که اگه سرمربی اخراج شد بیاد و تیم دست بگیره
  • هوادار IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    حرف حساب جواب ندارد‌.بازم به تو که جرات حرف حق رو داری بزنی.بعضیا که مثلا در هیئت مدیره هم هستند فقط مثل چوب خشک نشستن و پولشون رو میشمارن و جرات هیچگونه عکس العملی هم ندارن و ادعای فیلسوفی میکنند!امسال استقلال پنجم به بعد هم بشه باید کلاهمون را بالا بندازیم.این بلایی بود که اجرلوی پاسی بسر استقلال اورد و حاجی هم ادامه داد.
  • فرشید IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    تمام حرف های امیر ابادی منطقی ودرست است همه ما تا با روزمه این مربی اگاهی پیدا کردیم فهمیدیم فقط تو جنجال حرف اول میزند و اداره کردن استقلال کار این بنده خدا نیست در ضمن اونایی که میگن امیر ابادی حرفاش درست نیست خدایش اکثرا لنگی ها هستن
  • Amir IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    اقای امیرابادی وقتی یزدانی تو۳تابازی تیم و به پایین کشید مربی چیکارکنه؟وقتی داره بالج بازی لطمه میزنه یزدانی مربی چکارونه اگه اشتباهات یزدانی نبودما الان ۲امتیازی صدربودیم بداون اشتباهات داوری پدراستقلال ودراورد بس کن بابا ازحسودی داری میترکی خسروحیدری کجا توکجا یادت رفته اتوبان بودی خودتو توهربازی با پرسپولیس اشتباهات توپدر درمیاورد
  • قاسم IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    این خودش از همه ترسوتر هست جرات ندارد علیه غلامپور چیزی،بگوید غلامپور برا استقلال چیزی جز حاشیه ندارد
  • حمید فرشچی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    بنظر من مهدی درست میگه این تیم خیلی ضعف داره بازی کنار انرژی لازم رو ندارن انگار خستن اسلاید میکنن خیلی کندن اگه یک دروازه بان داشتن که بازی با پا رو بلد نبود می گفتم که چی میشد. تیم بازی روبه جلو رو بلد نیست بهترین بازیکن شده مهری جوان درست جایی که نبز تیمه داده دست مهری این تیم مشکل بدنسازی داره . توی این تیم اجتهاد واز خود گذشتگی و چند نداره مربی یک دستیار که موقع لو زوم بتونه مربی رو از هنگ فکری در بیاره و ایده ایده وجود نداره خلاصه که مربی گری بغلم ورزشی . پزشکی . روانشناسی .جامعه شناسی. بازی خونی. وازهمه مهمتر اخلاق خوب و ارامش .وتغذیه نیاز داره. که این مربی چندتا از آیتم هاشو نداره .والا حرف امیر آبادی حق خیلی از کارشناساس.
  • پارسا IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    همین آغا یادش رفته زمانی که بازیکن استقلال بود زمان دربی هوادار بیچاره رو دق مرگ میکرد تا بازی تموم میشد تو همیشه یار دوازدهم تیم مقابل بودی
  • فریاد IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    درود ،حرفهاش رو حساب و کتاب هستش... بایستی فکری اساسی کرد تا این سرمربی تیم رو از هم نپاشیده
  • ع ق QA ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    بابا ترسو چیه غلامپور به سطح حمله به دبیر کل سازمان ملل هم رسیده و مهری به حتی مربیای والیبال هم حمله می کنه قایدی که اردو های تخصثی را برده شهرهتی دیگه
  • وطن پرست IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    جناب دوپینگ خودت چی چکار کردی خانه از اول ویرانه بوده تو به خسرو حیدری توهین کردی با گفتن اسم بهزاد غلام پور جناب بی انصاف بهزاد تمام کمال تیم را با توهین و دست درازی روی مربیان تیم های دیگه یاد داد بجای کمک به بازی کن رفتن در پارتی شبانه آموخت بجای خواستن از بازی کن به داور و تیم حریف توهین کرد بعد شما فقط او را قبول داری از همین حرفت مشخص شده که چقدر بزدل و توهین گنندی اگر یک نفر قابل احترام برای همه باشد در پاسگاه استقلال بعد از مرحوم حیدری و حجازی همین آقای خسرو حیدری عست یک کار ورفتار ناشایست از دوران بازی گریش حتی در تیم ملی بیاور تا حرفت را باور کن
  • عیسی ربیعی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    بسم‌الله الرحمن الرحیم نظرات و پیام های بنده هست، من از روز اول گفتم با این مربی باید ،استقلال برای بقا در لیگ بجنگد ، نه قهرمانی ، ببینید پرسپولیس داره جنگنده به سوی قهرمانی حرکت میکنه ، ما هنوز اندر خم کوچه اول هستیم و داریم بهترین بازیکن ها ی تیم را خراب می کنیم و اخراج
  • احمد IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    سلام،به نظرهای عزیزان هوادار توجه کنید ،همه احساسی نظر میدن درست مثل هواداران تو استادیوم هر وقت تیم نتیجه میگیره بازیکنها رو با بازیکنهای تیمهای خارجی مقایسه میکنیم و تشویق میکنیم و هر وقت اوضاع بد میشه میشن بی غیرت و خیانت کار،کمی به حرفهای آقای امیر آبادی ،عقلانی توجه کنید ،مربی که آرامش داشته باشه تیمش هم آرامش داره،
  • ناشناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    تو مثلا پیشکسوت هستی. میگی خدا را شکر پیش بینی من درست بود و استقلال ضربه خورد. الان اگر بگن بیا ی پست بگیر..همه چی خوب میشه.
  • حسود شناس IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    امان از حسادت و بچه گانه صحبت کردن امان از باز کنانی که فقط باند بازی می کنند نه بازی و گردن مربی می اندازند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی