نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
فرهاد مشیری قید باشگاهش را زد؛ ریسک بزرگ مالک ایرانی/ اورتون برای فروش گذاشته شد
منبع: The Guardian
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باشگاه اورتون روزهایی بحرانی را سپری می‌کند، و پس از اخراج فرانک لمپارد، حالا مالک ایرانی-بریتانیایی قصد فروش باشگاه را دارد.

اورتون توسط فرهاد مشیری برای فروش گذاشته شده و او به دنبال پیشنهادهای بیش از ۵۰۰ میلیون پوندی برای باشگاه لیگ برتری است.

مشیری در ماه‌های اخیر به دنبال سرمایه‌گذاری خارجی بوده است، اما در نهایت اورتون را وارد بازار کرده و فروش اقلیت یا اکثریت سهام را در نظر می‌گیرد. تعدادی از سرمایه‌داران هم برای خرید ابراز علاقه کرده‌اند. مشیری مایل است پولی که صرف ساخت استادیوم جدیدی در براملی مورداک کرده را پس بگیرد. گفته می‌شود که کمپانی دیلویت مسئول فروش این باشگاه شده، اما این کمپانی هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است.

مشیری و اعضای هیئت مدیره‌اش در هفته‌های اخیر به شدت مورد انتقاد هواداران اورتون قرار گرفته‌اند و درخواست‌های گسترده‌ای برای فروش باشگاه پس از تقریباً ۷ سال و اخراج مدیرانش دریافت کرده است. در دوره مشیری حدود ۷۰۰ میلیون پوند برای بیش از ۵۰ بازیکن هزینه شده که کمی بیش از ۴۰۰ میلیون پوند از طریق فروش جبران شده است.

فرهاد مشیری قید باشگاهش را زد؛ ریسک بزرگ مالک ایرانی/ اورتون برای فروش گذاشته شد

تلاش برای فروش باشگاه در لحظه‌ای مخاطره‌آمیز برای اورتون انجام می‌شود، چرا که استادیوم در حال ساخت آنها حداقل ۵۵۰ میلیون پوند هزینه دارد، سه مجموعه حساب اخیر باشگاه مجموعاً زیان ۳۷۲.۶ میلیون پوندی را نشان می‌دهد و روابط تجاری سودآور با شرکت‌های متعلق به علیشر عثمانوف پس از حمله روسیه به اوکراین قطع شده است.

مشیری تا کنون هزینه‌های ساخت ورزشگاه را تامین کرده اما برای تکمیل پروژه به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر بوده است. مشیری در ویدئویی که روز سه‌شنبه در وب‌سایت اورتون منتشر شد و گمان می‌رود هفته گذشته فیلم‌برداری شده باشد، تاکید کرد که قصد ندارد باشگاه را بفروشد. او گفت: «باشگاه فروشی نیست، اما من با سرمایه‌گذاران برتر صحبت کردم تا شکاف موجود در ورزشگاه را پر کنم. من خودم هم می‌توانم این کار را انجام بدهم، و دلیلی که می‌خواهم چنین کاری بکنم این است که سرمایه‌گذاران ورزشی برتر را به اورتون بیاورم به دلیل اینکه هواداران خواهان پیشرفت و داشتن استعدادهای بیشتر هستند، و ما به انجام معامله خیلی نزدیک شده‌ایم.»

در همین ارتباط: روزهای تلخ مالک ایرانی در لیگ برتر/ ضرر مالی، خشم هواداران و به دنبال فروش سهام

درباره میزان ثروت مشیری هم اینجا بخوانید: مالک ایرانی باشگاه انگلیسی چقدر ثروت دارد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی مقدم IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    هیچکس نمیاد ماشینشو در حالی که کثیفه و یه گلگیرش هم خورده بزاره برا فروش ،مشیری هم اگه بخاد بفروشه با این شرایط و در حالی که تو بحران هستن نمیفروشه ،اول تیمشو میکشه بالا بعد میذاره برا فروش به علاوه اینقدر سرمایه داره که بتونه تیمو ساپورت کنه این حرفا شایعس برا فروکش خشم هوادارا
    • پدرام CA ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      بدبختی اینه که این تیم ممکنه سقوط کنه. اگر اورتون بیافته ارزشش سقوط ازاد میکنه. اورتون از اول بوده و همیشه توی تاپ لیگ انگلیس بازی کرده و داغ سقوط خیلی به ارزش برند قدیمی و پایدار اورتون اسیب میزنه. به هر حال همه هوادارهای اورتون سالهست منتظرند که این باشگاه بالاخره این طلسم رو بشکنه و به جایگاه واقعیش برگرده. هر چند اوضاع فعلا "بهوت خراب هه"!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی