نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ساپینتو: با این وضعیت قهرمانی استقلال غیرممکن است/ ماجرای اخراج یزدانی به خاطر پنالتی نبود/  برای فسخ قرارداد همکاری نمی‌کنند!
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: من به قهرمانی امیدوار هستم اما اگر اینگونه بخواهند ادامه بدهند و امتیاز از ما بگیرند واقعاً قهرمانی غیرممکن است.

 ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی با ملوان در هفته هفدهم لیگ برتر اظهار داشت:یک بازی سخت دیگر است‌. ملوان متفاوت و بهتر از نیم فصل اول را می‌بینیم. در دفاع منظم و فشرده هستند. در بازی‌های گذشته نیز خوب نتیجه گرفته‌اند. دو بار بازی را برده‌اند و فقط در جام حذفی شکست خورده‌اند.  تیم‌شان به صورت صعودی بهتر و بهتر می‌شود.

قطعا بازی سختی با ملوان خواهیم داشت

وی افزود:‌ در مقابل ما پرانگیزه خواهند بود. می‌خواهند راه را به شکلی ادامه بدهند که امتیازهای بیشتری بگیرند. در ۴-۵ بازی اخیر گلی دریافت نکردند و قطعاً بازی سختی برای ما خواهد بود. باید صبور باشیم و تحرک زیادی داشته باشیم. باید سریع بازی کنیم. وقتی هم که فرصت داشتیم گل بزنیم. باید کارآمدتر در مقابل این تیم‌ها ظاهر شویم تا نتیجه دلخواه را به دست بیاوریم. 

سرمربی استقلال در خصوص اینکه دیدار با  ملوان چقدر می‌تواند به استقلال برای بازگشت به لیگ کمک کند زیرا این تیم در زمان دوم بودن خیلی امید داشت فاصله‌اش را با صدر کم کند اما ۲-۳ بازی اخیر نتوانست نتیجه دلخواهش را کسب کند و آیا ملوان می‌تواند پلی برای بازگشت به کورس رقابت و صدر جدول باشد، توضیح داد: در دو بازی اخیر خوب بازی کردیم و خوب ظاهر شدیم اما نتیجه خوبی نگرفتیم. نتایجی که لایقش بودیم نگرفتیم. جدول فعلی لیگ آنگونه که باید جایگاه ما را نشان نمی‌دهد و امتیازها واقعی نیستند. همانگونه که قبلاً گفته‌ام تصمیمات اشتباه داوری، پنالتی‌ها و امتیازهایی که از ما گرفتند در موردشان صحبت نمی‌شود. ظاهراً اینگونه مسائل طبیعی و نرمال است. وقتی می‌گویم لایق امتیازهای بیشتری هستیم دروغ نمی‌گویم. تنها تیمی هستیم که تحت تأثیر این اشتباهات قرار گرفته‌ایم و با اینگونه مسائل نمی‌توانیم قهرمانی را به دست بیاوریم.

ساپینتو ادامه داد: باید با همگی منصفانه‌تر کار کنند زیرا سطح فوتبال استقلال لایق بیشتر از اینها و احترام از طرف تیم داوری است. 

*بخواهند اینگونه ادامه دهند قهرمانی غیرممکن است

وی در خصوص اینکه آیا از قهرمانی تیمش در لیگ امسال مأیوس شده است، عنوان کرد: من به قهرمانی امیدوار هستم اما  اگر اینگونه بخواهند ادامه بدهند و امتیاز از استقلال بگیرند واقعاً قهرمانی غیر ممکن است. هیچ یک از تیم‌ها مقابل ما بهتر نبوده است. حتی وقتی به تراکتور باختیم تیم حریف بازی بهتری از استقلال انجام نداد اما با وجود بهتر بازی کردن با ناداوری باختیم. حتی در بازی مقابل سپاهان و تراکتور در جام حذفی خوب بازی کردیم و لایق بیش از این بودیم.

*از یزدانی انتظار بیشتری داشتم

سرمربی استقلال در مورد اینکه سیاوش یزدانی پس از کاپیتانی مقابل سپاهان بعد از پنج روز در لیست فروش آبی‌پوشان قرار گرفت و همچنین در خصوص قرار گرفتن نام سجاد شهباززاده در لیست مازاد توضیح داد: به یزدانی خیلی فرصت دادم. قرار گرفتن نام او به خاطر پنالتی دادن نبود بلکه به خاطر اشتباهات پشت‌ سر همی بود که اتفاق افتاد. بیشتر آنها نیز روی ضربات ایستگاهی بود. تیم‌های حریف راحت می‌توانستند گل بزنند. از یزدانی انتظار بیشتری داشتم زیرا بیشتر به او فرصت دادم.به بازیکن با تجربه‌ای مثل سیاوش یزدانی بیشتر فرصت دادم زیرا از من خواست اعتماد به نفس بیشتری به او بدهم. او را به عنوان کاپیتان در تیم گذاشتم باید به من کمک می‌کرد تا بهتر از این باشیم.

ساپینتو اضافه کرد: اطمینان من از یزدانی سلب شد وقتی اعتماد یک مربی از بازیکن سلب می‌شود به خود او هم گفتم می‌خواستیم نام او را از لیست بیرون بیاوریم تا فضا برای جذب بازیکن دیگر ایجاد شود. اگر او از لیست بیرون برود فضا برای جذب بازیکن باز خواهد شد. فقط ۲۴ ساعت وقت داریم این کار را انجام بدهیم. 

یزدانی به تیمی برود که خوشحال باشد

وی با اشاره به شرایط سجاد شهباززاده پاسخ داد: (در این لحظه مدیر رسانه‌ای استقلال اعلام کرد اصلاً در مورد شهباززاده هیچ چیز اعلام نشده است) این نکته اول در مورد یزدانی بود. اما نکته دوم این است که یزدانی برای آینده‌اش بهتر است به تیمی برود که خوشحال باشد. فضا را می‌خواهیم تا لیست ما خالی شود و به استقلال کمک کند. با تیمی که اکنون در اختیار دارم خیلی خوشحال و راضی هستم این تیم را دوست دارم اما مثل مربیان دیگر وقتی می‌توانم ارزش تیم را بیشتر کنم دوست دارم این کار را انجام دهم.

شنیده‌ام یزدانی برای فسخ همکاری نمی‌کند!

سرمربی استقلال گفت:‌ از مدیرعامل شنیدم یزدانی مشکل‌سازی می‌کند و به تیم کمک نمی‌کند برای فسخ قراردادش؛ اجازه نمی‌دهد از این فضا استفاده کنیم. البته آمانوف هم خوشحال نیست و او هم می‌خواهد بازی کند من هم این موضوع را قبول می‌کنم.به من هم گفته که دوست دارم بازی کنم و من هم قبول می‌کنم که می‌خواهد بازی کند اما باید یاد بگیرد و پیشرفت کند برای او هم آرزوی بهترین‌ها را دارم ولی موضوع این بازیکن نیز هنوز تمام نشده است. امیدوارم فضایی ایجاد کند تا بتوانیم بازیکن بیاوریم.

سخت است با مصدومیت بازیکنان مهم سطح تیم را حفظ کنیم

ساپینتو تأکید کرد: فقط در مورد این بازیکنان صحبت کردم و می‌خواهم بروند. یک بازیکن دیگر هم می‌خواستم قرضی برود که برای ما فضا ایجاد نمی‌کند. طبیعی است با مدیرعامل استقلال در مورد این موضوع که چه بازیکنانی می‌توانند به تیم کمک کنند صحبت کرده‌ایم. نه تنها در مورد بازیکنان خارجی بلکه در مورد ایرانی‌ها نیز صحبت کرده‌ایم. از خیلی وقت پیش این موضوع را می‌دانند. با به دست آوردن این سهمیه‌ها به تیم کمک خواهد شد. جام حذفی و ادامه بازی‌های لیگ برتر را پیش‌رو داریم. وقتی برخی بازیکنان که نفرات مهمی هستند را به دلیل مصدومیت از دست می‌دهید و راه‌حلی برای صبر کردن ندارید خیلی سخت است سطح تیم را بالا نگه دارید. امیدوارم در ۲۴ ساعت آینده این مشکل برای آینده تیم برطرف شود زیرا باور داریم هم در لیگ برتر و هم جام حذفی می‌توانیم قهرمان شویم.

وی در خصوص اینکه آیا این بازیکنان در نقل و انتقالات با نظر او جذب شدند یا مدیرعامل، عنوان کرد:‌ نه آنها قبل از من در تیم بودند. آمانوف در تیم بود و سیاوش یزدانی نیز سرباز بود اما با تیم قرارداد داشت. تاکنون نتوانسته‌ام هیچ کاری انجام بدهم. 

الان شما مربی شده‌اید؟

سرمربی استقلال در خصوص اینکه به نظر می‌رسد علاقه‌ای به کسب تساوی ندارد زیرا می‌توانست دیدار با تراکتور و سپاهان را با کسب تساوی تمام کند و با شکست در این مسابقات امیدهای‌شان برای کسب قهرمانی کم شد، پاسخ داد: منظور شما این است که حداقل می‌توانستیم مساوی بگیریم؟ الان مربی شده‌اید؟ (باخنده) چه بگویم، چرا؟ دیدید در این بازی‌ها چه اتفاقی افتاد. 

مغانلو باید اخراج می‌شد

ساپینتو در خصوص اینکه شهریار مغانلو که پنالتی سپاهان را مقابل استقلال گرفت باید در نیمه اول اخراج می‌شد، گفت: بازی در کنترل ما بود. در آن صحنه هم یک بازیکن در مقابل چهار بازیکن درون محوطه هجده قدم قرار داشت. پشت مغانلو به دروازه ما بود و نمی‌توانست برگردد و ضربه بزند. وقتی بازیکنی چنین تصمیمی می‌گیرد هضم موضوع برای من سخت است. چه انتظاری دارید. اگر بگویید به عقب آمدیم و دفاعی کار کردیم تا نتیجه را حفظ کنم و سپس گل خوردیم حق داشتید این حرف را بزنید چرا با عقب آمدن گل خوردید و نتیجه را از دست دادید؟

وی افزود: می‌توانستید به من بگویید تیم شما خوب بازی می‌کرد و چرا اینگونه ادامه ندادید. برخی مواقع باید بفهمید چرا باختید. در آن بازی فقط مشکلات انفرادی داشتیم که سبب شدند ببازیم. پنالتی هم داشتیم قبل از گل سپاهان نیز روی محبی پنالتی شد. از لحاظ نتیجه‌گیری بالا بودیم در نیمه دوم هم خوب و خیلی بهتر از سپاهان بازی کردیم. هیچ وقت برای مساوی کردن بازی نمی‌کنم و فقط برای برد می‌جنگم. 

خواستم آخرین شانس را به یزدانی بدهم

سرمربی استقلال در خصوص اینکه اگر تصمیم داشت سیاوش یزدانی را از لیست کنار بگذارد چرا به او بازی داد، گفت:‌ شاید آخرین شانس او برای بازی بود. انتخاب زیادی برای آن پست نداشتیم. عارف غلامی بیرون بود. روزبه چشمی و امید هم می‌توانستند در آن منطقه بازی کنند اما به عنوان هافبک بازی می‌کنند. یزدانی تجربه داشت و از من فرصت خواست. مقابل تراکتور هم از او زیاد راضی نبودم اما با وجود این موضوع و مسائل دیگر سیاوش به من گفت لایق این هستم فرصت زیادی به من بدهید.

ساپینتو افزود: من نمی‌توانستم بازیکن دیگری را از پست دیگری بیاورم و با دفاع وسط سازگارش کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتم شانس دیگری به یزدانی بدهم و حتی کاپیتانی را هم به او دادم. ارسلان مطهری را هم برای کاپیتانی داشتم. مهدی قائدی و سجاد شبهاززاده از ابتدا مسابقه را شروع نکردند اما در شرایطی که مطهری می‌توانست کاپیتان باشد تصمیم گرفتم کاپیتانی را به یزدانی بدهم. در کل از این بازیکن راضی نبودم و وقتی اعتمادم از یک بازیکن سلب شود به خودش این موضوع را می‌گویم.

وی اضافه کرد: فردا هم اگر یزدانی را بگذارم می‌گویند چرا روزبه چشمی را در ترکیب نگذاشتید می‌گویند دفاع وسط داشتی و می‌توانستی از او استفاده کنی. وقتی از لحاظ بدنی ریکاوری شود می‌توانیم به او شانس بدهیم تا ببینیم چگونه می‌تواند به تیم کمک کند. بعضی وقت‌ها باید چیزی از دست بدهید تا چیزی را به دست بیاورید. 

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا ابوالفضل جلالی و عارف غلامی به دیدار ملوان می‌رسند، عنوان کرد: ببینیم چه می‌شود.

ساپینتو در خصوص اینکه در مورد کل فضای تیم چه درخواستی از علی فتح‌الله‌زاده دارد، گفت: صحبت‌های داخلی بین من مدیرعامل و من و بازیکنان است. برخی مواقع بازیکن از یک بحثی خروج می‌کند اما مسائل داخلی بین ما، بازیکنان و مدیرعامل است.

وی در خصوص اینکه در حال حاضر تیمش به چه موضوعی نیاز دارد، توضیح داد: فقط بردن، فقظ سه امتیاز با ارزش.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا در لیست نفرات مدنظرش هافبک بازی‌ساز قرار دارد زیرا نام ریکاردو آل‌وز و گفت‌وگوی خودش با این بازیکن مطرح شده است، گفت: هنوز این موضوع را مشخص نکرده‌ام. گفتم شاید، هنوز نگفته‌ام. مسلم است که به هافبک بازی‌ساز نیاز دارم گفتم نه تنها من بلکه هر مربی در لیگ اگر امکانش باشد تا کیفیت و ارزش تیم خودش را بالا ببرد دوست دارد یک شانس داشته باشد. فکر می‌کنم پنجره نقل و انتقالاتی استقلال شب گذشته باز شد اما هنوز سهمیه و فضا برای جذب بازیکن نداریم.

ساپینتو تصریح کرد: تاکنون فقط این امکان وجود داشته در زمان مناسب اگر لازم باشد به این سؤال پاسخ می‌دهم. 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص این موضوع که ظاهراً پس از مخالفت باشگاه تراکتور با انتقال آلوز به استقلال خودش با هوشنگ نصیرزاده تماس گرفته توضیح داد: به هیچکس زنگ نزدم. نمی‌خواهم در مورد مطالبی که به اشتباه در مورد من عنوان می‌شود صحبت کنم و توضیح بدهم. این واقعیت است که شخصاً به هیچکس زنگ نزده‌ام و نمی‌خواهم در مورد چیزهایی که ممکن است تا زمانی که به واقعیت تبدیل نشده صحبت کنم. اگر این امکان وجود داشته باشد در آینده صحبت خواهم کرد.

سرمربی استقلال ادامه داد: این کنفرانس در مورد بازی با ملوان بود اما ۹۰ درصد آن در مورد مسائل دیگر شد اگر نخواهم جواب بدهم این کار را انجام نمی‌دهم ولی در حق من خوبی کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    خوبه به جزنیات بازی بازیکناش توجه میکنه، چیزی رو مربیان میبینن که ما نمیبینیم، در خصوص یزدانی مثلا گفت در ضربه سرها خوب کار نکرد
  • عمو ساپی شیردل IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    عمو ساپی هر بازیکنی رو که میبینی دلش با تیم نیست و برای سربلندی استقلال و میلیونها هوادارش نمیجنگه به مدیریت اعلام کن تا باهاش تسویه کنه ، هواداران استقلال مثل کوه پشت تو هستن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی