نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
شماره ۹۹ رونالدو
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دلایل مختلفی برای انتخاب شماره پیراهن در بازی فوتبال وجود دارد و در اغلب مواقع شماره‌ها بر اساس جایگاه بازیکن در زمین تعیین می‌شود. در این مطلب به برخی از عجیب‌ترین شماره‌ها نگاهی انداخته‌ایم.

شماره این پیراهن‌ها برای ما عجیب است. گاهی حسرت روزهای قدیم را می‌خوریم که شماره پیراهن‌های یازده بازیکن زمین از ۱ تا ۱۱ بود. اما چنین چیزی در فوتبال مدرن و امروزی اتفاقی نادر است. به شماره‌های عجیبی که بازیکنان برای خود انتخاب کرده‌اند نگاهی بیاندازیم؛ البته به ترتیب عددی...

۰ – هشام زروالی

هنگامی که هواداران آبردین نام خرید جدید مراکشی خود را فهمیدند، از او خواستند که عدد صفر را انتخاب کند و او هم حرفشان را گوش کرد. در انگلیسی فامیلی این بازیکن Zerouali نوشته می‌شود که Zero (زیرو) به معنای صفر است. متاسفانه زروالی در سال ۲۰۰۴ در تصادف رانندگی درگذشت و همین موضوع باعث شد باشگاه به نشانه احترام شماره صفر را از فهرست شماره‌ها خارج کند.

هشام زروالی

۱ - اوسوالدو آردیلس

سرمربی سابق اسپرز در جام جهانی ۱۹۸۲ از شماره‌ای استفاده می‌کرد که معمولا برای دروازه‌بانان در نظر گرفته می‌شد، زیرا شماره پیراهن‌ها بر اساس حروف الفبا تعیین می‌شد. هر چند دیگو مارادونا استثنا بود؛ احتمالا به این دلیل که او دیگو مارادونا است! اتفاق عجیب این که آرژانتین در مسابقات ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۱۹۸۲ به این سیاست دیوانه‌وار ادامه داد.

اوسی آردیلس

۵ - ریچی دان

هیچ چیز عجیبی در مورد این شماره وجود ندارد! اما چه کسی می‌تواند آلن کلی را فراموش کند که در مسکو با ماژیک روی پیراهن ریچی دان شماره ۵ را کشید؟ اسطوره ایرلندی بعدها این پیراهن را برای کمک به خیریه به حراج گذاشت. در جریان بازی ایرلند و روسیه، صورت ریچی دان خراش برداشت و خونریزی کرد. او مجبور شد پیراهن خون‌آلود خود را عوض کند، اما وقتی داور به پیراهن بدون شماره او اعتراض کرد، آلن کلی، مربی دروازه‌بانان، با ماژیک شماره ۵ را پشت پیراهن او کشید!

ریچی دان

۹ - خورخه کامپوس

نمی‌شود عاشق دروازه‌بان دیوانه مکزیکی نشد؛ عمدتا به دلیل لباس‌های رنگارنگی که می‌پوشید. این‌که خورخه کامپوس کار خود را به عنوان مهاجم شروع کرد و بعد به دروازه‌بانی روی آورد ولی شماره پیراهن خود را همچنان حفظ کرد هم چیز عجیبی نیست. اصلا شاید این تنها چیز به‌یادماندنی در مورد این دروازه‌بان باشد.

خورخه کامپوس

۱۰ - ویلیام گالاس

این که مدافع فرانسوی بااستعداد اما دمدمی‌مزاج، شماره خالی نابغه هلندی دنیس برگکمپ را پر کند، اشتباه نیست؟ به نظر ما که هست.

ویلیام گالاس

۱۸ یا ۸+۱ - ایوان زامارانو

مهاجم اینتر با انتخاب عدد پیراهن خود به کودکان ایتالیایی یک مسئله ریاضی ساده برای حل کردن می‌داد. رونالدو، اسطوره برزیلی، پیراهن شماره ۹ مورد علاقه خود را به دست آورد تا خلاقیت مهاجم شیلیایی گل کند.

ایوان زامارانو

۵۲ - نیکلاس بنتنر

مهاجم سابق آرسنال در ابتدای فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ پیراهن شماره ۲۶ را با شماره ۵۲ عوض کرد و گفت: «من تصمیم گرفتم شماره ۵۲ باشم زیرا شخصا برای من یک شماره خاص است و امیدوارم که برایم در فصل جدید موفقیت به ارمغان بیاورد» البته که پیراهن این کار را برایش نکرد.

نیکلاس بنتنر

۶۹ - بیشنته لیزارازو

دفاع چپ باکلاس برنده جام جهانی این عدد را انتخاب کرد زیرا در همین سال متولد شد. او همچنین ۱۶۹ سانتی‌متر قد و ۶۹ کیلوگرم وزن داشت. البته که این‌طوره آقای بیشنته، البته!

بیشنته لیزارازو

۸۰، ۸۴ و ۷۶ - رونالدینیو، فلامینی و شوچنکو

میلان در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ مثلث رونالدینیو از بارسلونا، متیو فلامینی از آرسنال و آندری شوچنکو از چلسی را به خدمت گرفت و همه آن‌ها تصمیم گرفتند سال تولد خود را به عنوان شماره پیراهن خود انتخاب کنند.

رونالدینیو

۸۸ - جیجی بوفون

دروازه‌بان درخشان یوونتوس یک بار شماره ۸۸ را برای خود انتخاب کرد زیرا او را به یاد چهار توپ می‌اندازد که روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. این عدد برای او نماد قدرت، شجاعت و اراده است.

جیجی بوفون

۹۹ - رونالدو

رونالدو در میلان این شماره را پوشید؛ احتمالا به این دلیل که مشکلاتی که او در سن‌سیرو داشت به این تعداد بودند! ویتور بایا اولین بازیکنی بود که این شماره را برای پورتو در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۰۴-۲۰۰۳ مقابل موناکو به تن کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی