نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ضیا عربشاهی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ضیا عربشاهی هافبک پرسپولیس در دهه ۶۰ می‌گوید: خرید مهاجم خارجی همیشه برای پرسپولیس ناامید کننده بوده است.

لئاندرو پریرا بازیکنی است که با پرسپولیس به توافق نهایی رسیده و پیش‌قراردادش را هم امضا کرده است. بازیکنی ۳۱ ساله، که بر خلاف لوکادیا سابقه اروپایی زیادی ندارد اما در لیگ ژاپن و برزیل، توانسته سال‌های درخشانی را پشت سر بگذارد.

ضیا عربشاهی هافبک اسبق پرسپولیس در این رابطه گفت: رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خیلی در تابستان گذشته زحمت کشید تا بر اساس لیست یحیی گل‌محمدی خرید کند. خریدهایی که هر یک توانستند در نیم‌فصل اول خوش بدرخشند و کمک کنند پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر شود.

وی ادامه داد: یکی از بازیکنانی هم که توسط باشگاه پرسپولیس خریداری شد یورگن لوکادیا بود. مهاجمی باکیفیت و گل‌زن که هم حضورش در لیگ برتر ایران تعجب‌آور بود هم نحوه جدایی‌اش! این هلندی واقعا یک استثنا بود که در نهایت به شکلی عجیب و غریب از پرسپولیس جدا شد و رفت.

هافبک پرسپولیس در دهه ۶۰ افزود: اما خرید مهاجم خارجی همیشه برای پرسپولیس ناامیدکننده بوده است. این را من نمی‌گویم بلکه آمار می‌گوید. اتفاقا داشتم یک مطلبی می‌خواندم که جالب بود. پرسپولیسی‌ها در سال‌های اخیر، خاطرات خوبی از مهاجمان برزیلی نداشته‌اند. ۴ مهاجم برزیلی که برای پرسپولیس در لیگ برتر بازی کردند وسلی برازیلیا، پائولو دی‌کارمو، ژوزه تادئو و جونیور براندائو بودند. بازیکنانی که نمایش‌هایی ضعیف با پیراهن این تیم داشتند. دی‌کارمو ۷ بار و جونیور و تادئو، هر کدام ۵ بار با پیراهن پرسپولیس بازی کردند. وسلی شرایط بهتری داشت و ۱۴ بازی برای پرسپولیس انجام داد. آن‌ها مجموعا ۴ گل برای پرسپولیس زدند! این آمار که فکر می‌کنم درست باشد نگران‌کننده است. من نمی‌دانم لئاندرو پریرا در چه سطحی است و چه کیفیتی دارد اما امیدوارم مثل ۴ مهاجم برزیلی قبلی نباشد!

عربشاهی تصریح کرد: من قبلا هم گفته و باز می‌گویم اگر این فرصتی که ما به خارجی‌ها می‌دهیم به بازیکنی مثل مهدی عبدی بدهیم بهتر جواب خواهیم گرفت. گرچه این یحیی گل‌محمدی است که به عنوان سرمربی تصمیم می‌گیرد اما معتقدم استعداد مهدی عبدی از هر ۴ مهاجمی که به پرسپولیس آمدند روی‌هم‌رفته بیشتر است. او در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا گل زده و نیاز به کمی‌توجه دارد. مهدی عبدی می‌تواند بهترین مهاجم لیگ برتر ایران شود به شرطی که کادرفنی به او اعتماد کنند. به هر حال پریرا خریداری شده و من امیدوارم بتواند بازیکنی مؤثر برای پرسپولیس در خط حمله باشد.

وی در خصوص ویژگی پرسپولیس فعلی نیز گفت: پرسپولیس در فصل جاری تیمی کامل‌تر از فصل گذشته شده است. بسیاری از اهالی فوتبال معتقدند قهرمانی یک تیم از نقل و انتقالات تابستانی آغاز می‌شود و پرسپولیس هم با انتخاب‌های یحیی گل‌محمدی و تلاش‌های رضا درویش مدیرعامل باشگاه انصافا خریدهای خوبی داشت. تقریبا می‌توان گفت همه خریدهای پرسپولیس عملکرد خوبی داشته و توانستند مثمر ثمر باشند. البته باید قبول کنیم خرید بازیکن در نیم‌فصل و نقل و انتقالات زمستانی به مراتب سخت‌تر از تابستان است چرا که اغلب بازیکنان با تیم‌های خود قرارداد دارند و هیچ تیمی‌هم بازیکن خوب خود را از دست نمی‌دهد.

عربشاهی در پایان به جدایی چند بازیکن پرسپولیس اشاره کرد و گفت: به همه بازیکنان پرسپولیس باید خسته نباشید گفت حتی بازیکنانی که در فهرست جدایی‌ها قرار گرفتند. به هر حال وقتی یک تیمی قهرمان نیم‌فصل می‌شود همه در آن زحمت کشیده‌اند و برای این بچه‌ها هم که بالاجبار رفتند آرزوی موفقیت می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • متین IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    شما نگران خودت باش چند مرتبه حرف های زیادی زدی به احترام پیشکسوت بودنت هواداران بهت بی احترامی نکردن اما یادت باشه آقای پیشکسوت یک مرتبه دیگه به کادر فنی یا بازیکنان تیم یا اظهار نظر که با توهین همراه باشه دیگه انتظار نداشته باشی...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی