۲ گزینه فدراسیون برای تصاحب نیمکت تیم ملی/ مربی ارزان خارجی یا گزینه سرشناس ایرانی جانشین کی‌روش!
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تیم ملی ایران بعد از حضور در جام جهانی هنوز سرمربی خود را نمی‌شناسد و این در حالی است که فدراسیون فوتبال هم رویکرد مشخص در این زمینه ندارد.

با اتمام جام جهانی و پابرجاماندن طلسم حذف شدن در دور گروهی این مسابقات، فوتبال ایران باز هم به نقطه صفر بازگشته و فدراسیون فوتبال باید یکی از سرنوشت‌سازترین تصمیمات خود را بگیرد.

وقتی سیستم و زیرساخت‌های پایدار و مشخصی وجود ندارد و مولفه‌هایی مانند شخصیت یک مدیر یا سرمربی می‌تواند بر نتایج سالیان آینده و حتی یک تغییر بزرگ تاثیر بگذارد، پس پر بیراه نیست اگر بگوییم که در ایران، مربیان فوتبال ملی می‌توانند بر سبک فوتبال و حتی شرایط اجتماعی حاکم بر این رشته تاثیر بگذارند.

گاهی اهمیت انتخاب سرمربی تیم ملی، با مطرح شدن برخی گزینه‌ها - که حتی شایستگی عبور از مقابل نیمکت تیم ملی را هم ندارند - زیر سوال می‌رود. از سوی دیگر در گذشته شاهد بودیم که گاهی مقامات رده بالای ورزش و کشور برای انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم گیری کرده‌اند.

اگر قرار باشد برای این روزهای فوتبال ایران شعاری طراحی شود، باید به شعار یک سرمربی، یک کشور و هزاران گزینه فکر کرد. در کشوری که انتخاب‌ها نه بر مبنای نیاز و برنامه از پیش تدوین شده، بلکه بر اساس سلایق مدیران صورت می‌گیرد، باید هم شاهد اختلاف نظرها بود.

هنوز گزینه‌های رسمی اعلام نشده‌اند اما چندی قبل، وزیر ورزش و جوانان به طور تلویحی از توافق فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش خبر داده بود اما به نظر می‌رسد قطری‌ها که به دنبال کسب موفقیت در جام ملت‌های سال آینده هستند، کی‌روش را گزینه عمل‌گرایی یافته‌اند و شاید سرمربی پرتغالی پیوند تازه‌ای را با سران متمول فوتبال قطر ایجاد کند.

اگر کی‌روش راهش را به سمت دوحه کج کند، فدراسیون فوتبال ایران باید به خانه اول برگردد و گزینه‌های خود را با توجه به اختلاف نظرها - که می‌تواند فشار را بر سرمربی تیم ملی افزایش دهد - بررسی کند؛ به خصوص که تجربه تلخ انتخاب ویلموتس بعد از کی‌روش، هنوز از خاطره جمعی فراموش نشده و همه از هر گزینه جدیدی می‌ترسند و بعد از دو، سه ناکامی باید به انتظار افزایش فشارها روی مربی تیم ملی بود.

یک سرمربی، یک تیم ملی و گزینه‌های زیاد

گزینه‌های هدایت تیم ملی در نگاه کلی به دو دسته ایرانی و خارجی اما در یک نگاه موشکافانه، به چندین بخش مختلف تقسیم می‌شوند.

مربی خارجی؟

نگاه غالب کارشناسان، مربی خارجی است. عده‌ای به شدت به دنبال مربی خارجی هستند اما مسائل مالی و مشکلات تحریمی و کمبود ارز را در نظر نمی‌گیرند که منجر به پیدا کردن یک گزینه ارزان و شاید کم طرفدار با توانایی‌های محدود شود اما همین انتخاب هم، اختلاف‌هایی بر سر جزییات دارد.

تا به حال به جز کی‌روش و برانکو که به طور سنتی جزو گزینه‌ها هستند، نام به خصوصی به طور جدی مطرح نشده اما نام‌هایی مانند پتکوویچ، برت فن‌مارویک، هکتور کوپر، فلیکیس ماگات، لوئیس انریکه، دونگا، دونادونی، مارچلو بیلسا، کلینزمن، خراردو مارتینو، پائولو بنتو و اسلوان بیلیچ هم باب میل کارشناسان و مردم هستند که شاید چندان به واقعیت نزدیک نباشد.

علت این اختلاف به خواسته‌های متفاوت برمی‌گردد.

۱- طرفداران مربی خارجی در موارد مختلف اختلاف دارند. گروهی مربی خارجی جوان و شاید کم تجربه‌تر را به یک مربی خارجی پا به سن گذاشته ترجیح می‌دهند و برعکس.

۲- گروهی معتقدند مربی خارجی اهل اروپای غربی از نظر فوتبالی مدرن‌تر و به روزتر است اما تجربه ثابت کرده مربیان شرق اروپا سازگاری بیشتری با فوتبال نه چندان توسعه یافته ایران دارند. 

۳- شناخت مربیان از فوتبال ایران هم بحث دیگری است. اگر به سراغ این شاخص برویم، انتخاب‌ها محدود به مربیانی می‌شود که قبلا در ایران کار کرده‌اند و در سوی مقابل، مربیانی هستند که شاید توانمندتر باشند اما شناخت اندک میان طرفین، ریسک موفقیت را کاهش می‌دهد.

مربی ایرانی؟

ایده بازگشت به مربی ایرانی نیز با قدرت جریان دارد. موافقان و مخالفان، مزایا و معایبی را در این انتخاب می‌بینند. به طور کلی گزینه‌های زیادی به عنوان سرمربی احتمالی مطرح نیستند و انتخاب‌ها محدود به امیر قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی، جواد نکونام و فرهاد مجیدی است.

۱- اولین مساله، ضریب نفوذ مربی ایرانی در جامعه است. معمولا تاب‌آوری ایرانی‌ها به عنوان سرمربی تیم ملی برابر انتقادهای افکار عمومی زیاد نیست و گاهی مدیران فوتبال و حتی مدیران ارشد خارج از فدراسیون، دستور برکناری سرمربی را صادر می‌کنند که نمونه‌های این اتفاق هم کم نیست.

۲- مربیان ایرانی دستمزد کمتری می‌گیرند و شناخت بیشتری از فوتبال ایران دارند و همین مساله سازگاری با محیط تیم ملی را برایشان راحت‌تر می‌کند اما نکته‌ای که مطرح می‌شود، بحث فنی و میزان موفقیت این مربیان است و تردیدهایی درباره سطح فنی مربیان با توجه به حضور تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶ وجود دارد.

۲ گزینه فدراسیون برای تصاحب نیمکت تیم ملی/ مربی ارزان خارجی یا گزینه سرشناس ایرانی جانشین کی روش!

زمان انتخاب سرمربی؟

اگر از این دو دیدگاه عبور کنیم، با دو دیدگاه درباره زمان انتخاب سرمربی مواجه هستیم. گروهی معتقدند که سرمربی تیم ملی باید به سرعت انتخاب شود و گروه دوم که شامل مدیران فدراسیون و وزارت ورزش می‌شود، بر اجتناب از یک انتخاب عجولانه تاکید دارند. دسته اول به فاصله کوتاه و یک ساله باقی مانده بر جام ملت‌ها برای اجرای اهداف فوتبال ایران اشاره می‌کنند اما گروه دوم می‌گویند که می‌توان تا پایان فصل جاری فوتبال ایران و اروپا صبور بود تا قرارداد مربیان داخلی و خارجی به پایان برسد و سر حوصله یک سرمربی انتخاب شود.

توانمندی مربیان؟

مهم‌ترین بحث این است که پیدا کردن یک مربی با خواسته‌های جامعه فوتبال ایران راحت نیست چون به طور مشخص، برنامه‌ای وجود ندارد و همه چیز حول محور سلیقه می‌چرخد و نمی‌توان از یک هدف کوتاه یا بلند مدت مشخص نام برد. از تغییر نسل، تغییر سبک، ارائه فوتبال هجومی، موفقیت در جام ملت‌ها، قرار گرفتن در بین برترین‌های جام جهانی، زمینه‌سازی برای رشد فوتبال ایران در سالیان آینده چیزهایی است که گاهی با دایره اختیارها و توانمندی‌ها و همینطور زیرساخت‌ها همخوانی ندارد.

در نهایت در کنار تمام این گزینه‌ها و مدعیانی مانند ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا، عربستان و حتی قطر، سال آینده همه چشم انتظار قهرمانی هستند و هر لغزشی ترکش‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • پدرام CA ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    انقدر دست دست کردید که کارلوس رو تا ج ج بعد رزرو کردند.قرار شده هدایت قطر رو در جام ملتهای اسیا به عهده بگیره. یک فرارداد هم بسته با تونس که بعد از حذف قطر تو جام ملتهای اسیا و اخراج محتوم و قبل از شروع جام ملتهای آفریقا خانواده اش رو توی تونس تحویل بگیره.. به چین هم قول داده به موقع تونس رو حذف کنه و خودشو ایکی ثانیه برسونه به چین و مقدماتی 2026. ما هم اگر عاقل باشیم بعد از صعود، به عادل یک اماده باش میدیم. ایندفعه فقط با ین نتایج پیاز داغ اساسی میخواد. ایندفعه سر تو میز جواب نمیده! سر تو دیواری، آجر به مغز خود زدنی، زیر تریلی پریدنی چیزی لازم داره. اتشالله باز هم میریم به 2026 با کارلوس کهیر. فقط میمونه موضوع ویزای خانزاده که دوباره لیست ناقص نشه....
    • Dr. Radfar IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      دوباره خودت بخون ببین چی نوشتی!! حالت خوبه؟!
  • میلاد IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    بنظرمن همین نکونام رو بزارید مربی تیم ملی . حداقلش اینه که لیگ ایران از دستش راحت میشه
  • Amir IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    تو شرایط فعلی بهترین گزینه خود کیروشه..
    • تت IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      تو کدوم شرایط ؟چطور سابینتو خمس و مورایس تو این شرایط امدند به تیم ملی میرسه شرایط وخیم میشه
    • X IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      این مربیایی ک نام بردی همشون درجه3 هستن، مربی هم سطح کیروش ایا میتونیم بیاریم
  • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    دوستانی که میگفتن بیلیچ خوبه، یه سرچ کنن، پایت گفته که من توی وستهام از بازی تدافعی بیلیچ خسته شده بودم برای همین ترک کردم اونجارو. نکونام هم که حاشیه زیاد درست میکنه کنار زمین، یحیی بنظر خوبه ارومه و فوتبال هجومی دنبال میکنه، بشرطی که در تیم ملی دارو دسته خودشو نزاره فقط و به بازیکنای استقلال هم بازی بده
  • محمد FI ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    امیر قلعه نوعی بهترین گزینه است می‌تواند چون شناخت کافی دارد از بازی کنان و خودش ایرانی است از من گفتن بود هر چند پرسپولیسی هستم ولی اینجا کشور مهم تر از پرسپولیس است
  • للب IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    مربی فقط خارجی در بازی تراکتور و ذوب اهن فرق مربی ایرانی و خارجی را دیدید
  • ببی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    بنیتز
  • بهرام IT ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    خود نکونام یا قلعه نویی بهترین گزینه هستند.گول اسم الکی این خارجی‌ها را نخورید که اینها به اندازه دوزاری هم ارزش ندارند.حالا خواهید دید اون یارو رونالدو در صد تا بازی حتی دو گل هم نمیتونه برای النصر بزنه.....این مربی خارجی‌ها همون به درد عرب عقب مانده امارات و عربستان می‌خورند بروند اونجا سر کیسه اشان کنند به درد ما نمیخورند..
    • اا IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      یک مربی خارجی از فیلترهای زیادی رد میشه تا مربی بشه مثل مربیهای ما نیستند سریع میان لیگ برتر
    • من IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      عرب عقب مانده؟! !!
    • من IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      عرب عقب مانده؟! !!
  • رضا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    باید دید کی درصد بالاتری به رئیس فدراسیون میده همون میشه مربی.نکونام و مربی های هوچیگرش ببرید تا لیگ از دستشون راحت شه
  • محمدرضامحمدی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    مسولین بی عرضه هرسرمربی که می خواهیدانتخاب کنیدبلاخره انتخاب کنید فرصت ها ازدست رفت ومی رود چه غلطی می کنید مربی ایرانی یا خارجی هرکدام که می خواهید زودتر به خود بجمبید فرصت هاازدسترفت ودروقت اضافی هستیم آقای تاج نگون بخت بخودای
  • 1 IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    پتکوویچ
  • رضا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    به نظر من یا قلعه نوی یا یحیی گل محمدی بهترین گزینه است ولی جواد نکونام یه هوچی به تمام معناست اینم شاگرد همون کیروش
  • ‌... IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    بابا بسه دیگه از شور دراوردینش. یکی انتخاب کنن بره پی کارش تموم شه.چون هیچ فرقی نمیکنه. این بازیکنای ایرانی که من دیدم چه بهترین مربی هم که بالاسرشون باشه ، همیشه گند میزنن‌ مگر یه دف تو آسیا بتونن برنده شن. دل خوش نکنید به بردنشون در جام جهانی های بعدی
    • تت IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      باید تغییر نسل داده بشه قید جام ملتها رو باید بزنیم تا تیم خوبی تشکیل بشه
  • Mb IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    مربیای ایرانی هیچکدوم بدرد تیم ملی نمیخورن فقط و فقط حاشیه نکونام یه نمونش هست.. بهتره تو این شرایط همون کیروش رو نگه دارن لااقل شخصیت تیم حفظ میشه و دوباره میتونه تیم جوون بسازه
  • سلیمان IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی دراین فرصت کم از بین ایرانی ها قلعه نوعی ، یحیی گل محمدی ، علی دایی خارجی هم همان مربی که تیم از هم پاشیده را به جام جهانی برد
  • یه ایرانی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    خارجی: هروه رنار داخلی: فرهاد مجیدی
  • B IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    مربی سرشناس ایرانی!؟ 😀 داریم مگه!؟
  • سعید IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    نکونام مربی تیم ملی بشه مطمعنا ای اف سی ایران رو به دلیل اعتراض وفشار اوردن به داور در هر صحنه و درگیری معمولی و خواباندن بازی بیش از حد در بازی حتی با استفاده از توپ جمع کن ها در بازی های خانگی قطعا محروم میکنه
  • پدرام IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    بنظر من بهترین گزینه نکونامه کمکش هم هاشمی نسب ، هروقت دیدن تیم ممکنه نتیجه نگیره از کنار زمین کاری به سر داور و کمکهاش میارن که راحت نتیجه بازی رو براش در میارن!! مربی باید حنجالی باشه نه پخمه!!!؟
  • سید محمد IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    تنها گزینه که به دردتیم ملی میخوره برانکو چون هم فوتبال ایران میشناسه هم می‌تونه تغییر نسل بده الانم اگه پرسپولیس نتیجه میگیره به خاطره بازیکن های که برانکو معرفی کرده مثل بیرانوند وامیری و کمال و...
  • ناشناس IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    بی زحمت قرا ردادکی روش رابرای محله خود تاج ببندید کنار گوش خودش باشه تیم محله شون ارتقا بده که زیر ۷ گل بخوردیعنی ۶ تا
  • سید IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    فقط هروه رنار
  • حمید رضا بخشعلی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    قطعاتاج با کسی قراردادمیبنده که بیشتر پورسانت بهش بده مسائل فنی و تجربه ورزومه براش مهم نیست هنوز ویلموتس یادمون نرفته
  • هادی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    فوتبال ما از ریشه مشکل داره اول باید تاج و سجادی برن مدیر لایق بیاد و سرمربی انتخاب شه
    • ا FR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      اگر بشود عالی میشه ولی مربی خوب هم بیاد منفعتع بازم
  • فیروز IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    بنظر من مربی تراکتور خمز بهترین گزینه هستش
    • اات IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      آره واقعا مربی خوبیه
  • امین IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    انتظار قهرمانی جام ملت ها با وجود کره ژاپن استرالیا و عربستان کار خیلی سختیه و با امکانات و برنامه ریزی ما ، در حد اتفاق و معجزه هست
  • جلال IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    انریکه رو بیارید حداقل یک چند سالی تیم ملی،رو بیمه کنید،،،،تا یک بازی هجومی زیبا از تیم بعد چند سال ببینم،بازیکنان خوبی داریم،،مربی درست حسابی نداریم،،اگه انریکه بیاد،،عالی میشه،،،😶
  • جلال IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    انریکه رو بیارید حداقل یک چند سالی تیم ملی،رو بیمه کنید،،،،تا یک بازی هجومی زیبا از تیم بعد چند سال ببینم،بازیکنان خوبی داریم،،مربی درست حسابی نداریم،،اگه انریکه بیاد،،عالی میشه،،،😶
  • جلال IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    انریکه رو بیارید حداقل یک چند سالی تیم ملی،رو بیمه کنید،،،،تا یک بازی هجومی زیبا از تیم بعد چند سال ببینم،بازیکنان خوبی داریم،،مربی درست حسابی نداریم،،اگه انریکه بیاد،،عالی میشه،،،😶
  • جلال IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    انریکه رو بیارید حداقل یک چند سالی تیم ملی،رو بیمه کنید،،،،تا یک بازی هجومی زیبا از تیم بعد چند سال ببینم،بازیکنان خوبی داریم،،مربی درست حسابی نداریم،،اگه انریکه بیاد،،عالی میشه،،،😶
  • جلال IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    انریکه رو بیارید حداقل یک چند سالی تیم ملی،رو بیمه کنید،،،،تا یک بازی هجومی زیبا از تیم بعد چند سال ببینم،بازیکنان خوبی داریم،،مربی درست حسابی نداریم،،اگه انریکه بیاد،،عالی میشه،،،😶
  • جلال IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    انریکه رو بیارید حداقل یک چند سالی تیم ملی،رو بیمه کنید،،،،تا یک بازی هجومی زیبا از تیم بعد چند سال ببینم،بازیکنان خوبی داریم،،مربی درست حسابی نداریم،،اگه انریکه بیاد،،عالی میشه،،،😶
  • جلال IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    انریکه رو بیارید حداقل یک چند سالی تیم ملی،رو بیمه کنید،،،،تا یک بازی هجومی زیبا از تیم بعد چند سال ببینم،بازیکنان خوبی داریم،،مربی درست حسابی نداریم،،اگه انریکه بیاد،،عالی میشه،،،😶
  • جلال IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    انریکه رو بیارید حداقل یک چند سالی تیم ملی،رو بیمه کنید،،،،تا یک بازی هجومی زیبا از تیم بعد چند سال ببینم،بازیکنان خوبی داریم،،مربی درست حسابی نداریم،،اگه انریکه بیاد،،عالی میشه،،،😶
  • جلال IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    انریکه رو بیارید حداقل یک چند سالی تیم ملی،رو بیمه کنید،،،،تا یک بازی هجومی زیبا از تیم بعد چند سال ببینم،بازیکنان خوبی داریم،،مربی درست حسابی نداریم،،اگه انریکه بیاد،،عالی میشه،،،😶
  • جلال IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    انریکه رو بیارید حداقل یک چند سالی تیم ملی،رو بیمه کنید،،،،تا یک بازی هجومی زیبا از تیم بعد چند سال ببینم،بازیکنان خوبی داریم،،مربی درست حسابی نداریم،،اگه انریکه بیاد،،عالی میشه،،،😶
  • طاها IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    علی دایی بهترین گزینه است
  • اعلا TR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    دوستان نظرات خود را بدون تهمت وجناح بندی بگویید.چون بحث تیم ملی است. ۱/ مربیان داخلی در شرایط موجود اثر گذاری لازم نیستند .برای کوتاهی از علل ان می گذریم. ۲/ مربیان خارجی بعضی شدیدن حرفه ای هستند مانند رنار، کیروش،برانکو وکوپر و...زیرا مهم قرار داد وپول ونیجه گرایی برای قرار داد بعدی ویک کشور دیگر وبه لحاظ سن بالا حوصله ساختن تیم مدرن ندارند با همین تیم موجود وساختار دفاعی وضد حمله ای سر می کنند و... ۳/ مربیانی که باهدف انتخاب میشوند بفکر ساختار، استفاده ازسیستم های روز،ایجاد یک رزومه خوب برای خود رفتن به تیم های صاحب نام و.....که من تا حدودی استرا ماچونی را این گونه دیدم باید مربی را با هدف انتخاب کرد نه سیاسی
  • اشکان IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    ایران اگه از قدرت های اسیا بتونه سوم بشه هنر کرده قهرمانی پیش کش عرب ها با امکاناتشون با پولهاشون پیشرفت کردند ولی ما فقط ی عامل داریم استعداد اونم با این حرف و حدیث ها تیم خیلی نتیجه بگیره به حذفی برسه
  • زازا IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    این برانکو تو عمان میرفت زیر تریلی راحت میشدیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی