نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
شلیک تیر به پای قهرمان کشتی ایران در بزرگراه/ سارقان خشن خودروی لندکروز را بردند
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به‌دنبال یک سرقت خونین، کشتی‌گیر سابق به بیمارستان منتقل شد و تیمی از مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح را آغاز کردند

 شامگاه ۱۸ تیر امسال یکی از قهرمانان کشتی، سوار بر خودروی تویوتا لندکروزش در حال عبور از بزرگراه امام علی(ع) بود که  ناگهان یک خودرو از پشت سر با خودروی او تصادف کرد. این ورزشکار خودرواش را متوقف کرد و از آن پیاده شد تا وضعیت را بررسی کند. سرنشینان خودرویی که با او تصادف کرده بودند هم پیاده شدند، اما آنها مسلح بودند، نقاب و ماسک به‌صورت داشتند و شروع به تهدید این ورزشکار کردند. آنها می‌خواستند خودروی لندکروز او را سرقت کنند، اما کشتی‌گیر سابق مقاومت کرد. در ادامه مردان مسلح ۲ گلوله‌به پای ورزشکار شلیک کردند و خودروی او را دزدیدند.

به‌دنبال این سرقت خونین، کشتی‌گیر سابق به بیمارستان منتقل شد و تیمی از مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح را آغاز کردند. آنها در ادامه با چند سرقت مشابه دیگر هم مواجه شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان مسلح به‌صورت سریالی، خودروهای لندکروز را سرقت می‌کنند.

یکی از مالباخته‌ها که در حوالی شهر ری به دام سارقان مسلح گرفتار شده بود، مرد کارخانه‌داری بود که به ماموران گفت: کارخانه‌ام حوالی شهر ری است و شب وقتی کارم تمام شد سوار ماشین لندکروز خود شدم تا به خانه برگردم. در بین راه ناگهان یک خودروی آزرا از پشت به ماشین من کوبید. از ماشینم پیاده شدم تا از راننده آزرا خسارت بگیرم اما یکی از سرنشینان آزرا اسلحه‌ای به سمتم نشانه گرفت و تهدید کرد که اگر حرفی بزنم شلیک می‌کند.او یک  تیر هوایی شلیک کرد و من از ترس جانم تسلیم شدم و آنها ماشینم را به سرقت بردند.

مجرم سابقه‌دار

ماموران پلیس آگاهی تهران برای یافتن ردی از دزدان مسلح تمام دوربین‌های مداربسته در اطراف محل سرقت‌ها را بررسی کردند.  تا اینکه با به‌دست آمدن چهره متهمان در آخرین سرقت مشخص شد که یکی از آنها سابقه‌دار است و بارها به جرم سرقت به زندان رفته. با این سرنخ وی دستگیر شد و اقرار کرد که سرقت‌های مسلحانه را با همدستی ۲ نفر از دوستانش انجام می‌دهد که هر دو همدست وی نیز در عملیاتی جداگانه دستگیر شدند.

سرکرده باند که متهم سابقه‌دار است در بازجویی‌ها علاوه بر سرقت از قهرمان کشتی و زخمی کردن او به چندین مورد سرقت دیگر اقرار کرد و گفت: پس از آنکه از زندان آزاد شدم تصمیم گرفتم کار تازه‌ای را آغاز کنم. به این ترتیب نقشه کشیدم تا خودروهای لندکروز را به سرقت ببرم. شگردمان تصادف ساختگی بود و پس از انجام نخستین سرقت‌، ‌خودروی لندکروز را به مالخرمان فروختیم  و در ازای آن پورشه و آزرا گرفتیم تا ادامه نقشه‌های خود را پیش ببریم.

وی ادامه داد: آنطور که متوجه شدم مالخر پس از خرید لندکروزهای سرقتی از ما، شماره شاسی را تغییر داده و به شیوه سند نمره آن را می‌فروخت.

متهم ادامه داد: ۳ماشین بنز، پورشه و آزرا در پارکینگ داشتیم که هر روز با یکی از این ماشین‌ها راهی سرقت می‌شدیم. چون باید با خودروی مدل بالا، تصادف ساختگی ایجاد می‌کردیم تا رانندگان لندکروز به ما مشکوک نشوند.

وی ادامه داد: اکثر سرقت‌هایمان را در خیابان‌های شمال تهران انجام دادیم؛ به جز ۲ مورد که در حوالی لواسان و شهر ری بود. در ماجرای سرقت از قهرمان کشتی ناچار شدیم به پایش تیر بزنیم چون حاضر نمی‌شد ماشینش را بدهد و مقاومت می‌کرد.

براساس این گزارش، سارقان مسلح با قرار قانونی بازداشت شده‌اند و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • امیر IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    چند روز دیگر آزاد می شوند . از نظر آقایون جرم تعریف دیگری دارد
  • سعید اصفهان IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    سیاسی نباشه مشکلی نداره فردا صبح آزاد است
  • شهروند IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    کلا قوه قضاییه باید با هرنوع زورگیری مسلحانه برخورد جدیتر ،شدیتر ،سریعتری انجام دهد،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی