نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
عکس| انقلابی که در پرسپولیس رخ داد/ آمار جالب قرمزهای پایتخت در صدرنشینی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در ۲۰۰ هفته اخیر لیگ برتر ایران، پرسپولیس بیش از صد هفته صدرنشینی را تجربه کرده است.

تیم پرسپولیس برای سیزدهمین هفته در این فصل، در جایگاه صدر جدول قرار گرفت و البته برای این هفته، جایگاه خود را در خطر دستیابی توسط سپاهان می‌بیند. درصورتی‌که سرخپوشان این هفته مقابل آلومینیوم شکست بخورند و سپاهان حریف خود را شکست دهد، این تیم مورایس خواهد بود که به جایگاه نخست می‌رسد.

نکته جالب این است که پرسپولیس در ۲۰۰ هفته اخیر، بیشترین میزان صدرنشینی را تجربه کرده است. قرمزها در ۷ فصل اخیر، به جز لیگ بیست‌ویکم، در تمام فصول صدرنشینی را تجربه کردند تا با ۱۰۷ هفته صدرنشینی رکوردی استثنایی را از خود به جای بگذارند و در بیشتر از پنجاه‌درصد هفته‌ها در جایگاه نخست لیگ برتر قرار بگیرند.

پرسپولیس تا پیش از ورود برانکو ایوانکوویچ، مدتی طولانی چند هفته متوالی صدرنشینی را تجربه نکرده بود، اما حالا رکورددار حضور در رتبه نخست محسوب می‌شود.

در مجموع ۱۱ تیم توانستند در دویست هفته اخیر، صدرنشین باشند: استقلال، سپاهان، شهرخودرو، گل‌گهر، پارس جنوبی، تراکتور، استقلال خوزستان، سایپا، آلومینییوم و سیاه‌جامگان دیگر تیم‌هایی هستند که حداقل یک هفته در این مدت صدرنشین بودند تا طعم شیرین حضور در رتبه اول را تجربه کنند.

بهترین رکورد پرسپولیس متعلق به لیگ شانزدهم و هفدهم است که شاگردان برانکو ایوانکوویچ ۲۵ هفته در صدر جدول قرار گرفتند و قاطعانه قهرمان لیگ برتر شدند. نکته جالب اینکه استقلال در این فصول نتوانست هرگز به رتبه نخست برسد.

همچنین پرسپولیس در لیگ بیستم با تنها ۱۱ هفته صدرنشینی توانست قهرمانی را کسب کند. این فصل همچنین فصلی بود که بیشترین تعداد تیم قرارگیری در این جایگاه را تجربه کردند و ۵ تیم صدرنشینی را تجربه کردند و در نهایت جام با دستان سیدجلال حسینی و رهبری یحیی گل‌محمدی بالای سر رفت.

عکس| انقلابی که در پرسپولیس رخ داد/ آمار جالب قرمزهای پایتخت در صدرنشینی
میزان صدرنشینی تیم‌های لیگ برتر در ۲۰۰ هفته اخیر

به عبارتی، استقلال برای دستیابی به رکورد پرسپولیس، باید سه فصل متوالی صدرنشین لیگ برتر ایران شود تا بالاتر از پرسپولیس، رکورد صدرنشینی را به نام خود بزند.

همچنین پرسپولیس فرصت این را دارد تا در ۱۳ هفته بعدی جایگاه نخست را حفظ کند تا تیم پرستاره یحیی گل‌محمدی، با ۲۶ هفته صدرنشینی، رکورد تیم برانکو را بشکند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • قرمزته IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    گفتی اس تق لال برای دستیابی به رکورد پرسپولیس باید چیکار کنه یه بار دیگه بگو کیسه کشا متوجه نشدند خخخخخخخخخخخخخ
    • اوف IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      هیچی سانسور کرد اما من میگم یه بابا مسعودپیدا کنه ‌.تا حالا نگفتی بابا مسعود رفت دیگه خبری نشد ازتون
    • ه IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      فعلا که به لحاظ امتیاز کلی لیگ برتر از سرورش عقب تر هست
  • شیش ۶ IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    اینکه این همه توضیح نمی خواست!یکلام میگفتی اینم سند اینکه همه میگن پرسپولیس سروره کیثه ست.😂😂😂 البته مطمئن باشید خود کیثه کشا بهتر میدونن سرورشون کیه.😆😆😆
  • احمد.ش(مغزهای یخ زده) IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    البته کیسه هم توی این جدول یه رکورد داره!! از هشت فصل لیگ؛شش فصل صدر جدول رو ندیده!! اصلا عدد شش به تن کیسه کشهامیشینه!! شش تا از سرور؛شش تا از عربها؛دروازبانشون توی جام جهانی شش تا از انگلیس.. خدائی این رکورد نیست!؟ خخخخخخخخ
    • علی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      دمت گرم اینو خوب آمدی، کیسه کشها همیشه نوکری سرورشون میکنن، اصلا مقایسه پرسپوليس با کیسه کشا مانند مقایسه بنز سواری با ژیان هستش، این کجا و آن کجا😀
  • منصور بنی اسدی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    به لنگیا میگم شما یه عمر دستمال به دست ودشمنی با استقلال خودتون نشونداددید اما کجا که بشید استقلال تاج همیشه تاجه سر ورتونه خودتونو بکشید محاله به این است برسید بزرگترین تیم آسیایی هس ما شما را توپ جمع کنمون هم نمی‌دونیم لنگیا بیچاره که هر سالم قهرمان بشید بازهم به نوکری آبی ها هم نمیر سید عقد ه ایها .......
    • لجن بازی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      تاج منحل شده. تاج منحل شده. هنوز نمیدونید نامه اش دست مظلومیه
  • کاوه IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    جالبیش اینه که ۵ تا از این تیما که یکیشون قهرمان هم شده سقوط کردن و بعضیاشون دارن منحل میشن. از این زاویه نگاه کنین که چه مدیریت سالم و درستی داره ورزشمون که میتونن تیمهای خوبی مثل پدیده و پارس جنوبی رو داغون کنن. حالا هی بیاین بین استقلال و پرسپولیس کری بخونین. فوتبال ما داغون تر از این حرفاس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی