نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پشت پرده حضور پژمان درستکار در آمریکا/ خانواده او مدت‌هاست در ایالات متحده حضور دارند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعضای خانواده درستکار مدت‌هاست در آمریکا حضور دارند و او هم چند وقتی می‌شود راهی این کشور شده تا کنار خانواده‌اش باشد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی قرار است از امروز قرعه‌کشی رقابت‌های رنکینگ کرواسی را انجام دهد که خبر چندان دقیقی از حضور پژمان درستکار، سرمربی این تیم، در این رقابت‌ها نیست. اگرچه ایران این روزها تقریبا ترکیب اصلی‌اش را راهی زاگرب کرده و قرار است با کاپیتانی حسن یزدانی مقابل رقبا قرار بگیرد؛ ولی حضور پژمان درستکار در آمریکا، تاحدودی تمرکز این تیم را به هم زده است. اعضای خانواده درستکار مدت‌هاست در آمریکا حضور دارند و او هم چند وقتی می‌شود راهی این کشور شده تا کنار خانواده‌اش باشد.

با این‌حال، اینکه او در چنین مسابقاتی فعلا حضور ندارد، اندکی عجیب است و حتی شایعه اختلاف این دو نفر، یعنی سرمربی و رئیس هم در فضای رسانه‌ای مطرح شده است.

موردی که با واکنش علیرضا دبیر روبه‌رو شده و او بدون اشاره به جزئیات این ماجرا می‌گوید درستکار به دلیل مشکلات شخصی که داشته، راهی آمریکا شده و فدراسیون تلاش می‌کند او را به این رقابت‌ها برساند. علیرضا دبیر درخصوص غیبت پژمان درستکار در اردوی تیم ملی کشتی آزاد پیش‌رقابت‌های رنکینگ‌دار کرواسی گفت: «پژمان درستکار حدود چهار ماه پیش نامه مرخصی خود را به دست من رساند که در آن نامه به اواخر بهمن‌ماه اشاره کرده بود که بتواند به مرخصی برود که ناخواسته مشکل او به اواخر دی‌ماه خورد و مجبور شد به کار شخصی خود برسد. او مرخصی بدون حقوق از من درخواست کرد و گفت مشکلات شخصی دارم و باید به آن رسیدگی کنم. مربیان تیم ملی نه حقوق درست‌وحسابی می‌گیرند و نه مرخصی می‌روند. من شرمنده مربیان تیم ملی هستم. پژمان درستکار بعد از دوسال‌ونیم درخواست مرخصی کرده است و من نمی‌توانم به او نه بگویم. امیدوارم هرچه زودتر مشکلش حل شود و بیاید و شاگردانش را برای مسابقات آینده آماده کند. من برای مرخصی مربیان هم سلسله‌مراتب را اجرا می‌کنم. دوستی‌مان سر جای خود، اما قانون برای همه است. درستکار چهار ماه پیش درخواست مرخصی خود را به مدیر تیم‌های ملی داد و مدیر تیم‌های ملی آن را به ابراهیم مهربان، دبیر فدراسیون تحویل داد و بعد از آن هم به دستم رسید که با آن موافقت کردم. امیدوارم مشکل او هرچه سریع‌تر حل شود و در مسابقات رنکینگ‌دار کرواسی به تیم ملی اضافه شود و ملی‌پوشان را با آمادگی بهتر راهی تشک کند».

دبیر اگرچه از تلاش فدراسیون برای حضور درستکار در زاگرب حرف زده، ولی به‌طور ضمنی ذهن‌ها را آماده غیبت او هم کرده است. او در پاسخ به سؤالی که آیا درستکار به رقابت‌های کرواسی خواهد رسید یا خیر؟ می‌گوید: «فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند تا ویزای درستکار هم به‌موقع صادر شود و بتواند به کشتی‌گیران تیم ملی برسد؛ اما اگر شرایط به گونه‌ای باشد که نتواند در زاگرب حضور داشته باشد، ما مربیانی داریم که می‌توانند به‌خوبی تیم ملی را هدایت کنند. مربیان ایرانی در بالاترین سطح مربیگری در جهان هستند، مخصوصا در رشته آزاد تمام مربیان تیم ملی که زیر نظر درستکار کار می‌کنند، بی‌نظیر هستند».

با چنین توضیحی حالا می‌شود راحت‌تر به خبری که روی خروجی سایت فدراسیون رفته و اباذر اسلامی را به‌عنوان عضو جدید کادر فنی معرفی کرده، پی برد. فدراسیون به‌این‌دلیل که احتمال داده درستکار در کرواسی غایب باشد، یک مربی جدید را اضافه کرده است. از طرفی، دبیر هم می‌گوید نیازی نیست که سرمربی را به هر مسابقه‌ای اعزام کنیم: «نباید همیشه سرمربی را به مسابقات اعزام کنیم. من همیشه به درستکار و رنگرز یک حرف را می‌گویم و آن‌هم این است که برای تیم ملی از نظر مربی هم پشتوانه بسازید. شما نگاه کنید زمانی که منصور برزگر بعد از ۲۷ سال از تیم ملی رفت، ما دیگر هیچ مربی‌ای نداشتیم که جایگزین کنیم و فاصله او با مربی جایگزین خیلی زیاد بود. سرمربیان تیم‌های ملی باید مربیان خود را به حدی برساند که بتوانند سرمربیگری کنند. بهنام احسان‌پور دستیار درستکار بود؛ اما امروز می‌بینید که سرمربی نوجوانان شده است. این نشان‌دهنده این است که قابلیت‌های زیادی در کشتی ایران وجود دارد. به‌هرحال پژمان درستکار هم یک انسان است و باید بتواند به مشکلات خود رسیدگی کند».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علیرضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    این امریکا چی داره که بعضیها جون میکنن انواع و اقسام نقشها رو بازی کنن ولی دل ازش نمیکنن😂😂😂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی