نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
میخایلو مودریک
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

میخائیلو مودریک، بازیکن ۸۸ میلیون پوندی چلسی، پس از انتشار ویدیوی حاوی کلمات نژادپرستانه مجبور به عذرخواهی شد.

میخایلو مودریک، ستاره فوتبال چلسی، به دلیل استفاده از کلمه‌ای نامربوط در یک کلیپ ویدیویی برای طرفداران، مورد انتقاد قرار گرفت.

ستاره جدید ۸۸ میلیون پوندی اصطلاح نژادپرستانه سمی را در ویدئوی تیک‌تاک تکرار کرد و این ویدئو نزدیک به ۲۱۴۰۰۰ بار دیده شد. منابع نزدیک به این وینگر اوکراینی اعلام کردند که او فقط مشغول زمزمه کردن آهنگ جدید رپر «لیل بیبی» بوده و قصد بدی نداشت.

میخایلو مودریک بابت این ویدئو عذرخواهی کرد. اما طرفداران و مبارزان فضای مجازی به شدت از این وینگر ۲۲ ساله به دلیل استفاده از کلمات توهین‌آمیز انتقاد کردند. نماینده مودریک به نشریه «سان» گفت: «میخایلو عمیقاً برای تمام این سوءتفاهم‌ها متاسف است.» در حالی که هیچ قصد و غرضی برای این کار نبود و میخایلو صرفا مشغول ترانه خواندن بوده اما از این کار پشیمان است و از صمیم قلب می‌پذیرد که کارش اشتباه بوده است.

این ویدئو بلافاصله پاک شد.

میخایلو مودریک

گروه ضد نژادپرستی مشهور فوتبالی به نام «کیک ایت اوت» هم از این ویدئو انتقاد کرد و گفت: «کیک ایت اوت استفاده از تمام توهین‌های نژادی و استفاده از کلمه کاکاسیاه و لغات مشابه را شدیدا محکوم می‌کند. کلمه کاکاسیاه عمیقا توهین‌آمیز است و استفاده از این واژه توسط فردی بانفوذ در فوتبال فقط باعث بیگانگی مردم با این ورزش می‌شود. مهم است که فوتبالیست‌ها از پلتفرم مهم خود به شکلی مثبت استفاده کنند، و ما از اینکه میخایلو مودریک آسیب ناشی از استفاده از این توهین را درک کرده باشد خوشحال می‌شویم.»

مودریک در این ماه از تیم شاختار دونتسک در سرزمین جنگ‌زده خود به باشگاه آبی‌ها نقل مکان کرد. اما در ماه جولای گذشته، در کنار دوستش در مقابل یک ماشین اسپرت آئودی ایستاد و ویدئوی ۴۰ ثانیه‌ای تیک‌تاک ضبط کرد. هر دو نفر دست‌ها را روی سینه گذاشتند و خطی از آهنگ فری‌استایل لیل‌بیبی را تکرار می‌کردند. آهنگ کامل دو دقیقه و ۴۳ ثانیه است و کلمه توهین‌آمیز کاکاسیاه را ۱۶ بار تکرار می‌کند.

هنرمندان سیاهپوست در گذشته مردم سفیدپوست را به خاطر استفاده از این اصطلاح مورد انتقاد قرار می‌دادند. چاک دی، خواننده رپ، از همه هنرمندان خواسته است که استفاده از این کلمه را در موسیقی خود متوقف کنند. دیوید لامی، نماینده حزب کارگر، گفت که این واژه احتمالا توهین‌آمیزترین کلمه در زبان انگلیسی است.

این مطلب را هم از دست ندهید: افشای اسناد و درگیری ۲ بانک معروف در ماجرای رومن آبراموویچ؛ انتقال ثروت هنگفت به فرزندان!/ مالک چلسی همچنان زیر ذره‌بین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی