یک بازیکن در حد خداداد عزیزی به من معرفی کنید/ او چه کسی است که ۸۸ میلیارد در فوتبال ما می‌گیرد؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بهزاد داداش زاده پیشکسوت فوتبال ایران گفت: باور کنید با یک سرمایه گذاری درست روی نوجوانان و جوانان مستعد می‌توان ۴ یا ۸ سال آینده در جام جهانی به دور دوم یا حتی سوم صعود کنیم.

ناصر محمدخانی ستاره تیم ملی و پرسپولیس در دهه ۶۰ در مصاحبه با خبرورزشی عنوان کرد که سطح کیفی فوتبال ایران به نسبت قرارداد بازیکنان پایین آمده است. حالا بهزاد داداش زاده در این رابطه می‌گوید: حق با ناصر محمدخانی است. پول بی زبان در حال حاضر از فوتبال ایران پیش افتاده است. بازیکنان پول خوبی می‌گیرند، مردم منتظر یک کار فنی خوب هستند اما همین بازیکنان روی پاس دادن و کنترل توپ و در دویدن‌ها ایراد دارند! این شرایط  به فوتبال ما لطمه می‌زند. من واقعا در لیگ برتر خودمان ستاره ای نمی‌بینم ولی ارقامی‌که جا به جا می‌شود سرسام آور است.

او ادامه می‌دهد: به طور مثال شنیدم یک بازیکنی قرارداد چند ساله ۸۸ میلیارد تومانی با باشگاهش بسته است! آیا واقعا این بازیکن ۸۸ میلیارد تومان می‌ارزد؟ این پول‌ها از کجا می‌آید و هزینه می‌شود؟ ایرادی ندارد و من هم دوست دارم فوتبال و فوتبالیست‌ها پول خوب بگیرند اما خروجی آن چیست؟ چرا ما نمی‌توانیم در جام جهانی برای یک بار هم شده به دور دوم صعود کنیم؟ همه ما دیدیم کره جنوبی و ژاپن چگونه در حضور اسپانیا و آلمان از گروه خود صعود کردند. چرا ما نمی‌توانیم؟

هافبک سابق تیم ملی و پرسپولیس تصریح می‌کند: به اعتقاد من این افزایش بی رویه قیمت بازیکنان برای فوتبال ایران خطرناک است. با این وضعیت دو، سه سال آینده چگونه می‌خواهیم این فوتبال را اداره کنیم؟ الان می‌بینیم یا می‌شنویم که باشگاه‌ها با بودجه‌های ۷۰۰ یا ۸۰۰ میلیارد تومانی اداره می‌شوند؟ این مبالغ تا همین چند سال پیش چرخه مالی کل لیگ برتر ما بوده است! حالا چه اتفاقی افتاده است؟ مگر کیفیت بازیکنان ما بالا رفته یا ستاره‌های زیادی در این فوتبال تولید شده است؟

داداش زاده ادامه می‌دهد: من خواهش می‌کنم دوستان بخشی، فقط بخشی از این بودجه و هزینه‌های کلان را صرف تیمداری در رده پایه کنند. باور کنید با یک سرمایه گذاری درست روی نوجوانان و جوانان مستعد می‌توان ۴ یا ۸ سال آینده در جام جهانی به دور دوم یا حتی سوم صعود کنیم. ما از سازندگی و آکادمی‌غافل شدیم و فقط هزینه‌های سرسام آور برای تیم‌های بزرگسالان می‌کنیم و این در درازمدت می‌تواند به فوتبال کشورمان آسیب بزند. یک زمانی در تیم امید که من هم بازی می‌کردم باور نمی‌کنید خداداد عزیزی بود، افشین پیروانی بود، رضا شاهرودی هم بود، رضا رضایی منش بود، حسین خطیبی بود و کلی بازیکن با کیفیت دیگر که الان شاید آوردن اسم تک تک آنها از حوصله خارج باشد. الان شما یک بازیکن امید در سطح خداداد عزیزی به من معرفی کنید؟ داریم؟ دلیل آن چیست؟ آیا آن زمان پول زیادی در فوتبال هزینه می‌شد؟ اصلا و ابدا اما فوتبال ایران در تولید بازیکن مستعد بی نظیر عمل می‌کرد. امیدوارم به زودی فوتبال ایران به این جمع بندی برسد که روی فوتبال پایه هم هزینه کند.

هافبک سابق تیم ملی ایران در خصوص شایعات مربوط به انتخاب سرمربی آینده تیم کشورمان، تصریح می‌کند: من اسم هکتور کوپر را شنیدم که به نظرم سنی از او گذشته و خود آقای تاج هم آن را تکذیب کرد. فوتبال ایران نیاز به یک خون تازه و سرمربی با شهامت دارد. من نمی‌گویم ایرانی یا خارجی اما حرفم این است که باید کسی انتخاب شود که آینده فوتبال ایران را بسازد. آینده تیم ملی را بسازد و این مستلزم یک سرمربی شجاع، با دانش و با برنامه است. کسی که جرأت استفاده از بازیکن جوان را داشته باشد. یک زمانی مرحوم پرویز دهداری، احمدرضا عابدزاده ۲۰ ساله را بازی داد یا مجتبی محرمی‌ها، صمد مرفاوی‌ها، محمد خاکپورها، محمد تقوی‌ها، مرتضی کرمانی مقدم،  امیر افتخاری‌ها و ... را شناسایی و به تیم ملی ایران معرفی کرد. امیدوارم کسی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود که جسارت استفاده از جوانان و تغییر نسل را در تیم ملی داشته باشد. حالا این مربی می‌خواهد خارجی باشد یا داخلی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی مقدم IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    هرچند حرفش درسته ولی حرفه فقط ، همین‌ پول باعث شده امثال عزیزی و دایی سرخورده ،خط بخورن و پسر حاجی فلانی و مهندس چنانی بیان بالا ،بنظرم همین الان تو پایه یجور مافیا درست کردن نه کسی میپرسه نه براش مهمه بدونه بهترین جای فدراسیونو شناسایی کرده طرف و بنام استعداد یابی بقول خودشون هزارو اندی بچه از توشون ۳۰ تا جدا کردن ،واقعا اگه رو استعداد بود اینان؟؟تو هزارتا بچه اینا که از یه استپ‌ ساده عاجزن دیده شدن؟؟ اصن کسی پرسید هزینه این استعداد یابی چند؟چقدر بود و کجا رفت و چی شد؟مگه از مهدوی کیا که خودش بهترین اکادمی ایرانو داره بهتر داشتیم؟؟چرا فراریش دادن؟ پورموسوی مگه قرار نبود بشه ؟چطور یهو سرماخورده شد مربی؟اره خوب تو این وضع که با کله کردن خادم درست کردن طرف گادفادره صدا خسته هم سهمشو میگیره تازه از بیکاری هم دراومده پیاده تا اراک نمیره تصادف کنه، اگه کسی پرسید هم اره استعدادیابی کردیم ، نتیجه؟ ۲۰۲۶ بیاین دنبالش ،کِرکٍر،هِرهِر
  • رصا IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    فوتبال ایران هم سده راند خوری آشنا بازی به این نیست که بازی بلدی یا نه فقط آشنا پول داشته باشی رفتی تو لیست
  • رصا IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    فوتبال ایران هم سده راند خوری آشنا بازی به این نیست که بازی بلدی یا نه فقط آشنا پول داشته باشی رفتی تو لیست
  • چپ IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    مهران رجبی بهترین بازیکن.
  • قلی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    او چه کسی است که ۸۸ میلیارد در فوتبال ما می‌گیرد ؟ مهلقا خانم
  • قلی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    او چه کسی است که ۸۸ میلیارد در فوتبال ما می‌گیرد ؟ مهلقا خانم
  • قلی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    او چه کسی است که ۸۸ میلیارد در فوتبال ما می‌گیرد ؟ مهلقا خانم
  • قلی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    او چه کسی است که ۸۸ میلیارد در فوتبال ما می‌گیرد ؟ مهلقا خانم
  • قلی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    او چه کسی است که ۸۸ میلیارد در فوتبال ما می‌گیرد ؟ مهلقا خانم
  • احمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    بازی های ابراهیم تهامی روخواهشن در دوران بازیش بخصوص بازی با پرسپولیس نگاه کنید به تنه دفاع اون زمان پرسپولیس ردکردولی سالها پشت سد تیم ملی موندچون شهرستانی بودعزیزی باتمام احترامی که بهش داریم اصلا درحدواندازه اوج تهامی نبودامثال تهامی ها در فوتبال ایران زیادهستند
  • محمد IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    تا موقعی که ساکت وتاج دراین فوتبال هستن این ورزش نابود میشود ۱پول بیتالمال فولاد دردست این دزدان هست به فوتبالیست خوب پیشنهاد چندین ملیاردی میدن باید اینها از فوتبال حذف شون قانونی باشه درباشگاه حتما ۲یا۳ بازیکن از اکادمی این باشگاه باشه از پیشکسوتان دلسوز اسنفاده بشه باید هیت استانها پاکسازی بشه تا طرفداردزد تاج بر کنارشن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی