۴ پرسپولیسی از گور برخاسته/ سورپرایز ناگهانی هواداران سرخ
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

برخی از بازیکنان بعد از جدایی از پرسپولیس درخشش دوباره ای داشتند.

برخی از این بازیکنان پس از جدایی از استقلال و پرسپولیس دوباره از نظر روانی خودشان را بازیابی کرده‌اند و در مواردی، عملکردی از خود به نمایش گذاشته‌اند که هواداران سرخابی حسرت از دست دادنشان را می‌خورند.

به بهانه درخشش رضا اسدی در تراکتور، درست یک فصل پس از ناکامی در پرسپولیس، به مرور بازیکنانی که پروژه‌های شکست خورده در پرسپولیس در ادوار لیگ برتر بوده‌اند اما سرنوشتی مشابه رضا اسدی داشته‌اند، پرداخته ایم.

رضا اسدی

رضا اسدی، آرش رضاوند و محمد دانشگر، سه بازیکنی بودند که در نفت و سایپا توسط علی دایی پرورش پیدا کردند و توانستند به استقلال و پرسپولیس برسند. البته مسیر رضا اسدی طولانی‌تر شد و پس از پیوستن به تراکتور و سن پولتن اتریش به پرسپولیس رفت. اوضاع در پرسپولیس برای رضا اسدی اصلا خوب پیش نرفت و حتی او را بدترین خرید لیگ بیست و یکم قلمداد کردند تا به همین دلیل پس از تنها یک فصل از جمع شاگردان گل‌محمدی جدا شود.

رضا اسدی در لیگ بیست و دوم به تراکتور پیوست و چنان عملکرد درخشانی داشت که در کنار ریکاردو آلوز، دیگر بازیکن تراکتور به عنوان بهترین ترانسفرهای لیگ بیست و دوم به حساب می‌آیند. اسدی با وجود این که پست تخصصی‌اش هافبک دفاعی است، در دو بازی از سه بازی اخیر در پست مهاجم هدف توسط پاکو خمز به کار گرفته شده و در آخرین بازی‌اش توانست هت‌تریک کند. اسدی در ۱۶ بازی که برای تراکتور به میدان رفته، ۷ گل به ثمر رسانده و در حال حاضر هم با ۶ گل زده در لیگ برتر در کنار محمد عباس‌زاده و یورگن لوکادیا در صدر جدول گلزنان این رقابت‌هاست.

۴ پرسپولیسی از گور برخاستند!/ سورپرایز ناگهانی هواداران سرخ

کریم انصاری‌فرد

انصاری‌فرد ۲۲ ساله پس از درخششی خیره‌کننده در سایپا و آقای گلی در لیگ یازدهم به پرسپولیس کهکشانی رویانیان پیوست اما جوان اول آن سال‌های فوتبال ایران به عنوان جزئی از آن پروژه شکست خورده، نتوانست عملکرد قابل قبولی در ترکیب پرسپولیس داشته باشد. انصاری‌فرد در ۳۱ بازی لیگ دوازدهم برای پرسپولیس به میدان رفت و آمار ۷ گل و ۲ پاس گل به ثبت رساند که ۳ گل از آن ۷ گل، مربوط به هت‌تریک این بازیکن مقابل پیکان بود.

انصاری‌فرد تنها یک فصل در پرسپولیس دوام آورد و به تراکتور پیوست در همان فصل اول حضورش در جمع سرخ‌پوشان تبریزی به عنوان آقای گلی لیگ برتر رسید تا نشان دهد که جو سنگین موجود در پرسپولیس چه تاثیری روی عملکرد این بازیکن گذاشته بود.

انصاری‌فرد از تراکتور به اوساسونا پیوست و در ادامه در لیگ یونان برای پانیونیوس، المپیاکوس و آ.ا.ک آتن به میدان رفت و در پنج فصل حضور در لیگ این کشور، خودش را به عنوان یکی از بهترین مهاجمان لیگ یونان معرفی کرد. انصاری‌فرد همچنین در جام‌های جهانی ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ عضوی از تیم ملی ایران بود.

شهاب زاهدی

لیگ چهاردهم، آغاز کار زاهدی ۱۸ ساله در پرسپولیس بود اما مجموع دقایق حضور او در ۳ فصل به دو بازی نرسید. علاوه بر این، زاهدی اواخر سال ۹۳ با محرومیت دو ساله به دلیل دوپینگ مواجه شد تا بدشانسی‌ها برای او تکمیل شود و در نهایت پرسپولیس را ترک کند.

زاهدی در نهایت در پایان لیگ شانزدهم ایران را ترک کرد و برای ادامه فوتبالش به ایسلند رفت تا شاید در آن کشور بتواند خودش را به فوتبال ایران بشناساند. شهاب زاهدی پس از عملکرد موفق در FBV ایسلند به لیگ اوکراین رفت و به یکی از بهترین مهاجم این لیگ تبدیل شد و پیش از هجوم روسیه به اوکراین، زوج رویایی‌ای در فصل ۲۲-۲۰۲۱ در تیم زوریا با الله‌یار صیادمنش بسازند و همه تیم‌ها را قلع‌وقمع کنند.

شهاب زاهدی در حال حاضر یکی از مهاجمان مطرح فوتبال ایران به حساب می‌آید و به صورت قرضی در تیم پوشکاش مجارستان بازی می‌کند. او در این تیم هم عملکرد خوبی داشته و ۱۱ گل و ۴ پاس گل برای پوشکاش در ۲۷ بازی به نام خودش ثبت کرده است.

۴ پرسپولیسی از گور برخاستند!/ سورپرایز ناگهانی هواداران سرخ

گادوین منشا

حضور منشا در لیگ برتر ایران از لیگ شانزدهم و با پیکان مجید جلالی آغاز شد. منشا در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر عملکرد درخشانی داشت و آمار ۱۶ گل و ۲ پاس گل در ۲۷ بازی برای پیکان به ثبت رساند.

یک فصل کافی بود که منشا مورد توجه پرسپولیس برانکو قرار بگیرد. این مهاجم نیجریه‌ای با این که کمک زیادی به پرسپولیس کرد و گل‌های مهمی از جمله گل به الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا را به ثمر رساند اما میزان تاثیرگذاری مستقیمش روی گل‌های پرسپولیس در ۶۳ بازی به اندازه همان یک فصلی بود که برای پیکان به میدان رفته بود.

منشا در لیگ هجدهم به استقلال پیوست و اوضاع برای او بدتر شد. منشا در ۱۸ بازی که برای استقلال شفر به میدان رفت، آمار یک گل و ۳ پاس گل را به ثبت رساند تا انتقالی شکست خورده به حساب بیاید.

با این حال پس از این که گادوین منشا از پرسپولیس و تراکتور جدا شد، عملکرد خوبی در گل‌گهر و مس رفسنجان داشت تا جایی که این بازیکن در لیگ بیست و یکم توانست با ۱۴ گل به عنوان آقای گلی لیگ برتر برسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • شهریار IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    مشکل مدیریت باشگاه و مربیان تیم هستند که بازیکنان را خراب و بی انگیزه می‌کنند یحیی تاریخ مصرفش تمام شده باید یک مربی شش دانگ بیاورند. حیف از اینهمه بازیکن خوب.
  • آرش IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    درپیکان ۱۶ گل زدوبخاطر بازیکنایی مثل طارمی وعلیپورنتونست آقای گل بشه طارمی بازوج علیپور توانست آقای گل بابیشترین گل ادواردرلیگ روبدست بیاره گلزنی مثل طارمی دیگه لیگ برترنمیبینه البته علیپورهم با جدایی طارمی چیزی درحداندازه طارمی بود منشاآن سال درپیکان با۱۶گل آقای گل نشدولی پارسال بافقرگل درلیگ برتربا۱۴گل آقای گل شد امسال هم درلیگ فقر گل دادمیزنه که لوکادیا با۹بازی هنوزآقای گل که الان باهجده بازی دقیقا دوبرابربازی تازه اندازه لوکادیاگل زدن واگرگلزنی مثل لوکادیا طارمی وعلیپوردرلیگ بودن کیفیت لیگ بالا میرفت ولی بالا فراری دادن لوکادیا لیگ هم کیفیتش اومده پایین
  • جواد IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    مشکل بازیکنان نیستند مشکل مربیان بیسواد فعلی و مدیران دلال هستند یحیی دو سال نون بازوی برانکو خورد فکر کرد الان گاردیولا هستش تمام شلوغ بازی یحیی واسه جام حذفی هستش که میدونه بالا نمیاد و داره ذهن طرفداران را منحرف میکنه ،یه اسم مناسب برای یحیی( بازیکن خراب کن )هستش
  • دوستدارفوتبال IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    تمام خوب وبد یک بازیکن را نباید به پای مربی و یا باشگاه نوشت، بحث آمادگی و پختگی وفهم درست از رشته ورزشی ازجمله امور اساسی و ریشه ای در موفقیت هر رشته ورزشی است،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی