نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
کریستیانو رونالدو
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کریستیانو رونالدو، ستاره سابق رئال مادرید و منچستریونایتد، هفته‌ها قبل از تولد ۳۸ سالگی فصل جدیدی از زندگی حرفه‌ای خود را آغاز کرد و به تیم النصر عربستان پیوست. باید دید که آیا دوران حرفه‌ای خود را در عربستان تمام خواهد کرد یا به اروپا برخواهد گشت.

کریستیانو رونالدو تولد ۳۸ سالگی خود را جشن می‌گیرد و به جرات می‌توان گفت که اوضاع زندگی او نسبت به همین زمان در سال گذشته بسیار متفاوت به نظر می‌رسد.

دوازده ماه پیش، رونالدو خود را برای سفر منچستریونایتد به برنلی آماده می‌کرد، یک روز قبل هم که یونایتد در جام حذفی مقابل میدلزبورو متوقف شد، یک پنالتی را از دست داد. او در آن روز گل نزد، اما دو هت‌تریک از آن زمان تا پایان فصل انجام داد و به عنوان بهترین گلزن تیمش فصل را به پایان رساند.

فوریه ۲۰۲۳ از راه رسید و نه تنها رونالدو دیگر در اولدترافورد نیست، بلکه در اروپا هم نیست. این ملی‌پوش پرتغالی شروع سختی را در باشگاه جدیدش النصر تجربه کرده و در گرگ و میش دوران حرفه‌ای خود با تصمیمات بزرگی روبرو است.

تقلا در عربستان سعودی

قبل از ترک منچستریونایتد در ماه نوامبر، زمانی که قراردادش با توافق دوجانبه فسخ شد، رونالدو در میانه یکی از بدترین فصول خود قرار داشت. او فقط سه بار برای تیم اریک تن‌هاخ گلزنی کرده بود و نتوانست به انتظار خود برای گلزنی در مرحله حذفی جام جهانی پایان دهد و پرتغال در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شد.

قرار بود انتقال به عربستان سعودی این وضعیت را تغییر دهد، اما همه چیز مطابق میل رونالدو پیش نرفت. او در اولین بازی خود در لیگ مقابل الاتفاق موفق نبود و همچنین نتوانست به گل برسد و النصر در نیمه‌نهایی سوپرجام عربستان شکست خورد. برنده ۵ توپ طلا در سومین بازی خود مقابل الفتح نیز یک موقعیت عالی را از دست داد. او در نهایت در آن بازی گلزنی کرد اما از روی نقطه پنالتی، و بازی را به تساوی کشاند.

این مطلب درباره اقامت رونالدو در عربستان را از دست ندهید: جزئیاتی جالب درباره اقامت کریستیانو رونالدو در عربستان؛ زندگی شاهانه و امنیتی در ریاض/ شبی ۱۴میلیارد تومان برای زندگی در این هتل!

کریستیانو رونالدو

بازی تا ۴۰ سالگی

رونالدو با قراردادی که تا سال ۲۰۲۵ ادامه دارد به باشگاه جدیدش پیوست. سالیانه ۱۷۳ میلیون پوند خواهد گرفت و تا ۴۰ سالگی می‌تواند به بازی ادامه بدهد.

رونالدو در مصاحبه‌اش با پیرز مورگان که کمی قبل از جام‌جهانی پخش شد، به آینده خود اشاره کرد. آنجا بود که عدد جادویی ۴۰ شنیده شد. او گفت: «می‌خواهم دو سال یا سه سال دیگر بازی کنم»، و حتی اشاره‌ای به اینکه در جام‌جهانی بعدی در سال ۲۰۲۶ هم حاضر خواهد شد یا نه، نکرد: «حداکثر دو یا سه سال. من می‌خواهم در ۴۰ سالگی بازی را تمام کنم. فکر می‌کنم ۴۰ سالگی سن خوبی خواهد بود... اما نمی‌دانم، از آینده خبر ندارم. گاهی اوقات برای زندگی خود برنامه‌ریزی می‌کنید و همانطور که بارها گفتم زندگی پویا است. و هرگز نمی‌دانید چه اتفاقی قرار است بیافتد.»

این مطلب درباره خداحافظی رونالدو با دوستانش را بخوانید: پیام جالب رونالدو به رفقا؛ برای خداحافظی به پرتغال یا عربستان!/ بهترین دوستان CR7 در منچستریونایتد چه کسانی هستند؟

به بهانه ۳۸ سالگی کریستیانو رونالدو/ CR7 هنوز هم می‌تواند مسیر بازنشستگی‌اش را خودش به نگارش دربیاورد

بازگشت به اروپا؟

زمانی که رونالدو به عربستان سعودی نقل مکان کرد، ادعا کرد کارش در اروپا تمام شده است. او ۷۰۱ گل در قاره خود به ثمر رساند و قهرمانی‌های متعدد لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و راه را برای فصل جدید زندگی‌اش هموار کرد.

او پس از پیوستن به النصر گفت: «من تمام رکوردهای آنجا (در اروپا) را شکستم و می‌خواهم چند رکورد را هم در اینجا بشکنم. من به اینجا می‌آیم تا برنده شوم، بازی کنم، لذت ببرم، بخشی از موفقیت کشور و فرهنگ کشور باشم. کار من در اروپا تمام شده است.» او افزود: «پیشنهادات زیادی در اروپا داشتم، در برزیل، استرالیا، آمریکا و حتی در پرتغال. باشگاه‌های زیادی تلاش کردند تا با من قرارداد ببندند، اما من به این باشگاه تعهد دادم تا فرصتی داشته باشم که نه فقط در فوتبال بلکه بخشی از این کشور شگفت‌انگیز باشم. و برای من این یک چالش بود.»

تنها چند هفته بعد رودی گارسیا، مربی باشگاه النصر، اعلام کرد که خرید جدیدش کار ناتمامی دارد. سرمربی فرانسوی گفت: «او یکی از بهترین بازیکنان جهان است. او کارش را در النصر به پایان نخواهد رساند و به اروپا برخواهد گشت.»

۱۲ ماه آینده می‌تواند نقش مهمی در تعیین چگونگی پایان دوران حرفه‌ای رونالدو داشته باشد. او هنوز هم می‌تواند پایان مسیر خودش را بنویسد، چه به معنی خداحافظی در اوج باشد و چه در سایه.

تصاویر خانه رونالدو در پرتغال برای روزهای بازنشستگی را هم ببینید: گران‌ترین خانه پرتغال متعلق به کریستیانو رونالدو/ مناسب‌ترین عمارت برای روزهای بازنشستگی

کریستیانو رونالدو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    رونالدوی دوست داشتنی تولدت مبارک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی