نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچستریونایتد به دنبال مالکان جدید است و کنسرسیومی با حمایت قطر به بازار رقابت برای خرید باشگاه پیوسته است.

منچستریونایتد امیدوار است که پیشنهاد مورد انتظار کنسرسیوم قطری، جرقه جنگ مناقصه‌ای را برای باشگاه ایجاد کند و قیمت درخواستی ۶ میلیارد پوندی آنها را افزایش دهد.

انتظار می‌رود گروهی از سرمایه‌گذاران ثروتمند قطر به رقابت با سر جیم رتکلیف بپیوندند و رسماً وارد فرآیند خرید باشگاه از گلیزرها شوند.

گلیزرها که از سال ۲۰۰۵ مالک یونایتد هستند، حداقل ۶ میلیارد پوند برای فروش باشگاه می‌خواهند، اگرچه گفته می‌شود گروه مورد حمایت قطری ارزش باشگاه را در حدود ۴٫۵ میلیارد پوند می‌داند. رتکلیف، ثروتمندترین مرد بریتانیا و مدیر اجرایی گروه شیمیایی INEOS، در ماه گذشته به طور رسمی علاقه خود را برای خرید یونایتد اعلام کرد.

گفته می‌شود کسانی که پشت پیشنهاد قطر هستند، مطمئن هستند که مالکیت این کشور (سرمایه‌گذاری ورزشی قطر) بر باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه مانعی برای خرید یونایتد ایجاد نخواهد کرد. طبق مقررات هیچ نهادی نمی‌تواند مالک دو تیم در یک مسابقه باشد چراکه این کار می‌تواند منجر به تضاد منافع و به خطر افتادن یکپارچگی ورزشی شود، و احتمال اینکه منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن در رقابت‌های اروپایی مقابل هم قرار بگیرند زیاد است.

اما گفته می‌شود که گروه قطری که به دنبال مالکیت یونایتد است، به جای اتکا به سرمایه‌گذاری ورزش قطر (ثروت حاکمیت دولتی)، از سرمایه شخصی خودش برای خرید استفاده می‌کند.

شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر، هوادار سرسخت یونایتد است و مشاوران مالی‌اش در ماه‌های اخیر به او توصیه کردند که در منطقه اطراف اولدترافورد سرمایه‌گذاری کند. این مکان برای سرمایه‌گذاری عالیست و شیخ از پتانسیل توسعه آگاه است، همانطور که مالکان منچسترسیتی از ابوظبی منطقه اطراف استادیوم اتحاد را بازسازی کرده و توسعه دادند.

ورزشگاه اولدترافورد منچستریونایتد

پیشنهاد دیگری که به شیخ ارائه شده، ساخت یک هتل پنج ستاره مجلل در نزدیکی اولدترافورد است که به کسانی که برای تماشای بازی‌ها از شهرها یا کشورهای دیگر سفر می‌کنند و همچنین خود شهر منچستر خدمات ارائه دهد.

بازیکنان سابق یونایتد، گری نویل، فیل نویل، رایان گیگز، نیکی بات و پل اسکولز در سال ۲۰۱۵ هتل فوتبال با ۱۳۳ اتاق را که مشرف به اولدترافورد بود افتتاح کردند، اما مشاوران شیخ احساس می‌کنند در منطقه جای یک هتل مجلل‌تر خالیست.

شیخ در حال بررسی پتانسیل ساخت یک هتل لوکس پیشرفته با امکانات حمل و نقل به اولدترافورد است تا با استفاده از جاذبه جهانی منحصر به فرد یونایتد، آن را به مقصدی برای بازدیدکنندگان و گردشگران تبدیل کند.

گروه «رِین» که سال گذشته بر خرید چلسی توسط تاد بولی نظارت داشت، توسط گلیزرها برای نظارت بر فروش یونایتد منصوب شده و می‌خواهند قرارداد فروش باشگاه طی چند ماه آینده تکمیل شود.

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی