نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
کی‌روش تا ۱۰۰ سالگی هم شانس سرمربیگری تیم ملی ایران را دارد!/ خرید مهاجم برزیلی موتور دیاباته را روشن کرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جمشید شاه محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: من فکر می‌کنم سپاهان همین هفته در دربی اصفهان امتیاز از دست خواهد داد.

یحیی گل محمدی و شاگردانش با وجود برتری در آبادان نتوانستند صدرجدول را از سپاهان اصفهان پس بگیرند. پرسپولیس در حال حاضر ۳۶ امتیازی است و دقیقا به اندازه شاگردان مورایس امتیاز گرفته است اما به دلیل تفاضل گل در رده دوم ایستاده است. جمشید شاه محمدی مهاجم اسبق تیم ملی و پرسپولیس اما اعتقاد دارد سپاهان همین هفته در دربی اصفهان امتیاز از دست می‌دهد و گل محمدی و شاگردانش از این تیم سبقت خواهند گرفت.

آقای شاه محمدی قبل از هر چیز می‌خواهیم نظر شما را در خصوص دبل کردن شیخ دیاباته جویا شویم؟

شیخ دیاباته مهاجم خوبی است اما نمی‌دانم چرا در فصل جاری اغلب مصدوم بوده است. به نظر من موتور شیخ دیاباته را خرید مهاجم برزیلی روشن کرد. من فکر می‌کنم خرید لئاندرو پریرا باعث شد شیخ دیاباته به خودش آمده و با انگیزه بیشتری کار کند. البته به نظر من عیسی آل کثیر هم بازی خوبی ارائه داد و موفق شد یک پاس گل بدهد.

روی گل دوم پرسپولیس، آبادانی‌ها خیلی اعتراض داشتند که آفساید بوده است؟

دو هفته پشت سر هم اشتباهات داوری علیه پرسپولیس بود و صدای هیچ کسی در نیامد. حالا روی یک صحنه که واضح هم نیست پنالتی است یا نه، دوستان اعتراض کرده و علیه پرسپولیس صحبت می‌کنند. البته این موضوع تازه ای نیست. وقتی یک تیم ۵ فصل متوالی قهرمان لیگ برتر می‌شود نا خودآگاه همه تیم‌ها علیه آن می‌شوند. این شرایط در آلمان برای بایرن مونیخ و در ایتالیا برای یوونتوس هم وجود داشته و دارد.

صنعت نفت آبادان هم انصافا نمایش خوبی داشت. قبول ندارید؟

بله، این تیم دوست ندارد سقوط کند و بسیار با انگیزه بازی کرد اما همه چیز تحت کنترل پرسپولیس بود. صنعت نفت گل اول را زد منتهای مراتب پرسپولیس خیلی زود جبران کرد و ابتکار عمل را به دست گرفت. من فکر می‌کنم پرسپولیس با شایستگی به پیروزی رسید و این سه امتیاز برای تیم بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود. ارزش این سه امتیاز بعدها مشخص می‌شود.

کی‌روش تا ۱۰۰ سالگی هم شانس سرمربیگری تیم ملی ایران را دارد!/ خرید مهاجم برزیلی موتور دیاباته را روشن کرد

بهترین بازیکن پرسپولیس در این دیدار چه کسی بود؟

هر چند شیخ دیاباته دبل کرد و دو گل زد اما من بازی محمد عمری را خیلی پسندیدم. این جوان با این سن و سال مثل بازیکنان ملی پوش ۳۰ ساله بازی می‌کند. خدا را شکر یحیی گل محمدی به فوتبال این پسر اعتقاد دارد و به او فیکس بازی می‌دهد. محمد عمری می‌تواند با همین آمادگی، تکنیک و اعتماد به نفس بالا به زودی تبدیل به یک ستاره در فوتبال ایران و پرسپولیس شود به شرط آن که مغرور نشود. مغرور نشود و از آن مهم تر اینکه به همین بسنده نکرده و به دنبال پیشرفت بیشتر باشد. البته سینا اسدبیگی را هم فراموش نکنید. او یک‌هافبک بی ادعا و سرحال در میانه میدان است که بی سروصدا و فداکارانه کارش را انجام می‌دهد.

به نظر می‌رسید گلی که به نام شیخ دیاباته ثبت شد را سینا اسدبیگی زده است. توپ از روی خط رد نشد؟

من هم تصور می‌کنم گل دوم پرسپولیس را سینا اسدبیگی زد. شوت او از خط دروازه صنعت نفت آبادان به نظرم رد شد اما مهم این بود که شیخ دیاباته به عنوان یک مهاجم حرفه ای باید توپ را تعقیب می‌کرد. در چنین مواقعی ممکن است داور نتواند تشخیص بدهد که توپ گل شده است یا نه؟ متأسفانه در فوتبال ایران سیستم VAR هم که نداریم و بنابراین کار شیخ دیاباته بسیار درست بود که توپ را دنبال کرد و گل هم زد. به هر حال مهم این بود که گل به اسم پرسپولیس ثبت شد و زننده آن خیلی مهم نیست.

کی‌روش تا ۱۰۰ سالگی هم شانس سرمربیگری تیم ملی ایران را دارد!/ خرید مهاجم برزیلی موتور دیاباته را روشن کرد

پرسپولیس برد و از آن طرف سپاهان هم در واپسین دقایق مقابل فولاد خوزستان به پیروزی رسید و صدر جدول را حفظ کرد. در این رابطه صحبتی ندارید؟

من فکر می‌کنم سپاهان همین هفته در دربی اصفهان امتیاز از دست خواهد داد. پرسپولیس با تیم هوادار در تهران بازی دارد که به نظرم بازی سبک تری است. هر چند هوادار تیم خوب و قابل احترامی‌است اما بازی در ورزشگاه آزادی و جلوی چشم هواداران پرسپولیسی اصلا آسان نیست. به نظرم همین هفته پرسپولیس صدرنشین خواهد شد.

به عنوان سئوال آخر می‌خواستیم نظر شما را در مورد استخدام کارلوس کی روش توسط قطری‌ها بدانیم؟

دست گُل قطری‌ها درد نکند! البته من فکر می‌کنم کارلوس کی روش تا ۱۰۰ سالگی هم شانس بازگشت به ایران و سرمربیگری تیم ملی ما را دارد! انگار فوتبال ایران با این مربی رودربایستی خاصی دارد یا اینکه مربی دیگری در دنیا وجود ندارد چون هر گاه بدون مربی می‌شویم همه اسم کی روش را می‌آورند. باز دم قطری‌ها گرم که با او قرارداد بستند تا حداقل مدتی تیم ملی ایران بدون کی روش و با یک مربی با انگیزه تر کار کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    ظاهرا جدیدا مد شده تو فوتبال ایران که هر کی صحبت می کنه یه تیکه هم بندازه به کیروش. اشکال نداره ولی یادتون باشه مشکلات فوتبال ایران با تیکه انداختن به کیروش حل نمیشه
  • Amir IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    اینده تیم ملیتونم دیدن داره بشینید و تماشاا کنید اون موقع هست که همه یک صدا دوباره خواهان بازگشت کیروش میشن و میفهمن که کی بودیم و کی شدیم
  • مرداویج IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    سلام از حق نگذریم کی روش مربی بزرگی است و فوتبال ایران را دوبار به جام جهانی برده ولی افرادی در ایران که اصرار بر مربی گری کی روش دارند بخاطر رانتی هست که از این را پولی به جیب شخصی خود می ریزن هزینه هایی را بنام کی روش صورت میکنند که کی روش از آن خبری ندارد و از طرفی کی روش شخصی نیست که بخواد جزئیات را پیگیری کند یا منافعش در این است که افرادی در داخل برای او نقش مدیر برنامه هایش را اجرا میکنند افرادی در فدراسیون فوتبال هستن که با آوردن مربی خارجی پول هنگفتی به جیب میزنن و به همین دلیل تمایلی به استفاده از مربی ایرانی ندارن چون برای آنها مربی ایرانی سودی نخواهد داشت و پشت آوردن مربی خارجی رانت مالی وجود دارد
  • علی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    جالبه میگه دو هفته داوری بر علیه پرسپولیس بود هیچ کس صداش در نیامد .بنده خدا خوابه پسر جان فقط خواجه حافظ شیرازی با تو اینهمه دعوا و اعتراض رو نشندید .بیدار بشی متوجه میشی هنوز گرمی داداش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی