نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
مجید جلالی
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مجیدی جلالی کارشناس فوتبال ایران می‌گوید در شرایط فعلی بهتر است یک مربی ایرانی برای هدایت تیم ملی انتخاب شود.

با جدایی مسیر کارلوس کی‌روش از تیم ملی فوتبال ایران، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که «از جمیع جهات انتخاب یک سرمربی ایرانی با وجود انتقادهای موجود، به نفع فوتبال ایران است.» مجید جلالی در همین ارتباط مصاحبه ای انجام داد که بخش هایی از آن را در زیر می خوانید:

*اگر به ۳۰ سال گذشته برگردید، در مجموع ۴ سال هدایت تیم ملی بر عهده مربی ایرانی بوده است و ۲۶ سال هم مربی خارجی روی نیمکت تیم ملی نشسته است. البته مربیان چون کی‌روش و برانکو واقعا خدماتی هم به فوتبال ما ارائه کرده‌اند اما مسلم است فوتبال ما آن طوری که پتانسیل و ظرفیت دارد، پیشرفت کرده است. این موضوع را فقط نباید به حساب مربی بگذاریم چون مربی یک بخشی از توسعه فوتبال است که بخش مهم توسعه محسوب می‌شود اما شامل همه بخش‌های توسعه نمی‌شود.

*در چند سال اخیر روی به هیچ عنوان روی به روز کردن علوم مربیگری سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم و در نتیجه هر وقت به انتخاب مربی می‌رسیم سرگردان هستیم که آیا مربی ایرانی انتخاب کنیم یا بهتر است مربی خارجی بیاوریم؟ متاسفانه در این سال‌ها باورهای خودمان را نسبت به مربی ایرانی تضعیف کرده‌ایم و هر زمانی تیم ملی مربی نداشته است، داستان مربی ایرانی و یا خارجی تکرار شده است.

 ۲۶ سال مربی خارجی داشتیم؛ دیگر بس است!/ برای تیم ملی به مربی ایرانی نیاز داریم/ کی‌روش ۱۰ سال سرمربی بود اما...

*نمی‌توانید با گماردن یک مربی ایرانی کنار یک مربی خارجی بگویید که سرمایه‌گذاری کردید و می‌خواهید تکنولوژی وارد کنید. ابتدا باید طیف وسیعی از مربیان تغییر کنند و برای این کار باید سرمایه‌گذاری شود؛ چه روی موضوعات فنی و چه فرهنگی، باید سرمایه گذاری کنید و ما این کار را نکرده‌ایم.

*اعتقاد من این است که هرکاری می‌خواهیم انجام  بدهیم، آن کار ما باید بخشی از یک برنامه بلند مدت باشد و اگر از قبل برنامه بلند مدت داشتیم، الان می‌توانستیم بگوییم بر اساس آن برنامه مربی ایران و یا خارجی برای تیم  ملی انتخاب شود. وقتی برنامه نداشته باشیم کار به سختی پیش می‌رود. ما نیازمند یک برنامه بلند مدت هستیم که به ما بگوید یک سال بعد می‌خواهیم کجا باشیم و چهار سال بعد و یا ۱۰ سال بعد می‌خواهیم کجا باشیم.

*در شرایط فعلی بهتر است به سمت مربیان ایرانی برویم. کی‌روش نزدیک به ۱۰ سال سرمربی تیم ملی بوده و آنچه که داشت، به فوتبال ایران داد. بنابراین ما نیاز به یک چالش جدید داریم و  به اعتقاد من الان زمینه لازم برای انتخاب مربیان ایرانی وجود دارد و در این مقطع خوب است که ما یک مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • امیر IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    اگر در این مدت مربی ایرانی داشتیم نه همین کره جنوبی را شکست می دادیم و نه به جام جهانی صعود می کردیم. لطفا اراجیف نبافید.
    • امیر IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      کسی که منفی زده بگوید به غیر از آقای مهاجرانی که مدت ها است بازنشسته شده اند کدام مربی ایرانی توانسته تیم ملی را به جام جهانی ۳۲ تیمی ببرد ؟؟؟؟ نکند شما باخت به عربستان در ورزشکاه آزادی در تهران را به صعود به جام جهانی ترجیح می دهید ؟؟؟
  • ن IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    مربی ایرانی خوب است ولی اموزش ندیده و با علم فوتبال روز اشنا نیست تو لیگمون هم میبینینید اکثرا دفاعی بازی میکنند
  • حیدر IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    هروقت تو و کارشناسهای ایرانی که خودشونو کارشناس تلقی میکنن نظری بدن یعنی باید خلاف شما کار کرد شما چطور اجازه به خودتون میدین که در مورد مربی خارجی حرف بزنین اینو بدون مربی دسته سه اروپا از مربی ایرانی درجه یکم بالاتره ‌. تو خودت به کارنامه خودت نگاه کن کدوم دستاورد رو داشتی که تونستی کارشناسی کنی. اره دیگه با مربی ایرانی رفتیم به جام جهانی اره با مربی ایرانی قهرمان شدیم . اراجیف نباف
    • مل کول IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      مربی ایرانی دانش نداره وفوتبال ما اینقدر کثیفه که همه چیز باند بازی شده همین صحبت های آقای جلالی درحمایت از مربی ایرانی شاید به خاطر دریافت وجه باشه مربی ایرانی صلابت در گفتار ورفتار نداره ما خود تحقیر کن نیستیم ولی مربی ایرانی 2ریال نمی ارزه
  • امجد IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    یه مرد تو هر زمینه ای باشه کار درست میشه . یاد قدیما بخیر اگه به قیمت جونشونم میشد مردونه و حقیقتو میگفتن اصلا به فکر منافع خودشون نبودن.افسوس کجاست مرد.
  • Amir IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    اره لیاقتتون هم مربی ایرانیه که باز از تیمایی مثل امارات و کویت بترسید و با نذر و نیاز به. جام جهانی برین.. ولی کیروش کاری کرد که کره گربه سیاه ما شد و از تیمایی مثل ارژانتین نترسیدیم.. عاقلان قدر همچین ادمایی رو میدونن حیف
    • پدرام CA ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      کیروش که تو مقدماتی جام جهانی به لبنان باخت به ازبک باخت (اون هم تو ازادی!) با ترکمنستان مساوی کرد! با سوریه دو دفعه مساوی کرد تو جام ملتها به عراق باخت. هذیون میگی؟ در ضمن گربه سیاه تیمیه که تیم قویتر از خودش رو میبره. مثل بحرین که تا قبل از اسکو گربه سیاه ما بود.
  • اعلا IT ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    درود بر اقای جلالی مرد صاحب نظر ودلسوز ایرانی.هر کس به فدراسیون امده کار روز مره کرده.اگر برنامه ایی برای مربی سازی می کردیم الان هم کشور سود میکرد وهم فوتبالمان اگر جوانان باهوشی مثل نکو نام،گل محمدی،کریم باقری،مجیدی،نامجو مطلق، مهدوی کیا پیروز قربانی ،رحمتی،و....برای اموزش فرستاده بودیم واجازه می دادیم درفوتبال خارجی مدت کوتاهی ومجانی کار کنند امزوزهچکنم چه کنم نبود وصاحب سبک هم میشدیم 947
  • زنده باد ایران IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1-پیدا کردن مربی خوب که بتواند حداقلها یعنی صعود به جام جهانی و چهار تیم برتر جام ملتهای آسیا را نیز برآورده کند دشوار است.حذف با دایی و قطبی از مقدماتی جام جهانی چهار صعود مستقیم و حذف با قلعه نویی و قطبی و کیروش قبل نیمه نهایی جام ملتهای آسیا(کیروش جام استرالیا) و نتایج فاجعه بار ویلموتس بهترین دلایل این ادعا می باشند2-اسکوچیچ گمنام به هرطریق مربی ایران شد و با نتایج خیلی خوب توانست یکی از همان حداقلها یعنی صعود به جام جهانی را برآورده کند و الان از نظر طیف قابل توجهی از فوتبالدوستان ایرانی بهترین انتخاب است.اگر حتی یک نتیجه بد در جام جهانی می گرفت همه قانع می شدند باید مربی دیگری بیاوریم.حالا هم با شرایط خوب در دسترس است.3-زمانی که اسکوچیچ نتایج خوب می گرفت برخی مربیان ایرانی بدجور حسادت می کردند و از تیم موفق ایرادات بنی اسرائیلی می گرفتند.الان هم فرصت برایشان فراهم شده تا خودشان یا دوستانشان به تیم ملی بیایند.اما در بازیهای بحرین کسی از اینها حاضر به قبول مربیگری ایران نمی شد.
  • کیارش IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    اقای جلالی یادته میگفتی فاصلم تا لیورپول ۲ ساله و قلعه نوعی از مورینیو بهتره؟؟!! با کدام دستاورد مربی ایرانی برای تیم ملی میخاین یکی از همکاراتون که یه موفقیت نسبی داشته باشه یا چیزی توی تفکرش باشه معرفی کنین با داشتن لپ تاپ و لفظ قلم حرف زدن ادم‌نمیتونه لمپنیزم درونشو مخفی کنه بهتره رو راست باشیم با رمالی نمیشه نتیجه گرفت امیدوارم خبر ورزشی چاپ‌کنه
    • خشت و آئینه: IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      الان مثلا خیلی حرف مهمی زدی کیروش‌پرست. فقط میگی پک فقط میگی کاریزما فقط میگی بازی با آرژانتین و... .جالبه نتایج نسبتا خوب رو می‌بینی ولی فوق بد رو نمی‌بینی. یکی بیاد تو رو از خواب بیدار کنه و به زور اسلحه وادارت کنه منطقی حرف بزنی و منطقی تحلیل کنی.
  • سعید IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    مجیدجلالی رابیارید😂
  • داوود جودت IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    امیر قلعه نوعی یا فیروز کریمی
  • داوود جودت IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    امیر قلعه نوعی یا فیروز کریمی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی