میسون گرینوود
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی منچستریونایتد با گرین‌وود برای اولین بار صحبت کرد و هنوز مشخص نیست که آیا این بازیکن به تیم برخواهد گشت یا خیر.

میسون گرینوود برای اولین بار پس از رفع اتهامات تجاوز جنسی، با اریک تن‌هاخ، سرمربی منچستریونایتد، صحبت کرده است.

مربی هلندی چند روز پس از اینکه دادستانی پیگیری پرونده تجاوز و ضرب و شتم میسون گرینوود را متوقف کرد، با او تماس گرفت. تن‌هاخ از تابستان گذشته که هدایت یونایتد را برعهده گرفت، برای اولین بار با گرینوود ۲۱ ساله صحبت می‌کرد. تمام تماس‌های قبلی باشگاه، که وضعیت گرینوود را پس از دستگیری در ژانویه ۲۰۲۲ به حالت تعلیق درآورد، از طریق شخص ثالث بوده است.

اوایل این ماه دادستانی اتهامات مربوط به اقدام به تجاوز جنسی، آسیب بدنی و رفتار اجباری یا کنترلی علیه گرینوود را پس گرفت. این حکم زمانی صادر شد که ۱۲ شاهد، از جمله زنی که در مرکز اتهامات قرار داشت، از همکاری امتناع کردند. گرینوود هنوز نمی‌تواند برای یونایتد بازی کند یا تمرین کند چراکه شیاطین سرخ در حال انجام تحقیقات داخلی هستند.

اما یک منبع گفت: «میسون مدت زیادی با باشگاه تماسی نداشت و آن تماس‌های اندک هم همیشه از طریق شخص ثالث بوده است. بنابراین تماس گرفتن مربی با او گام بزرگی برای او بود و واقعاً قدردان این موضوع است. مربی از او پرسید که از نظر جسمی و روحی حالش چطور است و گفت که از رفع اتهامات خوشحال است و باشگاه باید تصمیم بگیرد که او دوباره می‌تواند برای یونایتد بازی کند یا خیر و این تصمیم بر عهده او نیست.»

میسون گرینوود

آنها ادامه دادند: «روحیه میسون بعد از این تماس بالا رفت. او از شش سالگی در یونایتد بوده و تنها چیزی که می‌خواهد این است که برای آنها فوتبال بازی کند. او هنگام بازی با توپ خوشحال است و می‌خواهد دوران حرفه‌ای خود را به مسیر اصلی بازگرداند. اما به خوبی می‌داند که باشگاه باید تصمیم بزرگی بگیرد.»

گرینوود که حدود ۱۰۰ هزار پوند در هفته دستمزد می‌گرفت، همچنان تا سال ۲۰۲۵ با یونایتد قرارداد دارد. او قبل از دستگیری حدود ۵۰ میلیون پوند ارزش داشت و به عنوان یکی از جذاب‌ترین استعدادهای جوان فوتبال اروپا در نظر گرفته می‌شد. اما ظاهراً بازیکنان زن منچستریونایتد نمی‌خواهند او به باشگاه بازگردد.

طبق گزارش‌های منتشر شده در نشریه «اتلتیک» آنها قویا احساس می‌کنند که گرینوود باید برود. این احساس حتی در بین هم‌تیمی‌های او در رختکن مردان نیز وجود دارد و همه طرفدار بازگشت او نیستند. همچنین گفته می‌شود که هواداران از بازگشت مجدد گرینوود به باشگاه با وجود رفع اتهامات مطمئن نیستند. حتی برخی خواستار فسخ قرارداد او شده‌اند.

میسون گرینوود

گرینوود اولین بار در پنج سالگی زمانی که پدرش اندرو او را به باشگاه جوانان محلی ایدل جونیورز برد، فوتبال رقابتی را آغاز کرد. او اولین بازی خود را بعد از تولد شش سالگی خود انجام داد و ده گل به ثمر رساند. آکادمی یونایتد به او جایگاهی را در مرکز پروش خود در هالیفاکس، وست یورکز پیشنهاد دادند.

ژوزه مورینیو در سال ۲۰۱۸ این بازیکن ۱۶ ساله را برای تور پیش‌فصل آمریکا انتخاب کرد. چند ماه بعد او اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با ۸۰۰ پوند در هفته امضا کرد. این مهاجم با استعداد اولین بازی خود در تیم اول را در مارس ۲۰۱۹ انجام داد. او آخرین بار در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲ در برد ۱-۰ لیگ برتر مقابل وستهام به میدان رفت. گرینوود ۱۲۹ بازی برای یونایتد انجام داده و ۳۵ گل به ثمر رسانده و یک بازی ملی در انگلیس انجام داده است.

میسون گرینوود

او پس از دستگیری، از قرارداد چند میلیون پوندی نایکی کنار گذاشته شد. و EA Sports نیز او را از بازی ویدیویی محبوب FIFA ۲۲ حذف کرد.

اوایل این هفته نایکی اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای همکاری با گرینوود ندارد، در حالی که گمان می‌رود سران یونایتد در حال بررسی اسپانسرهایی هستند تا نظرات خود را در مورد اینکه آیا او می‌تواند دوباره بازی کند یا خیر اعلام کنند.

میسون گرینوود

در این رابطه این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی