نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
نمی‌خواهم در استقلال درجا بزنم/ قبول دارم بعضی بازی‌ها خوب نبودم/ از پرسپولیس و سپاهان بهتریم
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سعید مهری هافبک استقلال گفت: از لحاظ امتیازی شرایط خوبی در جدول داریم و می‌خواهیم خیلی زود خودمان را به صدر جدول برسانیم

استقلال این روزها در بهترین فرم ممکن قرار دارد و ۳برد پیاپی باعث شده آبی‌پوشان تهرانی دوباره به جمع مدعیان قهرمانی برگردند. تا چند هفته پیش استقلال حتی با تیم صدرنشین اختلاف ۸امتیازی پیدا کرد ولی این اختلاف به کمترین حد ممکن رسید تا شاگردان ریکاردو ساپینتو امیدوار به دبل قهرمانی باشند. بعد از برد آبی‌ها برابر نفت مسجدسلیمان دقایقی با سعید مهری، هافبک دفاعی استقلال صحبت کردیم؛ بازیکنی که البته در مقطعی از فصل مورد انتقاد رسانه‌ها و هواداران استقلال هم قرار گرفت، موضوعی که ماتا، مربی استقلال هم در موردش صحبت کرد و گفت که انتقاد از مهری و آرش رضاوند غیرمنصفانه بود. مهری درخصوص برد برابر نفت مسجدسلیمان و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

از بازی با نفت مسجدسلیمان شروع کنیم که منجر به یک برد مهم دیگر برای استقلال شد.

بعد از باخت به سپاهان شرایط تیم ما طوری شد که برای بازگشت به کورس قهرمانی، فقط باید ۳امتیازها را می‌گرفتیم. خدا را شکر که در هر ۳بازی اخیر ۳امتیاز مهم گرفتیم و در بازی با نفت مسجدسلیمان هم عملکرد خوبی داشتیم. آنها هم تیمی قابل احترام هستند ولی ما بهتر فوتبال بازی کردیم و درنهایت ۳امتیاز را گرفتیم.

بعد از اختلاف ۸امتیازی با صدر جدول، فکر می‌کردی اینقدر زود خودتان را به صدر نزدیک کنید؟

ما قبل از جام جهانی که لیگ تعطیل شد، شرایط خوبی داشتیم ولی تعطیلی ۲ماهه به تیم ما ضربه زد. بعد از جام‌جهانی بازی به بازی شرایط بهتری پیدا کردیم و تراکتور را در جام حذفی شکست دادیم. در بازی با سپاهان هم می‌توانستیم بازنده نباشیم و خیلی خوب بازی کردیم. حالا از لحاظ امتیازی شرایط خوبی در جدول داریم و می‌خواهیم خیلی زود خودمان را به صدر جدول برسانیم و اختلاف‌مان را با دیگر رقیبان بیشتر کنیم. ما فقط به حضور در صدر فکر نمی‌کنیم، می‌خواهیم وقتی در صدر جدول قرار گرفتیم، طوری نتیجه بگیریم که اختلاف‌مان با دیگر تیم‌ها بیشتر شود.

در یک مقطع نتایج خوبی نگرفتید و حتی بحث اخراج ساپینتو از استقلال هم مطرح شد. جو تیم در آن زمان چطور بود؟

توقع رسانه‌ها و هواداران از استقلال بالاست چون ما یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های آسیا هستیم. یکی از مسائلی که به‌شدت استقلال را اذیت کرد، مصدومیت بازیکنان ثابت و تأثیرگذار تیم بود و همین موضوع باعث شد دست ساپینتو بسته باشد. وقتی برخی مسائل در رسانه‌ها مطرح شد، باشگاه به‌خوبی از کادر فنی حمایت کرد و دیدید که در ادامه چقدر خوب نتیجه گرفتیم.

کار کردن با ساپینتو چطور است؟ چرا او اینقدر عصبانی است؟

ساپینتو یک مربی کاربلد و حرفه‌ای است که سعی می‌کند به بازیکنان انرژی و انگیزه بدهد. من چیزهای زیادی از این مربی یاد گرفتم. هر مربی خصوصیات رفتاری خودش را دارد و ساپینتو هم گاهی اوقات کنار خط عصبانی می‌شود ولی اصلا اینطور نیست که بگوییم او مربی بداخلاقی است. ساپینتو همیشه می‌خواهد تیمش در بهترین شرایط قرار داشته باشد و ارتباطی صمیمی با بازیکنان دارد.

این روزها به‌نظر می‌رسد در بهترین شرایط ممکن هستی ولی در یک مقطع از عملکرد تو انتقادهایی صورت گرفت. در این مورد چه صحبتی داری؟

در استقلال و پرسپولیس انتظارات از بازیکنان در همه پست‌ها بالاست و هر بازیکنی هم ممکن است مورد نقد قرار بگیرد. قبول دارم که شاید در بعضی از بازی‌ها آن چیزی نبودم که خودم و دیگران انتظار داشتند ولی من هیچ وقت دوست ندارم درجا بزنم. همیشه دنبال یاد گرفتن و بهتر شدن هستم و دوست دارم کیفیت فوتبالی‌ام را بالا ببرم. مهم‌ترین موضوع این است که خواسته‌های کادر فنی را در زمین پیاده کنم و فکر می‌کنم در این چند بازی شرایط خوبی داشتم.

ماتا مربی استقلال هم بعد از بازی از تو تعریف کرد.

ایشان به من لطف دارد. همیشه تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.

فکر می‌کنی در آینده‌ای نزدیک به تیم ملی دعوت شوی؟

حضور در تیم ملی برای هر بازیکنی افتخار است و من هم دوست دارم به پیراهن تیم ملی برسم ولی هم‌اکنون تمام تمرکزم روی استقلال است تا برای دومین فصل پیاپی قهرمان شویم.

در مورد سپاهان و پرسپولیس که رقیبان اصلی شما برای رسیدن به قهرمانی هستند چه صحبتی داری؟

هر دو تیم جزو تیم‌های خوب و باکیفیت فوتبال ایران هستند ولی من معتقدم بهترین فوتبال لیگ را استقلال بازی می‌کند. می‌دانیم کار سختی در ادامه بازی‌ها داریم ولی می‌توانیم این قهرمانی را تکرار کنیم.

برخی معتقدند کیفیت بازی‌های لیگ در این فصل افت کرده است. نظر تو چیست؟

هر فصل شرایط خاص خودش را دارد. امسال واقعا تیم‌ها نزدیک به هم هستند و همین موضوع باعث شده تا همه بازی‌ها در نوع خودش سخت و حساس باشد. شاید برخی تصور کنند کیفیت فنی لیگ خوب نیست، ولی من چنین نظری ندارم. نتیجه گرفتن برای همه تیم‌ها سخت شده و همین موضوع شاید این ذهنیت را به برخی بدهد که لیگ ایران بی‌کیفیت است ولی من چنین نظری ندارم.

سپاهان و پرسپولیس هر دو جزو تیم‌های خوب و باکیفیت فوتبال ایران هستند ولی من معتقدم بهترین فوتبال لیگ را استقلال بازی می‌کند. شاید برخی تصور کنند کیفیت فنی لیگ خوب نیست، ولی من چنین نظری ندارم. نتیجه گرفتن برای همه تیم‌ها سخت شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ق ر IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    استقلال نون مافیا اصفهان میخوره که ۵ امتیاز به لطف داوری در دو بازی از پرسپولیس گرفتن ، میتونی چی خیلی ها فکر میکنند حق در فوتبال از تیمی گرفته بشه نباید در روز قیامت جوابگو باشند شاید هم به قیامت اعتقاد ندارند
  • قیطور IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    برد مسجد سلیمان خیلی مهم یعنی منچستر بردید انها بندگان خدا رفتوامد چندین سرمربی ومشکلات
  • 6 IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    كيسه كيسه ايرين پلاست...
  • ع ق QA ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    هنوز هم لب خط داورها را زخمی می کنی ؟ از این نظر که یک گروه متحد تو فدراسیون دارید که هیچ کس ندارخ از فوتبال اسیا هم بالاترید دلیلش هم پنالتی های افلاطونی
  • مرتضی مقدم IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    اینا همین مهری از بازیش معلومه به زودی میره از استقلال ،ازونجا که معلومه اهل مصاحبس اگه پیر نشد بشه شماره یک پیشکسوتا استقلال برا حرف زدن با خبرورزشی ،تو بیا بزن تو گوشم اصن ...
  • ناشناس IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    ایشالا همین روند ادامه دار باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی