نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
کامران قاسم‌پور دوباره به یزدانی رسید/ مشکل ستاره کشتی و پلنگ جویبار حل شد
منبع: آنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با پیوستن کامران قاسم‌پور به تیم بانک شهر برای حضور در جام باشگاه‌های جهان، دومین ملی‌پوشی که پیش از این با تیم رضا یزدانی دچار مشکل شده بود، بار دیگر به تیم او پیوست.

اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد و تیم‌های خارجی وعده داده، طبق قرار وارد تهران شوند، قرار است مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان ۲۸ و ۲۹ بهمن در تهران برگزار شود.

در سالن هفت‌تیر، جایی که همه بعد از بازسازی‌اش می‌گویند برای برگزاری مسابقه بین‌المللی هیچ چیزی کم ندارد.

بانک شهر میزبان و نماینده ایران در این دوره از رقابت‌هاست، جامی که یادگار فدراسیون رسول خادم است و او در زمان ریاستش، آن را در تقویم اتحادیه جهانی هم قرار داد.

حالا گرچه رقابت‌های کشتی آزادش در تقویم نیست، اما فدراسیون علیرضا دبیر تصمیم به برگزاری آن گرفت و بانی هم، تیم رضا یزدانی شد. تیمی که با یک قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی، تجربه سه دوره حضور موفق در لیگ برتر را دارد.

یک نکته جالب، بازگشت تعدادی از کشتی‌گیرانی است که پیش از این با دو قبلی رضا یزدانی (استقلال و صنایع) دچار مشکل و حاشیه شده بودند. در سال اول امیرمحمد یزدانی و یونس امامی، دو ملی‌پوش استقلال بودند که به دلیل تداخل برنامه‌های ملی، همکاری آن‌ها با استقلال با تنش مواجه بود.

بانک شهر برای جام باشگاه‌های جهان با یونس امامی به توافق رسیده و نفر سوم جهان در سال ۲۰۲۲ را در اختیار گرفته است.

در سال دوم هم کامران قاسم‌پور بعد از مذاکره با فولادین ذوب، با صنایع قرارداد بست. آملی‌ها به شدت از این اتفاق و بدعهدی کامران ناراحت شدند، اما همکاری قاسم‌پور با صنایع هم فرجام خوشی نداشت و آن‌ها به قدری دچار اختلاف شدند که تیم مازندرانی، حکم به اخراج قهرمان جهان پیش از برگزاری فینال لیگ داد و البته بدون این کشتی‌گیر هم قهرمان لیگ برتر شد.

قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ آخرین ملی‌پوشی است که روز گذشته حضورش در جمع شاگردان رضا یزدانی قطعی شد.

پیش از یونس امامی و کامران قاسم‌پور، از جمع ۱۰ ملی‌پوش اعزامی به آخرین مسابقه جهانی، حضور علیرضا سرلک، رضا اطری، حسن یزدانی و محمدحسین محمدیان در بانک شهر قطعی شده بود.

باتوجه به اینکه محدودیتی برای جذب ملی‌پوشان وجود ندارد و اینکه به نظر می‌رسد فدراسیون هم ترجیح می‌دهد همه ملی‌پوشان سهمی از جام باشگاه‌های جهان ببرند، این احتمال وجود دارد که نفرات دیگری هم به این لیست اضافه شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی