نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی لیورپول – اورتون
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیورپول و اورتون در حالی در دربی مرسی‌ساید به مصاف هم خواهند رفت که هردو نتایجی پایین‌تر از حد انتظار در فصل جاری گرفته‌اند.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ پرونده هفته بیست‌وسوم لیگ برتر انگلیس با نبردی حیثیتی در ورزشگاه آنفیلد بسته خواهد شد. لیورپول و اورتون که هردو روزهای بدی را سپری می‌کنند در این بازی مهم به مصاف هم خواهند رفت.

لیورپول؛ به خودت بیا آقای کلوپ!

تصور این که لیورپول تا رده دهم جدول پایین بیاید برای همه سخت بود. تیمی که یورگن کلوپ به‌سختی آن را ساخت و قهرمان لیگ برتر انگلیس کرد حالا به هر دلیلی نابود شده است! تغییراتی که البته کلوپ تلاش کرد در تیمش زیاد نباشد و مصدومیت‌های طولانی‌مدت باعث شده تا برنامه‌های سرمربی آلمان برهم بخورد. کار به جایی رسید که سال ۲۰۲۳ لیورپول بدترین تیم لیگ برتر بوده و فقط یک امتیاز گرفته‌اند. فقط هم لیورپول در این سال یک گل زده. آماری فاجعه که باید کلوپ هرچه زودتر به خودش بیاید و از ادامه آن جلوگیری کند. شاید از دربی به بعد همه‌چیز عوض شود.

اورتون؛ شروع یک دوران متفاوت؟

۶ شکست در ۸ هفته و پیروز نشدن از ماه اکتبر باعث شد تا فرانک لمپارد برود و شان دایش جانشین او شود. دو سبک متفاوت روی نیمکت تافی‌ها نشستند و حالا با سرمربی‌ای که همیشه روش بازی انگلیسیِ دفاعی داشته و به نوعی روی اعصاب رقبا می‌رود، تلاش می‌کنند از قعر جدول بالا بیایند. آرسنال صدرنشین لیگ برتر را که هفته قبل بردند و حالا دشمن دیرینه را پیش رو دارند. دایش در همان ابتدای کارش با چالش‌های سختی روبه‌رو شده که اولی را با موفقیت پشت سر گذاشت. آیا حضور او روی نیمکت تافی‌ها آغاز یک دوران متفاوت خواهد بود؟

آخرین جدال
سپتامبر ۲۰۲۲ در دربی رفت این فصل، اورتون و لیورپول در ورزشگاه گودیسون پارک به تساوی بدون‌گل بسنده کردند.

آمار بازی
۲۴۱) از سال ۱۸۹۴ تا امروز ۲۴۱ مرتبه دربی مرسی‌ساید برگزار شده که لیورپول ۹۷ بازی را برده و اورتون در ۶۷ بازی پیروز شده است. ۷۷ دربی هم با تساوی خاتمه یافته.
۶۱) در ۶۱ نبرد لیگ برتری بین لیورپول و اورتون، لیورپول ۲۶ برد و اورتون فقط ۱۰ برد داشته‌اند. ۲۵ بازی هم برنده نداشته است. 
۱) اورتون در ۲۶ دربی آخر مقابل لیورپول فقط یک بازی را برده، ۱۲ بازی مساوی شده و ۱۳ بازی به سود لیورپول خاتمه یافته است. تنها برد اورتون فوریه ۲۰۲۱ تقریباً ۲ سال پیش در چنین روزهایی در آنفیلد رقم خورد.
۲۵) بیش از هر دیدار دیگری در تاریخ لیگ برتر انگلیس، دربی مرسی‌ساید مساوی شده است. این بازی ۲۵ مرتبه با تقسیم امتیازات به پایان رسیده است.
۲۲) دربی مرسی‌ساید رکورددار کارت قرمز در لیگ برتر هم هست. ۲۲ مرتبه داوران در این دربی به بازیکنان لیورپول و اورتون کارت قرمز نشان داده‌اند.
۱۲) یورگن کلوپ ۱۲ مرتبه مقابل شان دایش قرار گرفته که ۸ بازی را برده، ۲ بازی بین این دو مربی مساوی شده و ۲ بازی را هم دایش برده است.
۱) تنها تیمی که موفق شده این فصل در آنفیلد لیورپول را شکست دهد لیدزیونایتد بوده است.

مصدومان و محرومان
ویرجیل فان‌دایک، ابراهیما کوناته، روبرتو فیرمینو، لوئیس دیاس، دیوگو ژوتا و آرتور مصدومان لیورپول هستند. بیماری فابینیو بهبود یافته ولی مشخص نیست او بتواند در دربی بازی کند. مرور این نام‌ها نشان می‌دهد که این روزها یورگن کلوپ بدشانس بوده. ناتان پیترسون، جیمز گارنر و اندروس تاونزند مصدومان اورتون هستند. مایکل کین و دومینیک کالورت لوین هم آسیب دیده‌اند ولی احتمال رسیدن‌شان به این دیدار بزرگ وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، ماتیپ، گومز، رابرتسون، هندرسون، بایتیچ، تیاگو، صلاح، خاکپو و نونیس
اورتون: پیکفورد، کولمن، کودی، تارکوفسکی، میکولنکو، مک‌نیل، دوکوره، گِیه، اونانا، ایووبی و ماپی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • eghbalsaedi IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    دو به دو
  • ارتش سرخ بریتانیا FR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    ما لیورپول ی های مدیریت خوب نداریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی