نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
خاطرات یک دروازه‌بان از سال‌های حضور در ایران؛ خانواده‌ام را در برزیل به خاطر استقلال ترک کردم/ امیدوارم دوباره مردم ایران را ببینم
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دروازه‌بان سابق استقلال خوزستان از سال‌های پر فراز و نشیب حضورش در ایران گفت.

وقتی فرناندو دخسوس به ایران آمد، هیچ‌کسی تصور نمی‌کرد که او یکی از موفق‌ترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر لقب بگیرد. این دروازه‌بان برزیلی پیراهن استقلال خوزستان را بر تن کرد و ضمن رکوردشکنی، قهرمانی لیگ برتر را نیز تجربه کرد. دخسوس آنقدر خوب بود که عبدالله ویسی، سرمربی وقت استقلال خوزستان در اظهار نظری عنوان کرده بود «یک دروازه‌بان خوب بهتر از پدر و مادر خوب است.» او پس از جدایی از استقلال خوزستان در گسترش فولاد ماشین سازی و پارس جنوبی جم نیز به میدان رفت و در نهایت از فوتبال ایران جدا شد. او حالا ۳۹ ساله است و هنوز فوتبال بازی می‌کند. مشروح گفت‌وگو با دروازه‌بان بواویشتای برزیل را در ادامه می‌خوانید:

ابتدا بگو چطور وارد فوتبال ایران شدی؟

با دعوت ویسی و با آقای فیکساد، مربی دروازه‌بان‌ها به فوتبال ایران آمدم.

فکر می‌کردی در ایران موفق شوی و نظر همه را جلب کنی؟

لیگ ایران را نمی‌شناختم اما من فردی با ایمان هستم. همیشه به توانایی‌هایم اعتقاد زیادی داشتم. می‌دانستم که می‌توانم در ایران نتیجه بگیرم. برای کسب موفقیت در ایران تلاش کردم و خوشخبتانه به این هدفم رسیدم.

با پیراهن استقلال خوزستان قهرمان لیگ شدی و در آن فصل فقط ۱۴ گل خوردی.

برای موفقیت در زندگی باید بهایی را بپردازید. من خانواده‌ام را در برزیل ترک کردم و تمام تلاشم را وقف تیم استقلال خوزستان کردم. با هم‌تیمی‌هایم به این عنوان رسیدیم و خیلی زود مردم با آمار و ارقام ارائه شده کار من را شناختند.

خاطرات یک دروازه بان از سال های حضور در ایران؛ خانواده‌ام را در برزیل به خاطر استقلال ترک کردم/ امیدوارم دوباره مردم ایران را ببینم

عبدالله ویسی در یک اظهار نظر گفته بود «دروازه‌بان خوب بهتر از پدر و مادر خوب است،» نظر تو چیست؟

من فکر می کنم هیچ چیز با ارزش‌تر از عشق به والدین نیست. ویسی اینگونه گفت تا به من انگیزه بیشتری بدهد. این فقط یک راه آرام برای انتقال اعتماد به نفس بود.

کار با مربیان ایرانی چطور بود؟ کار با کدام مربی ایرانی بهتر بود؟

من به همه مربیان ایرانی علاقه خاصی دارم. از ویسی سپاسگزارم. ویسی و فیکساد اولین مربیان من در ایران بودند و در سازگاری من با کشور بسیار مهم بودند. در ادامه می‌خواهم از فراز کمالوند تشکر کنم که این فرصت را به من داد تا به شهر تبریز بروم و در لیگ برتر ایران بمانم. در نهایت باید به آقای مهاجری هم اشاره کنم که زمانی که نیاز داشت به من مراجعه کرد.

چرا از استقلال خوزستان جدا شدی؟ دوران پس از استقلال خوزستان چگونه بود؟

جدایی من از تیم استقلال خوزستان عمدتاً به خاطر مسائل مالی بود. تیم ما دیگر به موقع به تعهدات خود عمل نمی‌کرد و دستمزدمان را دیر می‌دادند. به من اطلاع دادند که که قرار است مطالباتم پرداخت شود اما تا امروز باشگاه به من بدهکار است.

با توجه به عملکردتان در استقلال، از تیم‌های بزرگتر ایرانی یا خارجی پیشنهادی داشتید؟

بعد از جدایی از استقلال خوزستان از چند تیم در ایران و ترکیه دعوتنامه دریافت کردم اما به خاطر فراز کمالوند به گسترش فولاد رفتم.

از ایران چه خاطراتی به یاد داری؟

من یاد گرفتم که ایران را دوست داشته باشم چون کشوری با زیبایی‌های طبیعی فراوان است. با شهرهای مختلف ایران آشنا شدم و دوستان زیادی پیدا کردم. چیزهای زیادی از فرهنگ ایران آموختم. خاطرات خوبی از ایران دارم. آن لحظه سوت پایان بازی و قهرمانی استقلال خوزستان باورنکردنی بود. در خیابان‌های پر از جمعیت اهواز جشن و پایکوبی راه افتاد و آن شب را همیشه به یاد دارم.

خاطرات یک دروازه بان از سال های حضور در ایران؛ خانواده‌ام را در برزیل به خاطر استقلال ترک کردم/ امیدوارم دوباره مردم ایران را ببینم

اکنون کجا بازی می‌کنی؟

امروز که در تیم بواویشتا در برزیل بازی می‌کنم. بازی‌های فوق‌العاده‌ای انجام داده‌ام و معتقدم می‌توانم با بازی در سطح بالا، دوران حرفه‌ای خود را برای ۴ سال دیگر ادامه دهم. فکر می‌کنم روزی به ایران برگردم و دوباره بهترین دروازه‌بان باشم.

به دنبال کار مربیگری هم هستی؟

مربیگری در لیگ را دوست دارم و امیدوارم بتوانم در آینده مربیگری کنم. حتما بعد از فوتبالم به دنبال کار مربیگری خواهم رفت.

صحبت پایانی؟

ممنونم از این‌که مرا به یاد داشتید. امیدوارم بتوانم دوباره مردم ایران را ببینم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی