نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
۴ |
۰
عکس| مردی که به خاطر پرسپولیس سکته کرد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گرما بخش زمین های فوتبال ، هوادارانی هستند که در روزگاری دور ، از یک لیدر توانا استفاده می کردند، لیدری که با بوق هایش معروف بود.

نسل جدید هواداری و یا فوتبالیست‌های ایرانی شاید به یاد نیاورد روزهایی که تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی بازی داشت و اتحاد و همدلی بین هواداران را دو بوقجی رقم می‌زدند، اوایل و قبل از حضور حسین عسکری بوقچی معروف پرسپولیسی‌ها ، سکوهای ورزشگاه‌های بازی‌های پرسپولیس متعلق به محمد نایب عباسی بود، مردی که از دهه ۴۰ بوقچی شاهین و پرسپولیس بود و معروف بود به ممد بوقی. ممد بوقی به همراه سهراب بوقی آبی‌ها و کمی‌ قبل تر از سهراب، حسن تارزان ، اختیار ورزشگاه را بدست می‌گرفت و انگیزه تشویق هواداران در ورزشگاه‌ها می‌شد. 

یک پرسپولیسی خالص که در کنار این تیم  به شدت به سپیدرود رشت علاقه داشت. کسی که به دلیل علاقه زیاد به فوتبال با هزینه شخصی به جام جهانی ۱۹۷۸ رفت تا مشوق بازیکنان تیم ملی ایران باشد، هر چند به آرزوی خود که تساوی با هلند بود نرسید و ایران آن بازی را با نتیجه سه بر صفر به حریف نامدار آن سالهای خود واگذار کرد.

نوع بوق‌های که کم کم از یک عدد به هجده عدد رسید، برای خیلی‌ها تعجب برانگیز بود، خارجی‌ها می‌گفتند برای دمیدن به این بوق‌ها نیاز به برق ۲۴ ولت است انسان نمی‌تواند با دمیدن به آن همچین صدایی تولید کند و یا آن مجله فرانسوی که گفته بود این همه بوق احتیاج به یکی دو عدد پمپ باد برای کار کردن دارد هر چند ممد بوقی اعتقاد داشت ریه‌های سالم و قوی اش از عهده بوق‌های بیشتر هم بر میاید.

این‌ها  داستان مردی بود که به دلیل محبوبیت زیاد مورد مصاحبه رسانه‌ها قرار می‌گرفت و  با عشق پرسپولیس زندگی کرد و در یکی از بازی‌های  مهم پرسپولیس و بعد از گل دقایق آخر این تیم از خوشحالی سکته کرد و بالاخره در ۲۶ دیماه سال ۱۳۷۱ برای همیشه از دنیا رفت.

عکس| مردی که به خاطر پرسپولیس سکته کرد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ...... IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    خدا رحمتش کند.هر پرسپولیسی برای شادی روحش یه فاتحه بفرسه میشه ۵۰میلیون فاتحه .مطمئنا هر یک فاتحه که در ان دنیا بروحش برسد ارزش چند میلیارد این دنیا را داره.پرسپولیسیها بی نصیبش نگذارید تا اگر در این دنیا از لحاظ مادی هواداری برایش منفعتی نداشت اقلا در اخرت به کارش بیایید انشاالله.
    • روح رفتگان شاد IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      اول اینکه ما استقلالیا هم مطمئنا برای او برای حسن تارزان و برای سهراب بوقی فاتحه ای خواهیم خواند تا با ۵۰ میلیون شما بشود ۱۲۰ میلیون !!!!! دوم اینکه خیلی از هوادارانی که نسل های جوان استقلال و پرسپولیس بودند و امروز گرد پیری بر چهره شان پوشانده شده نه فقط توسط مربیان و بازیکنان و نامدارن جذب این تیم شدند بلکه واقعا وجود همین افراد و بساطی که هرهفته در استادیوم بخصوص امجدیه بر پا بود جذب میشدند و نقش این زنده یاد ها در فوتبال بسیار موثر بود
    • الاستقلول IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      با پنجاه میلیون پرسپولیس تازه میشه ۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر!!! الکی برای تیمت یار جمع نکن!! در ضمن جمعیت ایران نزدیک ۹۰ میلیونه! حالا عدد ۱۲۰ میلیون رو از کجات در آوردی؟ لابد تیم استقلال تاجیکستان رو هم حساب کردی😂🤣😅

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی