نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
مورایس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی سپاهان در دربی اصفهان تصمیم گرفت تا خرید زمستانی تیمش را نیمکت‌نشین کند.

تقابل هفته گذشته فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در کنار حساسیت‌ها و حواشی که داشت و ۳ امتیاز ارزشمندی که شاگردان ژوزه مورایس در اهواز توانسته به‌دست آورند، یک اتفاق مهم را هم در دلِ خود داشت و آن‌هم رونمایی از سیاوش یزدانی در ترکیب سپاهان بود؛ مدافعی که پایانی عجیب و غیرمنتظره در استقلال داشت و با کنار گذاشته شدن از فهرست آبی‌ها، به اصفهان سفر کرد و تا دوباره در تیم سپاهان عضویت پیدا کند و کار خود را در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی دنبال نماید. یزدانی که با امضای قراردادی ۲.۵ساله به سپاهان بازگشته، بلافاصله بعد از امضای قراردادش توانست فرصت حضور در ترکیب اصلی را به‌دست آورد و محرومیت محمد دانشگر سبب آن شد تا ژوزه مورایس به‌سراغ استفاده از زوج سیاوش یزدانی و نیلسون جونیور برود که این ۲ مدافع باتجربه توانستند پاسخ اعتماد سرمربی پرتغالی سپاهان را بدهند و اجازه فروپاشی دروازه طلایی‌پوشان اصفهانی را ندادند.

از دربی تهران تا دربی اصفهان؛ نیمکت‌نشینی مطلق!

سیاوش یزدانی در شرایطی از استقلال جدا شد که نتوانست در دربی تهران در لیگ بیست‌ودوم به میدان برود و ریکاردو سا پینتو اعتقادی به استفاده از او در ترکیب اصلی آبی‌ها در مصاف با پرسپولیس نداشت. یزدانی امیدوار بود تا با کوچ به فوتبال اصفهان و حضور در سپاهان بتواند خیلی زود تجربه حضور در دربی اصفهان را مجدداً به‌دست بیاورد و بعد از درخشش در مقابل فولاد، در ترکیب اولیه طلایی‌پوشان اصفهانی مقابل ذوب‌آهن قرار گیرد اما ژوزه مورایس معادلات را تغییر داد. مورایس به مانند هم‌وطن خود در تیم استقلال، تصمیم گرفت تا سیاوش یزدانی را در دربی اصفهان نیمکت‌نشین کند و به زوج محمد دانشگر و نیلسون جونیور میدان داد و حتی در نیمه دوم هم که ورق بازی به سود سپاهان بازگشت و طلایی‌پوشان توانستند کامبک بزنند و از ذوب‌آهن پیش افتادند بازهم خبری از حضور یزدانی در ترکیب آبی‌ها نبود تا او لیگ بیست‌ودوم را در حسرت حضور در دربی (در تهران و اصفهان) به پایان ببرد!

مورایس هم به بازیکن جنجالی و اخراجی استقلال رحم نکرد/ نیمکت نشینی مطلق به سبک ساپینتو؛ آینده سیاوش به دیدار با پرسپولیس گره خورد!

بازگشت یزدانی برای دوئل با پرسپولیس؟

سپاهان در شرایطی توانست در دربی اصفهان برنده شود و صدر جدول را همچنان در اختیار خود داشته باشد که ابتدا شاگردان ژوزه مورایس دروازه تیم خودی را باز شده دیدند و غفلت عجیب مدافعان سپاهان باعث شد تا طلایی‌پوشان اصفهانی نتوانند دروازه خود را بسته نگه دارند و محمدحسین اسلامی با فرصت‌طلبی توپ را به تور دروازه سپاهان رساند.

طلایی‌پوشان در ۲ بازی آینده خود ابتدا باید در مصافی دوستانه برابر زنیت روسیه قرار بگیرند و سپس در جام حذفی مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کنند. احتمالاً باتوجه به اشتباهات خط دفاعی سپاهان در دیدار با ذوب‌آهن، ژوزه مورایس در مصاف تدارکاتی با زنیت، ترکیب دفاعی تازه‌ای را آزمایش خواهد کرد و دور از ذهن نیست که محمد دانشگر و سیاوش یزدانی که در استقلال در کنار هم حضور داشتند، در قلب خط دفاعی سپاهان آزموده شوند.

دانشگر و یزدانی در صورت موفقیت در دیدار با زنیت، این فرصت را دارند تا بتوانند در دوئل حساس و سرنوشت‌ساز مقابل پرسپولیس در ترکیب اصلی سپاهان به میدان بروند و در قامت استقلالی‌های سابق، به حساسیت‌های دوئل حذفی ۲ تیم پرطرفدار فوتبال ایران اضافه کنند. یزدانی که در فصل جاری ناکام در حضور مقابل پرسپولیس در لباس استقلال بود، حالا در سودای آن است تا بتواند دوباره در نقش یک ستاره جنجالی در مصاف با پرسپولیس حضور پیدا کند؛ بازیکنی که هنوز خاطرات آخرین حضورش در دوئل سپاهان - پرسپولیس در اذهان هواداران فوتبال است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عبدالله IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    ۳ امتیاز که مقابل استقلال هدیه یزدانی بود براش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی